Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 7Sony7

    addikt

    válasz trassher #34149 üzenetére

    Totalcar.hu -n találtam, próbáld ki.:

    Ellenőrizze, működik-e a termosztát.

    Ennek legegyszerűbb módja, ha a hidegen beindított autó alsó és felső vízcsövét egy-egy kezével megfogja, és figyeli a hőmérséklet változását. Talán nem kell elmondanom, hogy mindenki nagy figyelemmel nyúljon a motortérbe, ne akadjon a keze, ruházata a ventillátor lapátjába, mert az egyszer bizony el fog kezdeni forogni. (Mechanikus hajtású és/vagy viszkokuplungos ventillátorok meg ugye indítás után rögtön...)

    Normálisan működő termosztátnál az történik, hogy a motor melegedésével együtt a felső vízcső lassan melegedni kezd, az alsó pedig alig, jóval elmaradva a felsőtől. Amikor a motor eléri üzemi hőfokának alsó határát, a termosztát kinyit, és megindul a keringés a külső körben. Ilyenkor a felső cső relatíve hamar eléri azt a hőfokot, amikor már puszta kézzel fogni igen kellemetlen, az alsó pedig kis késéssel követi.

    Ha az alsó cső hideg marad, vagy legalábbis jóval hűvösebb a felsőnél, a termosztát nem nyit ki, vagy nem eléggé, a motor túlmelegszik.

    Ha az alső és a felső cső egyformán, vagy egymáshoz nagyon hasonlóan melegszik, a termosztát nem zár be, így az autó jóval lassabban melegszik be, a hidegüzem alatt pedig durván túlfogyaszt.

Új hozzászólás Aktív témák