Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz lezso6 #17 üzenetére

    ASIO: Kiüti a teljes Windows hangfeldolgozót, a hangkártya nyers mintákat kap, egy mintavételezési frekvenciát, és egy bitmélységet. Ezt hardveresen dolgozza fel, úgy, hogy a hardver teljesen átáll arra a frekvenciára (ha helyesen van implementálva, pl. Xonar kártyákban).

    WASAPI: A Windows megkapja azokat, mint ASIO-nál a hangkártya, de keresztül megy annak a feldolgozóján (hogy összemixelje azonos frekvencián és beállított hangerővel a dolgokat), végül eléri a hangkártyát. Itt már számít, hogy milyen beállításokon van a hangeszköz, ugyanis mindenképp kap egy újramintavételezést (véletlenül se lebegőpontosan, hogy megmaradjon a minőség), és mellé egy egyedi 16->24 felskálázást, ha az be van kapcsolva, és ez se úgy működik, ahogy kellene, ugyanis próbálja kitalálni, mi veszhetett el a levágott 8 bitben, ahelyett, hogy egyszerűen felszorozná, megtartva a pontos hangot. Ha ugyanazon a frekvencián és bitmélységen van a zenéd és a hangeszköz is, nem lesz gond. Minden más esetben lesz.

    DirectSound: Először átmegy a DirectX API-n, hogy DirectShow szűrőket rakhass rá, majd megkapja a WASAPI.

  • Speeedfire

    félisten

    válasz lezso6 #17 üzenetére

    Pedig tudnod kellene, hogy szoftveresen ezek módosítják a bitfolyamot. A DS az egyik legrosszabb szerintem, akkor inkább már KS.
    Jellemzően az asio az xp alatt volt használatos, utána már inkább a wasapi, ezt ugye natív támogatta a win, míg az asio a rendszert próbálta megkerülni.

Új hozzászólás Aktív témák