Hirdetés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- DarthSun: Retro kedvenceim 5. A P4 korszak a 423- tól a 478- ig
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Garry84: Sumák aprós?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Ez van, srácok...
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- bambano: Bambanő háza tája
Hirdetés
(használd a CYBSEC25PH kuponkódot további 20 ezer ft kedvezményért!)
-
LOGOUT
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz
hunspikey #122 üzenetére
Valóban, a Dolby Vision a teljes videoképet felvevő, feldolgozó, terjesztő és megjelenítő infrastruktúrát úgy képzeli fejleszteni, hogy az a 24 blendényi az ember által a pupillaadaptációval érzékelhető dinamikatartományból 19-et képes legyen reprodukálni a képernyőt néző számára. Ezt mutatja az ábra, amit a #112-es bejegyzésemben megtalálsz. Ennél kevésbé ambiciózus a maximum 1000 nit csúcsfényességű képernyővel kalkuláló Ultra HD Blu-ray mastering ajánlás.
De nem értem, miért lenne ez baj? Miért baj, hogy a ma már simán 15 blendényi dinamikájú kameraképet teljes egészében meg lehet jeleníteni a néző képernyőjén, és nem kell azt konverzióval vagy bármi más módon dinamikában 10 blendényire csökkenteni, csak azért, hogy beleférjen a jórészt még a képcsöves TV-khez illeszkedő műsorterjesztési csatornákba. Pláne, hogy már léteznek a képernyő technológiák (lásd OLED) sőt már vetítők is, amikkel megjeleníthető a kellően széles dinamikájú kép.
Persze hogy zavaró a szemünknek, ha gyorsan kell alkalmazkodnia egy hirtelen fényességváltozáshoz, de könyörgöm ez a való életben is így működik. Ha egy sötét szobában tágra nyílt pupilláim előtt valaki felrántja a betűző napfényt addig eltakaró sötétítőfüggönyt, akkor Én is a szemem elé kapom a kezem. Mi van, ha a film alkotója pont ezt a kellemetlen érzést akarja érzékeltetni velünk? Ahhoz már kell az 1000 nit! Azt írod, hogy számodra elképzelhetetlen, hogy azt a leírt jelenetet HDR felvevővel vegyék fel és azt HDR TV-n nézd. Akkor képzeld el, hogy a valóságban látod a sötétbőrű fiatalember arcát és körülötte az erős fényt. Biztos vagyok benne, hogy szemed gond nélkül látja az arc minden árnyalati részletét, és elviseli a körülötte azt az erős fényt is.
Miért is a filmkészítés két lábbal tiprása, ha kevesebb korlát áll az alkotók előtt a valóság ábrázolására? Hogy ne tudnának alkotni az operatőrök csak azért, mert túlléphetnek az egyre kevésbé használt film adta kereteken? Már ne haragudj, de ez nonszensz.
Szóval ez innentől már ez nem szakmai, hanem bármiféle racionalitást nélkülöző hitvita, amiben Én nem veszek részt.
-
krx21
nagyúr
válasz
hunspikey #122 üzenetére
+1 Egyetértek...
Viszont ha egy ilyen rendszer megvalósulna (közelébe sem vagyunk) az persze nem jelentené azt, hogy a rendező ne játszhatna avval, hogy mit mutat meg és mit nem... Mint ahogy igen a csúcs fényerő ergonómiai hatása is környezeti fény és egyéni függő, azt több lépcsőben kell tudni majd egyénileg állítani...
Már jövőre látom is a ips panellal szerelt 1:700 kontrasztú lcd tv-ken a HDR matricát...
(már most is van...)
Na, ez az a vicc, amiről én beszélek...
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro Green LTPO 120 Hz, 50 MP triplakamera, 66 W gyorstöltés 12/512 GB
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3666 100% Akkumulátor
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Független & karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6GB RAM / 128GB / Onyx Grey
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest