Ha tetszik ha nem, a HR-es rádkeres a közösségi oldalakon. Ha én lennék a másik oldalon, akkor a Facebook mellett a G+ / Twitter csatornákat is ellenőrizném. A LinkedIn-t azért nem említettem, mert az átlag HR-es még csak némi hallott róla. Ezzel együtt kell élni, elfogadni és alkalmazkodni.
A közösségi oldalakon a privát email címmel érdemes fent lenni, míg az állásokra a hivatalos email címről érdemes az önéletrajzot küldözgetni. Ugyanígy az álláskereső portálokon és a LinkedIn-en ezzel a hivatalos email címmel érdemes jelen lenni.
Az önéletrajzban szereplő fotó ne legyen kint nyilvános mappában egyik közösségi oldalon sem.
A közösségi oldalon nem kötelező megadni az eddigi munkahelyeket. Arra ott a LinkedIn.
A közösségi oldalakon - gondolok ott a Facebookra - remek funkció a zárt csoport. Nekem kettő van:
- Az egyikben a filmeket/sorozatokat beszéljük ki.
- A másikban olyan netes mémeket osztunk meg egymással és beszélünk ki, amit nyilvánosan nem tennénk.
A nyilvános adatlapnak nem kell halottnak lennie. Nálam is beszélve van jelölve pár kedvenc film és elolvasott könyv, plusz kulturáltan hozzá is szoktam szólni ehhez-ahhoz.
Egyik multi munkahely Facebook oldalát sem kötelező lájkolni, sőt érdemes elkerülni. Kivéve a seggnyalókat, akik ott is segíthetnek az ügyfeleknek, habár ezért nem kapnak plusz pénzt és senki sem fogja elismerni a plusz teljesítményüket.
Ha a multi munkahelyen arra kötelez hogy lájkold a Facebook oldalukat, akkor azzal vissza akarja követni az üzenőfali tevékenységedet. Csinálj egy másik profilt a neveden és lájkold azzal.
Ha valaki érdeklődik az eddigi munkahelyen iránt, akkor arra ott a LinkedIn.
Politika. Mindenkinek megvan a véleménye, a mindennapi híreket pedig nehéz politikai fennhang nélkül kommentálni. Ám ahogy a munkahelyre sem való a politizálás, úgy a közösségi oldalakra sem. Erre való egy söröző vagy a zárt csoportok.
A közösségi oldalakon nem jelen lenni pedig felér egy virtuális öngyilkossággal. Rengeteg régi ismerőst lehet ott találni, de a legjobb amikor vadidegen embereket simán le tudok nyomozni. Plusz némelyik szolgáltató céggel könnyebb kommunikálni odafent nyilvánosan. De ebbe a részébe nem akarok bővebben belemenni, mert aki nem használja a közösségi oldalakat, azt nem akarom megtéríteni. Az írásom az aktív közösségi életet élőknek szólt.
Egyébként én is nyertem már a Facebookon ajándékokat. Ebben sincs semmi különös dolog, ha egy HR-es vagy a főnök azt látja hogy jól tippeltem az egyik tech cégnél és nyertem valamit. Feltéve, ha mindez nem munkaidőben történt.
A kulcsszó a tudatos közösségi lét. Így hirtelen ennyi jut az eszembe.
[ Szerkesztve ]
"nincs rá lezsóidő"