- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- A jövő számítógépei (Reloaded)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Aktív témák
-
gaborbol
őstag
Most jövök zöldkártya vizsgáról (US, MARYLAND)
Volt 6 kocsi állás, minden az utolsó centiig bekamerázva. Betereltek az egyik üresbe, végig kellett gurulnom a legvégéig, ott ki kellelett szállni a kocsiból és beállni a betonra felfestett piros téglalapba! De nincs ám kujtorgás a téglalapot tilos elhagyni.OK.
Faszika kinyitotta a kocsiajtót, kábelt ráakasztotta az OBD2 csatira elindította a kocsit 3 sec mulva lekapcsolta, intett hogy visszaülhetek, a kocsi átment a teszten, 14 dolcsi a díj 2 évig érvényes.(1996-os a kocsi)[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #26965 üzenetére
Volt munkatarsam jon be az irodaba, megbuntette a rendor mert lejart a jogsia, amirol o nem tudott.Kollega elkezdi osztani:
Te lama, miert nem jegyzed meg, hogy meddig ervenyes, az enyem pl szeptember vegeig jo!
Eloveszi, latod itt is van: 2008 szeptember! B@szki, akkor jovok veled csinaltatni. -
gaborbol
őstag
válasz fekeandras #26650 üzenetére
Piff.
Ebbe aztan belenyult valaki rendesen. Mondjuk most legalabb normalisan meg lett csinalva es evekig nem kell remelhetoleg hozzanyulni.
Ilyen minosegu javitast se sok helyen csinalnak sajna, vagy ha igen akkor az atlag ember nem tudja megengedni maganak... -
gaborbol
őstag
válasz gamer0101 #25822 üzenetére
ÜDV!
Első autónak én sem egy 15 éves BMW-t javasolnék ennyi pénzért.
Beírt kilométert duplázd bátran, és nem a benzi fogyasztás lesz a legköltségesebb része ennek. Az első uhh, majd az átírás/biztosítás résznél jön be. A vételár mellé még 300-400k-t berakhatsz a kesztyűtartóba bátran tarcsiba, de ez nem csak a BMW-ről mondható el, hanem az ilyen év/ár/felszereltség/kategóriájú kocsikról szinte mind.
Ha másnak kell fizetni a számlákat vagy fanatikus rajongó vagy az megint más.
Ha saját zsebből megy a dolog és nem vet fel a pénz és mindenképpen e márka mellett döntesz valamint "vadidegen"-től veszel "ismeretlen" előéletű autót menj vele annyit amennyit csak lehet,ne csak 2 kört a ház körül, és aztán irány a márkaszerviz teljes átvizsgálás/állapotfelmérés kerül amibe kerül.
Szervizvezetőt megkérdezni mit gondol a típusról, a konkrét kocsiról, ő mit javasol stb.
Ha több infó kell keress privátba bátran.Üdv:Gábor
2002-2009 BMW PÉCS - rendszergazda
2007-2009 BMW KAPOSVÁR - rendszergazda -
gaborbol
őstag
válasz The DJ #25745 üzenetére
Udv!
Ha vasarlas mellett dontesz, elotte mindenkeppen markaszervizbe nezesd at + hibakodkiolvasas, valamint kerd ki az o velemenyuket is."Ráadásul ezek a QV-k elég ritka darabok."
Ennek a legnagyobb hatulutoje az esetleges alkatresz beszerzes es az ar szokott lenni.
(Corolla gti-nel megtanultam a lecket, ugyan az az evjarat hegyekben allt a bontokban, gti-t nagy ritkan lehetett csak latni. Bonyolultabb technika, magasabb ar szinvonal, nagyobb a hibalehetoseg, meg valoszinu jobban is lett hajkuraszva)
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
"2 db thalia is van a cégnél 1,4 benzinesek, vegyes átlagfogyi: 400km 38 liter benya Iszonyatosan billeg az úton, erőtlen, minden előzés egy rémálom vele, megbízhatóságra viszont kiváló, szinte soha nem szartak még be mind a kettő 140.000 kilométer körül jár."
Így utólag is azt mondom gyenge a motor, autópályán zabált a dög, rendesen láttad ,ahogy esik a mutató, futómű instabil, de legalább bírta a kiképzést, ha egy trabiból ülsz át lehet nem olyan vészes, de az ugyan annyi idős 1,4 16v megan-hoz képest siralmas volt.
Esetleg ,ha nagyon óvatosra veszed a figurát lehet 7-8 körül el lehet járkálni vegyesbe.
Felső holtponti jeladó, valamint a legendás piros gomb azaz, borulásérzékelő, ezekkel volt gond egyedül.
Matiz-ról sok jót hallottam, megbízható ,kis fogyasztás, alacsony üzemeltetés, ha mégis elromlik kötsz rá egy darab spárgát és hazahúzod[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Alvin_ti4200 #25316 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #25252 üzenetére
Nem kell szerintem ezt ennyire komolyan venni. Ez kb olyan, mint amikor kitalálták x éve, hogy 3 hónap múlva átáll egész Amerika digitális műsorszórásra, mert az analógnak mennie kell a lecsóba, de azonnal. Azóta kb 33-szor lett elhalasztva-módosítva, még most sem állt át minden.
Hiába nagy motor, 80-110 kilométerrel agyalhatsz max, főút- főút,autópálya - autópálya hátán. Itt ahol lakom kijövök az utcánkból, 300 méter és kimegyek a főútra, ott 80 km/h, ha melózni megyek, akkor onnan autópálya 110 km/h majdnem végig a melóhelyig. Ha boltba-vásárolni megyek, akkor a főút bevisz a városba ott végig 60-80 km/h...
Az 13 éves 1,9L 16 szelepes 6,6-os "átlagokat" csinál ilyen körülmények között a 85-ös 123 ft-os benzinből.
A 20 éves 3,8L V6 benya meg még nem tudom mit tud, mert még nem mentem vele el egy tankot se, de nézd a fordulatszámot. Semmi trükk, nyíl egyenes úton, automata O D-beItt a spórolást nem ismerik
Fogyaszt amennyit fogyaszt, jól nézzen ki, jól menjen mind1 mi az.
Addig amíg be nem szarik, aztán mehet a kukába, rendelünk újat.
Generátor csapágy zörgött, kérdezem a kollégákat ,hol van itt csapágybolt?Minek kell az?
Generátorba kéne csapágy.Hja azzal ne foglalkozz,majd ha beszarik veszel újat.TY![ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Tothgera30 #25197 üzenetére
Ismerősöméknek anno volt 2 Samurai (1.0 literes moci,katonai verzió, összkerék, felező,difi zár, 4 gang ) is a birtokában, vezettem is párszor.
Kimondottan terepezni vette őket, arra iszonyat jók. .Egyszerű, fapados, viszonylag megbízható, ha nem tudta az ember ,hogy csak 1 literes motort hajt, nem volt oka panaszra, de be is nyújtotta a számlát. Városban 11-13 liter, terepen 18-20 gond nélkül.
Gumi horror árban volt hozzá, emlékszem UAZ terepgumit vadászott hozzá mindig ,mert azzal lehetett emberi áron megúszni a gumicserét. Szerintem már csak a kora miatt is pénztemető ez is, meg a niva is.
Ha országút meg mező csak, arra kár terepjáró. Tudom, hogy az jön be, de ebből a keretből, ha találsz is valamit csak a bánat lesz. -
gaborbol
őstag
Abban a kisvárosban ahol lakom, tegnap volt egy kis autós találkozó, sajna egész nap be volt borulva, ezért csak kevesen jöttek el. A legtöbb kocsihoz volt fényképalbum, milyen volt amikor megvette,mit csinált rajta, stb, eszméletlen barátságosak, kedvesek az emberek,csak odaléptél a kocsihoz már nyitotta ki az összes ajtót, mondta,a tipustörténetet, felszereltséget, mit csinált vele stb. Volt pár eladó vas is Némelyik teljesen elérhető áron.
Képek itt, ha érdekel valakit:
kocsikUi: Még annyit akartam mondani, hogy átlag olaj itt az 5w-30 amit 3000 mérföldenként cserélnek és kb 14 dolcsi az 5 lityis kanna.200.000 mérfölddel még gond nélkül adják veszika kocsikat.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz fekeandras #24725 üzenetére
Nagyon szuper minden, iszonyat osszejott minden, egy szavam sem lehet semmire.Nincs is
Geo metro-m egyszer volt mar itt,na az 3 az 1-ben elmeny volt.Eloszor utoljara es soha tobbet. Elso nap amikor megkaptam megallitott a rendor es mondta,hogy vegyek rendes autot mert meg fogok benne dogleni, es ha lehet a varost ne nagyon hagyjam el v ele.kesobb rajottem miert mondta ezt. Autopalyara alig birtam felmenni vele, mert a kihajto sav kb harmada az Magyarnak.
Automatas kell ide mert, nincs mas szinte csak autopalya. A haztol megyek 80 metert mar kanyarodok ki a foutra 80km\h ott megyek kb 6 kilometert mar ott az autopalya ott meg kb 110 a limit.Tempomat bekapcsol es ennyi, iszonyat kenyelmes dolog, araszolasba meg dugoba jon csak ra az ember milyen jo.Mivel 90%-ban fout vagy autopalya ilyen sebesseg mellett iszonyat jo fogyasztas jon ki.
-
gaborbol
őstag
Nem volt netem,csak most tudok irni, igaz most sincs, csak free wifi
Ma vettem egy buickot 800 dolcsi volt,erre volt most keret, es csak meloba jarkalasra kell,
Le vagyok gatyasodva, mindenre kell a penz,semmi flancolas, ezek olcsobbak, es jobban felszereltek, valamint ezekhez talan jobban ertenek mint az Eu-s verdakhoz.
A saturn 1,9 liter 16 szelep 122 lo kb, es szunyagirtonak hivjak a kollegak (kis genyok)
Amire kell azt boven tudja ez is.A bol B-be a heten 5 alkalommal.
A buick-kot legalabb kocsiszamba veszik meg ha 19 eves is igaz 3.8L V6 es full,pl csak az ules 8 iranyba allithato.Meg nem tudtam elhozni, holnap megy muszakira, de holnap este mar az utakat fogjuk falni, remelem legalabb 1-2 evig. Majd rakok fel rendes kepeket.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Holnap megyek melo utan az asszonynak kocsit nezni. Biztonsagos kocsit szeretnek neki, szerencsere nem fel a nagy autoktol. Camryt vagy Maximat szerettem volna neki, de arra most sajna nincs keret
Nincs rola kep, de szogre ez, szinre motorra mindenrekar,hogy bor)
[kocsi]Jelenleg ez van, de itt a 2 liter 16 szelep nem igazan eleg, meg a viszonylag kis kasznival sem:
[link][ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Van itt a cégnél 2 db Civic Hybrid 95%-ban autópályán járkálunk velük(105 km/h),semmi durvulás, 5 liter alatt eszik, de épp csak egy hajszállal .Ennél kevesebbet egyszerűen nem lehet kihozni belőle.120 forintos benzinből elég sokat kell mennie, hogy visszahozza az árát.
-
gaborbol
őstag
-
gaborbol
őstag
válasz fekeandras #23404 üzenetére
Vasárnap költözöm Usába, a hét elején autóvásárlás
2,2 - 2.4L benzin alá nem adom[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz AMD Power #23370 üzenetére
Magyarországi, első vagy második tulajdonostól, típus magyar klubjait felkeresni a neten, kérdezni, érdeklődni, ott is keresgélni, ha szervizkönyves, akkor felhívni az összes pecsételt helyet, márkaszervizben teljes felmérést kérni, akkor is beüthet bármi, de jóval kisebb a lehetősége.
6 évig voltam a pécsi bmw, mazda szalonban rendszergazda, majd a kaposvári szalon nyitásától abban is, alkalomadtán a mitsubishi-ben is, nekem bmw-m soha nem volt, de nem is lesz Nem akarok flémelni, nem is fogok...
Jövő héten veszek én is autót ,egy trógerolósat meg egy 6-8 év körüli fullosabbat, meglátjuk mi lesz
lajafix: ott a pont.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Megbízhatóságról még annyit, hogy amikor én vettem a 4 éves peugeotot akkor vették a főnökök a 0-km es 530D-ket. Ők összetették volna két kezüket, ha egy negyedév alatt annyi gond lett volna csak a böbmbikkel, mint a nekem a "hulladékkal" 4 év alatt .
Más kategória, más igények, már vissza is ültem a helyemre ... -
gaborbol
őstag
válasz Khelben #23337 üzenetére
Munka miatt vettük, pénzt termelt. 2,2 milla volt, ennyi kp volt rá. Ami méretben, évjáratban, felszereltségben megközelítette az a d4d yaris verso lett volna 3.2 milla körül.
Ez csak egy "francia hulladék" nem japán vagy német ipar remeke. Az árához igazítottuk az elvárásokat is.
24k+4k+10k+7k+ 2 marék izzó+ félévente ki kelett pucolni a gázpedál potmétert 1,5k-ért a kötelezőkön kívül 120.000 kilóméter alatt. Egyszer sem hagyott ott sehol, nekem ez megbízható, bőven belefér kategória, ha ezután is csak ennyi gondom lesz a használtautókkal akkor elégedett leszek.
-
gaborbol
őstag
válasz AMD Power #23323 üzenetére
ÜDV!
Nekem 2.0 hdi partnerem volt 120.000 km-t raktunk bele 4 év alatt, végül eladtuk 8 évesen 220.000 kilométerrel, mert külföldre költözünk. Imádtuk, megbízható volt, keveset fogyasztott.
Az összes típushibája előjött nálunk: légtömegmérő, egr szelep, ékszíjtárcsa, indexkapcsoló,az összes izzó kiégett, és végül elektronikus gázpedál potméter, az szinte folyton.Ha van megbízható szerelő, aki tud diagnosztikát tenni alkalomadtán, akkor vágj bele, szakszerviz saját tapasztalatom szerint, olyan szinten felejtős, hogy azonnal visszavonnám tőlük a márkaszerviz jogot. Mai napig elkap az ideg, ha rájuk gondolok.
