- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LordAthis: AI (és másra is használt) Cluster építése - Második Cikk
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Carasc0
őstag
Üdvözlet!
Vga alapú számítások elvégzése összetett komplex műveletspecifikáció. Tegyük fel egy olyan játékkal játszol amely kihasználja az általad rendelkezésre álló VGA kártyád mikroprogram szintű (avagy hardveresen támogatott) utasításkészletét, valamint a hozzájuk részlegesen vagy teljes mértékben tartozó könyvtári függvényeket.
Amennyiben ezt a játékot 1024x768-as felbontásban játszod, és minden szükséges grafikai beállítást aktiválsz, akkor az egyes beállítások aktivitásának gyakorlati alkalmazása nem feltétlenül DX függő. DX egy grafikus függvénykönyvtár hierarchia amelyben szereplő kód komplexusok akkor futnak le, mikor azok hívására szükség van. Azonban emellett további VGA paraméterek is befolyásolják az adott függvény végrehajtását. Ha lefut egy effekt függvény, azt grafikai modellé kell implementálni, ehhez a GPU-nak számolni kell. Tehát már a GPU órajel mértéke is számít. Magasabb felbontás, nagyobb számítási igény. Élsimítás? További számítási igény.
Minél több objektum számítása ---> több objektum generálása. Tárolni kell és lehetőleg gyorsan és tartósan. Erre szolgál a GDDR modul system. Van mértéke (GB) és sebessége (Memory clock GFSB)
És még nem ejtettem szót a nagyon megfizetendő fontos komponensre a memory sávszélességre (bitrate). Megjegyzem ez az oka amiért az ATI kártyák olcsóbbak mint az NVIDIA-k. Pont a bitrate miatt. Érdemes megfigyelni ezt a paramétert egy kártya differenciálás során.
Tehát ebből következik minél több beállítás, magasabb felbontás, mindenképp lassulás lesz a végeredmény. Mi ennek az oka? Egyszerű!
5 évvel ezelőtt már létezett 600mhz-es Core clock VGA. Nézz körül a piacon. DX11-es kártyák még mindig alig haladják meg a 800MHz clock-ot. Persze ennek további hardvertechnológiai okai is vannak. Vagyis a VGA komponensek nem egyenletesen fejlődnek.
És végül a szoftver oldal is további érdekességekre hívja fel a figyelmet. Játék motor és optimizáció.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- HBO Max
- Motoros topic
- Elektromos autók - motorok
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Peugeot, Citroën topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2132
- Samsung Galaxy Watch Ultra Titanium Gray Használt, karcmentes, garanciával 2027. január 29-ig
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Általános igazgatóhelyettes tábla üvegből eladó
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest