Hirdetés

2024. február 27., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) szabonagyur


szabonagyur
félisten

A kérdés mi vettél? Nem láttam se ebben, se az előzményben :D

(#2) hdanesz válasza szabonagyur (#1) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Skoda Fabia kombi, 2016-os. :C Igaz, ezt kihagytam...de itt maga a szomorú történet a lényeg nem is az autó.

[ Szerkesztve ]

(#3) szabonagyur válasza hdanesz (#2) üzenetére


szabonagyur
félisten

Attól még kíváncsi voltam mit vettél, másik témában pont kérdeztem, hogy a Hondaval mi történt :(

Hát eseménnyel teli történet, de azért nem annyira vészes, főleg kereskedőtől :)

(#4) hdanesz válasza szabonagyur (#3) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Ja, szegény odalett. :( Akkor fogadtam meg hogy új autót soha többé. Max. ha nyerek a lottón. :)

(#5) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Ezért tartom életben az autóimat, amíg lehet... Ez sokkal nagyobb szívás, mint hogy rendben tartsa az ember.

Mutogatni való hater díszpinty

(#6) szabonagyur válasza hdanesz (#4) üzenetére


szabonagyur
félisten

Casco vagy másik kötelezője nem térítette meg a károdat?

(#7) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Én két hónapja vettem meg életem első autóját. Nyilván neppertől és kategóriájában ár szempontjából az olcsóbb szegmensből, hogy ha van is rajta javítanivaló, akkor maradjon pénz.
2010-es C4 Picasso lett, elvileg valós km állással.
Miket csinált a nepper, amik csak később derültek ki?
A gyárilag alufelnivel szerelt kocsiról ezeket levette és felrakta a saját lemezfelnijét és gumiját (ez eddig még ok, mert láttam, nyugtáztam). Amit nem láttam, hogy a gyökér az alufelni csavarokkal rakta fel a lemezfelniket, valamint a "szépnek" tűnő gumik több, mint 10 éves kopott szarok.
Cserébe az egyik alufelnis kereket bedobta a csomagtartóba, mint pótkerék.
Később kiderült, hogy alulra a pótkerék helyére ez nem fér be, mert oda csak virslinek van hely, szóval vagy marad és elfoglalja a csomagtartó negyedét, vagy pótkerék nélkül megyek. De igazából az se kellett volna, mert kiderült, hogy ehhez a felszereltséghez nem is tartozik pótkerék, csak defektjavító készlet, ami rendben a helyén volt.
Jaj, dfp hipa, elég csak kikormoltatni az autópályán.
Aha, csak kár, hogy közben üres a fap tartály is, szóval tölthetjük újra.
Persze, a rádió tud bluetoothon zenét lejátszani, hisz rá is van írva, hogy bluetooth, de most nem tudom összehangolni a telóval --> nem, csak kihangosításra való.
Sebaj, úgyis lecserélem a fejegységet.
Persze, a klíma meg, érzed milyen hideg?
Szerelő: szar a kompresszor.

Még volt ezeken kívül pár apróság meg esztétikai hiba/hiány, amiket orvosoltam, de összességében nem bántam meg annyira, mert a költségek nagy részével terveztem és ha mindent összeszámolok, még így is jobb árban volt, mint a többi hasonló és legalább tudom biztosan mi és mikor volt rajta javítva/cserélve.
De jó tanulópénz arra, hogy legközelebb mire figyeljek.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#8) szabonagyur válasza Zirowe (#7) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ez az alu felnit cserélem lemezre meg sz@r gumira nagyon régi történet már nekik sajnos...

(#9) hdanesz válasza szabonagyur (#6) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Fizettek, de a kocsi attól még TK lett. Ha meg is gyógyítják...sosem lett volna olyan mint új korában.

(#10) hdanesz válasza Zirowe (#7) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

A kereskedésekben található autók 95%-a kb. téli gumival van szerelve, akármilyen évszak van. :D Sajnos évek óta ez a módi. A válasz pedig ha rákérdezek hogy hol az alufelni: Nem tudom, így hoztuk....

Én az előző autómat (G Astra) olyan régi téli gumival vettem hogy úgy ment mint egy szekér. :D Ebbe már beletörődtem, hogy ha kereskedéstől veszek autót akkor 4 gumival mindenképp számolnom kell. De azokat legalább ha lecserélem, akkor jó ideig szolgálni fognak rendben, csendben.

Sokkal szomorúbb amikor olyan autóba fut az ember amire locsolja a pénzt és újra meg újra elromlik ugyanaz az alkatrész. :(

Én most taposom a tizedik 'használtautóm' ....és mindegyiknél azt hittem megváltom a világot. Mert mindenre figyeltem.... aztán mindig rájöttem hogy tévedtem. Mindig tanultam valami újabb dolgot amire figyelni kell. És csodálkoznak a kereskedők amikor én 30 percig vizslatom a kocsit és mindent észreveszek. :D

[ Szerkesztve ]

(#11) gondoni


gondoni
csendes tag

Nálunk a rokonságban van autónepper (unokatesóm férje), az eddigi két autóm beszerzését rá bíztam. "Ezer" éve jó viszonyban vagyunk, jóindulatú, segítőkész, ám csak most nyáron (amikor szakmai segítséget kértem tőle katalizátoros check engine témában) döbbentem rá, hogy ők teljesen más szemmel tekintenek egy autóra, mint mi, "gondos gazdák".
Láttam az arcán, hogy nem is érti, hogy miért akarnám megjavítani. Elég csak "kiütni az agyából" a kódot, elég jó ám az emisszióm így is, minek százezreket beleborogatni! :DDD

Az autók a náluk töltött néhány nap alatt szinte kizárólag optikai tuningot kapnak: alaposan políroznak, mosnak kívül-belül mindent, hadd csillogjon! Ebbe beletartozik a németeknél levelesre rozsdásodott futómű és kasztni telibe alvázvédőzése is, még a számomra eladott autón is. :O

Amikor 3 éve elhoztam tőlük a jelenlegi autónkat, egy féloldalas listán írtam össze a javítani és pótolni valókat, amit aztán fontossági sorba rendezve hónapok alatt tudtam le. Mondjuk, ehhez mért volt a kedvező(bb) vételár is, illetve egyéb kapcsolt szolgáltatások. :))

De miért is álltam neki ennek a hozzászólásnak?... Ja, hogy bátorítsalak és kitartást kívánjak: össze kell írni minden közeli és távolabbi teendőt az autón, majd rangsorolni, aztán a pénztárcáddal és a szakikkal gavallér módon bánva végigdarálni, hogy végül egy üzembiztos autót tudhass magad alatt, amivel bátran megindulhatsz az ország másik végébe is, és a következő műszakin sem potyognak már a csontvázak.

(#12) bzoley


bzoley
veterán

A használtautó vásárlás nem tartozik a kedvenc időtöltéseim közé, nehezem viselem a stresszes helyzeteket. Bár a legutóbbi - így utólag - úgy tűnik, egész jól ment.
Mintegy tíz évvel ezelőtt jutottam el az első autó megvásárlásának gondolatáig(35 évesen), pénz nélkül, vagyis csak útszéli, parkolós, lepukkant nepperek jöhettek szóba. Szerencsére egy állítása szerint hozzáértő kollegám elvitt minden kiszemelthez. Egy hónap után már kezdtem feladni, mert nagyon kiábrándító volt a helyzet. Végül egy magas kerítéssel körbevett udvaron, ahova csak nagyon nehezen jutottunk be, szintén megbukott a kiszemelt, de állt mellette egy F Astra sedan. Színe pezsgő, csillogott a napon. Először rá sem mertem kérdezni az árára, mert az addig látottakhoz képest mintha új lett volna. a 200k-s ajánlat hallatán egyből beleszerettem. Igaz, hogy nem odavaló rozsdás hátsó dob volt valami rugóval felfogatva, és a próbaúton eléggé imbolygott, de nem akartam tovább keresgélni. Futóművet rendberaktam, kapott gyári dobot, és évekig gond nélkül használtam. Egy hőfok-jeladó és AC pumpa haláltól eltekintve, nem volt vele semmi gond.
Másodjára kicsit mellé nyúltam, de az a köd miatt volt, ami a szemem takarta. Mikor kezdett már kicsit csámcsogni az íveken a rozsda, elkezdtem fiatalabb autókat nézegetni. Lehetőleg olyat, amit nem fenyeget a szmogriadó miatti kényszerpihi.
Ezzel szemben ráakadtam egy igazi bontós neppernél egy ugyanolyan idős 300M-re. De a méret, a kínált luxus és az ára nem engedte, hogy józanul gondolkodjak. Miután felszállt a köd, már láttam, hogy a motortér alja úszik az olajban, egyes elemeit külön is hirdette az illető, úgy lett eladásra összelapátolva. Ettől függetlenül amíg nálam volt(egy-két évig), mindene működött, de folyamatosan ott volt bennem, hogy addig kéne lecserélni valami másra, ameddig még megy.
Aztán tavasszal a csillagok állása úgy hozta, hogy a szomszédom autót vett volna, én pedig megláttam egy 300C-t(tulajtól), ami ugyan gyanúsan olcsó volt, de nekem mindig is tetszett, és akkorra már magabiztos voltam, mert tudtam, hogy két dolog fontos csak. A motor járjon, és ne legyen szétrohadva. A többi a garázsban megoldható. A 300M-mel nem mertem vidéki útra indulni, úgyhogy bepattantam a Dockerbe, lekocsikáztam, körbenéztem. Kevésbé volt szép, mint a képeken. Eleje kőfelverődésekkel tele, lámpabúra matt, műszeregység itt-ott világít, sípol, tompított villog, két hátsó dob levágva, és a csomagtartóban mellékelve, stb. De a motor szépen járt(egy hemi járjon is szépen). Olajat csak belül láttam, rozsda sehol. Hazamentem, rábeszéltem a szomszédomat, hogy az én autómat vegye meg, ne a nepperét.
Mivel szeretek piszmogni az autóval, a felsorolt hibáktól nem estem kétségbe. Kipufogót visszaszereltem, a légzsák lámpája csak egy kontakt hiba niatt világított néha. Izzó csere után már nem villogott, tolató radar szintén kontaktos volt. Kormányállító tengelye eltört, és ugyan használni nem kellett, de megjavítottam. Lámpabúrát felpolíroztam, első lököst átfényeztem. És lassan unatkozom, mert minden jó. Jó bolt volt gyanúsan olcsó, sokáig hirdetett autót venni :)

[ Szerkesztve ]

(#13) hcl válasza bzoley (#12) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Igen, az ilyesmi akkor jó, ha tudsz magad szerelni. Astra (F Astrám van), meg ilyesmik meg egyszerűek is.
Nekem meg a panel mellett az út szélén ez kimarad... Mondjuk a legtöbb dologhoz hozzányúlni nem mernék egyszerűbbeket csinálok csak rajta.

Mutogatni való hater díszpinty

(#14) hdanesz


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Igaz, már csak a vásárlás után de elvittem átnézetni. Márkaszervízbe.
Elégedettek voltak vele ők is, persze alig 4 éves autónál mit várna az ember. Ráadásul céges kocsi volt, mindig márkaszervízben szerelve és szerencsére nem várták meg a 30 ezer km-es longlife csereperiódusokat, hanem 15-18 ezrenként járt szervízben. Összességében szép állapotban van, sérülése sem volt. 2019-ben cseréltek első szélvédőt egy kőfelverődés miatt, de azt is márkaszervízben.

A tíz olalajcserét kivéve még volt fékfolyadék csere is kétszer. 183 ezret futott az autó, legutóbbi szervíze 179 ezernél volt. Kis cég tulajdona volt végig, nem nagy multié. Lehet ez az előnye, nem tudom. Autópályán használták szinte végig, a belső része teljesen újszerű ,a kormány bőrözésén sem látni a használat nyomait.
Ellenőrizték a vezérlést is, ennyit futott autónál már nem árt. Nem kell rögtön cserélni, de szerintük 8-10 ezer km-en belül érdemes lecserélni. Februárban terveztem az olajcserét, szerintem akkor megejtem rajta ezt is.

Íme a 'bele':

Összegezve, a kocsi teljesen jó....csak a körülmények és egyéb admin dolgok viccesek. :DDD

(#15) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

a vectrám azt csinálja, hogy van pár tökegyforma izzó a hátsó lámpatestben, és ha kiég pl. a fék, akkor a helyzetjelzőre pakolja a féklámpa funkciót. ez azt jelenti, hogy 21 wattos egyizzószálas izzók vannak benne, és pwm-mel szimulálja az 5 wattost, ha az kell.

ezért fordulhat elő, hogy nézed a lámpatestet és nem veszed észre, hogy kiégett, mert addig a másikra rátekeri a kraftot.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Minden ilyen sztorinál újból eldöntöm, hogy én sohasem veszek autót. Esetleg újat. És 5 év, vagy a garancia lejárta után szigorúan azonnal el kell passzolni valami baleknak.

OFF: Vagy tízszer leírtad hogy szervíz. Az igazából szerviz.

(#17) hdanesz válasza Krugszvele (#16) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Életem eddigi 37 éve alatt végig rosszul írtam, most már tudom.

(#18) hdanesz válasza bambano (#15) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Ebben az esetben végül sikerült észrevenni a kiégett izzót. Szerintem túlságosan világos volt még hozzá hogy könnyen látható legyen, főleg hogy a középső égett ki. De az is lehet hogy tényleg áttolta a többi működőre.

Más kérdés: Szerintetek érdemes sárfogót venni a kocsira? A gyári előre 4990ft/pár, hátra 3990ft/pár...ami nem is vészes. Viszont kicsit aggódom hogy ha alákerül víz/hólé....levelek, sár...akkor ott lesz-e fogékonyabb a rozsdára majd? Perpillanat viszont eléggé veri fel a cuccot a kocsi oldalára és hátulra is.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.