Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Pisztillus


Pisztillus
senior tag

Gratulálok, egy jó kis írást kerekítettél egy jó notiról. Használd egészséggel! :K

Vannak harcok, ahol veszteni szégyenletes, de győzni is megalázó. - Moldova György

(#2) Solten


Solten
addikt

200k-ba valoban belefert volna egy HDMI is, de klassz cucc.

Saor Alba

(#3) Hunter2


Hunter2
addikt

Azért a fedlapon a régi HP logo jobban nézett ki. Egyébként jó gépnek tűnik.

(#4) gabor85


gabor85
őstag

Gratula a géphez, használd egészséggel. A cikket jó volt olvasni!
Ez a webkamera is rasszista? :)

(#5) ^Clown válasza gabor85 (#4) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

lol :C

(#6) outsiders


outsiders
aktív tag

Hát szerintem nem sok újat hozott ez a noti sem :F Nekem 6715B van és kb tisztára ugyanígy néz ki, hasonló aksiidő jellemzi és az anyagok is vannak ilyen minőségűek. Kb csak a LED-es kijelző meg a proci ami új :( Na de az biztos, hogy nem fog cserben hagyni, az enyém is már lassan 3 éve szolgál hiba nélkül ;)
Mindezek ellenére szerintem túl van árazva a kicsike, esetleg renew-ba bevállalnám 150 környékén :K

[ Szerkesztve ]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#7) TheShow

Először is: köszönöm szépen mindenkinek!

Másodszor: utólag is elnézést a képekért, ha itt-ott homályosak, nem jó a fókusz. Totál amatőrként fotózgattam. :B

gabor85: nem tudom, így télen eléggé fakó szoktam lenne. Ha estére sikerül szereznem néhány tábla csokit, akkor beszámolok az "élményekről". :)

(#8) TheShow válasza outsiders (#6) üzenetére

Ez így igaz (részben). Sok tekintetben nem kapunk újat, de ez az üzleti kategóriás dolgoknál szerintem megszokott. Ez az a szegmens, ahol értékelik a jól bejáratott, jól működő dolgokat, és sokadrangú szempont például a külső. Megbízható legyen, strapabíró legyen, kellően erős legyen és legfőképpen menjen. Kb. ennyi.

Újításként szerintem elég a legújabb AMD-s csomag, LED háttérvilágítású kijelző, egyébként meg (kis túlzással) minden megvolt már a korábbi szériákban (6715b, 6735b) is, amit fel lehet vonultatni. Ami még hiányozhat manapság egy ilyen gépből, az a beépített 3G modem.

Az árát én nem tartom vészesnek, bár az "újdonság varázsa" extra tételt én is lecsippenteném belőle. :)

(#9) plus44


plus44
veterán

Nem rossz, de akkor inkább már EliteBook.

“This is where the road crashed into the ocean...”

(#10) Prof01


Prof01
veterán

Jó kis gép, de én a nagy felbontású kijelzőt hiányolom nagyon. :(
A cikk remek, grat! :R

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#11) madarasz92


madarasz92
őstag

Jó kis cucc..
Gratula hozzá..
Jó a cikk is.. :C

(#12) Hunter2 válasza plus44 (#9) üzenetére


Hunter2
addikt

jah, plusz 150-ért.

(#13) rekid


rekid
addikt

Hello!
Jo bemutató lett. Ha fotozol maskor csinald ugy hogy több fényt adj a notinak és vaku nelkül vagy ha vaku akkor derítéssel bár az kompakt gépel elég nehézkes így marad z elso verzió.
Kicsit öszinten szolva dragallom a gépet tekintve hogy szokott lenni asis illetve renew verzioban is, de ez egyeni dontes kerdese. Viszont van nem egy bolt aholugyan ennyiert 2 ev garival adjak. Igaz pesti a bolt de vonatkoltseg szvsz megerte volna.
Üdv!

Gyáva népnek nincs hazája!

(#14) Prof01 válasza Hunter2 (#12) üzenetére


Prof01
veterán

Tévedsz. +33-ért.
Komolyabb kijelzővel, procival és vga-val. :)

[ Szerkesztve ]

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#15) alamuszi


alamuszi
senior tag

Szia TheShow.

A HP B szériája nem tartalazza a Dura Case-t. Nincs magnézium keret a notebook házban. Csak Magnézium betétek vannak a gépben, ami jól merevít, de Keret nincs.

A HP ezt írja:

[link]

Ezt csak a P, és W szériás EliteBook-ok tartalmazzák. Ezen kívül gratulálok a cikkhez.

alamuszi

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#16) alamuszi válasza Prof01 (#14) üzenetére


alamuszi
senior tag

A Kettőt ne hasonlítsd össze. Semmi köze egymáshoz. Az ASIS-ra egy év jótállás hivatalosan, akár a renew-re is. Az, hogy az adott boltok (saját szakállukra) 2 év jótállást adnak, az egy dolog. De a Renew-re, és az ASIS-ra nem tudsz jótállásbővítést venni, semmilyet. A 6545B-re 5 évet is tudsz venni, amire a HP ad garanciát, (Valljuk be őszintén melyik szűnik meg előbb, a HP vagy a Noteb@@kst@r&, vagy más magyar bolt). Szóval nem ugyanaz közel sem.

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#17) Prof01 válasza alamuszi (#16) üzenetére


Prof01
veterán

Baráti körömben többen használnak gond nélkül Asis/Renew gépeket a mai napig. Én egy nc8230-at használok, ami már 5 éves lassan és tökéletesen teszi a dolgát. :)
Én megbízom annyira a HP üzleti notebook-jaiban, hogy elegendőnek tartsam azt az 1évet.

