Szia! Itt vagyok, jelen! "a Waze ingázásra lett kitalálva, nem pedig "ugorjunk el megnézni a Pilatus Bahnt utazásokra". Happy?
Real deal: Dióhéjban annyi történik, hogy A-ból B-be elkezd útvonalat tervezni, kellő absztrakcióval nézve ez egy A* keresés. Akármilyen megfontolások miatt, ez időlimites, vagyis amikor "Ajjaj" van, akkor előbb lett timeout, mint útvonal. → Adj meg közelebbi célt. Ráadásul ha légvonalban messze van a célpont, akkor az út nagy részére elsődlegesen magasabb rendű utakat néz, ha nincs a közelben akkor ez is visszavetheti a távolságot (hiszen már egy csomó időt pazarolt).
Az alternatív útvonalak is így pottyannak ki, hogy az A* közben szinte ingyen van más paraméterek mentén is címkézni a költséget. (Pl 2. találat nem fizetős útvonal szokott lenni.) Nyilván az alternatív útvonalak megtalálásához kell picivel több idő (hisz ha csak 1 van, akkor az a legjobb, mert nincs is más adott idő alatt). Amikor túlfeszítjük a húr és csak egyet talál, akkor rátolva még néhány kilométert esélyes, hogy egyet sem fog találni, csak ajjaj lesz.
Amíg nincs jó, stabil long distance routing (volt már próbálkozás, van aki emlékszik is rá hogy ment) addig ingázásra való.
Persze nem tudhatjuk hogy pontosan hogy kalkulál meg pl milyen technikai akadálya van hosszabb útvonal tervezésének.
Visegrád: Konkrét esetre nem emlékszem, de van amikor nem megy a tervezés, futottam már bele én is hazainduláskor. Ha tényleg ingázós távra van ajjaj, akkor ajjaj van, több mint valószínű, hogy szerver oldali gond.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."