A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2017-07-18 18:36:55
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Szólista
senior tag
(#4852) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4850) üzenetére
YanezTTrain
tag
A három sínes rendszerben a két szélső sínszál a talpfákon nincsen egymástól elszigetelve. A középső sínszál viszont szigetelve van tőlük. A két szélsőben van a 0 és a középsőben a fázis. A Märklin ugyanis ráadásul még váltóárammal is működik. A régebbi kocsik kerekei nem voltak szigetelve. A fém tengelyre simán rányomták a kerekeket szigetelés nélkül. Illetve ami szigetelt kerekekkel készült, hogy a kétsínes pályákon használható legyen annak Märklin Hamo volt a megjelölése. Egy ohm mérővel, szakadás vizsgálóval könnyen megállapítható, hogy szigetelt e a kerék. Ha szakadást, végtelent jelez a műszer, akkor szigetelt, vagyis jó a kétsínes pályára. Ha 0 az ellenállás a két kerék között akkor háromsínes rendszerű a kocsi. Igaz ez a mozdonyokra is. A Märklin mozdonyok három sínes rendszerűek. Ezt sokkal könnyebb kiszúrni, a mozdony alján középvonalban van egy szép nagy csúszóáramszedő. Van kétsínes pályára való Märklin mozdony is az szintén Hamo megjelöléssel fut. Katalógusok, árjegyzékek, weblapok, stb. általában jelzik, ha három sínes a jármű, leginkább egy ~AC felirattal a tulajdonságok felsorolásánál.
Ha teheted szerezd be Károly Imre vasútmodellezés c. könyvét. Az alapokat jól elmagyarázza, talán még száz oldal sincs az egész, és rengeteg képpel szemlélteti a dolgokat.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4853) OceanStorm válasza YanezTTrain (#4852) üzenetére
OceanStorm
tag
Akkor a képen linkelt kocsi 3 sínes rendszerre van, H0/AC benne van a leírásában. Minden esetre amúgy is tervben volt a kerékcsere miután kézhez kapom, illetve a kapcsolót is le kell cseréljem rajta. De hát valamit valamiért. Köszönöm az infót.
(#4854) Laci a Maci válasza OceanStorm (#4853) üzenetére
Laci a Maci
újonc
Utánanéztem a Märklin katalógusaimban, az általad vásárolt WP kocsiba kerékcseréhez 700600 kat. számú egyenáramú kereket (Gleichstrom-Radsatz) javasolnak.
[ Szerkesztve ]
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
(#4855) OceanStorm válasza Laci a Maci (#4854) üzenetére
OceanStorm
tag
Köszönöm a hasznos információt. Magyar elérhetőséget tudtok ahonnan ilyen kereket lehetne szerezni, vagy próbáljam meg külföldről ?
(#4856) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4855) üzenetére
YanezTTrain
tag
Elvileg a Medikerben talán tudsz rendelni. De hogy mikorra hozzák meg az más kérdés. Én egyszer vagy 4 éve, rendeltem két Märklin csúszószedőt mozdonyhoz. Egy év múlva írtak, hogy meghozták. Addigra meg már vettem Bécsben. Szóval egyszerűbb a külföld. Győrben a Märklinnél sem lehet venni, mert azok is mindent Göppingenből hozatnak, még azt is amit ott csinálnak a gyárban.
Ha nem kimondottan Märklinezel, jobban jársz, ha hanyagolod a háromsínes kocsikat. Én Märklinben utazom, hát, Magyarországon nem egyszerű az alkatrész a régebbi darabokhoz.
Legvégső esetben egy műszerész esztergával is megoldható, hogy a kerekekbe egy-egy oldalon beletesznek egy kemény műanyag perselyt és abba nyomják a tengelyt. Szigetelés megoldva. Azt ne kérdezd mibe fáj. Esztergályos megmondja mennyiért csinálja meg, de lesz annyi mint négy másik kerék. Meg még egy kicsi.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4857) OceanStorm válasza YanezTTrain (#4856) üzenetére
OceanStorm
tag
Nem tervezek Marklin kocsikat vásárolni, nem tervezek amióta tudtomra adtátok hogy a Marklin egy külön szisztéma szerint működik. Viszont ez annyira megtetszett hogy nem tudtam otthagyni az eBay-en, igaz az új kerekekkel és kuplungokkal kissé ráfizetek de talán majd kiheverem. Nem tervezek kocsi illetve mozdony dömpinget sem, leginkább azokra a darabokra hajtok ami egy kicsit egyedi és megfelelően részletes, kézben fogva ne keltse a játék érzetét. Az általam preferált amerikai felhozatal ilyen szempontból eléggé veszélyes amennyire eddig a képekből és videókból sikerült leszűrnöm, a nagyobb illetve közkedvelt amerikai gyártók mint pl. az Athearn is ontja magából a minősíthetetlenül gagyi fröccsöntött műanyag vagonokat, aminek aztán semmi élethű hatása nincs. Ellenben mozdonyokból viszonylag szépeket csinál. Minden esetre már képbe van 5-6 kisebb-nagyobb amerikai modell márka, és hogy melyiknek mi az erőssége.
(#4858) Laci a Maci válasza OceanStorm (#4855) üzenetére
Laci a Maci
újonc
Index Börzén van egy árus mindenféle alkatrészeket árul, átalakított kerék 100 Ft/darab megér egy próbát: [link]
Német ebay eredeti cserekerék: itt
Magyar kereskedő amerikai cuccokka flexmodell --- Gördülő állomány címszónál mindent találsz
[ Szerkesztve ]
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
(#4859) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4857) üzenetére
YanezTTrain
tag
Régebbi járművek terén egyenáramban érdemes a Fleischmann cég gépei között keresgélned. Van jópár usa teherkocsijuk is, nagyon jó minőség, jó futással. Nekem is van kettő a Märklinek közé besorozva. Ott csak a vonószemeket kell cserélni, mert a FLM teljesen más mint a Märklin. Össze lehet ugyan kapcsolni őket, de nem százas a kapcsolat, tolatásnál garantált a siklás.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Keeperv85
nagyúr
Azért ez nem semmi... Most így a havas időszakban jutott eszembe...
(#4861) Laci a Maci válasza OceanStorm (#4847) üzenetére
Laci a Maci
újonc
Teljesen ugyanezt a WP Gondola kocsit ma Mehano gyártásban, műanyag kerekekkel és amerikai kuplunggal 1500 Ft -ért vettem. Tényleg érdemes annyi pénzt beleölni a Märklin kocsiba? Nekem is van egy Märklin UP Gondola kocsim, de amit az átépítésébe belefeccöltem azt inkább nem kívánom többé.... Fleischmann meg még inkább felejtős a nagy kerekek és a bumpszli kapcsolói miatt.
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
(#4862) OceanStorm válasza Laci a Maci (#4861) üzenetére
OceanStorm
tag
Anno nekem három márka égett bele az agyamba, amely három márkának órákig tudtam nézni a szinte telefonkönyv vastagságú katalógusait és vágyakozni az azokban látottak iránt. Merklin, Rocco, Piko. Mivel sokáig nem követtem a modellvasutas témát, csak néha-néha megnéztem egy-egy képet videót, ezért számomra a további márkák teljesen kiestek, de megmondom őszintén talán nem is baj, számomra szebben hangzik egy Merklin mint bármi más, ráadásul felelevenednek a régi emlékek is. Nem utolsó sorban ott van a minőség is, amit ezek a nevek jelentenek. Csak kicsit szegényes a kínálat azzal kapcsolatban ami mára engem igazán érdekel, ezért próbálom megismerni azokat a nagyobb márkákat is amik a tengerentúlon népszerűek. Részemről mindez nem pénzkidobás, csak az első kihívásoknak nézek elébe, azt még hol vagyok attól hogy a pályát elkezdhessem építeni. Néhány új bútor vásárlását is fontolóra vettem hogy még több helyem legyen a szobába integrálni egy valamire való pályát.
(#4863) YanezTTrain válasza Laci a Maci (#4861) üzenetére
YanezTTrain
tag
Azért a FLM-et nem fikáznám le annyira. Ha a kettő között választani kell, mindenképpen az FLM. Mehano a régi cuclista Jugoszláv Tempo folytatása, ami Lima koppintás lévén nem volt egy nagy durranás. Volt szerencsém Mehano kocsikhoz, műanyag kerékkel. Inkább nem mondok semmit. De még a piko junior kocsiknak is jobb a futása. Fémkerékkel már úgy ahogy használhatóak voltak.
Minden esetre a Märklin átépítésnek nincs sok értelme, mert ma már annyi gyártó létezik, hogy valaki biztosan legyártja az illető kocsit, mozdonyt DC változatban. 30-40 évvel ezelőtt, mikor Pesten volt három modellbolt és ott is jobbára csak az ndk szutykokat lehetett beszerezni, kivéve a Märklin boltot a váci utcában, akkor volt divat a nagy átépítgetés. Bár, akinek volt pénze egy Märklin kocsira az megvette a Hamo változatot, vagy FLM-et, Rivarossit, Rocot, limát, stb. Bár a régi limák tényleg nem voltak topon kidolgozottságban, viszont a futásuk jó volt.
Mi meg még vidáman eljátszottunk a 70-es 80-as években egy-egy Piko vagy Zeuke\Bttb készlettel is. Igaz, hogy elég gyorsan koptak, főleg a mozdonyok, de kit érdekelt. Azt lehet mondani akkor fillérekért hozzá lehetett ezekhez jutni újonnan is, mert tele voltak a boltok velük. A kínálat már más tészta, de ha az ember elég gyakran járt a boltok fele el tudott csípni egy egy ritkább gépet is.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4864) OceanStorm válasza Laci a Maci (#4861) üzenetére
OceanStorm
tag
Találtam egy képet a Mehano féle verzióról és pont ezt említettem két hozzászólással lejjebb, hogy a fröccsöntött részlethiányos darabokat inkább kerülném. Ez tényleg annyit is ér amennyiért vetted, a Marklin azért sokkal jobban ki van dolgozva és egyáltalán nem kelti a műanyag vacak érzetet.
OceanStorm
tag
Egy ilyennel szemezek még egyre jobban, Atlas gyártmány, már-már Kato minőségű. Nagyon tetszik.
YanezTTrain
tag
Elég régen nem tettem fel képet a Märklinekről. Itt tart az öreg vasak pályájának újjáépítése. Már minden visszakerült a helyére, néhány jelző, jelzőtábla és hasonló apróságok kivételével. Minden tökéletesen működik, csak le kell ülni az irányítóegység mellé és adagolni a kakaót a szerelvényeknek. Jöhet a következő ötlet megvalósítása. Van egy pár az agyamban, de ezekről majd máskor.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4867) Laci a Maci válasza OceanStorm (#4864) üzenetére
Laci a Maci
újonc
Na azért nálam sem ebből áll csak a választék, van Athearn, Atlas, Bachmann, Kato, Life-Like, Rivarossi, Roco, Walthers, stb. Egykoron vett kocsikat és mozdonyokat nem dobok ki csak azért, mert úgymond idejét múltak. Bachmann kerék és Kadee kuplung cserét kapnak amiknél lehet, azt elférnek a többiek között.
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
OceanStorm
tag
Hát, nem gondoltam volna hogy egyszer egyedül is elkezdem ezt a hobbit és megint a kezemben foghatok hasonlót. Ma megjött az első kocsik egyike.
Az egész teljesen fémből van amin meglepődtem, az egyetlen műanyag elem rajta a tetején lévő járda. Nagyon precízen lett lefestve, a részletek szépen kivannak dolgozva, illetve az ajtók nyithatóak-zárhatóak. Több helyen rozsdafoltokat lehet rajta felfedezni ami sokat dob az élethűségen, de azért egy WD40-el átitatott ronggyal valószínűleg áttörölgetem majd ahol szükséges. Még szerzek hozzá szigetelt kerekeket, illetve megfelelő kuplungot, a kerekeket amúgy nagyobb erőfeszítés nélkül kilehet szedni a helyükről. Szerintem minden petákot megér amit ráköltöttem, vagy még többet is megérne, elég olcsón jutottam hozzá úgy érzem.
(#4869) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4868) üzenetére
YanezTTrain
tag
Bizony ám. A régi Märklinek tetőtől talpig fémből vannak. A kocsik és a mozdonyok egyaránt. A mozdonyoknak baromi vonóerejük van ennek következtében. Én régi M vágányrendszert használok, az külön élvezet amilyen hangot produkálnak ezek a nagy vasdarabok a teljesen fémből készült vágányokon.
Ennek a kocsinak amit vettél nagy valószínűséggel kúpcsapágyas a tengelye. Kicsit macerásabb a csere, de komoly utánjárással megoldható.
[link]
Egy kis száguldás a vasakkal. Vas a vason hangok.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4870) OceanStorm válasza YanezTTrain (#4869) üzenetére
OceanStorm
tag
A kerékcsere miatt nem aggódok, próbaképpen már kiszedtem a helyükről őket. Ami a legjobban mozgatja az agyam az a kuplung csere, ilyet szeretnék felszerelni egyelőre még fogalmam sincs hogy. Lehet egyszerűbb lesz majd egy Walthersből, vagy Athearnból összehozni egy olyan kocsit aminek az egyik végén amerikai, a másik végén európai kapcsolórendszer van, mert ez amit most vettem nem sok opciót biztosít az átalakításhoz.
ezsolti
tag
A maxtrain.hu oldalán a használt börzén van pár Märklin vagon (amerikai). 14-15-ik oldalak.
http://maxtrain.hu/search/used/page/14
[ Szerkesztve ]
hanzohattori
csendes tag
Azok talán pont I- es méretarányúak.
ezsolti
tag
Igen, igaz. Most nézem csak....
OceanStorm
tag
Van egy elég népszerű kanadai illetőségű modellvasút bolt, ahol készítenek egyedi festést a mozdonyokra illetve kocsikra egyaránt. Írtam nekik a facebookon, majd válaszoltak hogy a kérdéseimet inkább küldjem el nekik email-ben, de amúgy szállítanak a tengerentúlra is tehát ez nem jelent problémát. Hát írtam nekik egy emailt is, azt ha adnak egy vállalható árajánlatot amiben benne van az egyedi festésen át a szállításig minden akkor szerintem bővülni fog pár értékes darabbal a gyűjteményem. Az a helyzet, hogy amennyire észrevettem még a jobban kidolgozott Atlas, vagy Kato felhozatalában is elég komolytalannak tűnnek a műanyag amerikai vagonok, még a részletek ellenére is. Itt van például ez, alapvetően nem lenne vele gond, megvannak a részletek, ám valahogy mégsem érzem élethűnek. Ám egy hasonló átalakítás mindjárt sokat dob a megjelenésen. A Merklin előtt meg le a kalappal tényleg, ez a WP kocsi úgy jó ahogy van. Tegnap megrendeltem hozzá az eredeti 700600 -as DC kerekeket, a kapcsolórendszer cseréjéről meg teljesen lemondtam, túl sokat kockáztatnék vele. Inkább majd egy könnyebben szétszerelhető amerikai márkát áldozok majd fel a cél érdekében.
[ Szerkesztve ]
(#4875) OceanStorm válasza YanezTTrain (#4866) üzenetére
OceanStorm
tag
Az első két képen látható fehér hűtőkocsi nem egy orosz példány ? Anno volt nekem is olyan, vagyis hasonló mert az enyém teljesen szürke volt és orosz feliratok voltak rajta, egyik kedvencem volt. Igényes asztal.
[ Szerkesztve ]
(#4876) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4875) üzenetére
YanezTTrain
tag
Nem orosz, DR felségjelű. Kicsit más a kinézete mint a ruszki kocsié. Egyébként egy piko kocsi nem Märklin. Visszafelé ugyanis nincs gond, a Märklin vágányokon gond nélkül futnak a piko, roco, flm, triang, stb kocsik. Na persze a járműállomány zöme Märklin, a mozdonyok 100 százalékban.
Hamarosan beindul a highland railway építése, az tisztán egyenáramú üzem lesz, van hozzá Taurus, emeletes elővárosi szerelvény vezérlőkocsival és egy teljes Rheingold express E103-as villanygéppel. Látványos lesz, ha elkészül.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
YanezTTrain
tag
Szólista
senior tag
Nem vagyok normális. Na és?!
YanezTTrain
tag
Üdvözlet Topiclakók!
Tudom, még messze van az idei Temofeszt, de nem lehet elég korán kezdeni.
Időnként az ember(vasútmodellező, latin nevén sínbohócusz fanatikusz) elgondolkodik mivel tudna újítani a következő kiállításon. Az elmúlt években látott dolgok és egy valamikor a youtube-on látott videó adta az ötletet.
Egy alkalmilag összeállított terepasztal.
Nem is akár milyen, mert a zöld felületeken kívül a többi részt természetes anyagokbók építenénk fel. Sziklákból, kövekből, fából, stb, stb. A Temofeszten az RC modelleknek csináltak így terepet, itt azért nyilván kisebb munkával kialakítható a környezet.
Itt jött az újabb ötlet, osszam meg itt a topicon, felkínálva a csatlakozási lehetőséget. Akinek Märklinje van az nyilván minden további nélkül részt tud venni a dologban. Akinek pedig más vasútja van annak lehetősége lenne egy önálló pálya megépítésére, akár a Märklin pályán belüli, illetve körülötti területen, vagy szintben afelett elhelyezve megfelelő alépítményen. És itt gondolok más méretarányokra is, nem csak H0-ra. Természetesen a Temofeszten, mint Nagy Modellvasút Topic szerepelne a mutatvány.
Ez egyelőre csak egy nagyon kidolgozatlan ötlet, de ha van kedv és hajlam egy ilyen produkcióra könnyedén összehozhatjuk.
Én körülbelül erre gondolok. A befoglaló méret nagyjából 2,5 x 4 méter. A Märklin pálya hozza a régi vasút formát, csak kézi állítású váltókat használnék, az egyszerűség és a játék kedvéért. Az asztalelemek 250x125-ös illetve 250x 62,5-ös méretűek lennének, 80 cm vagy 1 méter magas lábon. A piros huroknál minden további nélkül hosszabbítható az asztal tetszés szerint.
Az asztalok 6-os OSB lappal 1x5 cm-es kerettel, vázzal készülnének, a felületüket pedig zöld filccel, vagy hasonlóval burkolnám. A vágányok rögzítése csavarral történne, a szükséges vezetékek az asztal lapján futnának a belső oldalig, ott a kereten kívül lemennének az asztal alá. Az asztallapon a vezetékeket a terepanyaggal, kavics, kő, stb eltakarnánk.
Az alagutak fa szerkezetűek, ami megbírja a természetes anyagokból épülő hegyet maga fölött. Épületek terreptárgyak lehetőség és igény szerint.
Március 31-ig lehet leadni a jelentkezést, így van idő a gondolkodásra, leltározásra. Akit érdekelne egy ilyen többnapos buli, mert ez egy hatalmas buli, az jelezze! Terveket, észrevételeket, javaslatokat várom.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
OceanStorm
tag
Még (remélhetőleg) ebben a hónapban ezeket fogom beszerezni, tréler szállítóból kettőt (Walthers gyártmány), az egyikért még harcolok egy liciten, illetve egy ritkának tűnő darabot a Pan Am Railways felhozatalából (Athearn gyártmány). Pár negatívumot már leírtam korábban ezen két gyártóval kapcsolatban, ! amiket külföldi fórumokon olvasott vélemények illetve képek alapján szűrtem le, ezt fontosnak tartom hogy kiemeljem mert nem real life tapasztalat, vannak pozitívumok is de azokat majd akkor ha a kezemben lesznek az új szerzemények. Nem tudom mikor indul meg nálam a forgalom mert van pár akadály amit meg kell oldjak, de ennek ellenére havi 1-2 jó minőségű kocsit tervezek venni.
A Temofesztel kapcsolatban hát mit mondjak, vasútmodell kiállításon sem mostanában voltam utoljára, hogy leszek-e az meg nagyban függ az időmtől, a terepasztal építéshez pedig... (anno ami volt azt is a fater építette, én meg csak néztem, akarom mondani segítettem) lényeg hogy kevés a tudásom, de ha pár kocsival vagy mozdonnyal kitudok majd segíteni valakit az írhat nyugodtan, persze ha ez így működik.
[ Szerkesztve ]
(#4881) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4880) üzenetére
YanezTTrain
tag
Persze! Egy szerelvény is remek ötlet amerikai kocsikból összeállítva. Van egy izmos F7-es Märklin mozdonyom Santa Fe színekben, az tudja vontatni a szerelvényt. De gyakorlatilag bármiféle H0-ás vas elgurul, csak lehessen összekapcsolni a Märklin mozdonyokkal.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4882) OceanStorm válasza YanezTTrain (#4881) üzenetére
OceanStorm
tag
Hát a kapcsolódás érdekes lesz, egy közvetítőkocsit fogok majd készíteni egy könnyebben szerelhető műanyag kocsiból, a Merklin fém szerkezetét sajnos csak komolyabb rongálás árán lehetne átalakítani így arról lemondtam.
Amúgy megjöttek a 700600 -as DC kerekek, eredeti, bontatlan.
OceanStorm
tag
A kerekeket milyen zsírral vagy olajjal érdemes bekenni ami hosszútávon nem szárad be ?
(#4884) YanezTTrain válasza OceanStorm (#4883) üzenetére
YanezTTrain
tag
Magát a kereket semmilyennel, csak a tengelyvégeknél szokás 1-1 csepp múszer, vagy varrógép olajat alkalmazni. Étolaj, motorolaj elfelejtendő!!!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
OceanStorm
tag
A WP kocsi gyorsabban ért ide, így a legelsőből végül második befutó lett.
Az utolsó csavarig minden részlet ki van dolgozva rajta, amikor kivettem a dobozból úgy éreztem hogy nem tudom elég óvatosan fogni ahhoz hogy ne törjek el valamit. Meglepően nehéz, nehezebb a teljesen fémből készült Marklin-nél is. Ami még érdekes hogy a Marklin kapcsolóján található egy hosszabb fémdarab, amire az amerikai kapcsolószerkezetet csak ráakasztom, és működik, összelehet kapcsolni a két kocsit.
(#4887) Quasi_modo válasza OceanStorm (#4886) üzenetére
Quasi_modo
nagyúr
Itt nézelődtél már? [link]
valami
YanezTTrain
tag
Tökéletesedik az ötlet, az idei kiállítást illetően. Realizáltam a pályatervet, letisztult a vágányzat is. A rajzon még nem szerepel, de két csonkavágányt is beépítettem a rendszerbe, így három helyett öt szerelvényt lehet üzemeltetni. Esetleg még egy kisebb vontatási telepnek is akad hely, így a mozdonyok cseréje is megoldódik, nem ugyan azokat a gépeket kell hajtani egész nap. Persze le is lehet venni a sínről, de az nem szép megoldás.
Gondolkodom az épületeken is. Egy nemzetközi asztalra gondoltam. Az állomás és környéke magyar épületekkel beépítve, a két hurokban pedig egy német és egy angol település lenne. Na és nem utolsó szempont, hogy ezeket az épületeket házilag el tudom elkészíteni.
A terep pedig ahogy eredetileg is tervezzük természetes anyagokból összehozva. Rengeteg követ, szikladarabot, kavicsokat kell gyűjtenem tavasztól.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4889) OceanStorm válasza Quasi_modo (#4887) üzenetére
OceanStorm
tag
Persze, a Rio Grande boxcar-t tőlük rendeltem. Bár furcsáltam hogy a később rendelt Marklin WP kocsi hamarabb megjött Németországból, de biztos nem volt nekik készleten.
[ Szerkesztve ]
OceanStorm
tag
Amúgy itt egy gyors kép a harmadik szerzeményemről, egy Walthers tréler szállító. Ebből jönni fog még egy valamikor, azt ha találok olcsóbban még többet akkor veszek még. Illetve február végén adja majd ki a Walthers az új 40 ft méretű konténerszállító kocsijait, arra majd még rárepülök pár kocsi erejéig azt összehozok belőlük valamit... valamit.
És ha már a Walthers-nél tartunk, én úgy gondolom hogy az intermodális kocsik terén van az egyik erősségük. Fémből készül az összes, nem műanyag, és a képek alapján elég jól kidolgozottnak tűntek, erről most meggyőződhettem élesben is.
YanezTTrain
tag
Egy kis vonatozás. Kivételesen belső nézetből. A sebességet még nem találtam el igazán ezen még dolgozni kell. Kicsit vidámparkos lett a dolog, de azért talán valamennyire nézhető.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
rita7107
aktív tag
YanezTTrain
tag
Nem rossz!!! három sínes rendszerben nem is lenne probléma megépíteni. Még a váltók sem jelentenek problémát, csak a két keresztsín beszerzése necces. A 30-40 éve nem gyártott M vágányrendszerhez nem könnyű ilyen kereszt beszerzése. Időnként használtban fel-feltűnik egy-egy belőle, de nem egyszerű dolog. De az ötlet nem rossz! Asszem utána járok a keresztsíneknek.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
rita7107
aktív tag
Váltógyártó kolléga az indexen biztos meg tudja csinálni.
Amint elnéztem a munkáit neki nem akadály semmi. :-)
Keeperv85
nagyúr
Ha valakit esetleg érdekel... Nagyjából az összes magyar vasútvonal állomásainak helyszínrajza: [link]
(#4896) pirosvilamos válasza YanezTTrain (#4893) üzenetére
pirosvilamos
tag
Azok ott keresztváltók, nem sima keresztek, Jani!
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
(#4897) YanezTTrain válasza pirosvilamos (#4896) üzenetére
YanezTTrain
tag
Szerintem inkább valami ilyesmi lehet. A piros színű kereszt aminek kicsit nehezebb mutatvány a beszerzése. Bár a német EBAY-on nem lehetetlen. Ott csupán az a vicc, nagy valószínűséggel több a posta mint maga a vágányelem.
Legyártatni, legyártani is egy megoldás lenne, de ha a kiállításon egy authentikus Märklin M pályát akarunk összerakni, akkor rendesen megbontaná az összhangot két kisszériás, mi több egyedi építésű keresztdarab.
Mindent egybevetve, nem lehetetlen a dolog felépítése, 5202-es váltó van a lírás részeket pedig akár 5117-es váltókkal is meg lehet építeni, akkor növekszik a vágányok távolsága kb 1 cm-el. Peronok kiképzésénél nem utolsó szempont.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
(#4898) pirosvilamos válasza YanezTTrain (#4897) üzenetére
pirosvilamos
tag
ha találsz németen, elintézem neked az olcsó postát.
Mondjuk annyi a hátrány, hogy legkésőbb husvétra ér ide
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
(#4899) YanezTTrain válasza pirosvilamos (#4898) üzenetére
YanezTTrain
tag
Köszi!
Temofeszt októberben, A pálya meg ott lesz felépítve, simán belefér.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
1501N
tag
Sziasztok!
Kaptam egy gőzmozdonyt és pár kocsit egy nagyon kedves ismerősömtől. A mozdonyt még nyáron szerelgettem, mert nem ment. Most már működik, viszont az az érdekes, hogy Piko U profilos síneken leér a kereke a talpfákhoz, túl alacsony a sín.
Van tippetek, hogy miféle mozdony lehet ez és milyen sínen megy el? Semmi gyártóra utaló feliratot nem találtam rajtuk.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
ingyenes kategóriában
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis