Hirdetés

2019. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Mennyire elég egy HD4870? 1.

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A következő rövid tesztben azt vizsgálom, hogy 1680x1050-es felbontás mellett mit tud ez a kártya.

[ ÚJ TESZT ]

Mivel is van dolgunk?

A HD4870 2008 Június 25.-én indult útjára, alapjául az RV770-es GPU szolgál. Ez a chip 55 nanométeren készül és 956 millió tranzisztorból áll. Memóriából GDDR5 van rajta, aminek a mennyisége 512MB, vagy 1GB lehet és 256bit szélességű memóriavezérlő csatlakozik hozzá. Ugyanúgy egyesített shader arhitektúrára épül, ahogy már az előző generációs R600-as is. Viszont Stream processzorból 320 helyett 800 található rajta.
A memória alap sebessége 900Mhz, ami effektív 3600Mhz-t jelent. Ennek köszönhetően a memória-sávszélesség elérheti a 115GB/s-t. A GPU alapból 750Mhz-en jár.

Most nem a kártya tulajdonságait szeretném bemutatni, csak arra keresem a választ, hogy vajon mindenképp kell-e a tulajdonosoknak váltani erről a kártyáról, ha játszani szeretnének.
Lássuk ezek az adatok mit jelentenek képkockákba öntve.

Tesztkörnyezet:

MSI K9A2 Platinum alaplap (790FX / SB600)
Phenom II X4 965 BE 3.4Ghz
4x1GB DDR2 800Mhz CL4 ram @ 2.1V
Radeon HD4870 1GB Silent Efficiency
Windows 7 x64 ultimate

Játékok:

- Dragon Age : Origins
- Race Driver Grid
- Bioshock 2
- Assassins Creed
- Devil May Cry 4
- Risen
- Need for speed Undercover
- Need for speed Shift
- The Witcher Enhanced edition
(Mass Effect 1-2 sajnos framerate limitesek)

Az összes játékteszt a lehető legmagasabb grafikai beállítással készült. Catalyst Control Centerben highest quality-Ra volt állítva a csúszka.
Részletesebben:
AA 8X - Samples 24X
AAA - Quality
AF - 16X
Catalyst AI - Advanced
Mipmap settings - High Quality

Ha játékokban elérhető volt a "High" beállításnál magasabb, akkor az volt kiválasztva a textúrákhoz, árnyékokhoz, stb. (Ultra vagy Ultra High beálítással)
Ilyen volt például a GRID, ahol be lehetett állítani a 8xMSAA és az ULTRA minőséget.
Azt mondanom sem kell, hogy a felbontás mindig 1680x1050 volt, a VSYNC ki volt kapcsolva, és ahol elérhető volt, ott dx10 módban futott a játék.
Ha be lett volna kapcsolva, mindenhol konstans 60, vagy 30 fps-t kaptam volna, mint a Mass Effect-ben.

Az Fps értékeket a Fraps nevű programmal rögzítettem.

Lássuk a játékokat!

Dragon Age : Origins

A Dragon Age : Origins a Bioware legújabb klasszikus szerepjátéka, (leginkább a Neverwinter nights-hoz hasonlít) melyben egy csapatot kell irányítani és különböző missziókat teljesíteni velük, hogy a végén megmentsük a világot. Röviden ennyi.
Természetesen oda kell figyelni személyes kapcsolataink minőségére, rengeteget kell harcolni és talányokat megoldani is, ahogy azt már megszokhattuk / megszokhatták a szerepjátékosok. Mindez remek grafikával és izgalmas történettel társul.
A helyszínek jól ki vannak dolgozva, szépek és változatosak. Ugyanez kis módosítással elmondható az ellenfelekről is.
Igazából a nyílt, vagy zárt terep között nem igazán tapasztaltam fps-beli eltérést, ezért csak egy teszteredményt teszek ide, egy viszonylag nagy, hatalmas barlangbeli összecsapás adatait.
(A barlang elég különleges, nagyon nagy volt a tér, sokminden történt, ezért esett erre a választásom)

Amint az a grafikonból kiolvasható, a játék a legmagasabb létező beállításokkal is jól fut ezen a kártyán.
A VSYNC konstans 59-60fps-re állítja be a játékot ilyen helyeken, én úgy játszottam vele, szerintem az bőven elég. Nyilván, ahol nem tudja produkálni ezt a kártya, ott az érték természetesen 30fps.

Risen

A Risen a sikeres Gothic sorozat fejlesztőinek új játéka. Ez egy kicsit más RPG mint a többi, ugyanis a harc élesben megy (real-time) és külső nézetből kell irányítanunk a karakterünk, kicsit úgy mint egy TPS-ben (Third Person Shooter)
A történet szerint hajótöröttek vagyunk, és egy egzotikus szigetre érkezünk, ahol mindenféle furcsa dolgok történnek. A játékosra van bízva teljesen, hogy mit fedez fel a szigetből, kiken segít, hogyan és miből húz hasznot, stb.
Szerintem egy nagyon jó játék, és mindenképp érdemes kipróbálni mindenkinek, ha ideje engedi.
Ezek mellett természetesen a játék maga nagyon szép, ha csak a grafikát nézzük.

Itt azonban már két részre bontottam a mérést, ugyanis van különbség a zárt és a nyílt terek között fps-ben. VSYNC ki volt kapcsolva itt is, ellenkező esetben konstans 30fps lett volna kinn, és 60 a benti helyeken. Én itt is bekapcsolva hagytam amikor játszottam vele, 30fps tökéletesen játszható, egyszer sem esett lejjebb, nem töltött, vagy akadt meg. Természetesen kikapcsolva is játszható ezzel a kártyával a játék; mégpedig valmi ilyesmi fps értékekkel:

Ugye a beltér sima ügy. Itt a barlangok, házak, várak, kripták értékei láthatók. Egytől egyig minden helyszín nagyon jól ki van dolgozva, nem láttam szinte sehol hibát, vagy kis felbontású textúrákat.

A kültér esetében már kicsit más a helyzet:

Itt azért már látszik, hogy a játék elég komoly. A napsütés az ágak között, a kis folyók, vízesések, ködök, mind nagyon-nagyon szép, átgondolt, a növényzet pedig nagyon életszerű, nem csak egy zöld szőnyegen sétál a karakter.
Van day-night cycle is. (A nappalok és éjszakák váltogatják egymást)
Ezért van lehetőségünk aludni, amivel gyógyulunk, és mondjuk másnap fáklya nélkül át tudunk menni egy adott szakasz erdőn úgy, hogy nem tévedünk el.
Mint látható a 36fps minimum még bőven a játszhatóság határa felett van, és én úgy gondolom, ha egy játék átlagos fps-e 40fölött van, mindenképp játszható. Azt gondolom nem kell hozzátennem, hogy egyszer sem akadt meg a játék, nem voltak töltések vagy fagyások, a HD4870 tökéletes élményt biztosít ebben a játékban is.

The Witcher Enhanced Edition

A Witcher egy felnőtteknek szóló, kicsit darkosabb fantasy rpg. Egyik személyes kedvencem. Az Atari gondozásában jelent meg, de ha emlékezetem nem csal, egy Lengyel író regénye szolgálja az alapot a játékhoz.
Én személy szerint izgatottan várom a folytatást a CD-projekt fejlesztőcsapattól.
Ezt a videót mindenkinek ajánlom, akit érdekel, hogy milyen játék is a witcher:
Videó
Remekül visszaadja a játék hangulatát.

Itt sem mértem külön kültéri és beltéri fps-t, nem volt rá szükség, ugyanis nincs igazán különbség a kettő között, habár zárt helyen talán kicsit magasabb.
Ezért az itt szereplő grafikonhoz az adatokat a játék elején rögzítettem, egy romos várban kialakuló nagy összecsapás közben. Nagyrészt nyílt terep, sok ellenség, akció.

Szerintem mondanom sem kell, hogy a játék nagyon szép, és még fizika is van benne. A megölt ellenségek nagyon szépen hullanak el, kardcsapásainknak van látszata és hatása is, a különbözö befejező mozdulatokról amivel ki tudjuk végezni ellenfeleinket, csak annyit mondok, hogy még nem láttam ilyen "élethűen" elguruló levágott fejet egy játékban sem.

Egyszer-kétszer az fps leesik 30 körülire, de nem megy az alá, és az átlag 60 jóval több mint ami elég lenne. Ezt a játékot is érdemes VSYNC-el játszani, fix 60 vagy 30fps szerintem bőven elég.
Nincs mit hozzáfűzni, a játék nagyon élvezhető ezen a kártyán ekkora felbontásban.

Bioshock 2

Ez egy dx10-es First Person Shooter. Őszintén szólva, én többet vártam ettől a játéktól vizuális téren.
Szerintem nem elég szép. Sok helyen lehet látni kis felbontású textúrákat még a legmagasabb beállításon is, és nem vagyok elégedett a játék fizikájával sem. ( Nem physx-ről beszélünk )
Dx10 ide vagy oda, nem ez a legigényesebb játékok egyike szerintem, habár nagyon sokan rajonganak érte.

Ezek után egyértelmű, hogy a kártyánk nem erőlteti meg magát ez alatt a játék alatt, 100 fölötti átlag fps, és 70 feletti minimum még a legelvakultabb fps fanatikusoknak is elég kell hogy legyen.

A folytatásban szó lesz a Devil May Cry 4. részéről, az Assassins Creed dx10-es verziójáról, és autózunk is kicsit.

folyt. köv.

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.