- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Játékba csomagolt malware 85 GB-ban
- Régi Gépterem: II.386
- A KOReader ebook olvasó program
- Egy Biztonsági őr kalandos útja.
- Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ármester
válasz sebgutkopf #8792 üzenetére
Az igaz, hogy a komplett bringa árához képest a motor nem akkora tétel, de azért tud fájni, főleg ha nem a használt piacról szerzed be, hanem mondjuk hivatalos forrásból, az adott vázhoz gyárilag programozva. Nagyjából 850-1000 euro között van a kiskereskedelmi ára egy mai csúcs pedelec motornak. Tehát nagyjából 350-400K között kell érte fizetni. Összehasonlítás képen, egy Bosch Gen4 CX-ben a fő csapágyakat 65 ezer ft-ért kicserélik, plusz a motor ki-be építése. Kb 80 ezer ft és a bringa megy tovább. Én is ennyiért szoktam ezt vállalni. Azért a 80 ezer és a 350-400 között jelentős a különbség.
És azt is vedd hozzá, hogy egy használt ebike árának az új motor már azért egy jelentősebb része mint az új kori árához viszonyítva néznénk.
Azért csak jobb ha javítható az a motor és nem kell cserélni kompletten.Ami a futómű beállítást illeti, bele lehet ebbe nagyon menni, nyilván minél profibb a bringázási tudás, annál nagyobb jelentősége van ennek. Én úgy szoktam ezt csinálni, hogy alapból beállítok mindent középre, esetleg egy kattanással a közép fölött a zárt állás felé. A légnyomást kitapasztaltam már 80kg vagyok, ehhez nekem egy Enduro villába kell olyan 90-100psi és a tagba pedig 190-200psi. Nagyjából ez a kiindulás, aztán viszem magammal a telópumpát és az első néhány bringázsánál állítgatom, amíg meg nem találom az ideális beállítást. Gyors beállítás esetén amikor simán gurulok a bringával, kiállok a nyeregből, megrugóztatom és érzése együtt kell mozogjon az eleje és hátulja. Illetve amikor földhöz ejted az elejét vagy a seggét, ne pattanjon el. Persze a bringázási stílus is nagyon számít, én szeretem ha a villa egy kicsit keményebb mint a segge, ez jól jön amikor meredek terepen jövök lefelé, esetleg nagyobb szintkülönbségek, leléptetések vannak. De az átlag montisnak nagyon nem kell ezt túlgondolni. Amúgy engem is megdöbbent, hogy renegeteg bringás, komoly össztelós gépeken milyen sz@r beállítással mennek, vagy nincs semmi csillapítás vagy túl sok, és az eleje meg a hátulja abszolút nincs összhangban.
Ami a felniket illeti, ott azt a problémát látom, hogy sokan nem foglalkoznak az optimális küllőfeszességgel, simán bringáznak meglazult küllőkkel, aztán csodálkoznak, hogy pillanatok alatt tönkremegy az amúgy erős felni is. Illetve kevés helyen fűznek jól, pontosan, küllő feszességet mérve. Egy egységes küllőfeszesség és feszültség mentesítés után egy kerék sokkal tartósabb lesz és a küllő fellazulás sem lesz olyan jellemző. Illetve érdemes a minőségi kerekekhez DT prolock anyákat használni, sokkal jobban működik mint az utólagos menetrögzítőzés. Insertet amúgy használsz a kerékben?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Integrálja a Honor saját asszisztensébe a DeepSeeket
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen monitort vegyek?
- OLED TV topic
- Még mindig rengetek Socket AM4-es CPU-t ad el az AMD
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Renault, Dacia topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest