Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) finest válasza Rive (#49) üzenetére


finest
őstag

Mark Twain: A hazugságnak három fajtája létezik: hazugság, szemérmetlen hazugság és a statisztika.

Nyugodtan vállalom, h az OM-ben olyanok alakítják az oktatásügyet akik az iskolákról hírből sem hallottak, még a működésükkel sincsenek tisztában (a szakértőik sem). Ad hoc változtatások vannak, bizonytalanság, és káosz. Egyáltalán nincs iránya az oktatáspolitikának. Időnként bedobnak egy-két losungot, mint az integrált oktatás, projekt módszer, interaktív oktatás, modul rendszer stb.

[ Szerkesztve ]

“Don’t shoot, I’m Globish.”

(#52) Crystalheart válasza finest (#51) üzenetére


Crystalheart
senior tag

...miközben emberöltőkkel ezelőtt Klebensberg Kunóék összehoztak néhány világzsenit, az oktatás színvonalával. :)

(#57) llax válasza Bocha (#45) üzenetére


llax
senior tag

És itt jön be a nagy integráció egyik problémája: csak az értelileg sérült gyerekeket tudják egyszrűen "integrálni" az osztályokba, pont azokat akik gondot okozhatnak a haladásban...
Próbálj meg egy vak, siket, vagy mozgássérült gyereket bejuttatni valamelyik közeli, "normál" iskolába. Hiába van integrált oktatás a helyi iskolában, hiába ép értelmileg a gyerek, de mivel nincs braille írást és jelbeszédet ismerő tanár, nincs akadálymentesítve az iskola, az én lakóhelyemről a "fizikailag" fogyatékos gyerekeket minimum 20km-re kell hordani iskolába (van sok hely az országban, ahonnét sokkal messzebb)...

(#58) tildy válasza #43960832 (#56) üzenetére


tildy
nagyúr

Jászladányról jut mindig eszembe, hogy ott az alapítványi iskolát mennyire szidták mert szegregáció, bezzeg Alattyánon és Jásztelken a (többnyire nem roma) szülők eljárathatják Jászberénybe a gyerekeket, azn em szegregáció, hanem szabad iskolaválasztás...

Amúgy szomorú , hogy 7-8 éves gyerekek egyedül buszoznak 10-20 km-t reggel 7kor , meg délután 4kor....

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#59) llax válasza tildy (#58) üzenetére


llax
senior tag

Tildy: a nagy iskolaösszevonások/bezárogatások óta a kis településeken mindennapos, hogy buszoznak a gyerekek. Jobb esetben csak 5-10, rosszabb esetben 20-40km-t is. Jó ez nekik??? Mert szerintem nagyon nem.

Mindezek után egyre több kis településen jönnek rá, hogy többe került az iskola megszüntetése, mint a tovább működtetése került volna... A támogatást, ami eddig járt a gyerekek után (amiből az iskolát fenntartották), azt most oda kell adni annak az önkormányzatnak, amely iskolájába jár a gyerek, plusz még utaztatni is kell őket. Max. az a település járt jobban, ahol nagyon kevés gyerek járt iskolába vagy már erősen felújításra szorult az iskola.

(#60) Oti86


Oti86
tag

Nem az integrált oktatás a probléma, hisen egyértelmű, hogy sokkal előnyösebb, mint a szegregált, hiszen a legjobb módja, hogy az emberek elfogadják egymást olyannak amilyenek. Régen (a rendszerváltás előtt) a szegregáció kapott komoly hangsúlyt, és ennek következtében egyesek úgymond kiestek a társadalom látóköréből., (pl a fogyatékosok, romák) ugyanis soha nem találkozott senki se velük. Akkoriban a szegregációt erősítette a szocialista szellemiség is, amely szerint nincs semmi társadalmi, szociális probléma. A szegregációval pedig tökéletesen el lehetett tűntetni azokat a csoportokat, akik úgymond eltértek a minden szép és jó kategóriától. A rendszerváltás után elkezdődött a szegregált oktatás felszámolása, amely komoly kihívást jelent. Egyrészről a társadalom számára, hiszen olyan csoprptokkal került kpcsolatba, akikkel korábban nem nagyon találkozott, nem ismeri, nem tudja kezelni az ő problémájukat, eltérő kultúrájukat és fordítva sem.. Másrészt az intézményhálózat, szakmai kar, pedagógusok sem megfelelőek az integrált oktatáshoz. Természetesen nem a pedagógusok képzettsége, és nemtudása a probléma, hanem az hogy az alulfinanszírozott iskolai oktatás képtelen megfelelő szakembereket biztosíani. Így például, míg tőlünk nyugatra azokban az iskolákban, ahol fogyatékkal élő gyermek van a csökkentett létszámú osztályban a tanító mellett gyógypedagógus is részt vesz az órákon, addig nálunk ugyanezt a feladatot 30 fős osztálylétszám mellett próbálje 1 pedagógus ellátni. Természetesen ez szinte lehetetlen feladat. megoldható az integráció, csak nem olyan módon, mint ahogy nálunk csinálják.
Ezenkívül azért fontos, hogy az integrációnak is vannak határai. nem mindenki integrálható, és nem minden mértékben. Néhány fogyatékos embert például sokkal jobb ellátást kaphat, sokkal többre viheti az életben, ha szegregált oktatásban részesül, mint ha integráltba. Az integrációt ráadásul nem feltétlenül csak az oktatás terén lehet elérni.

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#61) tildy válasza llax (#59) üzenetére


tildy
nagyúr

Nem tudom , ez mely településekre igaz, de mifelénk a falvak 1000 fő fölöttiek, és itt a buszozás azt jelenzi, hogy a volán járatokkal mennek. Mellesleg a volt. ált. iskolás sulim is összevont egy másik sulival, de ez csak annyit jelent, hogy az igazgató két iskolát vezet.
Tehát az említett településeken nem szűntek meg az iskolák.
Persze vannak olyan helyek is ahol megszűntek, de azok kistelepüléseken vannak.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#62) llax válasza tildy (#61) üzenetére


llax
senior tag

Az vezetés összevonása nem is lenne probléma... Ahol lakom így működik, sőt itt még van "ingázó" tanár is, aki mindkét suliban tanít. Csak egy évfolyam gyerekei jönnek át nálunk, de csak azért, mert ők tényleg nagyon kevesen vannak (cca. 1/3-1/4 osztály)

Viszont tudok olyan településről is, hogy megépült egy új iskola (nem is kicsi, nem is csúnya), majd 3 év múlva már nem oda, hanem a szomszéd városba jártak (és járnak) a gyerekek. Télen az üres iskolát is fűteni kell (minimálisan), hogy az épület és a berendezési tárgyak ne károsodjanak, ne a penész egyen meg mindent...

(#63) hoffman_


hoffman_
nagyúr

Öröm ilyet olvasni...

Amikor anno én végeztem az általánost, akkor olyan szép emlékekkel a tarsolyomban léptem tovább, amik örökre itt maradnak. És nincsenek olyan képek, hogy ilyen szinten meg lett volna nyomorítva a rendszer.

Sajnos, az öcsém most jár oda iskolába, 5. osztályba, ahol én végeztem, és szörnyű. Miért kell egy gyerektől elvenni a gyerekséget, és 4+8 vagy 6+6 évfolyamos iskolába átíratni - mert ezen gondolkodunk - csupán néhány delikvens miatt, ahol a SZÜLŐ okolható a hibákért. Nem fogok részletekbe menni, sőt itt nem is a hátrányosság a legnagyobb probléma - még ha akad is - hanem a magatartási gondok.

Annyit tudnék mesélni. De nem akarok. Miért erről tudnék mesélni??
Hihetetlen, hogy mennyire romlik el mindaz, ami kifele mutatna a sötétből :(

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#64) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Aki kitalálta az komplett marha. Nem ez az első eset magyar oktatás történetében hogy hülye döntés születik... de elég csak abba belegondolni, hogy általában a tanítás úgy működik a legjobban, ha minél kevesebben vannak egy csoportban. az ideális az ha mindenkivel egy ember foglalkozik.

A kiscsoportos tanítás tehát hatékonyabb.
Főleg azokban az esetekben, amikor a tanulók speciális törődést igényelnek...

Erre valami barom kitalálja, hogy nincs erre szükség?
Normálisak ezek?
Kezd már elegem lenni a szakminiszterek szakmai dilettantizmusából!

Mutogatni való hater díszpinty

(#66) talmida


talmida
Közösségépítő

Saját tapasztalatom alapján mondom...

Az elkülönítés a tanárnak is megkönnyítené a munkáját. Ui mindig igazságosnak kell lennie, de ezt nem teheti, ha nagyon nagyon különbözö képességű gyerekek tanulnak együtt. Egy lassabban tanuló diáktól nem ugyanazt várod el, mint egy kis zsenitől. A probléma az osztályozásnál jön elő. Egy jó képességű tanulónak szíved szerint kettest adnál ugyanolyan teljesítményre (feleltre, dolgozatra..mindegy), amit a kissé lemaradottnak négyessel jutalmaznál. A gyerekek igazságérzetét viszont nem lehet becsapni. Ők csak azt látják, hogy négyes vagy kettes. Az sem kellemes, hogyha viszont "igazságos" akarsz lenni a szíved szerint, akkor meg minden alkalommal rojtosra kell beszélni a szádat, hogy megértsék, hogy mi volt a két felelet között a különbség. Ráadásul úgy, hogy egyik fél se sérüljön lelkileg.

A másik a buktatás. :((
Fiatal pályakezdőként meg akartam váltani a világot :D és jól gatyába akartam rázni a bandát. :)) Az első félév után a fél osztályt meg akartam húzni :DDD ,...mert megérdemelték volna..:K
Igenám, de akkor még nem tudtam, hogy az iskoláknak kimutatást kell készíteniük magukról, hogy hány bukás volt stb
Kiderült, hogy ahhoz, hogy az iskola ne veszítsen a tekintélyéből, egy bizonyos (kis) százaléknál tőbb gyereket nem lehet megbuktatni, még akkor sem, ha tök hülye az egész brancs. (Mellesleg, ha az egész brancs hülye, akkor a tanárban keresendő a hiba. :DDD )

Na, szóval, megtanultam (gyorsan!) szépen, hogy megijeszteni meg lehet a tanulót, meg a szülőket is, de végül a statisztika miatt :((( úgyis át kell engedni szinte mindet, akárhogy teljesítenek is. :B Ez volt anno. Hogy ma mi van, azt nem tudom..Nem ott élek.

[ Szerkesztve ]

IN GOD WE TRUST!

(#67) llax válasza hcl (#64) üzenetére


llax
senior tag

A kettő így együtt valóban marhaság... A nagy osztálylétszám és az integrált oktatás erősen ütik egymást. Már csak azért is, mert a nagyobb osztályba egyuttal több korlátozott képességű tanuló kerül, ráadásul sokkal kevesebb ideje jut rá a tanárnak... Ez is egy "hungarikum"....

Ha egy 28 fős osztály helyett lenne két 14 fős, ott már jobban elférnének az integrált tanulók is... Egyrészt két osztályba szétosztva, így egy-egy tanárra kevesebb ilyen diák jutna, másrészt a kisebb létszám miatt több ideje lenne külön is foglalkozni velük.

Én alapvetően egyetértenék az integrált oktatással (relative alacsony létszámú osztályokban), de azt gondolom, hogy a nagyon kirívó eseteket, főleg a súlyos magtartászavarokban szenvedőket nem kellene összezárni a többi diákkal, nekik sepeciális osztály/iskola kellene a megfelelő szakemberekkel.

(#68) Racecam


Racecam
MODERÁTOR

szablya az alapelvek megsértése miatt figyelmeztetve!

Com'è diverso il mondo visto da qui

(#69) Rive válasza hcl (#64) üzenetére


Rive
veterán

Erre valami barom kitalálja, hogy nincs erre szükség?
A gyakorlatban azok a 'kiscsoportok' amikről szó van többnyire nagyon nagy csoportok voltak, alulfinanszírozva. Az a barom azt találta ki, hogy arra nincs szükség.

Aztán egy darabig próbálták szigorított ellenőrzéssel normálissá tenni a 'kiscsoportokat'. Aztán a sikertelenséget látva született az az ötlet, hogy integrált csoport plusz egyéni segítség. Itt tartunk most.

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#70) szablya válasza Racecam (#68) üzenetére


szablya
tag

Értem én. Majd visszafogom magam :)) Bár azt ettől függetlenül ésszerűtlenségnek tartom, hogy ha már az okozatokról beszélünk, magukról az okokról miért nem. No nem baj :N

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#71) JuliusCaesar


JuliusCaesar
tag

Nem támogatom az integrált oktatást. Nem hiszem, hogy bárkinek is jó lenne. Aki szellemileg visszamaradott, azért, aki normális azért. Minden fogyatékos kapja meg a lehető legjobb ellátást, de ne - ez most Spártaian hangzik - emlegessék egy lapon a normálisakkal. Más ellátás és foglalkozás kell nekik, szeressék őket, tanítsák, de ne próbálják őket beleerőltetni a normális társadalmi normákba, mert nem fog sikerülni. Ha nekem lenne ilyen gyerekem, én is speciális helyre íratnám, nem integráltba. Mondom, semmi bajom a fogyatékosokkal, de ők nem egészséges emberek, tehát ne is kezeljük őket aként.

Szerintem.

EDIT: szellemi fogyatékosokra gondolok természetesen.

[ Szerkesztve ]

... Alea iacta est - Veni, vidi, vici ...

(#72) Crystalheart válasza Rive (#69) üzenetére


Crystalheart
senior tag

"Aztán a sikertelenséget látva született az az ötlet, hogy integrált csoport plusz egyéni segítség. Itt tartunk most."

Ja. Ha eddig volt egy problémás gyp. osztály, akkor most már szétosztották 6 hagyományos osztályba, hadd ne működjenek azok se. :) Mert ez van. És igazság szerint nem is a súlyosan sérült egyénekkel van baj, hanem azokkal, akik amúgy nagyon jól elvannak, de a tanulással komoly problémái vannak, ellenben agresszivitással elérik, amit akarnak. Ilyen egyénekből pedig még a hagyományos osztályokban is több volt, mint kellett volna, hát még így. Nem ezen kellene spórolni...

(#73) llax válasza JuliusCaesar (#71) üzenetére


llax
senior tag

Pont hogy a szellemi fogyatékosokat tudják "ingyen" (sőt, pénzt spórolva) integrálni és ma a pénz beszél... Őket csak be kell tenni egy osztályba az ép gyerekek közé és lesz ami lesz. Mindegy, hogy elméletben hogyan kellene történnie az integrálásnak, a gyakorlatban csak ennyi történik. Az még a szerencsésebb eset, ha az iskolának vannak saját, teljes munkaidős szakemberei a tanárok mellett. De egy falusi iskolának jellemzően nincsenek, csak "kijár" valahonnét a pszichológus és gyógypedagógus heti 1-2-3 alkalommal. Természetesen délután, amikor a problémás gyerekek már ott sincsenek, legtöbb szülő meg nem fogja visszavinni hozzá...

A szellemi képesség alapján történő szegregációt sem tartom szerencsésnek. Hol húzzuk meg a határt??? Az IQ szint önmagában kevés a döntéshez. Egy alacsonyabb IQ-val rendelkező, de könnyen kezelhető, tanárral-osztállyal együttműködő, legfeljebb a tanagyaggal küszködő gyerek közel sem jelent akkora problémát, mint egy picivel magasabb IQ szintű, de nehezen kezelhető gyerek.

Azt viszont szomorúnak tartom, hogy a szelemmileg ép, de súlyosabban testi fogyatékos gyerekeknek szinte esélyük sincs az integrált oktatásra. Az is igaz, hogy sokkal kevesebben vannak (még az együttes testi-szellemi fogyatékosság is gyakoribb), így rájuk építeni nehéz, illetve nagyon sokba kerülne.

(#74) Vladi


Vladi
nagyúr

Azért kever itt a szerző pár fogalmat:

Speciális nevelési igényű és a beilleszkedési, tanulási és magartási problémával küzdő az 2 kategória. Sőt az első is 2 alkategória.

Most melyiket akarják integrálni? Ez utóbbi gyakorlatilag eddig is integrált volt, előbbit meg annyira ne akarják integrálni, mert reménytelen.

"Bizottság döntése nem kötelező érvényű a szülőkre nézve, tehát azok nem kötelesek elfogadni a döntést és gyermeküket beírathatják egy rendes általános iskolába is"
Erről sem vagyok meggyőződve. Azt tudom, hogy fellebezhet a döntés ellen, de annak kimenete nem tudom mi szokott lenni.

"az iskolák nem tudták eldönteni (és nem is dönthették el), hogy egy gyermek gyenge értelmi képességű-e"
Ez részben ma is így van, de ma már óvodás szinten szűrik a gyerekeket. De szerintem már jó néhány éve. Aki iskolából kerül a Tanácsadóba, az már elég érdekes eset. :U

Jah és amíg íkú az iq, addig mindig 100 lesz az átlag. :D

[ Szerkesztve ]

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#75) Vladi válasza cucka (#19) üzenetére


Vladi
nagyúr

"Sőt, a buta gyerekek száma nagyobb, mint az okos gyerekeké."
uhh... ez azért mellbe vágott. :U
Mi az, hogy okos? Átlagon aluli? Mert abból a xy életbe nem lesz több. Sőt, mindig több lesz az okos gyerek, mint a buta. (Buta... ezt azért máshogy kellene kifejezni.)

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#76) Vladi válasza Kovva (#44) üzenetére


Vladi
nagyúr

Na jójó, de itt nem az a kérdés, hogy mennyire hátráltatja az sni-s gyerek a többit, hanem, hogy ő megkapja -e a neki szükséges szpeciális nevelést.
Konkrétan a te gyerekednek megfelelő -e az az osztály.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#77) llax válasza Vladi (#76) üzenetére


llax
senior tag

Ilyen esetben nem speciális nevelésre, hanem a helyzethez alkamazkodó tanárokra van szükség.

Ugyanez igaz a nagyothalló vagy mozgássérült diákokra is. Őket bármely tanár képes lehet megfelelően oktatni, nincsen szükség egyedi tanmenetre, nem kell braille írást vagy jelbeszédet ismernie, az iskolán belül nincsen szükségük speciális szakemberre. Az oktatás módszerei esetükben semmiben nem különböznek, csak a tanár lelkiismeretén múlik, mennyire alkalmazkodik a diák fogyatékosságához. A diákoknak meg kell szokni néhány különbséget (pl. hangosabban beszél a tanár, nagyobb betűkkel ír a táblára), illetve elfogadni néhány "kivételezést" (pl. kérdezés nélkül felállhat és közelebb mehet a táblához vagy szemléltető eszközhöz, bármikor kérheti a tanártól, hogy ismételjen meg valamit), de ez nem hátráltatja őket...

(#78) Crystalheart válasza llax (#77) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Középiskolában ezek már együtt tanulnak, ha jól tudom. Ott nincs probléma. És a többségünk nem is ezt firtatja. Vannak jellemző esetek, amikor a tanár idejét aggasztóan leköti egy-egy nehezebb fejű gyerek.

(És arról miért is nem beszélünk, a kiváló tanulók - talán jövőbeli "zsenik" - milyen elnyomás alatt vannak, amikor nem képezik őket már az általánosban is a rendes tanórákon túl, önállóan, ingyen? Mert célszerű volna. De az általános iskolák délután három-négyre üresen konganak...)

(#79) Szeg007 válasza llax (#77) üzenetére


Szeg007
csendes tag

Voltál te olyan iskolában ahol sok ilyen szociálisan hátrányos helyzetü diák van? Hogy alkalmazkodjon a tanár hogyha fegyelmezni akar akkor életveszélyesen megfenyegetik a szülök, esetleg tettlegességig fajul a helyzet? Lehet ilyen helyzetben alkalmazkodni egyáltalán? Akik az integrált oktatási rendszert kritizálják igazuk van, de nem lehet csak az oktatási rendszer hibájára kenni mindent.
Az egész jelenlegi helyzet gyökerei mélyen a családokban huzodnak és nem holmi oktatási rendszerekeben, ezek maximum csak sulyosbitanak a problémán de semmiképpen nem az okai annak, a tanárok meg aztán föleg nem tekinthetök hibásnak, a tanárok kezéböl az OM minden eszközt kivesz lassan már semmilyen osztályzatot nem kaphatnak a nebulok, megbuktani se lehet öket fizikailag bántalmazni rég nem lehet pedig faterom még kapott a vonalzoval, mégse lett egy családverö szadista állat.

Amugy meg elég a kertelésböl a cigányság integrálása évszádokra visszahuzodo megoldatlan probléma nemcsak az oktatásban minden téren és kétlem hogy a közeljövöben ezen bárki is tudna változtatni föleg ha az érintettek jo része se akar változtatni helyzetén.
Olyan tények elé nézünk hogy a cigányság létszáma milliós létszámot éri el a közeljövöben vagy már el is érte és se a szociális hálo se a munkaeröpiac nem fog tudni mit kezdeni velük.

(#80) llax válasza Szeg007 (#79) üzenetére


llax
senior tag

Itt most nem azokról volt szó 2-3 post-on keresztül, akikre Te gondolsz, hanem a szellemileg ép testi fogyatékosokról, akiknek integrálása sokkal inkább "fizikai" értelemben lehet problémás...

Amiről Te írsz az egy másik súlyos problémakör. Az már nem is igazán iskolai, hanem társadalmi integráció. De ezzel sem lenne baj, ha az átlagembernek nem is, de egy társadalomnak mindenképp jót tenne a kirekesztett, lemaradt rétegek felzárkóztatása. Csakhogy a legsújosabb problémát ugyanúgy egy összeférhetetlenség adja, mint az oktatás integrációjánál (integrálás + magas osztálylétszám). Itt a már-már rájuk kihegyezett, kissé erőltetett liberalizáció az, ami a gyakolatban nehezen fér össze egy kisebbség társadalmi integrációjával.
Viszont erről társalogni nyílt fórumon szinte lehetetlen, nem is véletlenül tiltja legtöbb fórum szabályzata, egy ilyen témára tömegesen ugranának rá olyan emberek, akik törvényeket is sértő hozzászólások ezreit generálnák, minősíthetelnen hangnemben...

(#81) Ygg


Ygg
senior tag

A magyar oktatás széjjelverték rendesen.
Az egészségügyet szintén.
Pedig minek a fejlesztésével is érte el Japán a "csodát"...?

A nyugdíjrendszer összeomlóban.
Egyéb témákat már nem is említek.
Csak meg kell nézni az érdekeket...

(#82) hejesírásó


hejesírásó
senior tag

korábban is tudtam, h magánsuliban a gyerekem helye (ott nem csak a pénz számít, hanem az is, hogy ne rontsuk a teljesítményt nem odaillőkkel :B ), de most még biztosabb vagyok ezen elgondolásom helyességében!

[ Szerkesztve ]

(#83) llax válasza hejesírásó (#82) üzenetére


llax
senior tag

Magánsulival is vigyázni kell...
Egyrészt, mert oda is bejutnak debil gyerekek, minden csak "hátszél" kérdése. Sőt, sok pénzes szülő az önkormányzati iskolából érkező panaszáradaton felháborodva viszi magániskolába a súlyosan magatartászavaros gyerekét...
Másrészt, ha a gyerek öltöztetésében és technkikai kütyükel ellátásában nem tudod felvenni a versenyt a pénzesebb szülőkkel, nem valamilyen (minimum) prémium kategóriás autóval hordod iskolába akkor a Te gyereked lesz a "kirekesztett"... Lehet akármilyen jó tanuló, az "elnyomottság" érzése súlyos károkat okoz a lelkének...
Ugyanazzal a tudással egy normál iskolában anyagi helyzettől függetlenül az "elithez" tartozna...

Ismeretség nélkül is egyszerű megtalálni a megfelelő magánsulit: olyat kell keresni, amely előtt reggel és délután nincsenek egymás hegyén-hátán Mercik, Audik, BMW-k...

Persze mindez csak ott igaz, ahol helyben van válszték (min. 2) magániskolákból és nem kell sokat utaztani a gyereket.

(#84) Findzs válasza Mura (#1) üzenetére


Findzs
addikt

teljesen egyetértek

3 pedagógus van a családomban tehát van rálátásom a témára (a feleségem is pedagógus)
több oldalt meg tudnék tölteni a hozzászólásommal de inkább nem teszem mert így is feszült a légkőr ebben a topikban
Bocha fórumtársunk egy lőporos hordó kanócát gyújtotta meg :)

csak annak a hozzászólása ér valamit akik személyesen tapasztalták ezt a dolgot vagy gyerekük van, vagy a családtagjaik érdekeltek az oktatásban stb.

a többieknek egyszerűen gőzük nem lehet róla mi zajlik egy tanteremben ahol többféle etnikum, és értelmi színvonalon lévő gyermek találkozik és együtt próbál tanulni, haladni az anyaggal
most jelenleg ott tartunk, hogy az okosabb gyerekeket 6. osztály után elviszik az általános iskolából egy 6 osztályos középiskolába mert egyszerűen nem tudnak a képességükhöz megfelelő tudásra szert tenni mert visszafogják őket a csökkent képességű gyerekek

egyre inkább úgy látják a pedagógusok és az óvónénik, hogy lassan eljön a magániskolák és magánóvodák kora és ugyan úgy meglesz a fajok és értelmi színvonalú gyerekek között a elkülönülés mint ez előtt (persze most is vannak magán intézmények meg egyházi intézmények de nem annyi számban mint amennyire szükség lenne)

tehát az állam és az unió erre irányuló törekvése nem ér semmit csak azt érik el vele hogy a jobb képességű tanárok óvónénik elmennek dolgozni magán és egyházi intézményekbe és az állami intézmények megmaradnak "kisegítő iskolának" ahogy régen hívták az ilyeneket

nekem is hamarosan megszületik a gyermekem és már most azon gondolkodom hova fogom járatni
egy biztos csökkent értelmiségű és más etnikumú gyerekekkel foglalkozó intézménybe nem vagyok hajlandó járatni a gyermekemet mert nem azért nevelem, hogy más gyerek megverje félelembe tartsa vagy lemaradjon a tanulásban azért mert akadályozva van

jelenleg nincs erre jó megoldás Magyarországon de én annyit mondanék, hogy annak idején én olyan iskolába jártam ahol nem voltunk együtt a csökkent képességű gyerekkel és romákkal mégis azok az évfolyamtársaim akik "kisegítőbe" jártak most tisztességes munkát végeznek mint én (ismerek egy párat) és megvolt az egyensúly az iskolákban ami most felborulni látszik
olyan osztálytársam is van aki jó képességű volt és magyar de most mégis a parkban látom heverészni meg kéregetni az autók között
tehát nem lehet elmondani hogy akik "mások" mint az átlagember ne tudna érvényesülni az életben csak azért mert elkülönítették a "normális" gyerekektől az iskolában

na de így is sokat írtam pedig nem akartam :)

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#85) hejesírásó válasza llax (#83) üzenetére


hejesírásó
senior tag

jó tanács! köszi a tippet, majd meglesem a gyerkőcök mobilját, meg autóját\biciklijét.

Egyébként voltam magánsuli közelében, fel is vettek volna (pénz nem volt sajna), és tudom, hogy nem vesznek be nem odavalókat, mert az a többi gyerek szüleinél azonnal kibukna!
Ha vhol csak a szél és a pénz számít, akkor oda nem viszem a gyereket.

(#86) hejesírásó válasza hcl (#64) üzenetére


hejesírásó
senior tag

azzal, hogy az az ideális, hogy mindenkivel egy ember foglalkozik nem minden esetben értek 1et:

vannak dolgok amik kis csoportban hatékonyabbak, mert csoportban sok képességet, tulajdonságot tudsz fejleszteni, amit 1:1-ban nem tudsz.

(#87) JuliusCaesar válasza llax (#73) üzenetére


JuliusCaesar
tag

Nem a pénzről beszélek, hanem a késességekről. A gyerek e legjobb befektetés egy országnak.

Ha egy évre előre gondolkozol, vess magot.
Ha egy évtizedre előre, ültess fát.
Ha egy életre, nevelj embert.

... Alea iacta est - Veni, vidi, vici ...

(#88) llax válasza JuliusCaesar (#87) üzenetére


llax
senior tag

Az a baj, hogy jelenleg csak pénz kérdése. Nem neked. Nem nekem. Hanem az állambácsinak. Ha nem az lenne, akkor nem csinálnák ezt a szakemberek nélküli nagyosztályos integrációt. A képletből legalább egy tételt ki kellene venni. Így kiszúrnak a fejlesztésre szorulóval és kiszúrnak az ép diákokkal is. Kiszúrnak a tanárokkal, de még a szülőkkel is. Az állam meg spórol egy jó adag pénzt. Nem az iskolák vagy az önkormányzatok, hanem az állam.

[OFF]
Tény, hogy a gyerek a legjobb befektetés, de nem a magyar államnak... Csak nézd azt, merre változott a gyermekvállalási "kedv" az elmúlt 20 évben. Nézd azt, hogy ezen belül merre változott a normális, dolgozó életre nevelő családokban a gyermekvállalási kedv. Nézd azt, milyen hatással van erre a gyes megnyírbálása, kinek a kedvét csökkenti az étkeztetés támogatása körüli bizonytalanság, igaz megoldották, de akkor is: hozzá mernek nyúlni ezekhez. Most gondold végig, mi lesz a most 20-30as éveiben járó generációval, ki fogja számukra majd előteremteni pl. a nyugdíjat...

Én továbbra is kitartok amellett, hogy lenne helye az integrált oktatásnak, de nem így, ahogy most teszik.
[/OFF]

[ Szerkesztve ]

(#89) tildy válasza llax (#88) üzenetére


tildy
nagyúr

Azért valljuk be, külföldön egyáltalán nem megszokott, hogy 3 évig otthon legyen az anyuka. 2 gyereknél 6 , 3-nál meg 9 évig... És addig az állam tartsa el. Mégis külföldön is születnek gyerekek.

Szvsz a gyes munkában töltött időhöz kötése a legjobb arra, hogy csak az válllaljon gyereket, aki dolgozni is akar...

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#90) ]Phobos[


]Phobos[
senior tag

Inkább NC :(((

[ Szerkesztve ]

Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!

(#93) llax válasza tildy (#89) üzenetére


llax
senior tag

Igazad van ebben, de ahhoz hogy ez nálunk megváltozzon, változtatni kellene sok mindenen.

A gyes munkához kötésével MAXIMÁLISAN egyetértek, sőt további szigorításokkat is elfogadnék ilyen téren. De aki több év munkaviszonnyal rendelkezik, legalább annak adnék 3 évet...
Miért???
Pl. a lakóhelyemhez legközelebb 15km-re van bölcsőde... Hasonló helyzetben van közel 2000 település. Az új törvények miatt otthon marad az anyuka 1 évig pénz nélkül. Az apukának igen csak átlag feletti bérrel kell rendelkeznie, ha ki akarják húzni valahogy azt az egy évet. Márpedig a több ezer faluban nem az átlag feletti bér jellemző.

Ha nyugathoz viszonyítunk, további probléma, hogy nálunk magasabb arányban van több műszakos munkarend. Ez egy 3 év alatti gyerekkel szintén problémás lehet. Igaz ez példa csak egy "kisebb gond", de ilyen különbségekből sok van nálunk nyugathoz képest, ezért is sokkal nehezebb nálunk átállni a 2 év gyesre.

Ha ezeket figyelembe vesszük, nagyon felelőtlen lépés volt a gyes idejének csökkentése. Értem én, hogy spórolni kell, de olyan helyeken, ami nem fokozza tovább a népesség (ezen belül is a magyarság) fogyását. Mivel a rászorulókat, veszélyeztetetteket, hátrányos helyzetűeket továbba is ugyanúgy támogatja az állam, lehet találgatni, hol fog továbbra is sok gyerek születni.

[NAGYON OFF]
1 példa:
Van egy ismerős család, 3 gyerekkel. Két fizetéssel, családi pótlékkal, összejön nekik havi 250 körüli összeg.
Szomszédja, egyedülálló anya 4 gyerekkel, hivatalos munka nélkül. Helyzetük miatt kap az államtól többféle jogímen több mint 200-at. 2 gyerek után megkapja a gyerektartást, a másik 2 apja nem fizet (behajtani sem tudják rajta). Néha, ha olyan kedve van, elmegy (feketén) napszámba dolgozni... Úgy van saját háza, hogy életében munkahelye nem volt.

A faluban van még néhány hasonló család...

És akkor most beszélgessünk arról, hogy külföldön mi a megszokott??? :O

[ Szerkesztve ]

(#94) Bling95


Bling95
őstag

Hát azért tudnék mesélni mi zajlik nálunk a suliba.

és sajnos engem is nagyon tud bosszantani amikor ugyanazt 40. szerre kell elmagyarázni mert 1-2 gyerek nem érti, én meg 2szorra felfogtam a dolgot.

alsóban jegyek már nincsenek csak szöveges értékelés, alsóban buktatni nem lehet. aki eddig 3 vagy többől bukott az évet ismételt , mostmár ez se igy van mert tök 8 mennyiből bukik mehet pótvizsgára.

szerencsére magyart meg matekot ugy tanulunk hogy 4es 5ösök külön csoportba vannak

(#95) hejesírásó válasza Bling95 (#94) üzenetére


hejesírásó
senior tag

nálunk a matek, az angol\német, muszaki tárgyak voltak külön szakközépben- osztályon belül.

DE volt sport meg sima osztály, a sportosztályban az eredmények is jobbak voltak, oda néha olyat is beraktak akinek még a sakk is izomlázat okozott volna :DDD

ma nincs sportosztály, és már csak a nyelv van elkülönítve. 5éve végeztem szakközéppel.

szval lehet, h mire végzel az iskoláddal, már egyben lesztek az órákon :N :(((

[ Szerkesztve ]

(#96) ipavlidu!


ipavlidu!
tag

natural selection

(#97) Crystalheart válasza llax (#93) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Arra kell törekedni, hogy a régi rend szerint minél több édesanya maradhasson otthon a gyerekével, egészen a kicsi iskolás koráig, ha teheti. Sajnos ez ma és rögtön nem megoldható, mert aki teheti dolgozik, egy fizetés nem elegendő.

Azoknak a kiszűrése, akik csak a támogatásra utaznak a sok gyerekkel, más lapra tartozik. De a felnövő generációk érdeke mindenképpen az édesanya közelsége, ami egy rendes családban megalapozhat egy jó, társadalomtudatos nevelést. Egyáltalán nem optimális az, ha a gyereket mindenáron bölcsődébe és egész hétre óvodába tuszkolják.

"Az a baj, hogy jelenleg csak pénz kérdése. Nem neked. Nem nekem. Hanem az állambácsinak. Ha nem az lenne, akkor nem csinálnák ezt a szakemberek nélküli nagyosztályos integrációt. A képletből legalább egy tételt ki kellene venni. Így kiszúrnak a fejlesztésre szorulóval és kiszúrnak az ép diákokkal is. Kiszúrnak a tanárokkal, de még a szülőkkel is. Az állam meg spórol egy jó adag pénzt. Nem az iskolák vagy az önkormányzatok, hanem az állam."

Nos, mindenki elfelejti, hogy az állam akár az összes pénzét is szétoszthatná a nép között, az országnak közvetlenül nem lenne kevesebb pénze. (Csak az állami rendszer dőlne össze.) A privát szféra pénzügyi serkentése nem más... De sajnos egy egyre mélyülő spirálba kerültünk. A hibás pont, hogy túl sok mindent importálunk, többet, mint amennyit szabadna az exportunkkal szemben.

[ Szerkesztve ]

(#98) dabadab válasza Crystalheart (#97) üzenetére


dabadab
titán

"Arra kell törekedni, hogy a régi rend szerint minél több édesanya maradhasson otthon a gyerekével, egészen a kicsi iskolás koráig"

Ez, kerlek, hulyeseg.
Egyreszt az ovodaskoru gyerekek mar hatarozottan igenylik azt, hogy korukbeli gyerekekkel jatsszhassanak, masreszt ez a legtobb not egyszeruen az oruletbe kergetne.

DRM is theft

(#99) Crystalheart válasza dabadab (#98) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Arról nem szóltam, hogy a gyerek ne járjon közösségbe, de véleményem szerint akkor is a szülőnek - vagy nagyszülőnek - kellene gondoskodnia róla, felügyelnie rá az idő nagy részében. Ezt lehetne akár részmunkaidővel vagy távmunkával, ha már mindenáron dolgozni kell, ennek megszervezése lenne szükséges. (Más dolog, hogy én és a négy tesóm egyike sem járt óvodába, nyilván a legtöbbeknek van rá igénye. De ezt szervezettebben, a szülők közreműködésével is meg lehetne oldani.)

Hogy a szülő szinte beleőrülne? Akkor minek vállal gyereket? Most komolyan a gyerekvállalásra való felkészítést korán el kellene kezdeni - ilyet még sehol sem láttam, mindenféle "háztartástan" ettől nagyon messze áll -, hogy a szülő szinte szakemberként láthasson hozzá maga is, mire kikerül az oktatásból (/nevelésből). Az nem egy normális állapot, így nem is egy normális érv, hogy az őrületbe kergetné az anyukákat, akiknek elsődleges feladata a gyereknevelés.

Gyakran látom azt, hogy mire a gyerkőc kikerül az óvodából, már rég elrontották. Szó se róla, közvetlenek és bátrak, de sokkal több rossz tulajdonságot sajátítanak el addig - mert a szülőnek nem volt ideje figyelni rá. Aki gyerek mellett is reggeltől estig dolgozik, annak délután vagy este már nem lesz kellő ereje, hogy a kicsivel is eleget foglalkozzon. Vagy éppen abba őrül bele...

(És megjegyzem, általában nem azonnali változtatni valókról beszélek, hanem ideális célokról.)

(#100) dabadab válasza Crystalheart (#99) üzenetére


dabadab
titán

"Hogy a szülő szinte beleőrülne? Akkor minek vállal gyereket?"

Nagyon aranyos az, ahogy huszoneves fiukent (akinek se kutyaja, se macskaja) osztod az eszt a gyereknevelesrol :)

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.