- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Windows 11 24H2
- AMD RX6300 kisteszt
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Intel I5-2500k vs. AMD Athlon X4 860K
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puttyos
csendes tag
válasz Der Bosss #762 üzenetére
Ez így van, mocsok hideg van mostanában! Mikor lesz már nyár????? Már alig várom, hogy lehessen ismét hajnalig bütykölgetni az udvaron. Van ugyan garázsom, de ott nem olyan és ott is hideg van! Igaz hogy be lehet gyújtani, csak még nincs leszigetelve és elég hamar elmegy a meleg. Meg az nem is olyan, mintha az ember holdfénynél bütykölget és már k.-vára lefeküdne, fáradt meg minden, de még azt a kis valamit meg akarja csinálni és egyszer csak reggel lesz .
Egyébként én is BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!! Idén már nem leszek jelen, mert elutazom és csak 4-én jövök haza. /1-jén ugyan itthon leszek egy kicsit, csak az más, akkor nem igazán leszek beszámítható, utána meg megyek tovább / -
Templomegere
senior tag
válasz Der Bosss #758 üzenetére
Nem tudom , nekem már 3 éves lassan a motor , de ebből egy pinaszörnyi olaj sem folyik, szivárog .
Nem biztos hogy a drágább az jobb adalék , na meg olajfolyásra mint írtam nem használunk adalékot , motorkánk kényeztetésére inkább .
Én sem pontosan úgy értettem hogy te most konkrétan dicsekszel valamivel stb , pusztán magáról az elgondolásról van meg a véleményem , a problémákat nem megkerülni kell hanem megoldani . Szerintem .
-
Dawess
csendes tag
válasz Der Bosss #681 üzenetére
Ilyen is van...bakki
Nem tudom milyenek vannak benne, augusztus végén vettem a vérdát, szerintem még az előtt tette bele az előző tulaj, mert nem néznek ki öregnek...könnyen le tudtam a vezetéket csavarni...meg ha régiek lennének, nem igy néznének ki.Akkor ezek szerint marad az 5x izzítás...?MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #672 üzenetére
Szevasz
Én úgy tudtam, hogy az előkamrás motoroknál mindenképpen kell ízzítani, mivel besűrített levegeő áthaladása az előkamra furatán hőmérséklet veszteséget jelent és ezt pótolni kell, mikor indítunk.
Nekem meleg motornál is jelez vagy 3-4 másodpercet ízzítást, de néha még várni kell vagy 5-6 másodpercig, mert ha azonnal próbálom indítani, nem mindíg akar azonnal indulni, csak nehány fodulat után.Amúgy a gyertyáim kb. 15-20 másodperc alatt ízzanak fel teljesen, tovább ízzítva már nem változik a színük.
A sokszori ízzítás helyett akkor inlább már a beszívott levegőt kellene felmelegíteni legalább vagy 30 fokra, az talán többet érne !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #626 üzenetére
Sezvasztok !
Ízzítógyertya kérdés:
A párhuzamos gyertyákat (80-as utáni gépekben) visszonlyag könnyű megmárni !
Lekötitek a kábelt a gyetyákról és pl. egy multiméterrel dióda, vagy ellenállás (200 Ohmos mérés határban) mérés állásban megnézed, hogy vezet e a gyertya, mint egy ízzónak a szála.
Sőt, mivel a gyári adatok szerint (Beru gyertya adatlapja, neten megtalálható) 14 ampert vesz fel a gyertya 11.5V-os feszültségen, ez még valszeg éppen belefér egy multiméter áramerő mérés határába.
Igaz, a legtöbb elvileg csak 10 amperig mér, de a kijelzés az megy 20-ig is és rövid (értsd pár 2-3 másodperc) ideig kibírja a nagyobb áramot is.
Ezzel még azt is össze lehet hasonlítani, hogy melyik gyertya mennyire van elhasználódva, mennyire egyforma az áramfelvételük, tehát mennyire azonos teljesítménnyel fűtenek.Előtte mindenképpen le kell mérni a gyertyán megfejelenő, terhelt (tehát ízzítás közbeni) feszültséget is és akkor lehet viszonyítani a gyári értékekhez !
Tehát:
Vezetőképessgé vizsgálat: 1. a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, egy 21-60Wos ízzó (az ízzó maradhat rajta sokáig),
2. vagy nem vesztek le semmit és a multiméter ellenállás vagy dióda mérés állásban a gyertya vezetákcsatlakozására a másik vezetéke pedig a testpontra (motorblokk, váz)!A gyertya teljesítményének, állapotának vizsgálata: a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, a multiméter áramerő állásban, a két vezetéke a két ponthoz csatlakozik ! (a múltiméter csak 2-3 másodpercig maradhat rajta, nem tovább !!!)
Ha kérdés van, szóljatok!
Sok sikert mindenkinek a méréshez!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #583 üzenetére
. . .Jah, osztom a véleményedet, csak lenne hozzá egy ilyen sép kis műhely is . . .
Az biztos, hogy én is így csinálnám meg legszivesebben, csak sem helyem, sem eszközöm, sem elég tudásom hozzá, bár ez utóbbi a legkevésbé problémás, sokmindent megcsináltam már.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- Melyik tápegységet vegyem?
- Eltűntek a mobil GPU-k az AMD és az Intel útitervéből is
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kuponkunyeráló
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kutya topik
- AI a játékokban és azon túl
- Viccrovat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest