Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#30) nb_store válasza alamuszi (#16) üzenetére


nb_store
csendes tag

Kedves alamuszi,

Sok mindenben igazad van, de pár dologban vitatkoznék veled:

A jelenlegi világban az, hogy ki fog tönkremenni hamarabb, nincs egyenes arányban a cégek nagyságával. Ha így lenne, akkor a GM-et nem az amerikai államnak kellene megmenteni a GE nem zárná be a magyaországi fényforrásgyártást és a DELL sem építene le üzemeket (csak hogy számítástechnikai példát is hozzak). Ezért butaság kijelenteni azt, hogy az egyikben jobban bízom, mert nagyobb. Ma már sehol sincs kolbászból a kerítés. Ezért bizalom szempontjából racionálisan már nem tudsz különbséget tenni ilyen egyszerű alapon.

Abban teljesen igazad van, hogy egy multi cég által vállalt garancia és támogatás jobban hangzik (remélhetőleg többet is ér), mint egy apró vállalkozásé. Ezért kell márkás termékeket venni és ezért kell fizetni a logóért.

Nekünk 7 éve van szerződésünk a 26 éve létező HP Renew programmal. Ez talán elég bizalmat adhat a végfelhasználónak. De abban teljesen igazad van, hogy nem vagyunk karitatív szervezet, mi is pénzből élünk és ha a dolgok számunkra tartósan roszra fordulnak, akkor bizony bezárunk, mint bárki más. De feltehetően ebben teljesen egyformán gondolkodik velünk az általad említett NET Kft. de még a HP is. Az meg hogy kinek mi a tartaléka és a fájdalomküszöbe, az egy belső döntés, amibe külső emberek nem láthatnak bele.

Ahogy a beírásaidat nézem, nekem az jött le belőlük, hogy a HP Renew Programmal kapcsolatosan nagyon, nagyon félre vagy tájékoztatva. Nem áll szándékomban fényezni, ez csak egy lehetőség, amivel szerintem érdemes élni (szubjektív vélemény). Vásárlás előtt mindenképpen érdemes személyesen megtekinteni a kiválasztott terméket, mert bármi előfordulhat, hiszen ezek a HP rendszerébe visszakerült termékek, amiket a HP külön részlege a HP Renew-sok felvásárolnak a HP-tól és önálló gazdasági egységként megpróbálják a jó termékeket újraértékesíteni és profitot realizálni rajta. A termékek nagy száma miatt nincs róla információ, hogy melyiknek milyen előtörténete van. Ez nem olyan mint egy irregular farmer, ahol megmutatják, hogy azért van féláron, mert a varrónő tájföldön elvarta a bal szárát és az keskenyebb. Ez számítástechnika, ez bináris dolog, ugyanazokról a gyártósorokról lekerült termékekről beszélünk ahonnan az újak is származnak. Ha a termék jó és működik, akkor semmivel sem nagyobb az esélye az elromlásra, mint egy új terméknek. A HP Renew felmérése szerint az ide bekerült termékek 75-80%-nak semmi baja sem volt. A maradékot pedig a lehetőségekhez képest javítják. Ami miatt viszont érdemes megnézni, az a termék fizikális állapota, mert ez a makulátlantól a csúnyán karcosig tartományban szór.

A HP Renew termékek garanciájával kapcsolatban pedig a következőkről érdemes tudnod. Az AsIs termékekre a HP garanciát, illetve javítást már nem vállal. Az eladás időpontjától számított 90 DOA-t, azaz visszavételt vállal csak. Viszont ez a kategória nem érdekes többé, mert a HP kb. 2 hónapja megszüntette, így HP AsIs termékek a jövőben nem fognak előfordulni. A HP Renew termékek garanciája pedig az egy évről kitolódott a gyári értékre, tehát ha valamit újonnan 3 év garanciával forgalmaztak, akkor a HP annak Renew verziójára is 3 évet ad, vagyis újraindítja a termék garanciáját a rendszerben, immár az "R" betűs termékszámmal. Ez a 2 év garos termékekre is igaz.

Az sem igaz, hogy a HP Renew termékekre nem lehet HP Care Pack-et regisztrálni. A HP Renew hivatalos oldala szerint a HP Renew termékek garanciája és támogatása minden szempontból megeggyezik az új termékekével. Abban igazad van, hogy a CP regisztráció Renew termékek esetén nem olyan egyszerű, mint az újak esetében, mert itt sajnos egyesével le kell levelezni a HP-val.

Mi hivatalos HP GOLD ASP szerviz vagyunk, amihez el kellett érni az éves 1M USD HP forgalmat (ez játszva megvan mindig) és meg kellett vásárolni a HP-tól egy tonna szolgáltatást (Care Pack). Mivel ennyi CP eladása itthon fizikális képtelenség, ezért mi úgy kalkuláltunk, hogy a kétharmadát bebukjuk és ráregisztráljuk ingyen termékekre, csak hogy azok szimpatikusabbak legyenek. Hogy ezt épp egy új, magyar termékre, vagy egy Renew, külföldire tesszük, az szimplán üzletpolitikai döntés.

Ezért lezárásképp csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a dolog nagyon is "gömbölyű" és nem kell mindenben rögtön (jó magyar szokás szerint) összeesküvés elméletet keresni. Nekünk az ügyfelek a legfontosabbak, belőlük élünk, az ő elégedettségük viszi tovább az üzletünket. Mi így állunk a kérdéshez, ez a garancia arra, hogy érdemes hozzánk eljönni, nálunk vásárolni. Arra valóban nincsen garancia, hogy 10 év mulva is létezni fogunk, de erre más cégek esetében sincsen racionális garancia, legyen az akár a HP, akár bármelyik másik világcég...

tisztelettel,

Gergely

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.