Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DX11-ben nem létezik az a kód, amit DX12-re kötelező megírni. Ez nem az API hibája, mert elég nehézkes lenne szabványosan úgy kezelni a VGA-kat, hogy közben nincs eszközlokális memória. A Vulkan is ilyen. A Mantle az egy speciális API volt, marhára rászabva arra, amit az AMD meg tudott engedni magának. Nekik teljesen realitás az egész VRAM-ot host visible flaggel kezelni, meg kb. az Intelnek is az. De ez egy nagy piac, ahol nem csak AMD és Intel van. Emiatt ilyen a DX12 és a Vulkan. De ebből nagy gond azért nincs, nem egy fejlesztő megcsinálja jóra a DX12 módot. A Frostbite-nak az sajnos nem volt túl szerencsés, hogy nagyon építettek a Mantle-re, így az egyes kritikus képességek kihullásával jöttek a problémák. És nem olyan egyszerű ám nulláról újraírni egy memóriamenedzsmentet, ez a legkritikusabb része az explicit API-knak. Viszont más alapvetően megoldja, tehát ez innentől az EA sara.
A Vulkan azért a memóriamenedzsment szempontjából jóval egyszerűbb. Ha nem akar működni a dolog, akkor alávágod az AMD VMA-t. Már majd húszezer sornyi kódról van szó, amit tényleg elég jól konfigurálni lehet az igényekre. Nem lesz szupergyors, mert általános megoldás, de arányaiban minden szituációban jó sebességgel működik. A DX12 esetében a Microsoft egy sokkal butább verzióját kínálja ennek, ami igazából tényleg csak egy kiindulási pontnak jó, nem lehet csak úgy beépíteni és várni tőle az automatikus működést. Szóval jelenleg egészen mások a lehetőségek a két API-n.
Azért a Doom pont egy rosszabb példa, mert annak elég sok problémája volt GeForce-on a Vulkan miatt, több memóriát is kért, mint Radeonon. A Wolfenstein 2 ezeket korrigálta. A Doom inkább egy nulladik generációs projekt volt számukra. Nem különösebben számított, hogy hibátlanul működik-e, arra kellett, hogy a Wolfenstein 2-re tapasztalatot gyűjtsenek. Szépen el is mondja Axel, hogy milyen volt a portolás. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
"A Frostbite-nak az sajnos nem volt túl szerencsés, hogy nagyon építettek a Mantle-re"
A BF4 Mantle-vel épp annyira bugos és használhatatlan volt, mint a BF1 DX12-vel, ha nem jobban. Szóval ha az a gondja, hogy nagyon Mantle-orientált, akkor adtak a sz@rnak egy pofont, kár volt érte.
"A Vulkan azért a memóriamenedzsment szempontjából jóval egyszerűbb."
Pontosan erről beszéltem, ez a dolga egy API-nak: egyszerűbbé tenni a fejlesztő dolgát. Nem ismerem fejlesztőként se a DX12-t, se a Vulkant, de a végeredmény igencsak beszédes.
"A Doom inkább egy nulladik generációs projekt volt számukra."
Ehhez képest leginkább a többlet-RAM-használat és a nem gyorsabb futás volt a fő gondja. A BF4+Mantle és a BF1+DX12 konkrétan nem valósítja meg a kereskedelmi termék fogalmát, holott a Forstbite-hoz eleve szorosan köthető maga a Mantle születése is.
A lényeg, amit mondani akarok, hogy a DX12 egy olyan állomásnak tűnik, ahol sürgős reformokra lehet szükség, mert folyton csak azt látom, hogy bugos, bonyolult, idő kell, stb. A Wolfenstein már rögtön a Doom után frankó. Ennyivel jobb fejlesztők lennének odaát, mint a "DiCE"-nál?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem a Vulkan API segít ezen, hanem az AMD írt egy majdnem húszezer soros kódot, amit be lehet építeni, így nem kell megírni. Ugyanezt megtehetnék a DX12-höz is, vagy akár a Microsoft is leportolhatná.
Semmi reformra nincs szükség. Egyszerűen csak egy VMA kellene ide is. Csak ezt az AMD valószínűleg nem fogja megírni.
Nem a Frostbite Team tudása a probléma, hanem az EA vezetősége, akik minden évben várnak x címet. Nem lehet úgy dolgozni, hogy jövő karácsonyra mindig kell új Battlefield vagy Battlefront. Az id Software-féle "when it's done" modellhez képest ez jóval kötöttebb.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Heroes fan
őstag
Úgy nézem hogy ez a 1080 árára rohadtúl nem lesz hatással 2 verziót nézegettem melyiket érné meg a sima msi vagy az armorosat?, az első 164500 ez a legolcsóbb másik 180355 lett.
20-kától ezek az árak nem fognak változni? Szeptemberi fizetésemmel pont kifutná ez az armoros változatát. -
Crytek
nagyúr
válasz Heroes fan #20606 üzenetére
Itthon nem sok változás várható. Kint folyamatosan változnak csökkennek az árak. Kint már 180-ért1080ti-t adnak
Next PC Upgrade: 2022
-
Ren Hoek
veterán
Használt bányász 1080 Ti-t kell venni, 150K-ért max. 2 év garival... lesznek ilyenek.
-
Morph76
aktív tag
válasz Heroes fan #20610 üzenetére
2080-at ,vagy 2080Ti-t!
-
nagyúr
-
Dandris
tag
válasz FollowTheORI #20612 üzenetére
pl?
-
Yany
addikt
válasz Heroes fan #20613 üzenetére
Itt EU-ban "picit" húzósabb a Founders: [link]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #20612 üzenetére
Az NVIDIA sem szemétkedik DX12 alatt. Náluk annyi van, hogy eléggé másképp működik a DX12 implementációjuk, emiatt bizonyos Microsoft által ajánlott dolgokat nem javasolnak. És amit ajánlanak helyette az se rossz igazán, mert az Intel és az AMD DX12 implementációja nem különösen kényes ezekre, de mondjuk az NV implementációja nagyon kényes például arra, hogy ha bizonyos buffer viewek nincsenek közvetlenül a root signature-ben. A Microsoft ugye azért ajánlja azt, hogy ne legyen buffer view a root signature-ben, mert a legtöbb SRV és UAV eleve nem helyezhető ide el, vagyis már az elején érdemes úgy tervezni, hogy ide csak leírótáblák és konstansok kerülnek. De maga a specifikáció nem zárja ki, hogy közvetlenül buffer view legyen benne, ha ez technikailag lehetséges, de bonyolultabb lesz a fejlesztők élete vele.
Az NV azért nem javasolja a Microsoft megoldását, mert bár értik, hogy a fejlesztők ezzel többet fognak szopcsizni, de ha nincsenek közvetlenül a buffer viewek root signature-ben, akkor romlik az implementációjuk pixel shader teljesítménye. Eközben, ha a fejlesztő az extra munkát be tudja vállalni, akkor ezt vissza tudja szerezni, miközben igazából semmit sem ront az AMD és az Intel implementációjának teljesítményén.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
félisten
válasz FollowTheORI #20612 üzenetére
Köszönjük a bölcsességedet , hogy megosztottad velünk.Mindeki hibás hogy nem coool az AMD valamiben, csak ők nem. Mindezt tényekre és tudásra alapozva a megfelelő topikban.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Neked is viszlát hello!
(#20622) b.
Nagyon is értettem, de te szerintem nem amit meg én mondtam.
Mellesleg nem elméleti dolgoról beszéltem (vagy gondoltam rá) - hogy mi lehetséges elvileg -, hanem konkrét példákról...
Hogy futnak az NV szponzorált DX12 címek és hogy az AMD által?
Vagy úgy általában a játékok, akár most apitól elvonatkoztatva?[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
félisten
válasz FollowTheORI #20618 üzenetére
nem értetted meg egészen mit írt le ABu igaz e?( nem a technikai részére gondoltam) hanem erre a mondatra :
"miközben igazából semmit sem ront az AMD és az Intel implementációjának teljesítményén."
.. hogy elkerüld a hasonló hipotéziseket.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dandris
tag
válasz FollowTheORI #20616 üzenetére
"most megjelent" na de már tavaly januártól ment a hype várva a polaris startot
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dandris #20623 üzenetére
Tavaly?
Ment az már jóval előbb is...
Emlékeim szerint már a 280X-emet is úgy vettem hogy rajta virított a DX12 plecsni, pedig nem ma volt az.De továbbrais, a hiba nem a DX12-vel van (meg Abuval), ez a mondanivalóm lényege (részben), hanem az elvégzett munka szar.
Főleg ha valami NV szponzorált port vagy izé... persze játszható, max alá kell tenni valami félmillás gépet egy Ti-vel.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
13 sanyika
tag
válasz FollowTheORI #20624 üzenetére
Az a kártya dx 11.2-t tudott.
-
félisten
válasz FollowTheORI #20624 üzenetére
mutass már egy-két példát vagy ballagj át a vs topikba erre itt semmi szükség hogy a szokásos AMD ködösítéses klisékkel szítsd itt a hangulatot.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
ÁdiBá
veterán
válasz KAMELOT #20635 üzenetére
Ezt én se értem... linkelgetnek folyamatos teszteket youtube meg társai... azt a kártyát nem mutatja meg csak hogy már csinált benchmarkot meg csilivili grafikont valahol 60% gyorsabb kártyával mint a 1080Ti...
Ez nem olyan mint a mozi film szerintem... hogy eredeti nyelven elöbb lelehet tölteni...[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
KillerKollar
őstag
-
snecy20
nagyúr
válasz KillerKollar #20644 üzenetére
Nagy csodát ez sem mutat, +20 és +50% között vagyunk valahol.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
félisten
válasz snecy20 #20645 üzenetére
Hát ha utánaszámolsz 9 játékból 6 darab 40 % vagy 50 % feletti és a 3 régebbi cím ami 30 % vagy alatti.Ez 40- % előrelépés.FC5 és For honor 55 % körülit lép.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Joshi
titán
válasz snecy20 #20648 üzenetére
Szerintem igaz, ahhoz túl sok oldal prezentált hasonló eredményt. Általában a DX12-ben van meg az ~50% körüli gyorsulás, amúgy meg ~20-40% játéktól függően. De ugye kit érdekelnek a már lecsengett játékok? Szinte biztos hogy az új címekkel hozza a 2000-es széria az 50% körüli többletet. Év végén és jövőév elején venni kell kaksiért egy 1080Ti kártyát és ki kell húzni vele egy igazán jó korszakalkotó kártyáig. Remélem nem AMD lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest