Hirdetés

2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15851) negyven2 válasza (#15850) üzenetére


negyven2
veterán

Ez meg már az dolog az a része, hogy ki mit tart jó játéknak... és sajnos lehet látni, hogy van, hogy hiába jó egy játék, ha a netes hype-ja nagyobb mint a valós érdeklődők (vásárók) száma. Pl. a tavalyi év egyik legjóbbjának tartott Alan Wake-et alig vették meg (még nem termelt nyereséget). De egy nyíltan Pokémon (with Guns) copy játék, meg brutálisan sikeres lett... eladásáilag és játkosszámban... pár hétre, mert steam-en jelenleg ~15 000-en játszák, de az elmúlt 24 óra topja is csak 34 000 volt (ugye az első egy-két hétben volt, hogy több mint két millióan is játszottak vele)...

De be lehet mutatni játékok tucatjait is (az MS most megteheti), ha abból csak évek múlva lesz valami, vagy azokat is csak közepesnek (ami ma már sz*rt jelent) ítéli a net népe.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15852) válasza negyven2 (#15851) üzenetére



tag

Jelenleg elég sok értelemben hiánycikk ott a siker, és Phil Spencer sem most került oda. Eközben leépült a 343i, sok év után problémásan jelent meg az új FM, az FH egyre inkább önismétlés stb. Egyelőre a felvásárolt Bethesda csalódás keltő játékokat ad ki (nyilván nem az lett a Starfield, aminek várták, a Redfallt nem kell magyarázni, a Hi-Fi Rush kiadóját meg beszántották, az Obsidian, inXile lassan haladgat, a Double Fine látszólag tetszhalott stb.). Nem mondom, hogy ez mind Spencer hibája, de a valamit (bármit!) virítástól messze van, ha nem Game Passról, felvásárlásról vagy felhőjövőről beszélünk.

Az AW2 helyzete egy érdekes kérdés. Egyrészt a Remedy leggyorsabban fogyó játékaként nyitott (tehát durván sokba kellett kerülnie, hogy ne térüljön meg azóta sem), másrészt a fizikai kiadása vagy PC-n az Epic-exkluzivitás alig segített, miközben tavaly éppen akörül sorjázott a konkurencia szépen.

És ugye az AW1 sem tarolta le annyira a piacot. Személy szerint mindig is gyengécskének tartottam a játékmenet miatt, de ma már azt látom, hogy aki szerette régen, az is repetitívnek tartja már (szerintük rosszul öregedett, szerintem meg mindig is problémás volt). Ez persze csak az én kis mintám, érdekes lenne látni, hogy általában az AW, mint IP mennyire húzónév, mert ebben pedig a számokon és a személyes érzéseken túl emiatt is szekptikus vagyok.

Érdekes, hogy a Controlnál elégedettek voltak az eladásokkal, pedig az sem volt éppen egy indie projekt. Talán túl megalomának voltak az AW2-nél, vagy csak sok felhőhorgoló technikust vettek fel jó magas bérért, hogy tartalmasabb lehessen a stáblista.

(#15853) hombre[EU] válasza negyven2 (#15842) üzenetére


hombre[EU]
veterán

játszuk még a hülyét :D tudjuk,hogy mi történik. felvásároltak egy rakás céget, elzavarták a fejeseket, beültetik a "sógorokat", akiknek egy dolguk van: duzzasztani a micro számláját és költséget csökkenteni. nem pedig az,hogy számunkra érdekes,jó játékok készüljenek.

miért zárt az austin? mert a felvásárlás elōtt gyorsan egy live service játékkal próbálták értékesebbé tenni a portfóliót a micronak, akik miután megvették biztosan tudták,hogy ez egy nagy kamu projekt, de végigvitték...aztán eljátszotta a spencer,hogy meglepōdött majd felgyújtotta az egész céget. abban a putriban senkinek sincs kedve gondolkozni, az a nagy baj. még az is lehet,hogy ezeket a döntéseket egy chatgpt dobja össze :DDD

Life, Uh, Finds A Way

(#15854) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

engem ez nagyon fel tud b***ni. amikor azt látom,hogy elküldenek ~50embert,akik nemrég összeraktak egy nagyszerū hifirusht,tehetséges,jólképzett emberek...akkor nem fent kell keresni problémát,azokban,akik ezeket az embereket nem tudják hatékonyan használni?

Life, Uh, Finds A Way

(#15855) l.skywalker válasza hombre[EU] (#15854) üzenetére


l.skywalker
félisten

Én az egész iparágat nem értem. Pár hónappal ezelőtt a Bungie (vagy a Sony) elküldött egy valag embert. Én ugye a szabadidőm nagyrészét a Destiny előtt ülve cseszem el, ezért a platformokon is javarészt azok vannak bekövetve. Amióta megvolt a Bungie layoff, azóta folyamatosan fossa magából az álláshirdetéseket a cég. Nem direktbe persze, hanem az ott maradt dolgozók osztják meg folyamatosan, hogy milyen pozícióba keresnek embert. Mi a pék tojásáért nem rakták be azokat ezekbe, akiket elküldtek? Nem tudták, hogy fog majd kelleni ember? És akkor mire volt a leépítés?

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15856) consono válasza l.skywalker (#15855) üzenetére


consono
nagyúr

Seniorok helyett felvesznek juniorokat fele, harmada annyi pénzért...

"In God we trust. All others must bring data"

(#15857) l.skywalker válasza consono (#15856) üzenetére


l.skywalker
félisten

Igen erre én is gondoltam, de nem lehetett annyi senior ott, amennyit elküldtek.

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15858) hombre[EU] válasza l.skywalker (#15855) üzenetére


hombre[EU]
veterán

ez most sok helyen történik. a kezdōk és azok között,akik 5-10éve ott dolgoznak szabad szemmel jól látható $$$ különbség van

Life, Uh, Finds A Way

(#15859) l.skywalker válasza hombre[EU] (#15858) üzenetére


l.skywalker
félisten

eddig is egekben volt az új játékok minősége (sarcasm!), eltekintve egy két kivételtől, de akkor ezek után nem tudom mit várjunk.

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15860) válasza l.skywalker (#15859) üzenetére



tag

Aztán meg lehet csodálkozni, hogy nem mennek el day tízmilliós példányszámban a 7 évig hegesztett csodák.

Az a baj, hogy a játékok minőségén, fejlődésén nem látszik a rájuk öntött csilliárd munkaóra, legfeljebb a grafikán, de annyira azon sem, hogy megérje. Aztán lehet keresni a legnagyobb közös nevezőt, hogy mindenkinek tetsszen a játék, de mivel mindenki erre megy rá, a végeredmény nem biztos, hogy izgalmas lesz. Külön képesség a népjátékká váláshoz szükséges kompeomisszumok megkötése is. Engem meg az AAA-ból szinte kiégettek, lassan már olyanok lesznek, mint 46. Marvel-filmet nézni egy minőségi kamaradráma helyett.

(#15861) hombre[EU] válasza l.skywalker (#15859) üzenetére


hombre[EU]
veterán

majd nem jönnek a játékok aztán kevesebb rossz lesz :D a sony idén nem is fejez be már játékot, az xbox egész generáció alatt összehozott 5-öt, a vásárolt kiadók nélkül.
engem már csak a steames indiek tartanak itt :)

Life, Uh, Finds A Way

(#15862) l.skywalker válasza (#15860) üzenetére


l.skywalker
félisten

Hasonlóképpen. Szerintem a CP2077 volt az utolsó amit day1 megvettem (meg azóta minden Destiny 2 DLC-t, de ez már legyen az én bajom) és jóval több időt fordítottam az utóbbi időben a backlogomra. A mai nap amúgy is sorsfordító szükre kis gamer életemben, mert ma lejár a Game Pass Ultimate-m, aminek előfizetője vagyok szinte a Game Pass megjelenése óta (persze tizedáron meg promóciós kódokkal telenyomva) és nem tervezem, hogy újra előfizessek, de még csak a Game Pass Core-ra sem, habár a gyerekek már elkezdtek nyavajogni, ha valamire fog kelleni az online, akkor ez utóbbit lehet, hogy megveszem nekik. De üldöztem eddig, hogy legyen időm a Game Pass megjelenésekre, de szeirntem az utolsó ami igazán tetszett, az a Kingdom Come Deliverance volt onnan, így végképp nem bánom, ha előfizetések és vásárlások helyett a backlogomat simogatva nézem végig, ahogy káoszba fordul a játékfejlesztés/kiadás. Pár év a purgatóriumban nem ártana minden iparági szereplőnek.

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15863) consono válasza l.skywalker (#15862) üzenetére


consono
nagyúr

Jó neked, hogy vissza tudsz menni a backlogodhoz, nekem ez nem megy :) Csúnyák is meg egyszerűek is a régi játékok, legalább is a többsége. Vagy hiányoznak a QoL dolgok... Az indie az egy másik tészta, meg az AA játékok is.

"In God we trust. All others must bring data"

(#15864) hombre[EU] válasza l.skywalker (#15862) üzenetére


hombre[EU]
veterán

és akinek olyan backlogja van,mint a breath of the wild és tears of the kingdom annak egy évig nem kell új játék :D

Life, Uh, Finds A Way

(#15865) consono válasza hombre[EU] (#15864) üzenetére


consono
nagyúr

Mondjuk ez is igaz :D Lassan lehet én is behúzom ezt a kettőt :D

"In God we trust. All others must bring data"

(#15866) l.skywalker válasza hombre[EU] (#15864) üzenetére


l.skywalker
félisten

Most vettem 2 hónapja Switch-et és ezentúl az indie játékokat oda fogom venni, pont kitart addig amíg megjelenik a Switch 2 OLED... és igen a Zeldák még előttem vannak.

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15867) l.skywalker válasza consono (#15863) üzenetére


l.skywalker
félisten

Én amúgy is "makettnáci" vagyok... ha egy játékkal játszani szeretnék, de van korábbról megjelent része, akkor mindig a régiekkel kezdem. Így már játszottam a Far Cry Classiccal és a Fallout első részével :D

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15868) tboy93 válasza opr (#15831) üzenetére


tboy93
nagyúr

Amúgy ezt így hirtelen én sem értem. A HIFI Rush tök sikeres lett, jó kritikákat kapott :F

(#15869) hombre[EU] válasza l.skywalker (#15866) üzenetére


hombre[EU]
veterán

Portal bundle nagyon jó switch port lett, játék is még mindig szuper. szerintem nemsokára akciós újra, ha hiányzik a kollekcióból :)

Life, Uh, Finds A Way

(#15870) consono válasza l.skywalker (#15867) üzenetére


consono
nagyúr

Nekem az első két Fallout az igazi Fallout :D De én azokat akkor játszottam, mikor kijöttek ;]

"In God we trust. All others must bring data"

(#15871) Wesder válasza tboy93 (#15868) üzenetére


Wesder
félisten

Aaron Greenberg szerint lett sikeren, neki meg általában azt se szabad elhinni, amit kérdez.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#15872) l.skywalker válasza consono (#15870) üzenetére


l.skywalker
félisten

Én akkor máss(sokk)al játszottam :D

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15873) l.skywalker válasza hombre[EU] (#15869) üzenetére


l.skywalker
félisten

:R már szépen fel van töltve a Deku Deals-es whistlistem. Még egy ráfér :D

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15874) negyven2 válasza hombre[EU] (#15853) üzenetére


negyven2
veterán

aha... szinte egész biztosan ez történt a "színfalak" mögött... :U

Amúgy már írtam, ha csak ennyi lenne történet (balf*szok ülnek fent, akik balf*sz döntéseket hoznak kizárólag azért, hogy nyereségesek legyenek), akkor igazából minden MS-nél lévő stúdiót be lehet majd zárni ami nem CoD-t, Candy Crush-t, meg talán a Forza Horizon-t készít. Mert hogy a most fejlesztés alatt álló játékok egyike se fog nyereséget termelni az is biztos. Legyenek majd bármenyire is jók. Szerintem még az Indiana Jones se.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15875) válasza l.skywalker (#15862) üzenetére



tag

Nekem még szeptemberig van Game Passom, addig a Remnant 2 elpörög co-opra, meg egy-két játék, ami szembe jön, aztán felejtős. Egyszerűen most is túlnyomórészt backlog megy, vagy egy-egy frissebb, nem Game Passban nem elérhető darab (pl. a RoboCop bejött, és lehet, hogy nem AAA, de PC-n eddig az UE 5 miatt vert mindent látványban is, amit XSX-en játszottam, pedig kellett kompromisszumokat kötnöm).

Nyilvánvalóan nem én vagyok alapból sem a célközönsége az előfizetéses modellnek, de ha egyre drágábban megoldható, akkor engem elvesztenek. Tegnap eleve megszereztem a Hi-Fi Rusht és a Hadest Steamre (az utóbbi csak volt Game Passban, kiment, mielőtt a végére értem volna), azokkal is platformot váltottam így. A Gears Tacticsnál azért csábító a Play Anywhere és a mostani akció, mert szeptemberig co-op és futó végigjátszások mellett nem fér bele szerintem, és aligha 10 óra lesz nekem. Persze akár meg is várhatnám, amíg még olcsóbb lesz, annyi legalább olyan ígéretes játékom van műfajon belül is.

(#15876) Wesder válasza negyven2 (#15874) üzenetére


Wesder
félisten

Tudod hogy vele felesleges a vita. Vannak jó észrevételei néha, de olyan stílusban adja ezeket mindig elő hogy az ember talpa is ökölbe szorul.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#15877) negyven2 válasza tboy93 (#15868) üzenetére


negyven2
veterán

Már nem emlékszem melyik cég melyik játékáról volt szó, sőt arra se, hogy ott magát a céget zárták be, vagy csak az adott játék folytatását lőtték le, de ott a vezető fejlesztő tett egy olyasmi kijelentést, hogy: "ha megvettétek volna a játékunkat akkor nem történt volna ez meg. Mert hogy szimplán a sikeres kritikákból még nem tudja kifizetni a házán lévő jelzálogot."

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15878) válasza consono (#15863) üzenetére



tag

A QoL-dolgok valóban tudnak hiányozni, de az elmúlt 10 évben kevés szinten volt olyan nagy ugrás, hogy feltűnjön. De én akár a 80-as évekig is vissza tudok menni, így nincs problém. És nem is minden játékra mondanám, hogy nem éppen azóta lett egyszerűbb (amellett, hogy a régi vagy új egyszerű is lehet nagyszerű, és a túl komplex is szép magyar szóval bloated).

Ha már felmerült, a Falloutot szeretem, telepítve is van az első rész, de érdekes módon, abban pont meg tudok őrülni bizonyos megoldásoktól (pl. a társak és a nagy eszük...), csak ezzel együtt is jobban bejön az a dizájnfilozófia, mint a Bethesdáé.

(#15879) hombre[EU] válasza negyven2 (#15874) üzenetére


hombre[EU]
veterán

nézd már meg az xbox elmúlt 8-10évét. ha ezek mögött nincs egy billió dolláros corp. akkor már rég elásták volna az egészet,mert maguktól semmire sem képesek.
képzeld el,hogy ezt saját zsebbōl,hitelekbōl kellene összegazdálkodni,mint pl. egy nintendo. már nem létezne a brand,mert nincs eszük,nincs egy vision,nincs semmilyük a micro cashén kívül :D

Life, Uh, Finds A Way

(#15880) hombre[EU] válasza hombre[EU] (#15879) üzenetére


hombre[EU]
veterán

mondok neked egy nagyon jó példát: ahelyett,hogy 100milliárdért cégeket vásárolgattak,amiket szépen lassan majd leépítenek,tönkretesznek...pl. az elmúlt évtizedben kiépíthettek volna Európában egy normális képviseletet és akkor nem a kockára bízzák a piaci részesedésüket. csak ehhez gondolkodni kell, energia,munka...ezek meg azt nem szeretik

Life, Uh, Finds A Way

(#15881) negyven2 válasza hombre[EU] (#15879) üzenetére


negyven2
veterán

De ha ezt ennyire egyszerűen akarjuk leírni, akkor ebben az esetben is nem az elmúlt 8-10 évet kell nézni, hanem a lényegében az Xbox brand létezésétől számolt időt. Vagyis a Microsoft pénze nélkül, már nagyon-nagyon régen nem lenne Xbox. Itt tényleg az a gond, hogy nagyon sokakan túlidealizáljak a 360-as korszakukat. Pedig ott az RROD nélkül is pl. a konzol hardver részlegük veszettséges lett volna. De szoftver szinten is (az elején főleg arányaiban, utána már ténylegesen is), a PS3 többet hozott, nagyobb volt ott az egy konzolra jutó szoftveres nyereség.

De ezt a problémát mindenki látja, még az MS vezetése is. Mégis ott van az a dolog, hogy ezek ellenére mégis közel 100 milliárdot toltak bele az egészbe az elmúlt 4 évben. És ez is egy olyan dolog, ami felületesen nézve pont annyira értelmetlen húzásnak tűnik, mint a Tango bezárása.

Amúgy én kicsit úgy látom, hogy ez a "nincs életképes vízió az Xbox-nál" dolgot inkább úgy látom, hogy: de van, több is, és amíg az MS megengedi addig kísérletezgetünk amíg valamelyik be nem jön. Csak sajnos azt látni (szintén ha csak felületesen nézzük) a piaci helyzeteket az elmúlt 10 évben, hogy igazából nincs szükség az Xbox-ra már (legalábbis konzol szinten). Letehetik a legjobb hardvert (képletesen értve), és letehetnek Sony ex. verő címeket is, attól az emberek nem fognak rohanni Xbox-t venni. Persze tudom, maradtak volna a konzol exkluzivitásnál, de onnan meg pont azért mentek el, mert nem érte meg nekik.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15882) _drk válasza Moby (#15835) üzenetére


_drk
őstag

Nem a nagy pénzekkel van a baj, hanem nincs meg hozzá a rendszer és a szakértelem mit kéne ezzel kezdeni.
Az biztos hogy amit felvázoltál jelenlegi működés egy szar.
De legalább rengeteg vámpír rátelepedett erre az iparra.
A rengeteg vízfejű menedzsernek meg fogalma nincs hogyan kéne ezt de biztos van annyi belőlük mint fejlesztőkből...

Legjobb példa a múltkori sweet baby Inc hogy így is bajok vannak, de pont ez kell még ennek az egésznek és nem hiszem, hogy 1-2 dolláros oradijon adnak tanácsokat...
De nem őket, hanem akik felbéreli ezeket pofoznám fel...

(#15883) l.skywalker válasza _drk (#15882) üzenetére


l.skywalker
félisten

Illetve játékos oldalról értelem szerűen mi várunk valamit, nem azt, hogy az ő oldalukon a döntések a profitábilitást támogassák, hanem, hogy olyan tartalmat állítsanak elő, amitől befelé nő a hajunk. De alapvetően látszik, hogy a játékipar is ki lett szoltáltatva a nagyvállalait manőverezéseknek és egy évben több céget vásárolnak fel ill. szántanak be, mint amennyi értékelhető játék kerül ki a piacra. Ellenben legalább azoknak az ára is már 80€

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#15884) válasza negyven2 (#15881) üzenetére



tag

De szoftver szinten is (az elején főleg arányaiban, utána már ténylegesen is), a PS3 többet hozott, nagyobb volt ott az egy konzolra jutó szoftveres nyereség.

Ezt furcsállom, hiszen a generáció nagy részében nemcsak eladott gépben vezettek, hanem a legtöbb nagy multiplatfrom név is jobban fogyott rá, már az alapján a nem kevés szám alapján, ami rendelkezésre állt.

Hardvereladásokban is akkor előzött a Sony, amikor a japók még ütötték az exkluzívvasat, jött bőven remaster (Boxra is, de sok PS2-es klasszikus is így lett játszható PS3-on), az UE3 már nem volt kínosan lemaradva a gépükön, volt beetetős ajánlattal PS Plus. Eközben az Xbox 360-at látszólag elengedték, ha volt is egy Halo 4 még a végén meg egy-két más, a még valamennyire futó Kinecten túl könnyen lehetett azt érezni, hogy ezt már elengedték, ideje PS3-at is venni. Aztán jött a következő generációra a tívítívítívíőrület, a Sony által meglovagolt használtjátéktéma (hogy mennyire korrekten, az más kérdés) és a gyengébben sem túl olcsó One a kötelező Kinecttel, és az előző generáció végére visszahozott PS3 mellett ez kevés volt.

Azt is hozzá tenném, hogy a Halo, Gears, Fable a műfajon belüli vezető névből folyamatosan lesüllyedt, még a Halo 3 tudta multiban jól tartani magát, de a CoD 4 már akkor elvette tőlük a "konzolos" FPS címkét Live-on, ami a Halo 1-2 idejében elképzelhetetlen volt. A Fable is elvesztette system seller jellegét, és a Gears sem akkora jelenség már (pedig modern single lövöldéből csak kevesebb van). Emellett ugye a visszajött a PC is, és tarol a mobil. Van külső ok bőven, de szerintem 2010 után nagyon elszúrták, eljátszották az előnyüket, és széles körben rosszfiúkká váltak sokak szemében, akikkel szemben a Sony lehetett a megmentő.

(#15885) opr válasza negyven2 (#15881) üzenetére


opr
veterán

"és letehetnek Sony ex. verő címeket is, attól az emberek nem fognak rohanni Xbox-t venni"

Hat, szerintem meg erre majd terjunk vissza, ha egyszer ez konkretan sikerul is nekik. Mert eddig amit en latok, az par magasabb indie szintet meg par tenyleg letezo legfelsobb kategorias platformert leszamitva a "dragan fejleszteni szart" metodika. Mondjuk abban vilagverok, az teny. Plane AAA kategoriaban.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#15886) zozika84 válasza Wesder (#15876) üzenetére


zozika84
őstag

És itt a lényeg a néha...Egyébként meg csak puffogtat vakon, hátha valamelyik bejön majd...

PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405

(#15887) válasza opr (#15885) üzenetére



tag

A 360-nál erősebben indítottak, eleve volt egy év fórjuk. Akkor ez működött is, elhúztak, de nehéz úgy összevetni, hogy a másiknak gépe sem volt, csak a dzsájentenemikreb és a ridzsréször ígérete.

[ Szerkesztve ]

(#15888) negyven2 válasza hombre[EU] (#15880) üzenetére


negyven2
veterán

Az európai (bár igazából úgy teljes egészében az USA-n kívüli) jelenlétüket hiányát teljes mértékben adom. Ez amióta Xbox az Xbox, komoly gond. Jó, Európa nyugati részén jobb a helyeztt, de alapvetően az MS-nek mindig is ez volt a legnagyobb hiánya, hogy nagyon USA centrikus volt.

De sajnos azt is látni kell, hogy Európa igazából mindig is PC és PS párti volt. Itt igazából sosem volt nagy esélye az Xbox-nak. Sőt! Vannak olyan helyek Europában, ahol igazából a Sony-nak sincs esélye, mert ott a Nintendo volt mindig is a konzol (Franciaország és Spanyolország).

Sajnos úgy látom, hogy talán te is beleestél abba a hiába, hogy még mindig úgy képzeled el a konzolpiacot, mint ahogy talán legutoljára az X360/PS3 korszak derekán volt utoljára. Nem csak manapság, de szerintem már 10 éve se működött az elv, ami még a klasszikusnak gondolt konzolgenerációkban (vagyis kizárólag az ex. címek számítanak). Ma inkább az számít inkább egy új konzol vásárlásánál, hogy: milyen konzolom volt az előző generációba, min játszanak a barátaim és harmadrészt milyen ex címet is tudok rajta játszani majd, a mindenre is megjelenő multiplatform címek mellett.

