Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Dany007 #148 üzenetére

    Na még egy gyakorlati példa, a hivatkozott hsz-ben lévő levezetésemhez.

    Múlthéten jött hozzám az egyik beszállítónk. Kétségbeesve ecsetelte, hogy a szokásos karácsonyi slágerdekorációból (arany,ezüst fóliák, díszek stb) kb a tizede fogyott idáig, mint amennyit tavaly vettek tőle. Aszondja egyszerűen nincs pénzük az üzleteknek dekorációra költeni, ezért inkább előveszik a tavalyi kopott dekort és felrakják azt, mintsem újat gyártassanak. Márpedig az áruforgalom tizedre esése nem kevés egy éven belül.
    Így a dekoratőr cégnek csak annyi feladata van, hogy feldekorálja az üzletet a tavalyi anyaggal, nyilván töredék áron, jóval kevesebb bevételt eredményezve, mint ha teljesen újat gyártottak volna le.

    És itt látszik tisztán az a láncreakció, amit az egyszeri vásárló ember elszegényedése jelent.
    Ugye, kevesebb vásárló -> kevesebb bevétel az üzletnek -> kevesebb pénzük lesz, spórolni kell. És ha nincs pénz jó a tavalyi dekoráció is -> dekoratőr cégnek is kevesebb bevétele lesz ezáltal. -> mivel nem kell új dekor, nincs szükség dekor fóliákra, egyéb dekorációra sem -> beszállítócégnek is kevesebb bevétele lesz ezáltal.
    Így lehetséges az, hogy a hétköznapi ember szegénysége képes bedönteni egy reklámstúdiót, holott annak a stúdiónak közvetlenül semmi köze sincs ahhoz az emberhez, nem is dolgozik neki.
    Ezért szarul jár a dekoros cég, mert nincs mit legyártani, szarul járunk mi - reklámstúdió - mert a dekoros nem rendel tőlünk nyomatokat , és szarul jár a beszállító, mert így mi is és a dekoros cég is jóval kevesebbet vesz tőlük.

    Úgyhogy mondhat nekem bárki bármit, hogy a gazdaság ennél jóval összetettebb, mert elhiszem. De ez a rész ilyen egyszerű. Az egyszeri vásárló a mozgatórugó. Ha neki nincs pénze vásárolni, akkor bukik az összes hozzá kapcsolódó cég.
    És ezt a saját bőrömön érzem. Látom nap mint nap. Ahogy jönnek a megszorítások, nekünk egyre kevesebb a munkánk. Hiába dolgozunk nagy vállalatoknak is, világcégeknek is, így is érződik. Még egy pár ilyen év és a mi cégünk is a csőd szélére fog kerülni ezáltal. Ahogy jópár hozzánk kapcsolódó cég is.

    De valahogy valamiért senkinek nem érdeke, hogy növelje a vásárlóerőt. Inkább mégtöbbet vesznek el az emberektől...

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz Dany007 #148 üzenetére

    A folyamat, amit levezettél addig megy amíg az emberek külföldi termékeket vásárolnak a pénzükön.

    Amikor az olcsó munkaerővel előállított termék versenyképes lesz a lengyel termékkel, és az emberek az olcsóbb (most drágább) magyar terméket veszik, a folyamat azonnal megfordul.

    USA-ba a nagy világválság idején sas emblémával jelölték a saját termékeiket.
    Svájcba egy kiló hús 10000Ft-ért veszik, pedig megtehetnék, hogy az olcsóbb francia, olasz vagy német húst vegyék meg. De nem teszik mert tudják, hogy magukkal szúrnak akkor ki.
    Igaz Svájcban és USA-ban lévő gyárak a saját kezükben van.

    Meg az amerikaik a nyaralás alkalmával nem külföldön verik el a pénzt.

  • Kassadin

    addikt

    válasz Dany007 #148 üzenetére

    "Vagyis nekünk is kevesebb bevételünk lesz, mert nem jön hozzánk már havonta az XY cég molinót csináltatni."

    Kevesebb munka->kevesebb ember is elég rá->leépítés nálatok is akár.

    Manapság már az embernek a munkahelye se biztos sok szektorban.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés