Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Dluinet #146 üzenetére

    Szép levezetés :) jöhetne még ilyen.
    Na de mivan a belső használatra szánt termékekkel? Olyan nagy az ország exportja, hogy mindez ennyire megérné?
    Egyébként a felírt metódus a legvégén akad el, ugyanis azt a bizonyos bérnövekedést mindig elfejtik.

    Írok én is egyet. Csak úgy általánosságban.

    Megszorítások -> kevesebb pénz az embernél - > kevesebben vesznek mondjuk kenyeret naponta - > csökken a pékségek megrendelése - > leépítések a pékségben - > csökkenő megrendelés a pékség részéről alapanyag illetve alkatrészgyártótól - > csökken a malmok megrendelése - > leépítések a malomban... és így tovább.

    Arra próbáltam célozni, hogy adott egy tömeg. Egy nagyszámú vásárló. Akik jelentik itthon az átlagot. Legyen ez mondjuk 4 millió ember és család (vagyis a végösszeg jóval nagyobb).
    Ez a 4 millió ember tegyük fel megvesz minden nap egy liter tejet és egy kiló kenyeret. Akkor elmondhatjuk, hogy az átlag vásárlók megvesznek naponta 4 millió liter tejet és 4 millió Kg kenyeret.
    De ha azt csináljuk amit manapság oly sokszor, mégtöbb pénzt veszünk el az átlagembertől, akkor egyre többen fogják úgy gondolni, hogy inkább nem veszek tejet, az nem olyan fontos (a mi családunk sem iszik tejet már évek óta, csak alkalmanként, piszkosul drága). Majd idővel egyre többen fogják így gondolni aminek az lesz az eredménye, hogy drasztikusan csökken majd a tejfogyasztás.
    Ha csökken a tejfogyasztás és feltételezzük, hogy az export sem növekszik, akkor előbb-utóbb 1-1 gyár fölöslegessé válik. Hiszen nem lesz meg az a kereslet a terméke iránt, amiből finanszírozni tudnának egy gyárat munkásokkal vezetőkkel mindennel együtt.
    Ezért szépen mondjuk az 5 gyárból egyet be kell zárni. És akkor itt kezdődnek az elbocsájtások, munkanélküliség.

    A történet egy másik szála, hogy mondjuk a példában szereplő tejgyár kapcsolatban állt több céggel is. Hiszen kellett takarító személyzet, őrző védő személyzet, szállítmányozó személyzet, grafikai cég aki a gyár reklámjait készítette, nyomda, ahol a reklámanyagokat nyomták, egy szerviz amely a gépeket szervizelte és így tovább. A lényeg, hogy miután a gyárat leállították az összes hozzá kapcsolódó cég sem kapott többé munkát attól a cégtől, tehát vitte magával a többit. Ami persze nem jelenti a többi cég csődjét is, de mindenképpen kevesebb lett a munkájuk. Ami meg már probléma minden cégnél.

    Az a durva, hogy én ezt a gyakorlatban is észreveszem a cégnél ahol dolgozom. Grafikával és digitális nyomtatással foglalkozunk. Hozzánk is egyre kevesebben jönnek reklámanyagokat készíttetni a válság óta. Egyszerű az indok, nincs kereslet a termékeikre, ők pedig első körben a reklámból próbálnak lefaragni és vagy más módon megoldani. Pl: jó még a tavalyi molinó is, minek csináltassunk újat. Holott eddig minden évben új szokott lenni. Tehát ilyen- vagy olyan módszerekkel de csökkentik a költséget, mert nincs akkora kereslet az ő szolgáltatásai / termékei iránt. Viszont ez a mi cégünknél is azt eredményezi, hogy csökkennek a megrendeléseink. Vagyis nekünk is kevesebb bevételünk lesz, mert nem jön hozzánk már havonta az XY cég molinót csináltatni.
    Ezért a mi cégünk nem invesztál bele új, digitális nyomdagépek vásárlásába, ezért az ezeket gyártó cégeknek is egyre rosszabb a helyzetet (közvetlen forrásból tudom).

    És ez a durva. A mi cégünknek (többek közt) azért kevesebb a bevétele, mert a cipőboltos már nem hozza havonta lecseréltetni a kirakati dekorációját, mert egyszerűen nincs annyi vásárlója, hogy ezt megtudja tenni. Mert az emberek is inkább eljárnak még egy évet egy cipőben, minthogy vegyen egyet. Ezért ő is inkább kint hagyja a dekort több hónapon át, mert nincs rá pénze. Ezért a mi cégünk is inkább a 6-7 éves géppel dolgozik tovább, mert nincs pénz újra és így tovább...

    Szóval az, hogy az átlagembernek ilyen kevés a pénze egy láncreakciót indíthat el, ami rengeteg másik cégre is hatással van.

Új hozzászólás Aktív témák