Szia! A korai évjáratoknál mintha valami olajpumpa dologról hallottam volna. Váltóról én még rosszat eddig nem hallottam. Most egy 2017-es 2.0 145 lovast hajtok éppen cégesként, ez egy szoftveresen butított 165 lovas, 76.000 km van benne, hibátlan az autó. A kormányon meg a váltógombon van a beltérben egy minimális kopás. Összes probléma vele az 5 év alatt egy garis visszapillantó tükör motor csere volt. Arra készülj, hogy szerintem a futómű nagyon hajós, 10g civicben nem ültem, de tippre is ahhoz képest kevésbé lesz közvetlen.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
ADAM1337
nagyúr
A futóműről én csak hallottam, hogy hajós hozzám már ültető szettel került einbach. Úgy hogy nekem közel se dölöngél úgy mint a többi az utakon.
UAG Metropolis LT MagSafe Apple iPhone 15 Pro Max tok eladó
Moleman
addikt
Az olajpumpa szerintem csak a dízeleket érinti.
Nekem a CX-5 billegett nagyon (meg teljesen alátekert kerékkel néha koppant parkolás közben), aztán kiderült, hogy majdnem teljesen át voltak szakadva az első lengőkarok szilentjei, érdemes lehet ránézni. Új szilentekkel majdnem teljesen megszűnt a billegés, pedig nagyon tapadós a nyárigumim. Korábban én is gondolkodtam ültetőrugón, de így már elégedett vagyok vele.
nyepi
tag
Azért ilyen fals infókat ne terjesszünk már, hogy "A korai évjáratoknál mintha valami olajpumpa dologról hallottam volna."
Ha nem ismered a típust, akkor nem kell "tanácsot" adni.
A 2.5-es benzinessel nincs ilyen gond. Ott egy dologra kell odafigyelni, az olajfogyasztásra. Ha azt figyeli az ember, akkor nem lesz vele gond. A váltó szintúgy egy megbízható konstrukció.
Futóműbe pedig +1 Moleman kollégának. Nagyon érezhető a szakadt szilent. Nem csak Mazdánál, hanem minden típusnál. Főleg az ilyen egyszerű, Mcpherson futóműnél. (ez sajnos visszalépés Mazdáéknál).
Alapvetően amúgy aki nem akar / szeret sportosan vezetni annak szerintem nagyon jó a 6-os futóműve, elnyel minde hibát, kényelmes.
Ebben a videóban volt összeszedve az összes motor probléma ha jól emlékszem, benzineshez is említett infót.
"Főleg az ilyen egyszerű, Mcpherson futóműnél."
Elöl Mcpherson? Ezt nem tudtam. Ahhoz képest nem csillapít rosszul.
Bár lehet ez az oka annak is, hogy sokkal direktebbnek, sportosabbnak éreztem a 7gen accord futóművét, abban komolyabb technika van egy fokkal.
[ Szerkesztve ]
hülyegyerek
addikt
Én baromira szeretek sportosan vezetni, csak nincs hol. Főleg munkábajárásra, családdal nyaralásra használom az autót, arra meg nem kell kanyarvadász futómű. A feleségem ceedjét is sokat használom, azzal is jól elvagyok, pedig az se egy versenyautó.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
Moleman
addikt
Én jól tudom magam érezni munkábajárás közben is, mikor fékezés nélkül esek be a belátható kanyarokba/körforgalmakba. Nem mellesleg a fogyasztásnak is jót tesz, kisebb a lendületvesztés, a fék sem kopik. De a keskeny eco-gumis Swifttel is móka a bevásárlás, bármennyire is buta a futóműve, a tonna alatti súly garancia a jó viselkedésre.
Igaz, én többnyire Ausztriában vezetek, ott mindenhol jó a burkolat, rossz minőségű magyar utakon még ballonos kerekű SUV-val se nagyon lehet szórakozni.
hülyegyerek
addikt
Győrből ingázok Bécsbe autópályán, egyenesen meg akármivel lehet gyorsan menni.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
Moleman
addikt
Ja igen, az úgy kicsit unalmas. Én Sopronból Bécsbe, az sem sokkal izgalmasabb, de az A2/A3 csomópontot szeretem, ha épp nincsenek előttem.
Egyenesen gyorsan menni általában nem éri meg, inkább elindulok pár perccel korábban és megúszom 6.5 literes fogyasztással, minthogy 150-nél benyeljen 9-et.
[ Szerkesztve ]
(#5212) hülyegyerek válasza hülyegyerek (#5208) üzenetére
hülyegyerek
addikt
Ma voltam kipróbálni egy 2 literes fl előttit. Nem tűnt vészesnek a futóműve, a kormányzása egész sportos, a váltója viszont baromi jó volt. Szerintem jó lesz ez nekem.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
(#5213) kisharsany válasza KenBlock43 (#5184) üzenetére
kisharsany
tag
Én 5-ös CW Mazdát (2011 utáni) kerestem sokáig, de totál esélytelen. Egytől-egyig az összesnek az alja egybefüggő rozsda, ránézni is rossz. Maga az autó tökéletes lenne nekem, de ezekkel legfeljebb a következő műszakiig lehet gondolkodni.
Aztán ott volt még néhány példány, ami a kereskedőnél le van kenve fekete trutyival, furcsa mód még nem is poros az alja. Az alatt ugyanúgy rohad minden.
Hétvégén benéztem kíváncsiságból néhány 6-os Mazda alá, azok is vagy frissen lekenve vagy masszívan rozsdásak.
[ Szerkesztve ]
enddav
aktív tag
Nézegetem a 2017 utáni faceliftes 3-as benzines mazdákat olyan 6 millióig, de nem ismerem a típust, 2.0 szívó motorjáról jókat olvastam és külsőleg is tetszik. Ez például tetszik: [link]
A Takumi felszereltség miben rosszabb mint a revolution top? A nekem fontos led lámpa és tolató szenzor elől hátul ebben is megtalálható. A 18-as felnitől mondjuk félek azért, magyar utakra max 17-est tudnék elképzelni.
Jelenleg egy 2013-as Golf 7-et hajtok, 1.4 TSI motorral 122 lóerővel. Ahhoz képest belső anyagminőségben és csöndességben hasonló lehet? A közvetlen befecskendezésből adódó kokszosodás ugyanúgy érinti a típust, mint a TSI motorokat? 100-150 ezer km után diószórásos tisztítás ajánlott?
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
#21346560
törölt tag
Bőr belső, napfénytető. Én kb ennyit látok.
Safranek
aktív tag
Kihívnám az autorevizort , ha minden okés , megvenném , minél előbb. Illetve ha hosszabb távra gondolkodsz , alváz és üregvédelem.
Amúgy normálisak a tulajok , szerintem.
mazda-skyactiv-g-2-0-engine-problems
[ Szerkesztve ]
„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
Moleman
addikt
Ez jó kis autó, én is szívesen elfogadnám.
3-ason csak 16-os vagy 18-as kerék volt gyárilag, a nagyobb modelleket adták 17-19-cel. A minőség/csendesség szerintem rendben van, a Golf után sem lesz hiányérzeted.
A kokszosodás kevésbé jellemző, mert ezekben gyárilag van olajlecsapató, de ha úgy nyugodtabb vagy, ártani nem árt. Valamennyi lerakódás biztos keletkezik ezeknél is, de még nem foglalkoztam vele (165 ezer km van az enyémben).
Azt javaslom, hogy probalj ki egyet. Engem a 6-osban nem gyozott meg a 2.0 szivo karaktere. Lassu a gazreakcio, kelletlen, lomha. A 3-as konnyebb, azt talan jobban viszi.
sutszi
veterán
Én a te autód nem is értem ezzel a konfigurációval. 145Le-s változatot kb nem is árultak. 120Le és 165Le volta a mainstream...hogy ez most nálad miért van, arra tényleg kíváncsi lennék.
Ne értsd félre, nem mondom, hogy ez okozza a nálad a gyengeséget...de 155Le-s régebbi 6-osra nem volt különösebb panasz. Igaz a az a 2.0 Disi
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Moleman
addikt
Ugyanaz a motor mind, 120-145-160-165 lóval, csak a gyengébbek elektronikailag butítva vannak 4000 fölött, 4000 alatt tökugyanúgy mennek. A 120 és 145 lovasnak hosszabb a váltója, amiatt is lehet, hogy gyengébbnek érződnek. Átírt motorvezérlővel amúgy mind 180 ló körül lenne.
Az újabb 150 lovas 2.0 kicsit nyomatékosabb már alul, az MX-5 ND 160 lovasa pedig nyomatékszegényebb, cserébe 250-nel tovább forog.
[ Szerkesztve ]
Van belőle bőven hahu-n is
Ja, hallottam már hogy chipszelve (optimalizálva) jobbak ezek a motorok.
#TOTTI
őstag
6-osnál az volt a legkisebb.
sutszi
veterán
Ja-ja... nekem az okozza a zavart, hogy amikor az utóbbi pár évben... évente 1-2 alkalommal ráfutottam a mazda.hu kalkulátorra... ( szomorkodni ) akkor nem volt 145LE-s opció.
Most ránézve...van...hm... pedig esküdni mertem volna.
Viszont ezek után biztos nem választanám.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Moleman
addikt
Az enyém 165-ös, azt nem bántottam, de ha 120-145-ösöm lenne, azt már megcsipszeltem volna.
#5224 sutszi
Nekem pont ezek a legszimpatikusabbak, 14-16%-kal hosszabb a hatosuk, autópályán annyival kevesebbet forognak. Csendesebb és kevesebbet is fogyaszt.
Amúgy az is lehet, hogy azért nem jött veled szembe a 145-ös a konfigurátorban, mert mindig Revolution felszereltséget néztél. Régebben legalábbis Attraction volt a legnagyobb, amivel még lehetett rendelni. Az utóbbi években már nem jártam arrafelé szomorkodni.
[ Szerkesztve ]
Ne is. Kevés ez így ebbe az autóba.
Céges, nyilván így nem okosította senki.
Palesztin994
aktív tag
Sziasztok!
1 hete hoztam el a 6-os mazdamat. Tegnap vezettem először sötétben. 2 kérdésem volna. Az egyik, hogy lehet-e állítani a fényszórók magasságán (bár asszem jó helyzetben vannak, de azért érdekel). A másik, hogy az adaptív fényszórók ugye követik a kanyart. Olyat is tud, hogy a távolságit le és fel kapcsolgatja, ha jönnek szembe? Tegnap úgy tűnt,hogy nem nagyon kapcsolja le, ha jönnek szembe, igaz,hogy hamar lekaptam, nehogy kiégessem a szembejövő retináját. :D
Az infotainmentben találtam beállításokat rá, de ezeket pont nem. Úgy tudom,hogy tudja ezt is a kocsi, nekem a fullos takumi plus van.
[ Szerkesztve ]
Moleman
addikt
Palesztin994
aktív tag
Azon van, de lehet,hogy nem előre toltam,hanem hátra húztam?
Ha úgyis mukszik a " manuális módban", akkor az volt a gond.
Köszi szépen!
Elvileg AUTO módban kell legyen és simán előre kell nyomd a kart, refi pozícióba. Ezután le kéne kapcsolja ha utolérsz valakit vagy ha jönnek szemből. [link]
Palesztin994
aktív tag
Köszi!
#21346560
törölt tag
Persze ha nincs jól beállítva a szembejövő lámpája, vagy nagyon matt a búrája, és nem világít rendesen, akkor aránylag későn kapcsolja le az automatika a refidet.
Palesztin994
aktív tag
Áh, értem. :)
Palesztin994
aktív tag
Sziasztok! Egy ismerősöm most riogatott ismét a rozsdával... Azt mondta,hogy most látta, hogy az egyik ismerőse, új, 10 ezer km-es CX5-öse tiszta rozsda lett. Ez egyedi, ritka eset? Azt hittem már kinőtték ezt... Igaz, hogy nem sokára viszem alváz- és üregvédelemre (most van a kocsiban 350km) , de akkor is aggasztó,amit mondott.
[ Szerkesztve ]
#21346560
törölt tag
Nekem is mesélte egy ismerősöm, akinek a nővére hallotta valakitől, akinek az apukájának az apukája....
Palesztin994
aktív tag
Én is ennyi hitelt adok neki egyfelől, masfelol meg mégis fúrja az agyam. : D
Moleman
addikt
Kíváncsi lennék mit ért az alatt, hogy tiszta rozsda lett. Nem ment vele és berozsdált a féktárcsa?
Lehet, hogy valakinek ez is tiszta rozsda, de engem nem zavar, hogy nem fényes a kipufogó, a kerékagy és a féknyereg. Na jó, a lengőkar már kicsit csúnya, de 5-6 év még biztos benne van.
A kipufogón és a futóműelemeken kívül rozsdának nyoma sincs, nekem ennyi a lényeg.
#21346560
törölt tag
Hasonlóra gondoltam az előzővel.
Sok laikus rozsdát lát BÁRHOL, akkor annak az autónak vége.
Pedig tényleg sok helyen teljesen természetes a rozsdás FELÜLET.
No meg azon is kiakadok tényleg, hogy esőben hazaérek, tárcsák másnapra rozsdásak lesznek, valaki ránéz, és fúúú ez milyen rozsdás autó!
a sózott osztrák alpokban biztos jobban rozsdásodik, mint egy fűtött pesti garázsban
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Palesztin994
aktív tag
Gyanítom én is,hogy túl lett parázva... Egyébként bármilyen új kocsimat vinném alvaz es uregvedelemre, ártani biztosan nem fog, így megy a 6-os is. :D
hülyegyerek
addikt
Üdv. Automata váltónál van gyári olajcsere periódus ?
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
#21346560
törölt tag
Sokan sokfélét mondanak, az a legjobb, amikor azt hallom, hogy "abbannemkellcserélni".
Mostanában már szerencsére inkább ezt olvasni mindenhol:
"Általában 60 és 120 ezer km között, vagy öt év a jellemző gyári csereperiódus."
Én 90k-nál cseréltettem.
Drago86
csendes tag
Sziasztok!
2014-es szedán Mazda 3-ba szeretnék utólag tolatókamerát és -radart rakatni, lehetőleg úgy, hogy ne külön monitort kelljen berakni. Tudtok olyan helyet, ahol szakszerűen megcsinálják? Extrán jó lenne, ha nem egy vagyont kellene kifizetni.
Bónusz kérdés: Apple Carplayhez tudtommal valamilyen alkatrészt (usb csatlakozót?) cserélni kell, de úgy is csak vezetékkel fog működni. Vezeték nélküli megoldásról tud valaki?
Köszi!
hülyegyerek
addikt
Én tudom, hogy kell, de az a kérdés, hogy a Mazdánál kötelező e. Kinéztem egy automata 6-ost, aztán nem szeretnék unatkozni a trélerre várva.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
Moleman
addikt
Márkaszerviz- és országfüggő. Átnéztem nagyon sok service plant, a magyarokban pl soha nincs benne a fékolajcsere, minden szervizkor "csak ránézünk, jóvanazúgy", míg Kanadában 1-2 évente cserélik... A váltóolaj hasonlóan van kezelve, ha magyar az autó, szinte biztos, hogy nem kapott semmit motorolajon (és olajszűrőn) kívül. Meg talán 2 évente légszűrő.
Ha nincs szerencséd, még azt se kapott, egy ismerősöm vett egy 11 éves Nissan Micrát, belenéztem, a 11 éves gyári légszűrő volt benne... A motor hangjából ítélve a motorolaj is valószínű, hogy gyári.
hülyegyerek
addikt
A Mirainál volt szervizelve az autó, légszűrőt cseréltek többször is. Váltóolajat viszont sehol nem láttam a listában.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
hülyegyerek
addikt
Motorolaj, olajszűrő, fékfolyadék, utastéri légszűrő 20 ezrenként volt cserélve, a légszűrőt meg 120-nál dobták le.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
Moleman
addikt
Na a fékfolyadék ritkaság. A 120k légszűrő kicsit ijesztő, én azt is évente cseréltem, amíg nem cseréltem K&N-re.
Ha 120-nál jóval több van már a váltóolajban, akkor az viszont necces. Az előző kocsimban 160-nál már a manuális váltó is széthullott a "gyári feltöltésű" olaj miatt, a mostaniban 155-nél cseréltem le a gyárit, ennek még nincs baja.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
ingyenes kategóriában
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- Intel Core I5-8600
- Akció! Dell Optiplex 3080 Micro / I5-10500T / 16GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica BESZÁMÍTOK
- ASUS Radeon RX 5700 XT Dual EVO 8GB GDDR6
- Videoton AB 1010 autó hangszóró pár eladó a képeken látható állapotban. Mindegyik hangszóró működik,