Új hozzászólás Aktív témák
-
csizzah
aktív tag
Melyik boltról van szó? Csak kíváncsiságból, hogy a jövőben kit kerüljek el. Jöhet priviben is, ha ide nem lehet beírni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Hieronymus #10 üzenetére
Ha jól rémlik, akkor ez a 3 munkanapos lehetőség csak cseregaranciaként működik nem online vásárlás esetén, elállni itt nem lehet (kereskedő értelemszerűen eltérhet). Pl. egy forrás (7. §). Pénzvissza opcióra nincs lehetőség tudomásom szerint, ha nem online rendelés volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
"A kérdés: az idézett válaszra mit lépsz? Rendőrt hívsz?"
Le írtam, de szívesen idézem neked saját magamat:
"Egyébként ilyenkor jegyzőkönyvet kell kérni, ha nem adnak akkor helyben felhívni a fogyasztóvédelmet és a boltban dolgozók füle hallatára megbeszélni a kialakult helyzetet.""Ugyanúgy, mint ahogyan távollevők között létrejött szerződésnél köteles (lenne) biztosítani az elállást is"
Álltalánosságban írtam amit írtam. Ha ez neked nem jött le, bocsi.
Nyilvánvaló dolgot gondoltam nem írok le. -
nemlehet
őstag
Nyilván aluljárós lopott telefont áruló EV kezelhet így panaszt, de a tapasztalatom szerint még az amúgy rendkívül lekezelő és kötelesség alól kibújó cégek sem nagyon merik azt meglépni, hogy totál ignorálnak.
Amúgy ez esetben lehet kamerázni hogy megtagadják a törvényi kötelességüket, ha nem hagyják akkor akár rendőrt is lehet hívni, ha máshogy nem megy a jegyzőkönyv felvétele.Ezek mind nagyon kedvezőtlenek a cég számára lévén kapásból garantálnak egy vaskos fogyasztóvédelmi bírságot amitől neked ugyan nem lesz jobb, mert egy kanyit sem látsz belőle, de neki nagyon drága mulatság, főleg ha ismétlődő. Ráadásul ha pl nagyobb értékű dologról van szó és elviszed a békéltető testülethez akkor megintcsak szar helyzetből indul a cég lévén nyílt jogsértést követett el.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Ugyanúgy, mint ahogyan távollevők között létrejött szerződésnél köteles (lenne) biztosítani az elállást is. Szóval egy olyan kötelezettséggel jössz, amit egy másik kötelezettség be nem tartása miatt indítanál.
A kérdés: az idézett válaszra mit lépsz? Rendőrt hívsz?A tej élet, erő, egészség.
-
Zirowe
nagyúr
válasz Hieronymus #10 üzenetére
Nem létezik "offline" törvényi elállás.
Amire te gondolsz az az ősi hiedelmekben rosszul élő "3 nap", ami viszont csak hibás termékre vonatkozik, jóra nem.
Nyilván ettől eltérhet az üzlet jófejségből (pl: praktiker bármit visszavesz bontatlanul 30 napon belül), de semmi nem kötelezi őket erre.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
-
nemlehet
őstag
Pontosan, a vásárlók könyve itthon teljesen súlytalan. Egyetlen egy esetben hallottam hogy jelentősége van: Egy polgári peres eljárásban a felperes ügyvédje felvetette, hogy a bolt szisztematikusan leszarja az ügyfélpanaszt és ennek bizonyítására került elő a a vásárlók könyve.
Annál sokkal jobb ahogy te is írod, kérni kell jegyzőkönyvet, vagy legalábbis egy név-dátum-aláírás-céges pecsétes "nyilatkozatot" hogy mi a bolt álláspontja. Ezzel sokszor ki lehet ugrasztani a nyulat a bokorból, mert nyilván nem hülye a legtöbb boltos, írásban már nem fogja adni azt amiről tudja hogy jogsértő.Ha meg igen akkor azzal lehet tovább menni és könnyített pálya.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
addikt
A vásárlók könnye szarra sem jó. Előveszik a sablont, átírják a nevet, kinyomtatják és kész a válasz. Tudom, tucatjával csináltam. Egyébként azonnal válaszolhat helyben a bolt a bejegyzésre, még csak postával sem kell szarakodjanak. Arra jó, hogy ha elfelejtenek 30 napon belül válaszolni, akkor kaphatnak büntit. Erősen feltételes mód.
Egyébként ilyenkor jegyzőkönyvet kell kérni, ha nem adnak akkor helyben felhívni a fogyasztóvédelmet és a boltban dolgozók füle hallatára megbeszélni a kialakult helyzetet.
Fordítva is csináltam. Nem volt egyetértés az ügyféllel és felhívtam a fogyasztóvédelmet mint kereskedő, hogy jogszerűen járhassak el.
Volt hogy megkértem az ügyfelet, hogy hívja fel a fogyvédet és legyen kedves velük megbeszélni, ha nekem nem hisz.Hieronymus, Az ügyfél javára a kereskedő eltérhet a törvényben foglaltaktól, de offline esetén semmi nem kötelezi erre.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Hieronymus #8 üzenetére
Sorry, nem voltam túl egyértelmű, de online vásárolt termék volt.
Az emberi szem nem lát többet UFS 2.1-nél
-
Ebben az írásban nem egyértelmű, hogy online vagy offline lett rendelve.
De ennek nincs jelentősége.
Mivel az előző nap kapta meg a terméket, másnap még bizonyosan joga van visszalépni az üzlettől.Akkor is, ha hibás a termék. Hibás terméket nem kötelező vásárolni. Ráadásul csak veszít az üzleten a bolt. Legalább egy másik vásárló volt jelen. Aki ezek után átgondolja érdemes ott vásárolni vagy sem.
Ha megosztja a történetet, többen gondolják át a vásárlást100 elégedett vásárló hoz talán egy új vásárlót. De egy elégedetlen vásárló, 100 másikat képes elrettenteni az üzlettől.
Ezért idióta dolog, ha nincs "kereskedő vénája" az eladónak. Jobb megoldás, ha a termék helyett kínál egy megbízhatóbb gyártmányt, egy kicsivel drágábban. Ha nem harap rá azonnal a vásárló, ad hozzá némi árengedményt.
A végén mindenki boldog. Az üzletben lévő többi vásárló is, mert érdemes itt vásárolni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
nemlehet
őstag
Online vásárlás esetén 14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni. Max annyiban követett el hibát az úriember, hogy mondta, hogy nem jó az egyik kimenet, de ez fogyasztóvédelmi szempontból lényegtelen, csak talajt adott a kekeckedésre.
Ezt mindig úgy kell csinálni, hogy megjön, kipróbálod, nem jó azonnal visszaküldöd és csak azt mondod szeretnél elállni a vásárlástól.Amúgy az, hogy hogy működhet a cég még... Simán.
Itthon simán a szemébe hazudik a legtöbb bolt a vevőnek, elképesztően hatalmasakat kamuznak és a garanciális kötelességeiket szeretik nem betartani. Magánszemélyként ugye a fogyasztóvédelem téged nem fog kárpótolni vagy kezelni a panaszod, elzavarnak a békéltető testülethez ami egy hosszadalmas folyamat. (amúgy jó eséllyel lehet "nyerni" ott, de kinek van kedve 3-4-6 hónapig foglalkozni ezzel? )Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
szipipeti
tag
-
válasz dellfanboy #3 üzenetére
Én is így tudom, az Úr is így tudta, csak a Hölgy hitte azt, hogy ez rájuk nem vonatkozik valamilyen oknál fogva
E6420 long time user-ként tetszik a nevedAz emberi szem nem lát többet UFS 2.1-nél
-
dellfanboy
őstag
14 napon belul meg indokolni se kell az elallas okat...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Őszintén, lehet tunya voltam, de "nem szóltam közbe" lévén nem az Én ügyem volt.
De a vásárlók könyve nekem is átfutott a kis agyamon, és ahogy láttam sehol nem láttam
Tudtommal annak jól látható és elérhető helyen kell lennie törvényileg, bár ebben lehet tévedek.
Az emberi szem nem lát többet UFS 2.1-nél
-
Vásárlók könyve (kötelesek odaadni), Fogyasztóvédelem.
1. Hadd maradjon nyoma!
2. Hadd kelljen a vizsgálattal időt tölteniük!
Különben minden marad változatlan.És ha a kooperativitás legkisebb jelét sem mutatják, akkor mehet névvel-címmel a sztori terjesztése. (Néhány önélzetes latol be szokott próbálkozni viszontfeljelentéssel "hitelrontás" címén, de ezzel csak magukból csinálnak bohócot.)
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Autós topik
- Milyen egeret válasszak?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Asszociációs játék. :)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- GTA V - Egy amerikai tragédia
- Külpolitika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest