Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- N€T0X|N: Poloskahegy
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
Új hozzászólás Aktív témák
-
namaste
tag
válasz
Petykemano
#70
üzenetére
Csak a saját véleményem, szerintem tudatos döntés. Lásd most a Vega M-et, 20/24 CU és 32/64 ROP, kíváncsi vagyok mennyi különbség lesz köztük. Ha akartak volna, korában is kihozhattak volna valami hasonlót.
-
namaste
tag
Igen, a SIMD16 vektor egységek így működnek.
A bekötés az csak a leíró betöltése és tárolása a skalár regiszterekben, illetve ha szükség van az erőforrásra, akkor regiszterekben lévő leírót elküldi a textúrázó vagy a load-store egységnek.
Pontosan erről van szó, a skalár egység egy kis része a CU-nak, ezért nem tehető felelőssé a magas fogyasztásért. A funkcióit az NV hardverek különféle részegységei ugyanúgy ellátják."Persze ha csökkentik a feszültséget, akkor először a skalár egységet kapcsolják le, ugye?"
Ezt nem kell komolyan venni, nyilván nem így működik. Arra akartam utalni, hogy a magas fogyasztásért inkább a magas feszültség tehető felelőssé.Már az első GPU-k is parancslistával működtek. Az NV1 (1995) gyakorlatilag csak textúrázni tudott, még semmi T&L, shader, vagy compute nem volt és az elvégzendő feladatokat parancs bufferbe kellett beírni.
A Kepler GK110-ben van Grid Management Unit és Work Distributor a compute feladatokhoz, a Fermiben csak Work Distributor.
Az Intel IGP-k leírása publikus, megnézném hogyan dolgozik össze a CPU-val.
Az AMD azért erőlteti az async compute-ot, mert raszterizálásban illetve ROP-ban korlátos, ezért ha grafika számolása közben compute feladatokkal is tudja etetni a CU-kat, akkor növeli a kihasználtságot és a teljesítményt. -
namaste
tag
Az ismert részegységekben (regiszterek, LDS, L1, L2, GDS) a Fiji 23 MB SRAM-ot tartalmaz, a Vega hozzátesz +2MB L2-t, így 25 MB jön ki. Ezekhez még hozzájönnek a különféle várakozási sorok és bufferek.
Nem a skalár egység miatt van a magas fogyasztás. Persze ha csökkentik a feszültséget, akkor először a skalár egységet kapcsolják le, ugye?
A bekötésnél pontosan hogyan segít a CPU? Mert renderelés közben (pl. texturázás) nincs idő a CPU-hoz fordulni.
#19
A HBM nem fogyaszt nagyságrendekkel kevesebbet mint a GDDR5, az legalább 100-szoros szorzó lenne. Valójában csak 3-4x az arány.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges intelligencia topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gaming notebook topik
- Projektor topic
- Samsung kuponkunyeráló
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Plazma TV topic
- Autós topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Keresünk dokkolókat
- Update 11.28. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