PL:
egr szelep hiba 4k volt a bontott-> szerintük turbó hiba: 150k a javítás
szélvédőre nem ment a fűtés, szétugrott a levegőcső-> 100k-s ajánlat +anyagTípushibákat olcsón meg lehet úszni, ha körbenézel a fórumokon, ezen kívül semmi baja nem volt, gyári alkatrészek megérik az árukat, nyugodt szívvel vágtunk neki Európának bármikor, nagypapis stílusban, klímával, 5 személlyel 5,5 literrel levitt horvátba. Magyarországi, leinformált első tulajtól vettük, 3-4 hónapig néztem minden nap a hirdetéseket mire ezt találtuk, azt hiszem megérte.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
ÜDV!
Próbáld meg leszűkíteni adott márkára, típusra a keresést, keresd meg az a autó magyar klubját. Mindenhol van adok-veszek fórum esetleg az adminoknak dobj egy üzenetet, hogy mit szeretnél vásárolni, mit tudnak ajánlani , mire kell odafigyelni. Ott reális áron, megkímélt, szervizelt, dédelgetett példányokat könnyebb kifogni mint bárhol máshol.
Én ma adtam el a 21-éves corollámat 360k-ért , úgy hogy hirdetve sem lett sehol. Az adminnak megemlítettem a corolla-club.hu-n, hogy külföldre költözöm, eladom a kocsit, 5 perc múlva csörgött a telefon, ma el is vitték. -
gaborbol
őstag
Nekem is voltak előítéleteim a szuzival kapcsolatban, de annyi jót hallottam róla megbízhatóság, fogyasztás, terén, hogy ha kevés pénzem lenne, tuti csak azt vennék.
Pécsi márkaszervízben dolgozó haver azt mondta, még jó hogy törnek, különben már rég éhenhaltak volna a szervizesek.
-
gaborbol
őstag
válasz fekeandras #22802 üzenetére
Én nem hiszem, hogy kamu video, ott az iifhs embléma, meg a táblázatot, ha megnézed ott is stimmel az összeg .Csak nem szivatják meg magukat, gondolom minnél kevesebb a javítási összeg, annál olcsóbb a biztosítása. Discovery-n a sorozatban az ütközés után szépen lebontották a lökhárítókat, és megnézték, hogy mi történ a műanyag alatt, volt hogy úgy látszott csak lepattant, és még a festék sem jött le, de a valóságban mindíg találtak rajta melót. Van gyártó aki csak az autó közepére rakott egy csoffadt "elnyelő rudat" volt aki meg teljes hosszában egy komolyabbat, és a méretük nem volt arányban az árukkal.
-
gaborbol
őstag
válasz TayRol #22800 üzenetére
Kb 1 éve volt egy sorozat Discovery Channel-len, 6 és 3 mph sebességgel tesztelték az ütközésket, na ott olyan javítási összeggel távoztak az autók, hogy azt hittem befonom a hajam. A link alján van a táblázat, márkaszervizes, lehúzós, felszorzós biztosítóknak jóárasított árak
Itt meg a video:
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Alufelni, szénszál, csirkeháló, éndzsöláj már a múlté. Egyedi kiegészítők természetes anyagokból, és persze fontos a sofőrök megfelelő védelme is a nagy hidegben
(tegnap busójáráson láttam)
-
gaborbol
őstag
válasz NorDezs #22641 üzenetére
Én is elvinném ennek ellenére, egy teljes márkaszervizes átvizsgálásra(hibakódkiolvasás). Az a pár ezer forint elenyésző a vételárhoz képest. Nálunk a "sima rohangálós" céges kocsikat csak 200.000km vagy 8 év után cserélik. A prémium márkákat olyan 350.000- km felett.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz zsoltee10 #22007 üzenetére
Munkatársam barátja vett egy nem egész 4 éves dci mastert kereskedésből 118.000 km volt benne. Gondolta elviszi a márkaszervizbe, hogy mégis csak "szakértő helyen" legyen megcsináltatva, átnézetve. Ott hagyta másnap reggel 10-re, mehet érte. Másnap bement, kész van? Kész, de sajnos már megelőztek minket. Hogy-hogy? a kilométeróra ugyan 118.000 mutat,de a computer szerint a 400k-s szerviz is megvolt már rajta....
Kereskedőt felhívta, hogy van egy kis gond, válasz: sajnos mi sem tudtunk róla, így jártál, sok sikert a kocsihoz, viszhall. Előző tulajt megtalálták, ő még valós kilométerrel adta el. Kereskedőt visszahívták, válasz: akkor majd max elpereskedünk pár évig.
Hab a tortán:50 kióméterenként 1 liter olajhami.Megcsináltatta,egy vagyont otthagyott
most használható.(Vagy 5-10k-t megspórolt a vásárlásnál ,hogy nem vitte el szakszervizes átvizsgálásra )
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Ha már itt van ez a topik, és idejön valaki minimális tapasztalattal, akkor ne vigyük már be az erdőbe könyörgöm.
1 éve vettem egy 1988-as corolla 1,6 16V GTi - lovat 100.000 forintért patent állapotban havertól hétköznapi használatból.
Átnézettem szervizben is, tudtam mit veszek.
Törekedtem rá, hogy amikor csak lehet, ha nem is gyári, de japán alkatrészekkel pótoljam a problémás alkatrészeket:
1 év és 22,000 km alatt felmerült költségek:kuplungtárcsa, szerkezet, csapágy,síkoltatás
első és hátsó féktrácsa + betétek(gti ugye 4 tárcsa,dobfék majdnem kétszer annyit elmegy, árban sem ennyi)
4 db segédkar stabilizátor(gti, alap verzióban azt hiszem egy sincs )
közép és hátsó dob (gti, 55-ös gyári méret nem kell mondanom mennyivel több, mint egy alap.)
termosztát +fűtőradiátor
4 darab márkás gumi.
2 db hátsó lengéscsillapító.
2 gumiharangÁtírással minden szarral, úgy hogy a munka nagy részét én csináltam 550.000 ft-ban van.
KASZNIRA - MOTORRA 1 FT nem lett költve 80%-ban mind kopó alkatrész.
Gti egy nagyon jó dolog, de ára van.
Akinek nincs lehetősége, tudása, hogy saját maga szervizelje, nincs 100-200k talonba az esetleges váratlan javításokra az ne ezt válassza.Vegyen megbízható olcsón fenntartható kis fogyasztású újabb autót.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz gamer0101 #21881 üzenetére
Akkor építő jelleggel:
Nem akarok megbántani senkit, de nálam ezt jelenti a tipikus sufnituning.Ezek a fajta verdák többet töltöttek felvávtva az árokba meg a garázsba mint az úton.Nem tudsz annyi pénzt összeszedni amit ne tudnál otthagyni a karosszériásnál meg fényezőnél.
A 20-30k-s tételek úgy jönnek sorba, hogy nem hiszed el.
8 szeleps GTI vectra17"-es alufelnivel? Nézd meg mennyi rá egy viszonylag jónak mondható téli vagy nyárigumi garnitúra.
Ez az igazi pénztemető kategória.Jószívvel ennyi pénzért suzuki swift a létező legjbb megoldás, keveset fogyaszt olcsó fenntartani, megbízható
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Mr.Grincs #21825 üzenetére
ÜDV!
Munkatársamnak van egy omega mv6 lova. Jól felszerelt, akár hányszor ültem benne mindig megdöbbentem milyen hatalmas, kényelmes a beltér,és a méretéhez képest igencsak meg tud lódulni ha kell, ezért is vette meg anno a srác.
Tavaly nyáron mindketten voltunk görögbe, nekem a 88-as évjáratú corollán tönkrement a bal hátsó hangszóró. Neki behalt a hűtő,a generátor,és a benzinszivattyú. Olajcserétől olajcseréig lazán megeszik 3 -3,5L liter olajat ami állítólag normálisnak mondható. Azt szokta viccesen mondani, amikor mások panaszkodnak a 8-9L átlagfogyasztásra akkor ő, hogy örülne, mert nála 11-12 L a vegyes.
Gyakorlatilag pénztemető kategória. -
gaborbol
őstag
válasz (Kolombusz) #21744 üzenetére
"Használt automata vásárlásánál a legfontosabb az olajszint ellenőrzése lenne, bár nem mindig nívópálcás - így nem egyszerű a megoldás. A kiszemelt áldozattal legalább 25-30 kilométert kellene autózni, az elején lassabban, a vége felé keményebben, végigkapcsolni minden fokozatot. A legbiztosabb megoldás egy átvizsgálásra elhozni, ami a motordiagnosztikával együtt 8000 forint. Egy átlagos javítás 300-400 ezerből jön ki, egy új váltó akár 1,2 millió is lehet."
Lényeg a lényeg szakszervizben teljes átvizsgálás,kikérdezni közben a szerelőket és ,ha nyugodtan akarsz aludni, külön szakihoz is vidd el.Ha normális a tulaj úgy is belemegy, ha meg nem, akkor annak megvan az oka.
-
gaborbol
őstag
válasz (Kolombusz) #21705 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Viszlát #17229 üzenetére
Ja akkor te szuttyoktál előttem, mondom nem igaz mit tököldig már ez az accordos
(csak vicc volt, én csak 110-120, szép nyugisan jöttem végig, sartiból indultunk délután 5-kor,és ma reggel 6-kor értem haza. Mi majd 3800 kilómétert mentük, mert lenéztünk még athénba, ha már arra járunk Kocsinak most volt a 20. szülinapja és ezt kérte, tőlünk. Nekem pirelli p6-van fent és tényleg jók voltak a szerpentinen is, és abban a nagy esőben is.
Itt egy kép róla, de ezen nincs annyi néznivaló,1 dolog romlott el rajta az út alatt, a bal hátsó hangszóró.Fogyasztása 7,1 (klíma nélkül, mert nem találtam a bekacsoló gombját)
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz E-Maxx #16466 üzenetére
Ez nem a "felvágós-prémium" kategória, de a leírt igényeket figyelembe véve, esetleg megfontolandó lehet:
dyno:ahol chip tuningal foglalkoznak ott szokott lenni ilyen lehetőség de ha jól rémlik 20-30k minimum. Hogy abból a konkrét teljesítményen kívül, kiderül-e valami, azt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Szvsz nagyon ott van a szeren,múlt héten volt szerencsém hozzá élőben, nagyon bejött!
Hatalmasnak tűnik a verda kívülről, ott volt mellette az 530d hát, nagyon egyformának tűntek méretre.Persze feltehetőleg nekem sajnos jó ideig nem kell még ilyenen agyalnom, de ha anyagi lehetőségeid megengedik akkor az Invitetot válaszd. -
gaborbol
őstag
válasz AMD Power #16294 üzenetére
Van nálunk a cégnél jópár 2002-2003-as évjáratú. Élmény vezetni, fürge, iszonyat stabil, alig eszik, mindenki imádja. Ami viszont negatív a szervíz és az alkatrészek.....
Ami az egyik clion előjön, gyakorlatilag már lehet is rendelni a többihez,mert a többin is előjön kis idő múlva . Apróságoktól a komolyabb tételekig sorba:
Duda gyakran beszarik. Vészillógó gombja szerencsés esetben csak nem működik, vagy benyomod, bekapcsol és hátrarepül a gomb,szeevaaa. Intelligens távirányító,nem tudom honnan tudja a dög, de ha csomag van nálad, esetleg szakad az eső 99%-hogy nem működik, nem zárja be a kocsit, mehetsz körbe a kulccsal. Műszerfalon néha random felvillanó serv, légzsák, izzítás hibajelző led. 150.000 kilómétert elhagyva elkezdték enni az olajat,fékbetetét cserekor tárcsa is kuka, féltengely cserék sorba, porlasztócsúcs csere, volt szíjszakadás is. Pedig minden kocsi szakszervízbe megy, gyári alkatrészt kap,mol-nál tankol csak,és a szíjcsere már 60k-ként történik.Ui:sajna úgy néz ki 5év 150k kilóméter és gyakorlatilag csereérettek.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Integra #15905 üzenetére
6 éve vagyok rendszergazda bmw és mazda szalonaban, láttam már pár rövidgatyás, szakadt melegítős vásárlót 15 millás verdával távozni. De a pálmát, a zöld melegítő alsó + gumicsizma és az új fullos X5 páros vitte.Ahogy nyikorgott a gumicsizma a tükörfényes járólapon, na az nem volt gyenge (mint később megtudtam, a szalonból indult vadászni a kedves ügyfél...)
Tényleg akad jópár olyan is, aki csak furikázni akar, de elhajtani ezeket se szabad, főleg nem ilyen stílusban.Itt mondjuk nem szokták nézni, hogy ki milyen cuccban, és milyen kocsival érkezik, és milyen árkategóriájú autó felől érdeklődik, úgyan úgy kezelik mint bárki mást.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #15888 üzenetére
Kb 1,5 éve mi is nagyon rá voltunk kattanva a jazz-re, akkor jópár kereskedést vévigjártunk.
Ezt javaslom neked is, keress fel lehetőségedhez képest minnél több szalont személlyesen, telefonon és érdeklődj, valahol tuti fognak engedni valamennyit. Népítéletbe ahogy anno olvasgattam, bunkóságban a pécsi márkakereskedés vezetett tornymagasan...Viszlát:
Grat a kocsihoz, tényleg szép
(aki ilyen kocsiba felcsavaroz vagy véglegesen felragaszt egy ilyen mobiltartót, annak a szemébe kéne facsavarral felrakni)[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Rover623 #15741 üzenetére
Milyen maszek kilómétert ír el? Ne ,hogy azt hidd ez a lehetőség nem lett lezongorázva.
Szintén exkolléga, balcsi melllett szavast fogott,kocsi tk, megkérdezték mit keresett ott. Szüleit látogatta, nagyvonalú volt a cég, csak az önrészt kellett fizetnie....
Azóta:
Kapod a melót pl pécs-szekszárd-pécs, felveszed a kocsit írod a menetlevelet :indultál a-ból óra perc kilóméter állás, megérkeztél b-be óra perc kilóméter állás,és így tovább....
Visszajössz leadod a kocsit, + leadod helyszínen kitöltött, lepecsételt munkalapot, ennyi.Nekem mind1, hogy elhiszed vagy nem, attól még ennyit fogyaszt.
-
gaborbol
őstag
válasz Rover623 #15735 üzenetére
Üdv szultán
Mióta egy exkolléga 57 liter benyóról hozott számlát a 46 literes tankal bíró céges verdába, majd elismerte, hogy kannába tankolt magának, a rendszer a következő:
Minden céges kocsi mol kártyás, minden tankolásnál fel kell íratni az aktuális kilóméteróra állást, majd leadni a gépjármű előadónak.Ő havonta és évente ellenőrzi a menetleveleket, tankolás számlákat majd átlagfogyasztást számol. A "legjobb" clió jelenlegi éves átlaga 3,7 a "legrosszabbé" 4,2 liter. Az összes számla megvan 0 kilóméteres koruk óta, 8-16 ig bármikor megnézheted őket .
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz fekeandras #15680 üzenetére
Céges autóink egy része 2002-es évjáratú 1,5dci clió.
60.000 km-es távolságon átlagfogyasztás 3,7 liter. Ebben: város, autópálya, országút, klíma, megpakolva, folyton ütve-vágva, de nem azért, mert céges lovak, hanem mert élmény vezetni, fürgék, nyomatékosak,iszonyat stabilak, egyszóval mindenki imádja őket.
-
gaborbol
őstag
válasz lajafix #15201 üzenetére
Igazából nem az bánt ,hogy most bebuok 10-20k-t, nem érdekel, csak ez volt az utolsó csepp. Úgy jössz ezzel a tulajdonosi felelősséggel mintha ez bármit is jelentene.Itt egy behelyettesített példa, na pont ennyit ér.
[máv biztosító = állam] [egyesületi tag = állampolgár]
Különben meg tényleg igazad van előre kellett volna gondolkodni. Amikor 2002-ben Usából hazaköltöztem és a visszaúton megálltam Londonban 1 hétre,na ott csesztem el, rögtön ott kellett volna maradnom.Ennyi, de majd korrigálok, nemsokára.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz lajafix #15177 üzenetére
Így ahogy mondod, adóból működtetett állami intézmény. És miért hozták létre, mi a feladata? Benne van a nevében.
Bővebben:
http://www.pszaf.hu/engine.aspx?page=pszafhu_apszaf
Ne az észt ossza, csináljon valamit, ha nincs rá jogköre adjanak neki vagy szűntessék meg, a pénzen meg vegyenek számítógépet a mentősöknek a mágneses fatáblák helyett.Nem csak a máv ami kikattint, hanem az összes többi minden évben kibukó aktuális postabank, brókerügy, közbeszerzés, stb. A pénz eltűnik, felelős soha nincs, de megszopni azért megfogja valaki. Na és vajon ki fogja?
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Integra #15169 üzenetére
Nem idegeskedem, hanem mindjárt felrobbanok
Az előző kocsit május elején adtam el, azóta sem küldték vissza a fennmaradó 8-9k-t, ha jól sejtem, már nem is számítsak rá, mert valaki ellopta a pénzt, ezért ők ellopják tőlem.
Bónuszt??? Még a zöldkártyát se, telefont már fel sem veszik, levélre e-mailre nem válaszolnak.Tudom ne menjek külföldre, mert a hazai károkra sincs már pénz, nem hogy a külföldön okozandókra.
Ez így tök rendben van. (nem neked szól,majd megbeszélem az agyturkászommal )
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Ez az egész téma nagyon kezd kikattintani. Én is a mávnál vagyok nem azért, mert ez volt a legolcsóbb hanem, mert az előző kocsi is ott volt évekig és én barom gondoltam ,hogy egyszerűbb lesz majd a bónusz 1 helyen intézni....
Minden csekket időben befizettem,soha balesetet nem okoztam, ha most okozok én fizessek pluszba és még A0-ba is sorolnak?
Megy a találgatás,agymenés, rémhírek,a felügyelet így a felügyelet úgy.1, Még nem hallottam mi van a magán számlákra utalgatott 3 milliárddal....
HOL AZ A PÉNZ???2, Ez a "hiány" nem péntekről hétfőre jelentkezett! Hol volt eddig a felügyelet, miért nem volt érdekelt hogy végezze a munkáját ???
3 Az egy balesetre vetített kárérték átlaga 740.000. A mávos csak új autóval meg prémium kategóriával ütközik és akkor is lecsóra?
Nem kell válaszolni,a 4. negyedévet lehet már sehová sem fizetem, úgy húzok el ebből az országból amilyen gyorsan csak lehet...
-
gaborbol
őstag
válasz Integra #14924 üzenetére
Amikor "kiöregedtek" a gyémántok akkor elvitték őket mindenhová, hogy hol mennyiért számolnák be őket, mennyi lenne az új flotta stb.Győzőtt az EGYSZERI olcsóság....
renaul-peugeot (na meg persze kettő fullos 530d )
Annyit mondok munkatársak közül 10 emberből 7 japánnal jár.
-
gaborbol
őstag
válasz Skodry #14907 üzenetére
Nálunk az előző céges autó flotta az mitsubishi volt, többek között lancer,galant,l300. Mindenki imádta őket 8 éves korukban lettek lecserélve 2002-ben, azóta is visszasírják a kollégkák őket. Volt amiben 240.000km alatt a kötelezőkön kívül, 1 darab bal oldali kerékcsapágyat kellett cserélni, pedig minden nap más vezette, és nem lett kímélve.
Akik ezeket a cégeseket vezették, saját autóként charisma, galant,lancer birtokosai ma.
Én pár éve rá voltam kattanva a hasonló korú galantokra akkor kérdeztem a pécsi márkaszervíz főnökét, azt mondta nézzem ki bátran, vigyük el márkaszervízbe átnézetni, és ha nem véres a torka nyugodtam meg lehet venni, nem fogjuk megbánni.Tény és való, hogy nem mai csirkék, de ha erre van keret, és ez tetszik ki lehet belőlük fogni egész jókat, de nem kapkodni és átnézetni márkaszervízben!
[ Szerkesztve ]
-
-
gaborbol
őstag
válasz Carpio #14476 üzenetére
Én úgy tenném fel a kérdést Toyota Avensis 1,6 benzin vagy Toyota Avensis 2.0 benzin.
A Toyota nekem a megbízhatósága a stílusa és a precizitása miatt jön be.Igaz drágábbak mint az opel, alkatrészt nézve amennyivel drágább annyival többet is visz, már, ha drágább...
Toyota Avensis, és ha lehet inkább 2.0 benzin. Fogyasztásban, biztosítás, szinte ott vagy viszont ekkora vashoz normális közlekedés mellett is kevés az 1,6-os. Adó kicsvel több, de inkább legyen ott az a pár ló amikor kell.
Totalcar teszt:
[link]Népítélet:
[link][ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Elég sokat szoktam vezetni, nem vagyok agresszív vezető nem is nézem le senkinek az autóját, de ha meglátok egy aveos-t elkap a krónikus idegrángás.Tök belátható nyíl egyenes úton, nincs előtte senki,és megy 75 km/h-val...10-ből 9 ilyen közülük.
Most már értem miért....2 db thalia is van a cégnél 1,4 benzinesek, vegyes átlagfogyi: 400km 38 liter benya iszonyatosan billeg az úton,erőtlen,minden előzés egy rémálom vele, megbízhatóságra viszont kiválló,szinte soha nem szartak még be mind a kettő 140.000 kilóméter körül jár.
Ebben a kategóriában minden kétséget kizáróan Honda City a nyerő.
illu C3
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz klambi #14280 üzenetére
Sajna ezt neked nem tudom megmondani, de biztos, hogy a turbó a gond?
Nekem is volt HDI partnerem, majdnem be is szopatott a márkaszervíz a turbóhibával, meg a haveromat is, őt meg a céges HDI expertjével....Nekem csak 150k-t mondtak felújításra, ő meg 400k-s ajánlatot kapott komplett gyári turbócserére .....
Mind a kettőnknek az EGR szelep volt a szar ami a kipufogógázt vezeti vissza a motorba,és ez által csökkenti a káros anyag kibocsátást.Csak amikor megdöglik/eldugul a szelep akkor szépen lefogja a turbót, ilyenkor gyakorlatilag nincs turbó vagy csak nagyon-nagyon minimális.Hibakód sincs, ezért a minimálbéres-szakszervizes-mindent tudó-ügyfélleszarós rávágja, hogy szar a turbó....
Az EGR szelepről a motorba menő gumicsövet le kell húzni, és be kell dugni valamivel ami passzentosan beleszorul.Majd, ha megvan menni vele egy kört mert, a hatása azonnali, tönkretenni ez nem tud semmit.
Ha még bent van a helyén a turbó, és nincs fehér füst, vagy valami fizikai jele egy próbát mindenképpen megér.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
"
Lejárt jogosítvány helyett nem jár ideiglenes .Ha valakinek lejár a jogosítványa, akkor az új megérkezéséig nem vezethet gépjárművet - mondta az InfoRádiónak a központi hivatal közlekedési főosztályának helyettes vezetője. Király Katalin azt követően beszélt erről, hogy több okmányirodában tévesen tájékoztatják az ügyfeleket, azt mondják, az irodától kapott igazolással lehet járművet vezetni.
2008.01.24. Forrás: inforadio.hu "
-
gaborbol
őstag
Okmányirodában dolgozom szervizesként, többször több irodában is hallottam, hogy ez a papír nem jogosít fel autóvezetésre, ha elkapnak a rendőrtől jóindulatától függ elenged-e vagy megbűntet. Ha a hivatalos utat követi akkor meg kell, hogy bűntessen. Otthon felejted a jogsidat azért is megbűntethetnek, neked meg még annyiból rosszabb a helyzeted, hogy nincs is jogosítványod, majd csak lesz, ha visszajön gyártásból.
Ha jól tudom ideiglenes jogsi pedig nincs,ha meglévőt cserélik akkor sincs.I_Am gyorsabb volt
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz AMD Power #14249 üzenetére
Amikor az előző használt kocsimat vettem Solymáron(pécsi vagyok) megnéztem előtte a netrisken, hogy hol a legolcsóbb a kötelező.Uniqa jött ki, felhívtam őket a központi számon, ott megadtak egy üzletkötő mobilszámát.Felhívtam megbeszéltem, vele a tulaj lakcímét, meg egy időpontot. Mire kitöltöttük az adásvételit, addig a ő kitöltötte a papírokat, ez egy fillérbe sem került,csak az első negyedévet kellett ott kicsengetni, tök korrekt volt, és hazafelé már volt is kötelezőm.
-
gaborbol
őstag
Autóbarmolás felsőfokon?
[link] -
gaborbol
őstag
Corolla 1,6 GT-i 1988:
Extrák: szervó, 4 ablak-tetőablak-tükrök mind elektromosak,riasztó,indításgátló, rádiós centrálzár, állítható deréktámaszos állítható magasságú sport ülés plüssel1,6 gt-i 16V 116 ló, dupla vezérműtengely,gyári toronymerevítés,olajhűtés,tárcsa elöl-hátul, ecu, odbc csati,légtömegmérő, gyári 50-es kipufogó rendszer.
Ha nincs brutálisan ütve vága akkor 6,9 lityivel eljárogat. És akár hová nyúlsz minden működik, nem csörög, nem zörög, nem eszik olajat, nem füstöl egyszerűen imádni való.
És jelenleg nem eladó
(mondjuk 120k-t toltam rá mióta megvettem, de ebben van termosztát,fűtőradiátor, 4 stabilizátor segédkar,2 hátsó lengős,kuplung szett,tárcsa,csapágy és 4 darab új pirelli gumi, így kerek a történet)[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
-
gaborbol
őstag
ÜDV!
Nem tudom szoktad e nézegetni Totalcart, a népítéletéből elég sok tapasztalatot lehet szerezni a kiszemelt verdával kapcsolatban. El szoktam olvasni az adott autóval kapcsolatos összes véleményt, így a típushibákkal, szervíztapasztalatokkal, fogyasztással, megbízhatósággal kapcsolatban egész sok infóra lehet szert tenni rövid idő alatt.
[link]Ha pedig már tudod milyen autót szeretnél pontosan, akkor célszerű megkeresni az adott márka magyar rajongói oldalait.Gyakran árulnak fanatikus klubtagok hihetetlen jó állapotban, szinte kincsként őrzött verdákat normál piaci áron.Nagyon sok helyen be szokták linkelgetni az interneten hirdetett verdákat, majd kitárgyalják, hogy mit lenne érdemes megvenni, mit nem.Hirdethetsz ott, hogy autót keresel, kérhetsz tanácsot vásárláshoz, javításhoz,alkatrészbeszerzéshez, bármihez...
PL:Hyundai:
[link]
Toyota:
[link]
[link]
Kalos:
[link]Amennyiben mód és lehetőség van rá próbáld meg elkerülni a beszámítást, jobb ha te adod el az autódat még, ha macerásabb is. Az esetek nagy részében anyagilag jobban jössz ki, nem kell vadászgatni, hogy ki hogyan számol be és mibe. Ebben az árkategóriában még lehet fegyvertény, ha vételkor kezedben a pénz.Márkaszervizes-autószerelős átnézést semmi esetben se szabad kihagyni.
(ha esetleg mégis corolla mellett döntenél keress meg bátran)[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz dabadab #10222 üzenetére
Ma felhívtam pár kia szalont és megkérdeztem az általad is felvázolt "het ev teljeskoru garancia van, vagyis mindenre van het ev garancia" szlogen mit takar.
- 7 év teljes körű garancia mit jelent pontosan, minden alkatrészre érvényes ez?
- Hát, azt az elején el kell mondjam, hogy ez nem teljesen így van.
- Akkor hogy?
- 2 azaz kettő év után kiesik egy csomó alkatrész amit már sajnos nem fed le továbbiakban a garancia.
- Mik ezek pontosan?
- Pl kopó alkatrészek, görgők, csapágyak, gömbfejek, fék, futómű, kipufogó, klímakopresszor,stb.
-Ty!Ugye ismerős a hátsó szélvédő felirata:
[link]Amikor bemész a boltba, autószalonba és a vásárláskor azt mondják neked valamire, hogy 5 év garancia van rá, engem nem érdekel, hogy az eladó, a szalon, a gyártó, az importőr adja-e rá a gart. Lényeges, de feketén-fehéren rögzítve van a szerződésben, hogy részemre 5 évet vállaltak rá. Akkor 3 év elteltével ne jöjjenek azzal, hogy van egy kis gond.....(megszűnt importőr ide vagy oda, végén mégis csak meglett a +2 év)
Importőr saját jóindulatából nem ad semmit, azért adta amiért most a Kia "7 évet" ad.Hogy saját szavaiddal éljek: tenyleg tajekozodj minimalisan, mielott nagy hangon osztanad az eszt
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Olvasd el még egyszer az első hsz-t amit bemásoltam, majd a tc-n a népítélet véleményeket, és a belinkelt oldalon a garancia részleteit.
"Egy fórumban olvastam pár napja" kezdetű hozzászólást, nem tudom rajtad kívül ki vesz tényszerűnek, ami kivételesen 2 dolgot leszámítva, teljesen korrekt volt.
Ezúton kérek elnézést Szepsutitől, ha ez miatt gondolta volna meg magát a verdát illetően. Csak segítő szándék vezérelt.
És, hogy akkor "tényszerű" legyek, ezt a kocsit úgy hirdetik, hogy:
7 év vagy 150.000 kilóméter teljes körű garancia !!!!
Nincs ott, hogy ja, de 3. évtől már csak a fődarabokra, de azoknak is inkább csak a felére, meg majd még kitaláljuk, hogy mire nem, kalaptartóra, lepkehálóra, kabátgombra, nincs ott semmi.Tc. népítélet:
Olaj folyik, műanyagok 1 hónap elteltével széttörnek-zörögnek, mp3 lejátszó szar, kormánymű is típushiba gyanús, 3-4 hét mire bármit cserélnek.Ha 2 hónapig nem jön alkatrész, akkor kiszedik az alkatrészt a szalonban lévő kocsikból. Szervíz képzetlen, nemtörődöm. Hozzászólók nagy része már az első hónapban megtapasztalta a kia garanciát, már előre rettegnek a jövőtől.....Fórum vélemény amit becopyztam meg pont ez a kategória. Semmivel sem különb a Te vagy az én vagy bárki más véleményétől. Legalább a témába vág, és a lényegi mondanivalóját tekintve korrekt. A 10.000 hsz-ből 9500-at simán ki lehetne törölni innen, mert semmi keresnivalója itt, és nyitni neki egy általános autós-beszélgetős topicot.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Én ezt egy fórumban olvastam, onnan idéztem. Jól hangzik ez a 7 év gar. a fődarabokra csak amikor már az elején ennyi a kivétel, meg a magyarázkodás akkor mi lesz a végére....Gyakorlatilag az összes fődarabból ki vannak véve a lekritikusabbak.
Ahogy olvasom amit linkeltél, még inkább ez jön ki belőle:
"Ha eltelt a három év, de az autó még nem futott 150 ezer kilométert, a garancia további két évre kitolódik - de már csak a hajtáslánc fődarabjaira érvényes. Kuplungszerkezetre igen, tárcsára nem. Váltóra igen, lengéscsillapítókra nem. (VIGYÁZAT, POZOR, ATTENTION!!! A szalonban nekem aztr mondták, hogy a gömbfejek is a hété éves garancia alá esnek, viszont ezt később a Kia PR-osztálya cáfolta! A gömbfejek cseréje tehát saját zsebből fizetendő!) Főtengelycsapágyra igen, klímakompresszorra nem. Ha a cee'd további két év elteltével még mindig nem érte el a 150 ezer kilométert, ugyanez a szűkített garancia újabb két évvel meghosszabbodik. Három meg kettő meg kettő az hét."
"a cee'det a teljes garanciaidő alatt minden csip-csup hibával mindig márkaszervizbe kell vinni, ha máshol cseréltet az ember akár csak egy elkopott fékbetétet (és észreveszik), ugrik a garancia. Így hát 150 ezer kilométer alatt a kötelező szervizek díjából a Kia - számítása szerint - megkeresi az esetleges garanciális javítások költségét. "
Kollégám vett 2003 -ban egy Nissan almerát 5 év garral. Azt mondták neki, hogy ha 3 éves lesz a verda, behozza egy sima átvizsgálásra "némi" pénzért és, ha nem volt árokba-tetőn simán megkapja plusz két év gart.
Letelt a 3 év, minden szervízen ott volt, sérülés mentes, visszavitte, adják meg a plusz gart. Uram, hát a Nissan már visszavonta az akciót, ez már sajnos nem él, nem tudunk +2 év gart. adni. Érdeklődés, könyörgés, hivatkozás szerződésre, kiabálás majd anyázás.
+2 gar megkap, ami idén le is járt, kolléga boldog nincs több kötelező lehúzás a szervízben...Azt mondja nagyon nem érte meg. Ha a Nissan belebukott az 5 évbe akkor vajon a kia mit fog művelni a 7 év alatt?
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz szepsuti #10178 üzenetére
Egy fórumban olvastam pár napja, és eléggé meglepett,ill. annyira nem is :
"Amúgy (állítólag) nagy átverés a Szíd, mert a 7év gar nem a főalkatrészekre vonatkozik, az ugyan úgy 3év/100k km... a 7év csak a minden más gyár által vállalt 12év átrozsdásodás konckurenciája... apróbetűs
A gyári mp3-as lejátszó szinte kivétel nélkül mindben tönkremegy, A városba két Szíd tulajjal beszélgettem... nos mindkettőböl csöpög az olaj, és a szervizben meg megy a "bután nézés" " -
gaborbol
őstag
válasz dragonfx #8599 üzenetére
Gyári előírt 120 helyett 90-nél cserétette a cég, de ezek után fontolóra veszik majd a 50-et is....
Végül is igazad van. Mivel csak renaultból van 6 darab a cégnél, ha 40-50 ezrenként cserélik, csak ezen a 6 autón akkor az valóban nem is olyan sok pénz ....
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz forceberg #8579 üzenetére
Nálunk dci cliók vannak. 4.1 - 4.6, de öt liter felé még nem tudtuk vinni....
Dci iszonyat jól fogyaszt-megy amíg ugye .....
(a megane-nak 74.000 kilóméternél szakadt el a vezérműszíjja, nem garos, javítás 370k+fa!!
Egyik cliónak múlt hét pénteken 163.000-nál szakadt el, pedig 90.000-nél lett cserélve a gyári előírt 120.000 helyett!!!!!!
Most jött az ajánlat 450k vagy esetleg bontott motor ....
És összesen van 6 céges renault ....[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Ártatlanul tolattam hátrafelé,a szemét fa meg hirtelen kinőtt mögöttem.Így történ ez tisztelt bíróság kérem szépen.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Rutinos autóvásárló koromban,megvettem életem első veráját,nagyon frankó volt, semmi baja,full hibátlan.
Eljött az első olajcsere,elhozom a szerelőtől,olyan furcsa a hangja,mintha kopogna valami.Hívom az extulajt,ő nem tudja,de hívjam a szerelőt aki szokta csinálni.
Igen-igen kicsit kopogott raktunk bele metabondot.....
Ó bakker vetem én is metabondot,de már nem segített.
Olaj,metabond,és a motor,ment a kukába
Aztán motorcsere,1 évig használtuk,csak tankolni kellett bele, majd eladtuk....(a végén semmit nem buktam, mert jó áron sikerült eladni a vasat,mákom volt,de ezt egy életre megjegyeztem....)[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
OMG ki beszélt itt 5 csillagról?
Itt konkrétan 1 dologról volt szó:
Arról ,hogy ha választanod lehetne, hogy az 1999-es 750 kilós swiftbe ülsz be az egész családoddal, vagy egy 1993-as 1200kg-os galantba,vagy peugeotba,vagy bármi hasonlóba mielőtt belédcsattank akkor melyikben ülnél szivesebben.Erről volt szó.De nekem mind1,mit vesz,mert az ő döntése,se meggyőzni,se rábeszélni nem akarok senkit semmire,nem is lehet[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #4954 üzenetére
Ez egy tény a szuzi olcsó,keveset kajál, megbízható.
Ismerős aki márkaszervízben melózik azt mondta,ha javításukból kéne megélni már rég éhendöglöttek volna.Viszont ha törnek....Munkatárs állt a lámpánál pécsett a plázánál,és szerencsére egyedül ült a kocsiba.
Hátúról belerongyoltak,szuzi totálkár,az anyósülés 90 fokot elfordult mellette!!!!!!
Most, ha a felesége hátul ült volna a gyerekkel akkor kettős temetés......
Kiszállt a kocsiból és megfogadta, hogy soha többet nem vesz szuzit.. -
gaborbol
őstag
ÜDV!
Én pedig egy ilyet ajánlanék.
300k körül megvagy,nem egy rakéta,de nagy tágas,megbízható,olcsó fenntartani,fogyasztás 5,5l körül,a világból kivisz,van ilyen egy a családba kb 9 éve.
Tavaly behalt a motorja 490.000km-nél.Bontóba mondtak a használt motorra 60k-t.Osztrák papíros autó kompletten full üzemképesen 80k-ért lett véve.Abból lett átpakolva a moci+váltó, ami azóta is hibátlanul megy,és tartalékba meg ott a komplett autó.
Ezek még meg voltak csinálva,nincsenek agyonbonyolítvaNem jót linkeltem elsőre
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz dabadab #4797 üzenetére
Tuti,hogy 3 sebességes manuális krézi váltóval volt,de meg is találtam a Kelly Blue Book-ba,meg ebay-en is:
1987 Chevrolet 10 Pickup
Vehicle Highlights
Engine: V8 5.7 Liter
Transmission: 3 Speed Manual
Drivetrain: 2WD
Tudom hülyén hangzik 87-be v8 5.7 +3 sebi, de ezt tényleg gyári megoldás[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #4792 üzenetére
Amikor a végleges céghez kerültem, nem volt kocsim.Első nap az új munkahelyen.Kérdezi egy srác,hogy hová szoktam menni meló után?
Mondom perpill nincs kocsim, úgy hogy sehová.Azt mondja: hozok neked 1-et.Mondom persze oké.De tényleg,holnapra itt lesz.Eljön a holnap reggel,mondja,hogy nem hozta a kocsit.
Gondoltam magamban, nem ért nagy meglepeteés,majd hozzáteszi,mert elvittem szerelőhöz átnézetni előtte,mielőtt kölcsönadnám
Másnap reggel szól,hogy kint van a kocsi a céges parkolóba,a fényzezés szar,azzal ne törődjek,de hibátlan a kálya,első tulja,4 kocsija és ezt már nem nagyon használja....
Amikor beindította a motort 5 percig csak vigyorogtam,meg röhögtem...
Hogy szavaitokkal éljek,tipikus "cicbaba" kocsi voltMo-on addig a legnagyobb kocsi amit vezettem fater 1,9d 405 peugeotja volt
Ez meg ha jól rémlik 5,4L + 3 sebességes kézi váltó,sajnos már a tipusra sem emléxem,de majd kideítitek.
Jótanácsként annyit kaptam,hogy városba elég a kettő,de az sem lényeg,mert 1-be is elmegy bárhol:Egyszer kiszámoltam mennyit iszik,mert a muataó gyakorlatilag szabadesést produkált,valami horror volt...Talán 10mérföld/gallon-t produkált.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz tiv61us #4763 üzenetére
Sajna Magyarországon vagyok,de remélem már nem sokáig.... amint a zöldkaresz a zsebembe van, már lépek is.
Már nagyon visszavágyom,ha nem járt volna le a vízumom, soha az életbe nem jöttem volna vissza....
Ne is írj ilyeneket, mert csak elkapnak az emlékek és szomorú leszek.
Mi hosszabb utat egyszer tettünk meg, Washington Dc-ből mentünk Kansas City(Missouri)-be kocsival ,de nagyon élveztük.A 300 $-os ford taurus sw nagyon kitett magáért
(91-es évjárat,V6-3.0,klíma,servo,tempomat,plüss belső,elektromos ülések-ablakok,minden....mit nem adnék most, ha ezzel a "kinti szarral" mehetnék most egy kört )
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #4710 üzenetére
Tud menni 100-a,l csak az adott körülmények között azt nem lehet kivárni épp ésszel.
Az a baj, hogy az autópályára a kihajtósáv nagyon rövid,ezért nem tud úgy felgyorsulni, hogy biztonságosan ki tudj sorolni a leglassabb sávba se.Szinte mindíg nagy a forgalom és, ha a mutatvány elsőre nem sikerült és be kellett fékezned akkor gyakorlatilag véged volt....
(Nagyátlagba jól vezetnek, még a 70 éves mamikák is úgy elrugták a verdát a lámpánál,hogy csak kamilláztam, és ott nem az 1,4-1,6-os motor az átlag a motorháztető alatt, hanem a 3.2-3.6 lityis amihez hozzá is vannak szokva)
-
gaborbol
őstag
válasz tiv61us #4692 üzenetére
Első autóm usa-ba, egy ilyen "szörny" volt
Kijöttem vele a parkolóból,át egyenesen az eslő kereszteződés felé,lámpa zöld-sárga,gondoltam simán átérek még .Befordulok-sziréna-rendőr-félreállít.Kérdi ez mi volt?Remegek mint a kocsonya,mondom diák vagy,első napom itt,most kaptam az autót,gondoltam simán átérek még a lámpán...
1 nem bűntet meg,csak figyelmeztet,elég bűntetés, hogy ilyen kocsit kaptam.
2 vegyek egy autót, mert ez nem az, és meg fogok dögleni benne,pl egy olyat mint az ővé
(hodály nagy ford, 2-3 geo metro kijött volna belőle.... )
3 várost ezzel a "járművel" el ne hagyjam(ezt akkor még nem értettem)Amikor autópályára fel akartam kanyarodni vele és besorolni a leglassabb sávba, azt hittem becsokizom.Mondtam neki szedd össze amid csak van ,mert itt döglünk meg, te is meg én is.Hamar le is cseréltem,egy 300$-os ford taurus kombira.
Ő volt a drága:
[ Szerkesztve ]