[ Szerkesztve ]

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#18) alamuszi válasza Prof01 (#17) üzenetére


alamuszi
senior tag

A bizalom szép dolog, de én nem hiszek ebben. Hivatalos jótállásban annál inkább. Sajnos sokadik notebookomat gyűröm, de egy ThinkPad, is alaplapos lett 2,5 éves korában. Jobb félni... :)

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#19) TheShow válasza rekid (#13) üzenetére

Szia!

A fotós tanácsot köszi, igyekszem megfogadni!

Amikor én vettem (december közepe), ez volt az olcsóbb, ráadásul ugyanarról a konfigurációról volt szó. Olcsóbban sehol máshol nem láttam. És mindkét üzletben, ahol néztem csupán 1 év garancia járt hozzá.
Hab a tortán, hogy most megnéztem az üzlet honlapját, ahol vettem, és már ott is 2 év garanciát írnak.
Ezt hívják pechnek.

Viszont asis/renew programban szereplő gépet ebből a típusból egyáltalán nem láttam még sehol, plusz tetszik az a tény, hogy előttem csomagolták ki, és rajtam kívül más nem használta. :B

alamuszi: ezt az infót konkrétan az HP magyar honlapjáról vettem, ott vázszerkezetet írnak. Ezt kijavítom a cikkben, köszi a pontosítást!

Garanciakiterjesztést mindenképpen veszek még hozzá, de erre még van egy kis időm. 1 évet kevésnek találom, 2-3 éves garanciával jobban aludnék. :)

[ Szerkesztve ]

(#20) Napfénysüti

Jó írás. Bár maga a gép érdekes konzumer-üzleti vegyítésnek tűnik. Üzleti benne a dokkoló port például, na de kérem minek így elrontani ezt az amúgy elég jó kis gépet ilyen arányú és felbontású kijelzővel? :O
Nehogy már az üzleti gépek is ezeket a gagyi filmre mértezett kijelzőket kapják...
Mi van azzal aki munkára használja a gépét? Lassan már nem is lesz mit venni? :F

Més que un club!

(#21) rekid válasza TheShow (#19) üzenetére


rekid
addikt

Valoban peched van akkor :( A gari bovites sohasem árt és sokszor kamatostul megtérül az ördög ugye nem alszik.
Semmi gond azzal ha valki teljesen uj gepet akar vasarolni ha igy nyugodtabb a lelked akkor természetesen jo valasztas. :)

Napfenysüti:
Nekem is ez a bajom az uj laposokkal.. Nemtudom miert kell eroltetni ezt a hd optimizalt kijelzot..Sohasem fogok laptopon hd filmet nezni csak a latvany miatt... Jah és meg jatszak a dolesszoggel is boooaa..
Persze van olyan aki egyaltalan nem zavar, sok usernek fel sem tunik bár ez nem baj amig elegedett vele. Sokkal nagyobb baj hogy lassan nem lesz más... :(

Gyáva népnek nincs hazája!

(#22) alamuszi válasza Napfénysüti (#20) üzenetére


alamuszi
senior tag

Igen sajnos, egyszerűen az a helyzet, hogy a 16:9-es kijelzőből annyit gyártanak, hogy a tömeggyártók gyártósorai olcsóbban tudják előállítani ezeket a kijelzőket, a nagy szám miatt. Sajna az alsókategóriás (olcsóbb) Üzleti modellek (HP 610, 615, Dell Vostro A860, A1015) is ilyennel jönnek ki, ezzel spórolnak a gyártók.
Az viszont tényleg nem jó dolog, egy B-s HP -t ilyennek adnak ki, vagy akkor tehettek volna bele egy 1600 x 900 -as panelt, ezért az árért. Vagy, ha mást nem 3 év jótállást alapban. Így picit kilóg a sorból, árilag. De az újdonság ereje...
Az elődmodell picit többért 1680 x 1050 es kijelzőt adott...

[ Szerkesztve ]

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#23) spyduck válasza alamuszi (#16) üzenetére


spyduck
nagyúr

Rosszul tudod! Jó olvasgatást ;) : [link]
Nekem már isten tudja hágy asis és renew gép fordult meg a kezeim között. Maximálisan elégedett vagyok velük és eddig mindegyikre volt nemzetközi HP garancia amit az írásomban is kifejtek.

(#24) spyduck válasza TheShow (#7) üzenetére


spyduck
nagyúr

Jó írás, jó gép. Tényleg jó volt elolvasni, nagyon tetszett.
Én ennyi pénzből ha nem játszanék ASIS HP EliteBook 6930p-t vettem volna ha meg játszanék akkor HP EliteBook 8530p-t.
Van itthon mindkettő, imádom őket ;]

(#25) alamuszi válasza spyduck (#23) üzenetére


alamuszi
senior tag

A Renew-ra, és ASIS-ra van hivatalos HP jótállás, de csak hol is van, hogy nem ;)
A NET Kft. Szerint nem így van. Amely termék végén R betű van, már pedig az van. A HP nem vállal 3 év jótállást. (Gondolom a NET Kft-t ismered, meg a jelentősségét is.) Ja a lényeg, hogy Care Pack -et nem ad el hivatalosan. Jó a renew annak, aki megbízik a kereskedőkben, vagy van ismerőse a boltban stb. De most, mikor zárnak be a notebook boltok sorban én nem annyira hiszek ebben a felfogásban.
Jó az írásod, de kicsit optimista...
Én azt vallom, hogy az újnak nincs párja, az Pedig, hogy egy Renew gépnek épp milyen tulajdonságai vannak, azt az eladó, és a HP tudja, a bizakodó vevő nem.

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#26) Napfénysüti válasza spyduck (#24) üzenetére

Azok már elég elit gépek. :DD 6930p nálam is játszott még a nyár elején de végül a T400 lett a befutó. Azért nem bántam meg bár használtan sem volt olcsó móka. :)

Közben alamuszi is írt. Múltkor egy NB store-os srác vesézte ki ezeket a garis dolgokat és ha jól emlékszem akkor ő írta hogy a HP hanyagsága miatt látszik az Asis és Renew gépeknél többnek a garancia mint amennyi valójában.
Nekem annyi mákom volt hogy fél évesen vettem a gépemet amire gyárilag jár 3 év világgari így kvázi amikor vettem volt még rá 2,5 év. És azért jóval olcsóbban szerezhettem így egy komoly notebookot mint újonnan.

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#27) spyduck válasza alamuszi (#25) üzenetére


spyduck
nagyúr

Márpedig se a 8530p-n se a 6930p-n nincs R betű!
Ha nem hiszel nekem akkor küldök egy fotót holnap ;)
Most meg jó éjszakát kívánok magamnak és mindenki másnak!

(#28) alamuszi


alamuszi
senior tag

A gyáriszámot nem fogját átütni, nem így értendő, hanem inkább a HP központi adatbázisában van ez feljegyezve. Sajna ez a Renew dolog nincs tisztázva. Annyit tudsz erről, amit a kereskedő oldalán látsz, az meg hát, csak nézd meg, hogy az új HP 610, 615, Probook 4510s, 4710s-re egy év jótállás van hivatalosan a Renew-re meg kettő, és még olcsóbb is :), valami mintha sántítana.
A másik, hogy amikor a HP oldalán megnézed, a jótállási időt, akkor bizony van amelyik gépre 2,5 év jótállás van. A bolt, meg egy évet ad, a másikra 2 év van és egy 6715B, ami nincs forgalomba 1 - 1,5 éve, alapban is 1 év jótállás volt rá, mikor újonnan árulták. Szóval zavaros.
Ettől fogva, ha a HP hivatalos support partnere azt mondja, hogy a renew-re, és ASIS-ra hivatalosan 1 év jótállás van, akkor azt hiszem el.
Én nem vennék magamnak Renew-et amíg a HP hivatalosan írásos formában nem ad rá jótállást. Az meg, hogy a bolt mit mond... hmmm, na az egy dolog.

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#29) nb_store válasza TheShow (#7) üzenetére


nb_store
csendes tag

Gratulálok!
Végre egy ügyes cikk, ami nem összehasonlítgat nem összehasonlítható paramétereket, hanem a helyén kezeli a dolgokat. A leírásból egyértelműen kiderül, hogy mivel állunk szemben, hogy mi volt a gyártó koncepciója, kinek szánja a terméket, hova lett árazva és az is kiderül, hogy elérte-e a gyártó a célját (a cikk írója szerint).

Egyedül talán egy két dolgot lehetett (érdemes lett) volna megemlíteni még:
- fejlődési történet (elődök HP-COMPAQ 6715b -> 6735b -> Probook 6545b, különbségek és fejlesztések feltérképezése, értékelése, pl: először teljes a billentyűzet)
- milyen paraméterekkel vehető meg még a Probook 6545b (például csak Radeon HD 4200-as GPU választható, a kijelző akár fényes is lehet (minek?), a kijelző felbontása lehet-e nagyobb is (HD+, Full HD?), a termék 3G-ready (utólag is bővíthető belsőleg 3G modemmel, mivel be van kábelezve és az alaplapon ott a helye), mekkora akkumulátorokkal rendelhető még (beleértve az utazó aksikat is) és melyikkel mekkora üzemidő érhető el a gyártó szerint, esetleg még a dokkolók opcióinak felsorolása...
- milyen értékhatárok között mozog a termék, honnan lehet megvenni és meddig
- más márkákból milyen alternatívák vannak ennyi pénzért ilyen célra (röviden)

Ezektől függetlenül tényleg jó lett a cikk.
Mégegyszer gratulálok.

üdv,

Gergely

(#30) nb_store válasza alamuszi (#16) üzenetére


nb_store
csendes tag

Kedves alamuszi,

Sok mindenben igazad van, de pár dologban vitatkoznék veled:

A jelenlegi világban az, hogy ki fog tönkremenni hamarabb, nincs egyenes arányban a cégek nagyságával. Ha így lenne, akkor a GM-et nem az amerikai államnak kellene megmenteni a GE nem zárná be a magyaországi fényforrásgyártást és a DELL sem építene le üzemeket (csak hogy számítástechnikai példát is hozzak). Ezért butaság kijelenteni azt, hogy az egyikben jobban bízom, mert nagyobb. Ma már sehol sincs kolbászból a kerítés. Ezért bizalom szempontjából racionálisan már nem tudsz különbséget tenni ilyen egyszerű alapon.

Abban teljesen igazad van, hogy egy multi cég által vállalt garancia és támogatás jobban hangzik (remélhetőleg többet is ér), mint egy apró vállalkozásé. Ezért kell márkás termékeket venni és ezért kell fizetni a logóért.

Nekünk 7 éve van szerződésünk a 26 éve létező HP Renew programmal. Ez talán elég bizalmat adhat a végfelhasználónak. De abban teljesen igazad van, hogy nem vagyunk karitatív szervezet, mi is pénzből élünk és ha a dolgok számunkra tartósan roszra fordulnak, akkor bizony bezárunk, mint bárki más. De feltehetően ebben teljesen egyformán gondolkodik velünk az általad említett NET Kft. de még a HP is. Az meg hogy kinek mi a tartaléka és a fájdalomküszöbe, az egy belső döntés, amibe külső emberek nem láthatnak bele.

Ahogy a beírásaidat nézem, nekem az jött le belőlük, hogy a HP Renew Programmal kapcsolatosan nagyon, nagyon félre vagy tájékoztatva. Nem áll szándékomban fényezni, ez csak egy lehetőség, amivel szerintem érdemes élni (szubjektív vélemény). Vásárlás előtt mindenképpen érdemes személyesen megtekinteni a kiválasztott terméket, mert bármi előfordulhat, hiszen ezek a HP rendszerébe visszakerült termékek, amiket a HP külön részlege a HP Renew-sok felvásárolnak a HP-tól és önálló gazdasági egységként megpróbálják a jó termékeket újraértékesíteni és profitot realizálni rajta. A termékek nagy száma miatt nincs róla információ, hogy melyiknek milyen előtörténete van. Ez nem olyan mint egy irregular farmer, ahol megmutatják, hogy azért van féláron, mert a varrónő tájföldön elvarta a bal szárát és az keskenyebb. Ez számítástechnika, ez bináris dolog, ugyanazokról a gyártósorokról lekerült termékekről beszélünk ahonnan az újak is származnak. Ha a termék jó és működik, akkor semmivel sem nagyobb az esélye az elromlásra, mint egy új terméknek. A HP Renew felmérése szerint az ide bekerült termékek 75-80%-nak semmi baja sem volt. A maradékot pedig a lehetőségekhez képest javítják. Ami miatt viszont érdemes megnézni, az a termék fizikális állapota, mert ez a makulátlantól a csúnyán karcosig tartományban szór.

A HP Renew termékek garanciájával kapcsolatban pedig a következőkről érdemes tudnod. Az AsIs termékekre a HP garanciát, illetve javítást már nem vállal. Az eladás időpontjától számított 90 DOA-t, azaz visszavételt vállal csak. Viszont ez a kategória nem érdekes többé, mert a HP kb. 2 hónapja megszüntette, így HP AsIs termékek a jövőben nem fognak előfordulni. A HP Renew termékek garanciája pedig az egy évről kitolódott a gyári értékre, tehát ha valamit újonnan 3 év garanciával forgalmaztak, akkor a HP annak Renew verziójára is 3 évet ad, vagyis újraindítja a termék garanciáját a rendszerben, immár az "R" betűs termékszámmal. Ez a 2 év garos termékekre is igaz.

Az sem igaz, hogy a HP Renew termékekre nem lehet HP Care Pack-et regisztrálni. A HP Renew hivatalos oldala szerint a HP Renew termékek garanciája és támogatása minden szempontból megeggyezik az új termékekével. Abban igazad van, hogy a CP regisztráció Renew termékek esetén nem olyan egyszerű, mint az újak esetében, mert itt sajnos egyesével le kell levelezni a HP-val.

Mi hivatalos HP GOLD ASP szerviz vagyunk, amihez el kellett érni az éves 1M USD HP forgalmat (ez játszva megvan mindig) és meg kellett vásárolni a HP-tól egy tonna szolgáltatást (Care Pack). Mivel ennyi CP eladása itthon fizikális képtelenség, ezért mi úgy kalkuláltunk, hogy a kétharmadát bebukjuk és ráregisztráljuk ingyen termékekre, csak hogy azok szimpatikusabbak legyenek. Hogy ezt épp egy új, magyar termékre, vagy egy Renew, külföldire tesszük, az szimplán üzletpolitikai döntés.

Ezért lezárásképp csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a dolog nagyon is "gömbölyű" és nem kell mindenben rögtön (jó magyar szokás szerint) összeesküvés elméletet keresni. Nekünk az ügyfelek a legfontosabbak, belőlük élünk, az ő elégedettségük viszi tovább az üzletünket. Mi így állunk a kérdéshez, ez a garancia arra, hogy érdemes hozzánk eljönni, nálunk vásárolni. Arra valóban nincsen garancia, hogy 10 év mulva is létezni fogunk, de erre más cégek esetében sincsen racionális garancia, legyen az akár a HP, akár bármelyik másik világcég...

tisztelettel,

Gergely

(#31) nb_store válasza TheShow (#8) üzenetére


nb_store
csendes tag

Szia,

Még egy aprócska dolog. Ha legközelebb HP üzleti notiról írsz, akkor a HP Product Bulletin Homepage-ről belinkelhetnéd a terméklapot, így akinek több infó kell, az utána tud nézni. Íme a link a Probook 6545b notihoz:

http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/13396_div/13396_div.HTML

üdv,

Gergely

(#32) spyduck válasza nb_store (#30) üzenetére


spyduck
nagyúr

Szia Mester! :)

Ezt a bizonyos "R" betűt hol találom?

(#33) rekid válasza nb_store (#30) üzenetére


rekid
addikt

Wow :) nagyon nagy öröm hogy van még olyan cég Magyarországon aki felfogta hogy az ügyfélközpontúság a hosszú élet egyik titka. Sokan vagyunk úgy hogy a jól bevált csapaton nem változtatunk. Én abszolúte ebbe a kategoriaba tartozok tobb mint tiz eve ugyan abban a farmerboltban ugyan azt a tipust veszem nagyjábbol egy helyen kajalok ugyanattol a gyartotol vasarolok, és ameddig elégedett vagyok nem fogok változtatni. Bp-n még kb 1-2 boltot tudok ahol megbecsülik a vevőt és ez a supportjukon is látszik. Gratula. :)
Kb 5 éve tudok a boltotokról és nezegetem a kinalatotokat. Igaz tavaly vettem eloszor notebookot életemben. :)
Meglepődtem most hogy írod nem lesz többet asis, így kb egy fel évvel többet kelessz várni hogy számomra is elérhető legyen egy egy "csúcsmodell" mert ugye elobb jonnek az asisek :(

Ha lehet egy indiszkrét kérdésem? Kb a forgalamtok hány százaléka volt eddig renew/asis? (gondolom ez a portfolio novekedésével csökkent)

Üdv!

Gyáva népnek nincs hazája!

(#34) TheShow válasza nb_store (#29) üzenetére

Szia!

Köszönöm!

Köszönöm a tanácsokat, ötleteket is. Igazából ezt az írást arra szántam, hogy bemutassam ezt a konkrét notebookot, ezért is nincs semmilyen összehasonlítás.

Őszintén szólva a 3G-s modem lehetőségével nem voltam tisztában, ahogy arról a honlapról sem tudtam, amit egy későbbi hozzászólásodban írtál.

Az árat is csak hosszabb vacilálás után írtam bele, azt meg, hogy hol vettem, ki is hagytam, nehogy reklám miatt reklamáljanak. :) Egyébként nem titok, a Ti üzletetekből származik a gép.

Arról esetleg van infód, hogy miért csak 1 év a garancia az én gépemre, most meg már 2 év garanciával hirdetitek ugyanazt a modellt?
Ez az a bizonyos megveszitek a Care Pack-et, hogy vonzóbb legyen a modell vevőcsalogató akció, vagy 2010-től 2 évet ad az HP alapból?

(#35) TheShow válasza nb_store (#31) üzenetére

Utólagos engedelmeddel beleszerkesztettem az írás utolsó oldalára a linket.

(#36) negyedes


negyedes
addikt

Jo cikk, jo gep csak ne lenne az a borzalmas kepernyo. :U

Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor

(#37) alamuszi válasza nb_store (#30) üzenetére


alamuszi
senior tag

Köszönöm a választ, a bizonytalan dolgokra. Ebben a történetben csak az zavar, hogy a Renew programban meglévő termékeknél, ha ilyen körülményes a regisztráció, akkor biza, egy másik kereskedő nem fogja regisztrálni ezt a terméket. Akkor ezt csak ti tudjátok megtenni, ha jól értettem, Care Pack ügyileg.

Nem győzött meg. Azt is megmondom miért:

Nem ismerni a termék előtörténetét, holott sokszor olvasható, hogy:
"vagy beragadt készlet, vagy meghiúsult üzlet miatt váltak a program részévé, illetve előfordul, hogy bemutató/minta darabok voltak, vagy éppen kifutott konfigurációk/modellek."
De ezek szerint, ez lehet, hogy így van, és a hangsúly a lehet-en van. Akkor ha egy termék karcos, esetleg makulátlan, ezek nem meghiúsult üzletből, vagy visszamaradott készletből lehetnek, vagy nem mindegyik abból.
Én nem vagyok ellene ennek a programnak, és nem mondom, hogy nem éri meg, csupán azt, hogy közel nem új termékek 100 %-ban. Valamint, azt mondom, hogy-ha Ti és azon szerződött felek képesek kicsikarni engedményeket a HP-től, akkor nem mondhatom, hogy bemegyek egy Soproni PC boltba, akik HP partnerek, és megkérem szépen hogy rendeljen az adott nagykertől egy Care Pack-et, ilyet és ilyet, és adott konstrukcióval.
Persze, ha tévedek, és bármely HP partner megteheti, ezt. A másik oldala, hogy, ha ezt ismeri elismeri az összes HP szerviz, aki Magyarországon van. És nem kell semmi macera hozzá, akkor előre is bocsának a felvetésemért. Akkor más a helyzet.

Köszönöm, kimerítő válaszod, mégegyszer.

t400

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#38) alamuszi válasza spyduck (#32) üzenetére


alamuszi
senior tag

Szerintem ez a gépen fizikailag sehol nincs. A gép megfelelő adatai alapján kerül ez elő. A HP megfelelő Adatbázisából.

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#39) rekid válasza alamuszi (#38) üzenetére


rekid
addikt

A gepen nem, a dobozon levo nagyobb matrican van rajta. Legalabbis ugy emlexem majd otthon megsasolom.

Az hogy milyen állapotban van a gép megtekintheted. Nem zsákbamacsekot veszel. Volt renew gepem, még a folia is rajta volt. Most asisom van és karcmentes. Mikor megvettem mindkétszer leültettek egy asztalhoz a kezembe adtak és hajrá nyuzzad öreg amig akarod. Futtass amit akarsz. Sok helyen megnezed a vitrinbe az ujat, majd kapsz egy becsomagoltat aztan otthon megnezed jo -e. :)
mondjuk megértem a szkeptikussagod. Vszinu énis ilyen lennek ha nem lenne korulottem vagy 10 ilyen gép. :)
Persze bele lehet szaladni rossz drabba. nemreg votl egy srac asszem 8530p-vel otthon nezte csak meg nem ment a kijelzo bal also sarka. Visszavitte csereltek rogton.

[ Szerkesztve ]

Gyáva népnek nincs hazája!

(#40) rekid válasza rekid (#39) üzenetére


rekid
addikt

jah garis story epp napokban :) kb utolso 15hsz.

Gyáva népnek nincs hazája!

(#41) Hunter2 válasza Prof01 (#14) üzenetére


Hunter2
addikt

azért azt tegyük hozzá hogy ez ASIS. (használt,nincs HP gar, csak bolti)

(#42) Prof01 válasza Hunter2 (#41) üzenetére


Prof01
veterán

#23 ;)

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#43) alamuszi válasza Prof01 (#42) üzenetére


alamuszi
senior tag

(#30)

"A HP Renew termékek garanciájával kapcsolatban pedig a következőkről érdemes tudnod. Az AsIs termékekre a HP garanciát, illetve javítást már nem vállal. Az eladás időpontjától számított 90 DOA-t, azaz visszavételt vállal csak. Viszont ez a kategória nem érdekes többé, mert a HP kb. 2 hónapja megszüntette, így HP AsIs termékek a jövőben nem fognak előfordulni. A HP Renew termékek garanciája pedig az egy évről kitolódott a gyári értékre, tehát ha valamit újonnan 3 év garanciával forgalmaztak, akkor a HP annak Renew verziójára is 3 évet ad, vagyis újraindítja a termék garanciáját a rendszerben, immár az "R" betűs termékszámmal. Ez a 2 év garos termékekre is igaz."

Ezt én így tudom, volt hogy vállalt. De már nem.

[ Szerkesztve ]

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#44) spyduck válasza alamuszi (#43) üzenetére


spyduck
nagyúr

3 éve használok asis és renew gépeket. Nem 90 nap a garancia, ezt egy megbízható HP szervizes igazolta nekem.
Ha ezt nem hiszed el az a te bajod! :(

(#45) nb_store válasza rekid (#33) üzenetére


nb_store
csendes tag

Ez teljesen változó. Mivel szerencsére több lábon állunk és nem csak ebből élünk meg (nem is lehetne) így ez mindig másképp alakul. Ha van készlete a HP-nak és jó áron is van, akkor előfordult már, hogy a havi forgalom akár 70%-a ilyen volt, de volt olyan időszak is, hogy 10% sem. Nem kell megijedni, az AsIs termékek nem eltűnnek, hanem a HP Renew-t csinál belőlük. Ezzel így korrektebb is, mert ezekhez is kapsz gart, támogatást és esetleg szoftvert is. Az ár persze elméletileg picit több lesz, de ezt nem ez fogja befolyásolni, hanem a kereslet kínálat. Hogy mikor éri el azt az árszintet egy-egy prémium model újraértékesített változata, ami neked megfelelő, az nagyon sok mindentől függ. Ha szerencsésen alakulnak a dolgok, akkor hamar, ha nem, akkor volt már olyan model, aminek sosem, illetve mire megfelelő áron tudtuk volna szerezni, addigra már annyira kifutott, hogy nem mertünk vele foglalkozni. Az a tanácsom, hogy ha van időd, akkor figyeld a kinálatot...

üdv,

Gergely

(#46) nb_store válasza alamuszi (#37) üzenetére


nb_store
csendes tag

Szia,

Egy csomó dologban tökéletesen igazad van. Viszont egy dolgot ne felejts el: CSODÁK NINCSENEK. Aki csodák bűvöletében él, magyarul azt hiszi, hogy valamit megvehet kétharmad áron és az minden szempontból egyenértékű a teljes árú termékkel, az téved.

A probléma itt sokszintű. Először is a termékek sokasága, az EU országok teljesen eltérő fogyasztóvédelmi szabályai, az emberi tényező (kereskedők vevőkhöz állása, illetve fordítva) és a HP rendszerének problémái miatt képtelenség jelenleg megmondani, hogy melyik termék miért került vissza a HP rendszerébe. Itt nem kell rosszindulatot feltételezni. Én voltam többször is személyesen a HP "válogató üzemében" és nagyon nagy az isten állatkertje. Van olyan termék, mondjuk notebook, ami bontatlanul(!) teljesen újként érkezik vissza hozzájuk (illetve veszi meg az újraértékesítő részleg), van olyan ami bontottan, de az összes tartozékával (pl: leírások, távirányító, ajándék sleeve, stb.) és van olyan is, hogy a notebook egy LG porszívó dobozában, hiányosan (pl: kilopott RAM és HDD) érkezik. Minden ide kerül, amit a HP már nem tud visszalistázni a rendszerébe, még az a termék is ami egy retail-től jött vissza, teljesen új, még futó model, de már új termékszám alatt árulják (akár ugyanazt a konfigot), mert közben gazdasági negyedév zárás volt és ezt a termékszámú terméket már kipörgették, eladták a rendszerből, ezt elkönyvelték és nem akarják, nem tudják, nem fogják pár termék miatt módosítani. Szóval lehetelenség megfogalmazni, hogy mi a termék múltja, de valamit mondani kell, mert különben hülyén néz ki a dolog. Ezért ezt fogadd el kérlek és ha élni akarsz a lehetőséggel, vagy csak kiváncsi vagy, akkor gyere el hozzánk és nézz körül szeméyesen. Ezért is üzemeltetünk boltokat és nem csak sokkal gazdaságosabb webshopokat.

A HP ezen részlegének feladata az, hogy ezekből a termékekből a "refurbishment" procedúra a lehető legtöbbet kihozza. A vicc az, hogy mindegyik ugyanazon a folyamaton megy végig, függetlenül attól, hogy hogyan érkezett. A külseje alapján szelektálják, letesztelik, ha szükséges megjavítják, ha szükséges (és képesek rá) akkor a hiányokat pótolják. Sajnos mivel ez "kuli" munka és nem havi 5e Eur keresetű alkalmazottak végzik, így bőven előfordul hiba (20-30%). Ezért ezeket a termékeket nem lehet polcról árulni, ebbe már nagyon sokan belebuktak. Ezeket mind, mind egyesével újra kell tesztelni és nem szabad addig publikálni, amíg nem felel meg annak, amit hirdetsz. Persze mi is emberek vagyunk és mi is hibázhatunk, még ha törekszünk rá hogy ne tegyük akkor is, mivel bármi megtörténhet. Például vatta új termékek esetén is előfordul (nem is kis arányban, el se hinnéd, hogy milyen tapasztalatok vannak), hogy borzalmasan nagyot égünk vele, mert a kibontás után az ügyfélnek bemutatva be se kapcsol...

Az általad felvetettek alapján a gondok a következőek: A HP-nak az újraértékesített termékek a szükséges rossz kategória. Csak azért léteznek, mert bármily meglepő, de a HP a fejlett országokban "borzasztó kedves" az ügyfelekkel és nagyon vigyáz az imidzsére (kár, hogy itthon nem, de hát mi nem számítunk). Ezek bőven kevesebb mint 1%-át teszik ki az eladásaiknak, nem érdekük a rendszer fejlesztése, illetve azzal kapcsolatban semmi sem, a problémák megldása sem. Nekik ezek a termékek általában bukók, maximum nullásak, egyetlen dolgot szeretnének, eladni őket a számukra fontosabb piacoktól ha lehet minél messzebbre.

Ha ilyen terméket veszel, akkor vállalod azt, hogy a fent leírtak miatt picit jobban rá leszel utalva a kereskedőre, akitől vetted. De hangsúlyozom mégegyszer, hogy ez nem a mi hibánk. A hiba a rendszerben és az érdekekben van. A HP leányvállalatai EU szerte hajlamosak szembe menni a dologgal, mivel nincs rajta hasznuk (az eladási számaikba beszámítanak, úgy hogy semmi közük nem volt hozzá) és féltik az új termékek eladásait a programban szereplő termékektől. Ez butaság. Mi nem tudunk mennyiséget, de sokszor még két egyforma gépet sem produkálni az újraértékesítettekből, ezek nem is rendelhetőek és az áraik sem stabilak, így nem tudunk versenyezni semmilyen beszállításnál. Maximum az utca emberét tudjuk megcélozni egy egy ajánlattal, egy olyan piacon, ahol az utca embere ma már hiperben, vagy retail-ben vásárol szinte kizárólag (sajnos). Tehát mondhatom úgy, hogy statisztikailag is kimutathatatlan, elenyésző a mi tevékenységünk, mi sem tudnánk csak ebből megélni, pedig nem vagyunk több százan, mint egy helyi HP leányvállalatnál, de még tizen sem összesen. Viszont könnyű minket bűnbaknak megtenni, ha nem tudják hozni a számokat, pedig semmi közünk hozzá, sőt még egy tonna új gépet is eladunk, ami persze sose elég és a mérce minden évben csak nő és nő. Furcsa, mert egyrészről imádnak minket, mert probléma mentesen elviszünk egy csomó problémát róluk, másrészről meg ha a szél úgy fúj, akik mindenért mi vagyunk a hibásak...

Visszatérve a garancia kérdésre. A HP a Renew Programot úgy hirdeti, hogy az abból származó Renew termékek az új termékekkel teljesen megeggyező garanciális és támogatottsági feltételekkel bírnak. Ez az általad felvetettek miatt is látszik, hogy nem igaz, mivel például a CP-ek regisztrálása nem egyszerű és csak hosszas levelezés után, manuálisan, egyesével lehetséges. Illetve azért sem állja meg a helyét, mert a HP a saját hálózatán belül sincs tisztában (sokszor a létezését is tagadja, vagy csak nem akar foglalkozni vele) a HP Renew Programmal. Hiába létezik 26 éve, bőven vannak olyan HP alkalmazottak, akik még életükben nem hallottak róla. Emiatt a belső kommunikációs probléma miatt van az amiket leírtál és amikben teljesen igazad van, vagyis hogy előfordulhatnak problémák, ha egy Renew termékkel szervizbe mész, mivel jobban rá vagy szorulva a szerviz tájékozottságára. De mint az elején is említettem, csodák nincsenek. Viszont te vagy az ügyfél és neked van igazad és ezt nem szabad elfelejteni, még akkor sem, hogy ha itt élsz. Ha végképp nem boldogulsz a szervizeléssel, vagy CP regisztrációval, akkor hozzánk bármikor behozhatod és segítünk, szívesen. Egyébként meg bármelyik HP partner megtehetné, hogy ügyfélcentrikus legyen és segít egy Renew termék kapcsán is, minden lehetősége adott hozzá. Az egész csak emberi tényező. Van akinek fontos az ügyfél és van aki csak a fizetésért szereti hó elején tartani a markát. Mi mindkettőt szeretjük:)

Egyébként Magyarország HP szempontból egy furcsa ország, gondolok itt a garancia levelekre és arra, hogy sok szerviz tudatlan módon ehhez köti a garancia érvényességét. A termék garanciájának érvényesítéséhez nem garancialevél, hanem számla kell, ami bizonyítja a termék eredetét, megmutatja a termék típusát és szériaszámát és a vásárlás dátumát. Ez a világ minden részén így működik és nálunk is, csak néha bele lehet futni tájékozatlan alkalmazottakba.

Egy másik záró gondolat még a HP Renew termékek kondíciójával kapcsolatban. Ha veszel egy új terméket, akkor persze attól függően is, hogy mennyire vigyázol rá, de mindenképpen használódik, vagyis az elhasználódás nyomai megjelennek rajta, amennyiben tényleg használod, szükséged volt rá és nem a vitrinnek vetted. Itt arra akarok célozni, hogy egy számodra megfelelő, elfogadható állapotú Renew termék állapota megeggyezhet egy teljesen új termékével, de egy pár hónapos használatúéval is. Viszont ha ilyet veszel, vigyázol rá, akkor pontosan ugyanúgy fogod tudni eladni évekkel később, amikor már nincs rá szükséged, mint az aki vadi újat vett belőle. Semmi hátrány nem fog érni az eladáskor, senki sem fogja megmondani, hogy az általad árult, mondjuk 3 éves termék annak idején nem újként lett vásárolva. Az ilyen korú termékek eladásánál általában már csak két dolog számít: a márka (esetleg a típus is) és az állapot. Ezért eladhatatlan egy használt márkátlan termék, mert azt a konfiguráció és az ár alapján vetted meg új korában, de használtan ez a két dolog már nem dominál.

Ha esetleg mégis érdekelnek a Renew termékek, akkor érdemes személyesen megnézni és úgy véleményt alkotni róluk, hogy mennyire zavaróak számodra, hogy ezek nem feltétlenül újak, akár használtak is lehetnek. Nem állítottuk, hogy ezek újak, csak azt állítjuk, hogy újszerűek és hogy jogilag új terméknek számítanak, mert a HP is ezt állítja. Sajnos azt sem ígérhetem, hogy a HP-én belüli kommunikáció Renew kérdésben a jövőben javulni fog és minden flottul megy majd, mert a HP-nak ez nem érdeke és valójában a Renew ügyfélnek sem, mert ez a Renew termékek árának biztos növekedésével (hiszen a szolgáltatás nőtt) és hosszú távon esetleg a HP Renew program megszűnésével járna. Felejtsük el, hogy ilyen pesszimista nemzet vagyunk és a kákán is csomót keresünk. Ez az egész dolog csak egy lehetőség, ami nagyon limitált darabszámban elérhető. Ha érdekes számodra, gyere el, nézd meg, alkoss róla véleményt magadban, de ne általánosíts, mert itt nem állja meg a helyét minden termék más és már minden szempontból. Ha pedig e mellett teszed le a voksodat, akkor fogadd el, hogy jobban jártál anyagilag, viszont sokkal kevesebb pénzt költöttél a HP-nál, nem profitált rajtad, és bunkó dolog, vagy sem, de nem vagy igazán érdekes, fontos számára, csak egy vagy a sok közül, aki megszabadította egy számára valamilyen okból problémás terméktől. A hozzáállás pedig elsődlegesen emberi tényező...

Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a hosszú kommentet.

üdv,

Gergely

(#47) nb_store válasza TheShow (#34) üzenetére


nb_store
csendes tag

Igen, úgy van, ahogy írtad. A termék árát benyomtuk a lélektani 200e Ft alá, annak ellenére, hogy a HP szerint bruttó 230e-rt kellene adni. Szerintünk annyiért drága. A másik probléma volt, hogy ennyi pénzért és ilyen kategóriájú terméknek illene legalább 2 év garanciával rendelkeznie. Ezért úgy döntöttünk, hogy a maradék készletet saját kárunkra megbővítjük CP-vel. Nem igazán értem a HP stratégiáját a középkategóriás üzleti notikkal kapcsolatban. Értem én, hogy el kell adni szolgáltatást is a szerződött partnereknek és kell ez a típusú bevétel is, de az 1év garancia itt már gáz. Remélem idén a globális piac kikényszerít a HP-ból egy picit más gondolkodást és ezeknek a termékeknek alapból megnövelik picit a szolgáltatás szintjét, ezzel növelve a popularitását, az eladásokat és csökkentve a kereskedő rizikóját és költségeit. Arról nem is beszélve, hogy a termék is megérdemelné, mert jó...

(#48) rekid válasza nb_store (#46) üzenetére


rekid
addikt

"Az ilyen korú termékek eladásánál általában már csak két dolog számít: a márka (esetleg a típus is) és az állapot. Ezért eladhatatlan egy használt márkátlan termék, mert azt a konfiguráció és az ár alapján vetted meg új korában, de használtan ez a két dolog már nem dominál."

Ezt csak megerősiteni tudom. Sokkal gyorsabban visznek el egy "volt" felsőkategóriás gépet mint közép vagy még rosszabb egy belépőszintűt. Nalam az egyik szempont ez volt mikor vettem renew termeket, hogy ha cserelem ujabbra idővel mennnyi pénzt tudok még kiszedni belőle és hát ugye itt elég jó az ár/érték arany. 6910p-t korrekt áron adtam el megkímélt állapotban kb. 2 napon belül vitték el ugy 20 érdeklődővel, sőt a végén az döntött ki jön el hamarabb érte pedig csak két óra volt a két vevő közti difi :) A vevőnek elmondtam hogy renew volt -megnézte az allapotát- és pont nem érdekelte a renew jelző. :)

Gyáva népnek nincs hazája!

(#49) alamuszi válasza nb_store (#46) üzenetére


alamuszi
senior tag

Köszönöm, hogy tisztáztad ezt a dolgot. Az pedig, hogy leírtad ezt az üzleti modell-t a HP-vel kapcsolatban, azt külön köszönöm. Ezt ismertem valamely szinten, de ennyire részletesen nem.
Engem is érdekel a renew program, és egyszer be is megyek, és veszek egy HP-t.

t400

(#44) spyduck:

Valóban az én bajom, és nekem jó, hogy tisztán is látok már, valamelyest. :)

[ Szerkesztve ]

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#50) nb_store válasza alamuszi (#38) üzenetére


nb_store
csendes tag

Ez így nem teljesen igaz. A gyárilag is szériaszámmal ellátott HP termékeket az újraértékesítés során felül kellene matricázniuk egy új, de a gyárival megeggyező tartalmú címkével, ami tudatja, hogy a termék újraértékesített és az új product number a régi + "R". Ez nagyon lutri dolog, mert van hogy az érkező összes terméken szerepel ez a matrica, van hogy egyen sem. A másik gond, az új matrica minősége. Amíg a régi nagyon korrekt módon van kialakítva, egy plusz fólia réteg védi a külső behatásoktól, addig az újat semmi nem védi és könnyen kopik. Kaptunk már párszor vissza garanciába olyan gépet, aminek a szériaszáma olvashatatlanra kopott és csak úgy tudtuk beazonosítani a terméket, hogy le kellett kaparnunk azt, hogy lássuk mi van alatta. Szerencsére a régi, gyári matricát sosem bántják. A gép dobozáról egyértelműen kiderül, hogy újraértékesített, mivel teljesen más dobozban van, mint az újak és az oldalán is világosan szerepel a HP Renew felirat az új product number-el együtt.

Szintén fel kellene vinniük az új product numberrel a rendszerbe az újraindított garanciát, amit az esetek 90%-ában meg is tesznek, de ez is emberi tényezőkön múlik és előfordulhat figyelmetlenség. Mert ugye nincsenek Renew termék gyártósorok kínában, ezt a folyamatot nem lehet teljesen automatizálni. Ezért van az, hogy egy Renew terméknél az ügyfél kétféle képpen is megnézheti a HP rendszerében, hogy az garanciális-e. Viszont a tőlünk kapott számlán egyértelműen, tisztán és világosan szerepel, hogy a termék újraértékesített és a product number tartalmazza a kérdéses "R" betűt. Arra, hogy az ügyfelek esetleg saját felelősségükre kijátszák a HP garanciális rendszerét, nincs és nem is lehet ráhatásunk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.