Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz FlekkeN #65 üzenetére

    Én nem sokallom az órák számát inkább a módszertant és a struktúrát nem helyeslem. Minden órán meg kell tanulni az adott anyagot és minden tanár elvárja, hogy tudjam az ő órájának anyagát. Van egy évben 6-10 tantárgy. Mégis, hogy a túróba tanuljam meg mindet jól?
    Úgy, hogy odafigyelsz az órán, leírod, amit a tanár mond, délután meg megcsinálod a házifeladatot, és tanulsz a számonkérésekre. Ennyire egyszerű. :)

    Én inkább arra céloztam, hogy nem annyira alaposan kéne tanulni és az elvárásokat lejebb vinni. Vagy mivel egyes tárgyak más-más szakmánál fontosak felosztani őket egy olyan kurzusra ahol többet tanulnak belőle és egy olyanra ahol kevesebbet vagy felületesebben.
    Ennél lejjebb már hová akarod vinni? Így is egy csomó funkcionális analfabéta kerül ki az iskolákból.

    Én azzal mentem végig általános iskolán, hogy odafigyeltem az órán és ott megjegyeztem az anyagot. Nyugodtan lehetne interaktívan alkalmazni ezt, tehát végigmenni az anyagon és bemutatni eszközök segítségével szemléletesen, anélkül hogy nyomást gyakorolnál a tanulóra azzal az elvárással, hogy vissza kell adnia mindezt.
    Nagyon szép utópisztikus elgondolásaid vannak, de biztos lehetsz benne, hogy a gyakorlatban ez nem működne. Abban a pillanatban, hogy nem kérnék számon az anyagot, a gyerekek egyszerűen nem tanulnának.

    #36 Narxis: Az én felvetésem már erre irányul a kurzusokkal. A diákok felvehetik azokat a tárgyakat amik érdeklik őket és hasznosak nekik azaz szakosodhatnak. Az USA-ban van középiskolában lehetőség szakköröket is felvenni ahol különféle egyéb dolgokat mint újságírás is elsajátíthatnak.
    Uhm, szerintem ez nálunk is így van. Fakultációnak meg érettségi/felvételi felkészítőnek meg szakkörnek hívják.

  • bimbiri

    tag

    válasz FlekkeN #65 üzenetére

    "Ilyen kisérleti tananyagokat kéne alkalmazni 1-1 iskolában és ha sikeres kiterjeszteni vagy az alkalmazható részeit átvenni. De még ilyet sem csinálnak. Csak a ragaszkodjunk az eddigihez megy."

    Alternatív pedagógiai irányzatok a teljesség igénye nélkül
    - Montessori-iskola
    - Waldorf- iskola
    - Dewey és Killpatrik féle projektmódszer
    - Dalton-terv
    - Jenaterv-iskola
    - Freinet iskola

    ezen pedagógiák eszközei, módszerei megjelentek a többségi oktatásban is. De vannak speciális alternatív pedagógiai programú iskolák. Csak keresni kell őket. Ha azok lennének az általánosak, akkor azok hátrányait ismernénk, és a mostani rendszert vágynánk.

    "Minden órán meg kell tanulni az adott anyagot és minden tanár elvárja, hogy tudjam az ő órájának anyagát. Van egy évben 6-10 tantárgy."
    Joggal várja el. Tanuló vagy, tanulni mentél oda. A te döntésed (szüleid döntése) volt. Ha rossz a döntés, akkor erről nem a pedagógus tehet. Elég demagógnak hangzik, de a szabad iskolaválasztás joga a gyerek és a szülők kezébe adja a döntés felelősségét.
    "Mégis, hogy a túróba tanuljam meg mindet jól?"
    Tanulj meg tanulni! Ez is egy tudományág, a maga szakirodalmával. Elvileg (és gyakorlatilag is) az általános iskola megtanít tanulni, legalábbis lerakja az alapjait. És senki sem mondja, hogy mindent jól tanulj meg! Teljesíts mindenből egy minimum szintet, és amihez kedved/érzéked van, abból hozd ki a maximumot. Egyre kevesebb értéke lesz a bizonyítványnak és egyre nagyobb a megszerzett tudásnak.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés