Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zozika84

    őstag

    válasz Pro Koryak #87514 üzenetére

    "9.3 Ez a termék kizárólag háztartásban, háztartási célra használható, kivéve, ha erről a használati (kezelési) útmutató másképp nem rendelkezik. Nem áll fenn jótállási felelősségünk a háztartási célú használatot meghaladó, üzleti vagy ipari jellegű használatból eredő meghibásodásokért, kivéve, ha a használati (kezelési) útmutató szerint a termék üzleti vagy ipari célra is rendeltetésszerűen használható. Üzleti vagy ipari jellegűnek minősül a használat különösen a rendszeres üzletszerű tevékenység keretében való használat esetén, továbbá a használati (kezelési) útmutatóban meghatározott esetekben, illetve a használati (kezelési) útmutatóban meghatározott, normál üzemeltetési határértékeket meghaladó használat esetén"
    Akár ez is lehet beleállási pont

  • Celtis

    veterán

    válasz Pro Koryak #87514 üzenetére

    Értékcsökkent termékre lehet korlátozás a jótállás tekintetében. De itt ugye nem értékcsökkent termékről van szó. És a bemutató példány sem jelenti azt, hogy a készülék ettől működésképtelenné válik. Legfeljebb mondjuk egy beégés kapcsán lehetne hivatkozni erre.

    Értékcsökkent termékek
    Más a jogi helyzet, ha a termék valamely minőségi hibában szenved, és erre való tekintettel kínálja olcsóbban az eladó. A vásárló választására van tehát bízva, hogy a terméket a meglévő hibájával is megvásárolja-e, mivel a termék ezen hibája tekintetében nem illeti meg a jótállási jog. Természetesen nagyon fontos, hogy az eladónak a minőségi hiba eladáskori fennállásáról, azaz az értékcsökkenés okáról írásban kell tájékoztatnia a vásárlót. Az értékesítésre kihelyezett terméken jelezni kell, hogy értékcsökkent termékről van szó. Ezen túl pontosan fel kell tüntetni az értékcsökkenés okát, tehát magát a minőségi hibát, méghozzá a vásárló által egyértelműen értelmezhető, beazonosítható módon. Mivel a későbbi minőségi kifogás érvényesítésének jogszabályi feltétele a vételt igazoló pénzügyi bizonylat megléte, a legcélszerűbb ezen a dokumentumon írásban jelezni a hiba okát. Így a későbbi esetleges minőségi hiba előfordulása esetén egyértelműen meghatározható, hogy a vásárló által jelzett hiba tekintetében a jótállási jog érvényesíthető-e, vagy sem. Továbbá egyértelműen meghatározható, hogy az időközben keletkező hiba ugyanaz-e, mint az, ami már az eladáskor fennállt. Ha ugyanis a minőségi kifogás alapjául szolgáló termékhiba eltér az értékcsökkenés okául jelzett hibától, változatlanul megilleti a vásárlót a teljes jótállási joga.

    Tehát még akkor sem lenne igaza a samsungnak, ha értékcsökkentként adták volna el a készüléket.

  • S@c@

    őstag

    válasz Pro Koryak #87514 üzenetére

    A samsungnál a tv-kre és nem csak oledre nagyon gyatra a garancia! Sajnos nekem 2 hónap alatt akarták elismerni egy másik tvnél, hogy hibás, pedig 3 napon belül jeleztem. Azóta inkább fizetek többet, csak legyen jó support és garancia.

Új hozzászólás Aktív témák