Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Attila0 #176 üzenetére

    Pontosan, mivel nem a mérnök dolga felmérni, hogy a termék célközönségének milyenek az igényei vagy hogy milyen vásárlóerővel rendelkezik.

    Ha pl. a 80-as évek 8bites mikrogépeit nézzük, akkor azoknál kompromisszumosabb termékeket keresve sem találnánk: a kor informatikai lehetőségeinek a töredékét sem tudták, de - először a történelem során - a nagy tömegek számára megfizethetőek voltak. Ezeket a - főleg technikai - kompromisszumokat pedig nem mérnökök hozták, hanem cégvezetők és marketingesek: ők mérték fel a piacot, hogy mekkora játékteret szabad engedni a mérnökök számára.
    Végeredményében a 80-as évek marketingeseinek köszönhetjük a consumer informatika exponenciális fejlődését, ami aztán az egész iparág jövőjét megváltoztatta.

Új hozzászólás Aktív témák