Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#52) kikikirly válasza imi123 (#47) üzenetére


kikikirly
senior tag

Vulcannak van értelme ezt ma már látjuk.
Emlegette valaki a valósághű grafikát.Valósághűséghez hozzátartozik a fizika,animációk,sérülés modellezés iUtóbbi 10 évbe ezek alig fejlődtek valamit.Particle fizika még mindig ott tart hogy 2-3 pattanás után eltűnik mert a szerencsétlen processzor nem tudja tovább számolni a fizikáját.Hitman Absolutionbe szemem láttára tűnik el a holltestről a lövésnyom,még azt se várja meg az a szerencsétlen engine hogy máshova nézzek.Doom-ba ugyanúgy eltűnik minden Vulcan ide vagy oda.Leképzőre viszont Ray Tracing nélkül is áll leejtősen néznek ki a játékok,lövöldözős játékba hol fog komolyabban érdekelni bárkit is a tükröződés meg fényterjedés,mikor a lámpákat most is ki lehet lőni,torkolattűz - plazmalövedék Ray Tracing nélkül is bevilágítja a folyosókat stb.Látványosabb fizika,részletesebb sérülés modellezés,több animáció,ezek hiányoznak a játékokból,nem ez a hülyeség.Arról ne is beszéljünk hogy mikor lesz a usereknél annyi RT képes kártya hogy a fejlesztőknek megérje önszántukból használni ezt a technológiát.3080TI is kevés lesz ehhez a cucchoz,mikor fog lecsöpögni a 60-as kártyák szintjére a szükséges teljesítményfog(árak emelkedéséről ne beszéljünk)???

[ Szerkesztve ]

(#53) Cifu válasza #32839680 (#51) üzenetére


Cifu
nagyúr

Függően attól, hol alakul ki a bottleneck.
Ha például HBM3-ra épül a következő generáció GPU-ja, akkor akár lehet, hogy egy nagyságrenddel jobb lehet a teljesítményűk, legalábbis RT-ben.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#54) tecsu válasza #32839680 (#51) üzenetére


tecsu
addikt

Hát akkor reménykedjünk, hogy a következő generáció késik néhány évet. :))

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#55) Raymond válasza #32839680 (#51) üzenetére


Raymond
félisten

A next gen konzoloknak egyebkent is lesz mit elorelepni hogy a normalis 4K gaming nem nyogvelosen menjen csak. Peldaul itt a sima RTX nelkuli BF5 XB1X-en - Low es Medium kevereken megy: [link]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#56) Synthwave válasza #26681856 (#8) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Hát, nem volt nehéz, mert ebben nem sok pozitív volt. 1080p @ 60 fps, lol.

Nyilván gyerekcipőben van még, de ez egyelőre harmatgyenge.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#57) qad


qad
senior tag

Eeeegen, az ehhez hasonló hiba hegyek miatt hagytam ott a BF1-et, szüntettem meg az előfizetésem és töröltem az origint is. A BF3-BF4-BF1 és BFV béta után erőteljesen az a véleményem, hogy először tanuljanak meg játékot írni/gyártani és csak azután akarjanak újításokat bevezetni. A Dice megmutatja, hogy kell az Nvidinál jobb sugárkövető alkalmazást írni, ahogy a mantle bevezetése is jól sikerült.
"A DICE nem az NVIDIA kódját használta fel, hanem írtak egy saját effektet a visszaverődésre, ami még gyorsan is fut."

"A Battlefield V egy köztes megoldást tartalmaz, így nem az NVIDIA által írt visszaverődés effektet implementálják, hanem terveztek egy sajátot. Ennek előnye, hogy rendkívül gyorsan fut, miközben a minőség oldalán alig áldoznak ezért a tempóelőnyért. Persze ilyen módon az egész a DICE számára nem csak annyi volt, hogy "felkapcsolták a fényeket", viszont a sebesség kárpótolni fogja a befektetett munkát."

Ebből a cikkből idéztem.

[ Szerkesztve ]

(#58) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

Legalább a Ti-n normálisan fut. A másik kettōnél már ez nem mondható el. De ez csak egy BF. Mi lesz a Metronál?

Life, Uh, Finds A Way

(#59) #45997568


#45997568
törölt tag

A vasarlok megnyugodhatnak, a beepitett Space Invaders nem hoz teljesitmenyvesztest az FPS-ek teren :DDD

(#60) tecsu válasza kikikirly (#52) üzenetére


tecsu
addikt

A Ray Tracing nem megy ezek rovására. Az RT-fejlesztők nem ellenségei a más vizuális trükköket fejlesztőnek, ráadásul a játékos választhat, mert nem kötelező a RT: állítható sőt, ki is kapcsolható.
A RT fejlesztése tehet arról, hogy rossz a "részecskefizika" vagy hogy a tesszeláció nem hat a geometriára? Dehogy, inkább ez húzhat más területeket is, hogy közeledjenek ehhez a minőséghez.
A tükröződés meg az árnyékvetülés igenis fontos minden 3D-s játékban, én éppen azon csodálkozom, hogy eddig mostohán bántak ezzel a területtel.

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#61) Shkiz0 válasza syberia (#38) üzenetére


Shkiz0
nagyúr

Biztos elosztogatták garanciába :D

Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

(#62) guftabi96


guftabi96
addikt

Várható volt.
Mondjuk amíg a Frostbite akad DX12 alatt, addig majdhogynem mindegy, hogy mennyi az fps és hogy van-e RT, az "élmény" nem lesz kellemes.
Arról van már valami hír, hogy előreláthatólag mikor lesz ez a probléma megoldva? Következő Battlefieldre lesz már jól működő DX12?

#KeepFightingMichael

(#63) komi77


komi77
senior tag

Sajnálattal látom ezt a komédiát. Persze új technológia, kiforratlanság, driver evolúció, stb. Ugyanakkor a tények ennél lesújtóbbak: fél millás ár, raytracing támogatottság gyengusz, BfV alatt csúnyán megkajázódik a teljesítmény. Ez nagy kudarc, főleg ha még éveket kell várni a javulásra. Gyorsan kell ezt megoldják mert ilyen viszonyok mellett nem biztos a siker. Én kevésbé vagyok elnéző, ennél jóval többet vártam. :U

Szegény ember kézzel nőz.

(#64) t72killer válasza tecsu (#60) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A kötelezővé tett RT egyenlő lenne az öngyilkossággal, a 3db RTX karin kívül még 320x240-en se menne el a játék...

#63: RT-ben én nem vártam semmit, úgy prezentálják az új technológiát, ahogy akarják. VISZONT raszteres teljesítményben reméltem volna egy Kepler-Maxwell szintű váltást (ugyebár az is azonos csíkszélen történt). Ehelyett 10% vagy egyenesen azalatti teljesítmény/fogyasztás "fejlődést" kaptunk, brutális feláron.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#65) Abu85 válasza guftabi96 (#62) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Megoldani nem, de kitaláltak valamit, amivel kezelni fogják. Kicsit több memóriát igényel viszont. Azt nem tudom, hogy mikor építik be, elvileg a napokban, vagy akár már most is benne lehet a BF5-ben.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#67) Raymond válasza Cobra652 (#66) üzenetére


Raymond
félisten

Miert, ok mas beallitast hasznalnak z X-en? :U Itt osszehasonlithatod hogy nez ki PC-s Low es Medium: [link] Az X ezeknek a kevereke.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#68) atok666


atok666
őstag

Megveszed a 2080Ti-t a 4k60+ miatt, ha meg szeretned, akkor jatszol fhd60-ban bekapcsolt rt mellett.. (ami ugye a te kartyadon kivul mas vassal nem jatszato). Ez igy nagyon gaz? Vagy a fhd ujabban mar vallalhatatlan? :F

Atok

p.s. de akkor vegul azert megsem kell max 1280x720-ban tolni? ... ugy emlekszem nemreg meg mindenki ezt szajkozta - nemtom honnan volt ez az info...

[ Szerkesztve ]

(#69) FLATRONW


FLATRONW
őstag

Nem jó, de nem is rossz. Nagyobb teljesítmény vesztésre számítottam.

(#70) b. válasza Nartaas (#40) üzenetére


b.
félisten

4K 60 FPS re simán jó a RTx 2080 TI attól hogy van ebbe RT funkció, a 4K képessége a 2080 TI kártyának azért nőtt, 35 % nem rossz azért, még ha el is marad az előzőekben megszokott dologtól. kompromisszum mentes 4K 60 + FPS kártya ettől függetlenül RT nélkül. ha meg érdekel az RT akkor bekapcsolod és eldöntöd érdemes e felbontásból áldozni az RT miatt. Ugye , hogy legyek optimista szerintem lesz olyan singleplayer játék, ahol hozzá adott értéket képvisel majd az RT pl egy Bioshock, vagy éppen egy Metro.BF5 alatt ennek pont nem érzem létszükségét, de egy jó kis horrorban erős fényeffektekkel igen.
Jelenleg sokan írják, hogy harmatgyenge. Másban meg nincs is ilyen funkció.
Persze az ára más kérdés , brutális ez tény, jelenleg racionális érv nem igazán szól mellette,de nem is racionális vásárlóknak lett kiadva szerintem a 2080 TI.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#71) imi123 válasza atok666 (#68) üzenetére


imi123
őstag

Ennyi.
Ez egy opció.Nem tetszik kikapcsolod.Viszont a fejlesztőn tanulhatják a használatát.
Majd pár év múlva használható is lesz.Várható volt hogy nagy nyílt terű játéknál kifekszik.

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#72) kikikirly válasza tecsu (#60) üzenetére


kikikirly
senior tag

Melyik mai játékba néznek ki gázul az árnyékok?Pár éves játékokba mindegyikbe áll leejtősen.
Fizikára visszatérve ennyi erőforrást elvisz egy eljárás,mégis csak csökkenti a komplexebb fizika bekerülésének esélyét, Paricle fizika is azért tart ott ahol, processzor nem tudja ki számolni amit kellene. szerinted mi más oka van?Át kéne tenni GPU-ra a particle számitást, PhysX Mafia 2-be(2010) még a maga erősen korlátozott módján is bizonyította hogy simán megbirkózik vele(Processzornak így is van elég dolga pl lövésnyomok stb ne tűnjenek el 20s múlva,elég neki a rajzolási parancsokkal foglalkozni).Ray Tracing GPU-t terheli.A másik probléma hogy minél komlexebb a geometria annál nagyobb a számítási igénye. Brutál tűzharcnál mindent beborit a particle törmelék,töltényhüvely, gyanítom nem fogja szeretni.
B lehetőség a Ray Tracing nem veszi figyelembe ezeket,úgy csinál mintha ott se lennének, így a geometriai részletesség problémája ilyen szempontból kilőve, a valósághűséggel együtt és egy rahedli erőforrást elpocsékoltunk.Ja és DX12/Vulcan enyik lényege hogy lehetővé teszi DX11-hez képest nagyságrendileg több rajzolási parancs kiadását(Nő a geometriai részletesség).Most akkor a Ray Tracing miatt a Rajzolási parancsok számába visszamegyünk DX12 előtti érába?Mivel a piac magától is átáll szép lassan az új Api-kra az következik hogy ez egy valós igénye a fejlesztőknek.

Nem értem miért nem veszitek észre hogy ennek nagyon nincs itt az ideje.Nem megoldás ha NV,AMD minden évbe ad pénzt néhány fejlesztőnek hogy használják.Egész RTX technológia úgy fog járni mint a PhysX.
8-10 év múlva meg a fejlesztők elkezdik maguktól is használni.

[ Szerkesztve ]

(#73) Anaren91 válasza Hunpriest (#23) üzenetére


Anaren91
senior tag

Hát nekem gameplay videókat nézve, az volt a reakcióm, hogy a második világháborúba mindenki leszarta,hogy jönnek a németek, és fontosabb volt, hogy a kicsijukat tükörre polírozzák. Vannak dolgok amik jól néznek ki, de szerintem borzasztóan túl van tolva a tükroződés... Pedig hát a fotó realisztikusabb grafika lenne a célja, de szerintem csak idétlenebb lesz tőle sok helyen.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#74) b. válasza Anaren91 (#73) üzenetére


b.
félisten

Ott a bemutató miatt volt túltolva, hogy egyszerű vérpisti meglássa mi is az RTX mert előtte a gamer réteg sacc / tipp 80 % része azt sem tudta mi az az RTX...

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#75) Abu85 válasza Anaren91 (#73) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De ha nem polírozzák át a világot, akkor meg nem látszik a technika előnye. Ördögi kör. :DDD

(#74) b. : Vérpisti már konzolon headshotol auto-aimmal. ;]

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#76) kikikirly válasza b. (#74) üzenetére


kikikirly
senior tag

Shadow Of The Tomb Raider demon meg eljátszották hogy RTX offba gyertás kisfiúnak ki kapcsolták az árnyéka.Hátul táncikáló bekapcsolt árnyékú embereknél alig volt különbség RTX on / off közt.
Ez mi ha nem paraszt vakitás??? :P

[ Szerkesztve ]

(#77) b. válasza kikikirly (#76) üzenetére


b.
félisten

A bemutató után közölték hogy volt nekik egész 2-3 hetük arra , hogy beépítsék a szinte kész játékokba, gondolom nem kis pénzért. Teljesen más, mikor alapoktól építik be egy játékba az RTX támogatást és nem megkerülik a szabványos felületeket vagy éppen saját maguk barkácsolnak hozzá valamit , hogy működjön az RTX a bemutatóra. Ez történt pl BF5 alatt, ahol nem az Nvidia féle RTX eljárás t használták, hanem maguk oldották meg a fejlesztők a dolgot, hogy látható legyen miről szól ez az egész.
vagy éppen erről szólt a cikizés itt is a PH-n hogy 30 FPS lesz a Tomb Rader RTX támogatással. Hát nem annyi lett a végére mert tudták optimalizálni,elméletileg de ezt nyilatkozták is a fejlesztők,hogy FHD @60 FPS a cél, csak az már nem jutott el a mi kis közösségünkbe, hogy nem volt idejük a bemutatóig.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#78) kikikirly válasza b. (#77) üzenetére


kikikirly
senior tag

Persze és a nagy kapkodásba véletlenül kikapcsolva felejtették kisfiú árnyéka.

Jó hogy mondod BF5 160FPS-el fut 2080Ti-on,Én kérek elnézést. :N
Ezek után el se merem képzelni mi lett volna ha Nvidia eljárását használják.

''vagy éppen erről szólt a cikizés itt is a PH-n hogy 30 FPS lesz a Tomb Rader RTX támogatással. Hát nem annyi lett a végére mert tudták optimalizálni, de ezt nyilatkozták is a fejlesztők,hogy FHD @60 FPS a cél, csak az már nem jutott el a mi kis közösségünkbe, hogy nem volt idejük a bemutatóig.,,
Az élet szép csak te világ vagy beteg. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#79) Loha válasza Anaren91 (#73) üzenetére


Loha
veterán

"Hát nekem gameplay videókat nézve, az volt a reakcióm, hogy a második világháborúba mindenki leszarta,hogy jönnek a németek, és fontosabb volt, hogy a kicsijukat tükörre polírozzák."

A háború elején pont ez történt a valóságban is, mire mindenki észbe kapott, már a németeké volt Európa nagyobbik része... :DDD

(#80) Nartaas


Nartaas
tag

Nekem ezek a bemutatók igazából semmi extrát nem nyújtottak. Ha nem mondják mit kell nézni akkor semmi különös nem tűnt volna fel. És ez az észrevehetetlen dolog viszi el a teljesítmény felét:D Eddig is voltak tükröződések meg árnyékok, semmi gond nincs velük szerintem, minek kell ez most tényleg? Ahogy mondták, normális, részletes fizika kellene már meg AI.