Mivel Európában már a PS3, míg a világ többi részén a PS4 korszak óta a Sony a vezető konzol, így értelemszerűen, ha az előző generációban PS-em volt, akkor most is az lesz és valószínűleg a következőben is az lesz. Igen számít az ex. cím még mindig, de manapság már az inkább csak harmadlagos tényező lett. És nem, nem szeretném idehozni a Nintendo-t, mert ők más piacon (a konkurencia nélküli sajátjukon) vannak.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15889) negyven2 válasza opr (#15885) üzenetére


negyven2
veterán

Ez viszont az dolog, hogy kinek mi számít jó vagy rossz ex. címnek. Mivel még nincs olyan ENSZ határozat ami megmondja, hogy ez és ez a jó játék, és ha ezekkel játszol, akkor méltó vagy, nem csak a Gamer, de az értelmes ember jelző használatára is, így az, hogy mi a jó és rossz játék az megmarad egy szubjektív dolognak.

Így gyorsan belegondolva. Nekem az elmúlt 10+ évből olyan MS ex. cím amit nagyon jónak tartók abból talán 3-4 van. A Sunset Overdrive, a Sea of Thieves, a Psychonauts 2 és most a Starfield... illetve talán a Forza Horizon-ok, de én alapvetően nem szeretem versenyjátékokat. Az érkező játékaik közül se érdekel szinte egyik sem (ezekben még a pletykáltak is benne vannak).

De amúgy úgy összeségben az Xbox, nem vásárolt ex. címei sosem érdekeltek nagyon.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15890) válasza negyven2 (#15888) üzenetére



tag

USA-ban és a briteknél a 360 tarolt, és a kontinentális Európában is versenyképesek voltak, innen sikerült leküzdeni magukat sokkal rosszabb pozícióba. Azt persze aláírom, hogy Európát elszúrták, de már akkor is, és ebben is van önhiba.

Azzal maximálisan egyetértek, hogy a PlayStation és a Nintendo számít sok helyen a konzolnak, ezért tudtak mélyről is visszajönni, amikor más hasonló teljesítmény mellett bedobhatta volna törülközőt. Az Xboxnak is kellett volna egynél több sikeres gen, kiépíteni a bázist.

(#15891) opr válasza (#15887) üzenetére


opr
veterán

Persze, a 360 idoszakbol le lehetne elvileg vonni tanulsagokat, de igazabol meg megsem.
Azert is, amiket irtal, meg azert is, mert az egy nagyon masik idoszak/piac volt a jatekiparban.

Viszont az teny, hogy amikor tenyleg jo, minosegi jatekok jottek box-ra, akkor ment a box. Aztan ezt okosan elengedtek, es azota se tudtak megismetelni, a vilag osszes penzevel sem. Marmint, bakker, most koltottek 80 milliardot vagy mennyit.

Ebbol a penzbol, plane most, amikor mindenki kuldozgeti el a tehetsegesebbnel tehetsegesebb embereket, ~7 ev alatt akkora jatekipari birodalmat lehetne epiteni egy kis aggyal, hogy arra szo nincs. Konkretan fel tudnak mosni a padlot a sonyval mindenestol.

IP-bol meg van annyi, mint a szemet, amit meg lehetne lovagolni. Csak, ismet, esz meg akarat meg kompetens vezetes kene hozza.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#15892) opr válasza negyven2 (#15889) üzenetére


opr
veterán

Nem olyan rohadt nehez ez, hogy elkezdjunk ilyen szinten kotekedni, meg ilyen hulyesegeket puffogtatni, hogy ensz-hatarozat meg stb.
Mi a jo ex cim? Egyszeru: Az, amit szeretnek az emberek. Amivel jo jatszani. Amirol jol nyilatkoznak a jatekosok, aminek pozitiv "sajtoja" van.

Gears of War, Halo, Forza, Fable, Ori, meg mittudomen, ezek mind mind kiemelkedo alkotasok. Mert az a celcsoport, akiket celoztak vele, az szerette. Mert jo volt vele jatszani.

Mondjuk egy Redfall-nal 10p alatt kiderult volna, hogy az egesz egy jatszhatatlan szar, ha csak egyszer a kezebe vett volna egy kontrollert egy donteshozo. Az van, hogy olyanoktol varjuk el, hogy jo jatekok jojjenek letre, akik talan meg eletukben nem jatszottak semmilyen videojatekkal. Es ha a donteshozok kedvenc jateka az excel meg az outlook, akkor... Nos, azt pontosan lathatjuk, mi a vege a dolognak. MS es SONY oldalon is ujabban.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#15893) zozika84 válasza opr (#15891) üzenetére


zozika84
őstag

"Ebbol a penzbol, plane most, amikor mindenki kuldozgeti el a tehetsegesebbnel tehetsegesebb embereket, ~7 ev alatt akkora jatekipari birodalmat lehetne epiteni egy kis aggyal, hogy arra szo nincs. Konkretan fel tudnak mosni a padlot a sonyval mindenestol."

Pontosan.

Most gondolj bele, ha csak az elküldött Sony studiós alkalmazottakat szépen csokorba szedik....
Olyat durranthattak volna a kövi generációban...

PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405

(#15894) negyven2 válasza opr (#15892) üzenetére


negyven2
veterán

Szóval akkor egy Palworld is jó játék? Hiszen az általad leírt dolgoknak ez is megfelelt! De akkor mi van ha általad leírt észrevételek alapján nem felel meg mindennek. Vagyis lehet neked egy Crackdown 3 hulladék játék, amikről hulladék kritikák készültek, és a játékosok nagy része is hulladéknak tartja, de mégis az a párezer (lehet túlzok, de most nem ez a lényeg) aki emiatt vett Xbox-ot, az minden idők legjobb játékának tartja... és mi van ha ezen játékosok nagy része pl a Baldurs Gate 3-at is annak tartja.

Vagyis a jó játék fogalma az szerintem maradt szubjektív. Kollektíven persze lehet valamit jónak vagy rossznak tekinteni, de a mai világban, ahol egy nagyon jó megítélésnek tartott játék egyik napról a másikra nagyon rossz lesz, mert azt merte kérni, hogy kapcsoljuk már össze a Steam fiókodat egy PSN fiókkal, szituációk után azért lehetnek fenntartások a nép és a sajtó véleményével.

De ott van az is amikor nagyon bölcs sajtó egy része csak azért húz le egy játékot (és mellett a játékosok egy része is egyből), mert a mai, lassan általánosnak tartott különböző ideológiáknak nem felel meg.

Nekem van egy talán rossz felfogásom, de én úgy vagyok jelen korunk világával, hogy azt nagyon szépen tönkrevágta a modern kori média gyártás és fogyasztás és a social media. Ezt nem csak a játékvilágra értem, hanem úgy kb. mindenre.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#15895) hombre[EU] válasza negyven2 (#15881) üzenetére


hombre[EU]
veterán

Letehetik a legjobb hardvert (képletesen értve), és letehetnek Sony ex. verő címeket is, attól az emberek nem fognak rohanni Xbox-t venni.

és ez mégis kinek a hibája? a világé?! :D ha nálam van a legjobb termék, de mégsem tudom eladni...akkor az kinek a hibája?

figyelj én bírom az xboxot. veszek 5ojrós enebas kódot és letolok 1-2darab 80ojrós játékot. a pénztárcám imádja :D
de nem állom neki megmagyarázni,hogy nem ōk a hülyék, hanem az univerzum körülöttük

Life, Uh, Finds A Way

(#15896) alratar válasza negyven2 (#15894) üzenetére


alratar
addikt

A jó játék fogalma egyértelműen szubjektív, hiszen az egész az egyén ízléses múlik.

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#15897) Wesder válasza negyven2 (#15889) üzenetére


Wesder
félisten

Egyszerű. Jó játék az, ahogy a Sony csinálja. Máshogy nem lehet hisz mindenki ezt várja az MS-től hogy azt csinálja, amit a Sony.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#15898) Döglött Róka válasza Wesder (#15897) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Én ki nem állhatom a sony játékait.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#15899) alratar válasza Wesder (#15897) üzenetére


alratar
addikt

Tessék, @Döglött Róka meg is cáfolt. :P

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#15900) zozika84 válasza Wesder (#15897) üzenetére


zozika84
őstag

Sajnos ez így van. copypaste cinematic csőjátékok propagandával telenyomva és egy kaptafára készítve.

[ Szerkesztve ]

PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.