(#81) b. válasza kikikirly (#78) üzenetére


b.
félisten

Pont ezért jön az egységes Windows felület az RTX hez és akkor majd megmutathatja mindenki mit tud lerakni az asztalra.
Nem tudom miért kérsz elnézést, abszolút nem DICE érdeme a 160 FPS sőt, bekaphatják, hogy nem teszik helyre a Dx 12 módot a világ állítólag legfejlettebb grafikus motorjában. :DDD :DDD

Nartaas: A lényeg a real time. ha megnézed BF5 videóban a robbanást láthatod hogy vet árnyékot a füst az utcára és hogy sötétedik be minden. Ezek nem előre letárolt elemek, hanem real Time számolódnak ki attól függően mit cselekszel éppen a játékban.
Egy lépés a valósághűbb fizika felé.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#82) kikikirly válasza b. (#81) üzenetére


kikikirly
senior tag

Ha rendbe teszik a DX12 mi lesz?Ugyanúgy közel harmadolni fogja a teljesitményt és ugyanúgy alig lesz futtatni képes hardver a játékosoknál.Ray Tracing egy lényege hogy baromi egyszerű használni,hatalmas számitási igényért cserébe.Biztos lesznek még optimalizásálások amikkel nyernek pár százalékot,kétlem hogy nagyságrendileg csökkenni fog a teljesítmény igénye.Ott kezdődik a probléma hogy dedikált magokat kell tenni a kártyára hogy valaha egyáltalán használni lehessen.Ennyit nem ér ez az egész bohózat,inkább tennének általános számláló egységekből többet a kártyákra.

"Egy lépés a valósághűbb fizika felé.,,

Közben a füst tojik az utjába kerülő objektumokra,vagy ha valaki belemegy nem örvénylik,eltűnő törmelék darabokról,töltényhüvelyekről már beszéltünk.Harctérről csak a tükröződés hiányzik,az előbb felsoroltak teljesen másodlagos tényezők.

[ Szerkesztve ]

(#83) Carlos Padre válasza Raymond (#55) üzenetére


Carlos Padre
veterán

2200 jurós gép vs 428 jurós konzol. Csak én vagyok olyan vak állat, aki nem látja az 5x minőségbeli különbséget a videón? :DDD

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#84) Vitamincsiga


Vitamincsiga
tag

Hát, skacok! Ekkora negatív hozzáállástól lesett a procim órajele 1 GHZ-cel :U

Mintha 2007-et írnánk, 8800GT, dereng valami? Minek a USM? Meg DéIkszTíz? Hehe :B

Az NV most alkotott valami nagyon klassz, előremutató architektúrát. Pont.
Jövőre 7 nm-en, dupla ekkora krafftal jön a frissítés. Megint pont!
Igen, az is lassú lesz. De ahogy a japánok mondják - kaizen.

A napokban az AMD - igen, ha proci, ha videjó, mindenki a terítékre kerül - nyilatkozta, hogy addig nem lépnek a RT útjára, míg a teljes piacot lefedő architektúrájuk nem lesz. Már mint megy is rajta a FHD 60 Hz, a középkategóriában. Ha kalkulálunk, akkor az NV-nél a 2060-asnak kellene tudni ezt. Ha kalkulálunk, akkor 2020 és 4060(?) lesz a neve, az fogja. A 4080(?), talán elbírna 60 Hz-et 4K-ban? Lehet. Már csak azért is, mert otthon mindenkinek van egy olyan :K
Szóval a Navi így kiesett, 7nm, de ehhez kevés. A céldátum ott is 2020, régebben KUMA volt a neve, mostanra NextGen lett - fantázia az van :O Ha a Buldozer "szlenggel" élhetek, akkor a Navi a "Excavator" és csak kicsit kell aludni jön a videjó "Zen"-je is :D

Akkor meg miért adta ki így a Turingot a NV? Amiért a G80-at is!
A MS hagy csiszolja a DXR-ét. Vagy csinálja meg a DX13-at - Péntek 13.-án fogják a megafrissítést engedélyezni :DDD :DDD :DDD
Hagy készüljenek el a videomotorok, ha nincs vas, akkor min is?
A játékfejlesztőknek is legyen min "játszani" - élvezik, higgyétek el nagyon is ;)
Mi meg apránként hozzászokunk, hogy nagyságrenddel élethűbb lesz a grafika - és a tartalommal, ti vészmadarak, ne jöjjetek!! Tessék beállni a játékfejlesztőkhöz - kaizen.

Most vissza a BIOS-ba, mert az a 1 GHz, na'on hiányzik :P

Jó lenne egy varázsgömb ;-)

(#85) Raymond válasza Carlos Padre (#83) üzenetére


Raymond
félisten

Low-Medium-al PC-nel se kell 2200EUR-os gep ;)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#86) kikikirly válasza Vitamincsiga (#84) üzenetére


kikikirly
senior tag

DirectX vejlődésével együtt járt az objektum szám növekedése, modellek részletességének növekedése, fizika fejlődése és még lehetne sorolni.
Almát hasonlítod a körtéhez.Vagy áruld már el a Ray Tracing hol fog bármi ilyesmit csinálni.Legtöbb amit várhatunk tőle hogy a fény reagálni fog a füstre, meg hogy az ablakba,pocsolyákba stb tükröződni fog minden,mindezt bődületes számítási kapacitás árán.Nem pisáltam be. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#87) b. válasza kikikirly (#82) üzenetére


b.
félisten

ez honnan jött neked, hogy baromi egyszerű használni? ilyen dolgokat honnan veszel? Az RT kihívást jelent a fejlesztőknek beültetni, na nem csak a számítási igénye miatt .Itt mind a Windowsnak, mind a grafikus hardvereknek,szoftvereknek, és a humán( képzett) erőforrásnak rendelkezésre kell állnia. Részben számolják csak RT ben az éppen látott részeket satöbbi.
Szerintem nem lesznek erre a genre már optimalizálások
Az az optimalizálás, ha egy játék elbírja a 60 FPS-t full ultra textúrán bekapcsolt RTX mellett FHD-n ez már ezzel a teljesítménnyel az optimalizálás csúcsa,és szerintem kb ez a plafon a 2xxx generációban.

EZ pont nem így van az RTX effektnél, hogy a füst tojik az objektumokra, ez a lényege. Amiről te beszélsz az az előre letárolt render effekt.

A másik fele, hogy mitől várnál akkor előrelépést grafikailag? mert kb jelenleg PC-n ( és sajnos most már konzolon is) a beszivárogtatott 4 K 144 Hz-n kívül semmi más nincs amire érdemes lenne VGA-t fejleszteni. ha nem lesz grafikai/ fizikai fejlesztés, akkor kb 2022 ben is arról fogunk beszélgetni, hogy mikor fogja futtatni végre frostbite enginet valami 8 K ban. A kijelzők képfelbontásának növelése és az így kialakult hardverigény nem szoftveres fejlődés semmilyen téren, egyfajta mesterségesen kreált dolog, hogy fejlessz gépet.
FHD@ 60 Hz-re egy GTx 1060 / Rx 580 bőven jó.

Azonban van még pár tényező ami nagyon érdekelne a tesztekkel kapcsolatban. Mi van ha csak High textúrákkal/ kisebb részletességgel van max RTx effekt rátolva? jó lenne látni, hogy skálázódik a dolog, mert az érdekes, hogy low RTX effekt fölött már nem csökken a teljesítmény úgy még a felbontás növelésével sem.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#88) ribizly válasza kikikirly (#76) üzenetére


ribizly
veterán

Teljesen félreérted a dolgot (és nem csak Te).
A mai közelítő megoldások, mint global illumination, tükröződéseket, mozgó felületeket (víz), god-rays, soft shadows, stb. annyira jól meg vannak már csinálva, hogy gyakorlatilag túl jól közelítik az eredeti elérendő célt, ami nem más mint a Ray-Tracing.
A Ray-Tracing-nek nagyon magas az erőforrásigénye és csak néhány helyen érhető tetten a működése. Ezt még megfejelték most azzal, hogy a mostani játékokban nem mindent azzal számolnak ki, hanem csak bizonyos fényforrások és bizonyos modellek fényvisszaverődés, - kioltás, tükröződését, szóródását, stb. számolják ki így, mert egy egész map-nyi dolgot nem tudnak még most sem. Ez azért van, mert ma csak azt számolják a meglévő módszerekkel is csak ami benne van a látóteredben (esetleg néhány egyéb objektumot), míg a Ray-Tracing-nél nem hanyagolhatnád el az azokról visszaszóródó, visszatükröződő fényt sem, ergo mindenre realtime ki kell minden foton hatását számolni. Az pedig nem könnyű. ;)

@(#87) b.
Pedig elvileg könnyebb kéne legyen betenni, mert nem kell tervezni a fényekkel, árnyékokkal mert majd maguktól "megérkeznek". :D Viszont nem lehet elnagyolni az objektumok formáját és azok felületének a milyenségét fény (elnyelés, visszatükrözödés, szórás, szín, "anyag") szempontból. Szóval az implementáció elvileg könnyebb, de a körbedolgozás elsőre több.

[ Szerkesztve ]

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#89) b. válasza ribizly (#88) üzenetére


b.
félisten

Úgy gondolom,egy új technológiát( ilyen téren új) nem könnyű beültetni ,összecsiszolni az adott motorral, mert nincs rá megfelelően képzett humánerőforrás, vagy pénz vagy idő.RT pontosan az általad is leírt dolgok miatt sokkal időigényesebb dolog lehet, persze ez csak szerintem van így, meg az olvasott infók alapján ezt gondolom. Maximum helytakarékosnak lehetne nevezni az előre tárolt rednerhez képest szerintem, de egyszerűbbnek még nem hiszem.
Főleg a kolléga által leírt "baromi egyszerű használni " infót fogadtam amúgy elég megrökönyödve, ici picit túlzásnak vélve . :DDD

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#90) F e Z o válasza syberia (#38) üzenetére


F e Z o
veterán

Kifogyott, mert a beszart karikat cserélni kell újakra! :DDD :W

H2O über alles!

(#91) MSI.Navi


MSI.Navi
tag

Egy olcsó kártyánál ez érthető, mit fintorogtok? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#92) atok666 válasza Carlos Padre (#83) üzenetére


atok666
őstag

Mikent tudod kvantifikalni a latvanybeli kulonbseget? Szebb, csunyabb - ennyi. Vagy te latod a 3.28x szebb jatekot?

Atok

[ Szerkesztve ]

(#93) Raymond válasza F e Z o (#90) üzenetére


Raymond
félisten

...ja, nincs! :)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#94) syberia válasza F e Z o (#90) üzenetére


syberia
veterán

Mai hivatalos közlemény, végre megszólaltak.

Limited test escapes from early boards caused the issues some customers have experienced with RTX 2080 Ti Founders Edition.

We stand ready to help any customers who are experiencing problems.

Please visit www.nvidia.com/support to chat live with the NVIDIA tech support team (or to send us an email) and we’ll take care of it.

https://howbad.info/

(#95) fanti


fanti
addikt

De király!

Egy félmillás kártya szar, és lassú.....ez igen!

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#96) ribizly válasza b. (#89) üzenetére


ribizly
veterán

A "baromi egyszerű használni" valóban nem helyénvaló, de elvileg elegendő volna berendezni a megfelelő helyszíneket, amelyekhez utána "csak" be kellene állítani a megfelelő napállást, meg belső fényforrásokat. Done. Amit persze megelőz egy erre felkészített engine és egy 10^99999-en model minden paraméterével. :DDD
Nekem inkább az a fura, hogy amikor már minden működik frankón a közelítő megoldásokon (nézz csak meg egy Ubisoft game-t (új AC, FC) vagy egy Witcher 3-at), akkor kezdenek el erre rámenni. Ami egy grafikusnak, engine fejlesztőnek, 3D modellezőnek, informatikusnak, VGA fejlesztőnek új és jó dolog az a gaming és gamer oldalán ez kb. egy nagy 0.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#97) kikikirly válasza b. (#87) üzenetére


kikikirly
senior tag

Fejlesztők panaszkodnak a növekvő jejlesztési költségek miatt.Ezek szerint nem a Ray Tracing fogja ezt megoldani. Költséghatékonyság se szól mellette.

Megnéztem újra a BF5 Ray Tracing videót, nem látok semmi különbséget a füstnél.Nincs is hozzá semmi köze, nem ad fizikát a füstnek.A fény reagál a füstre de ennyi.

Mit várok grafikától?Leképzéstől semmit,baromi szépek és részletesek az objektumok/modellek.

Leirtam párszor,komplexebb fizikát,részletesebb sérülés modellezést, több animációt ezeknek örülnék.Több kivégzés,leütés animáció, el tudnám viselni ha lőfegyveres kivégzések is lennének a játékokba mint a John Wick cimű akciófilmbe.Részletesbb fizikát szerintem nem nagyon kell magyarázni(sima particle törmelék rendszerért már kezet csókolnék,rombolható környezetet ez is elég jól imitálja,nekem elég lenne).Sérülés modellezésből is jó lenne valami dinamikusan számolt, részletesen lemodellezett testfelépités, csontok izmok szilárdságának számolása lövedék becsapódásnál stb. Jelenleg le van néhány scriptelve azt viszlát.Csávó arca fejlesztők igényességétől függöen 2-3 féleképp esik szét, ugyanez a helyzet a többi test résszel.És az már nagy szó ha egyáltalán van végtag leszakadás.Basszus még a lövedéknyom sincs minden játékba(Shadow Of The Tomb Raider se sikerült megcsinálni,imádom az új Tomb Raidert is ne értsetek félre,de új pályákat leszámítva ez a játék is alig fejlődik valamit egyik részről a másikra) pedig 2004-es Far Cry-ba tökéletesen működött.Far Cry 3-4-be szintén van,de sokszor baszik működni,fejbe lövöm a palit közvetlen közelről és nincs ott a lövedéknyom.Belelövök még egyet már ott van.És sajnos ez nagyon gyakori,többször van mint ahányszor rendesen működik.Far Cry 5-el nem játszottam ha 3 játékra végre sikerült kijavítani nem szóltam.Ghost Recon Wildlandsnél se működik sokszor úgy ahogy kellene.
A 20secen belül eltűnü lövésnyomok,Bloodsplattering,töltényhüvelyeket már emlitettem.Pedig ezek is elég jól növelnék a részletességet.Tűzharc közbe és után is elég pazar látvány lenne ha teszem azt csak 10 perc után tünnének.Jelenleg annyira rövid ideig maradnak meg hogy szó szerint még jóval a tűzharc vége előtt eltűnnek.
Ezekhez nem kell komplexebb fizika,már most is meg van hozzá ami kell, feltételezem a rajzolási parancsokkal spórolnak a fejlesztők.

(#98) Nartaas válasza b. (#81) üzenetére


Nartaas
tag

Biztos jó ez a technológia meg minden de nekem mint egyszerű usernek semmi nem jön át belőle, hogy jobb lenne. Ez pedig gond mert nekem kéne eladniuk:D Eddig is dinamikusak voltak a tükröződések és árnyékok. Akkor és úgy tükröződik minden ahogy annak kell, az árnyékok detto. Az hogy ezt milyen alternatív megoldásokkal érték el nem igazán érdekel. Ezzel a csudajó RTX-el meg most az van, hogy egyelőre csak részlegesen alkalmazható, nagyítóval kell kereseni a különbségeket a végeredményben és brutálisan erőforrás igényes. Szóval ez így ilyen formában kinek jó?:S Ha az lenne, hogy bekapcsolom és hirtelen Hollywood-i CGI minőséget kapok látványban akkor még a 30fpst is elfogadnám de ez így nudli.

(#99) arn


arn
félisten

Nem tudom mekkora tamogatottsaga lesz, ha a nextgen konzolok nem tamogatjak.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#100) Synthwave válasza atok666 (#68) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Az 1080p egyáltalán nem átok (a magam részéről szélesvásznú felbontásokat támogató játékokban inkább a 720p-t favorizálom, mert framerate>>3 db rece, és valamiért az egér is harapósabbnak érződik kicsit), a 60 fps a vicc.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.