automatanal sztem elég must have
nekem mindig be van kapcsolva
automatanal sztem elég must have
nekem mindig be van kapcsolva
Dettó
https://tinyurl.com/rasoapro
Az enyemben meg nincs, labbal kell taposnom a feket a lampanal, mint az allatok
Jézus. Fogadjunk a vilagitast is kezzel kapcsolod fel/le
Kézi váltóst kérdezett, ezzel van "tapasztalásom".
Sziasztok!
Na, megvan az új vas: Mazda6 2.2, 2017, RT. Szép Mazda piros
Sajna még 3-4 hét mire vezetni tudok, addig csak a garázsban áll
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
Én mindig N be kapcsolok és nem kell taposni
IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
Az automatan van, akkor nyulok hozza ha kellene hatso vilagitas is (varoson kivul, eso, kod).
snorbi82: hideg motornal en is N-be teszem mindig, olyankor hamarabb melegszik
Nekem szerencsere mar a dlr hatul is vilagit, nem kell kapcsolgatni egyáltalán.
Autó 2 éves szervizén "cseréltek" elemet a távirányítómban, azelött nem írt semmit az autó, most három hónapra rá írja, hogy Kulcstartó tölt. alacsony. Cseréljen elemet. Kicserélem nem gond, csak fura.
Jártam már én is így. Sajnos fene tudja mióta és hol tárolták a cserélt elemet.
#5759tboy93: nem értem egyébként miért nem világít a hátsó fény is automatán a menetfények. Elvileg szoftveresen utólag is be lehet kapcsolni. Sokszor elegendő előre a menetfény, de lakott terület kívül főleg, jó ha van hátsó is. Neked mikori évjárat?
Kb. igy jártam én is. Egyéb miatt voltam szervizben, a pótkulcs már egyáltalán meg se nyikkant, ha már itt vagyok, kértem cseréljenek már benne elemet. Kicserélték, jó is volt kb. két hétig
Szerintem is az lehet, amit Gyufaaa mond. Megnyílt a szerviz, kaptak egy szatyor elemet, aztán azóta abból gazdálkodnak. Ahogy néztem, közepes minőségű elemet raktak bele, azoknak nem túl acélos a töltéstartása.
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
Nem mazda, kia. 2022-es. Sztem annal vilagit hatul is aminek ledes a hatso lampaja.
[ Szerkesztve ]
LEDes, de "sajna" nem. Mazdánál sajnos nem világít. Bár sok más gyártónál sem.
Nalam is kapcsolja a hatso lampakat automatan.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
Én sem értem, miért nem világít, a mai ledes világban 2×1 wattból meg lehet oldani a hátsó helyzetjelzőt...
Én fixre kötöttem az egyik pár hátsó lámpám, gyújtásra világít. Így tényleg csak sötétben kell kapcsolgatni a lámpát, mikor már nem látok és/vagy vakít az első menetfény.
Milyen modell/evjarat? Anno amikor Forscannel bekapcsoltam az automatikus autozar funkciot, akkor csak a kodlampat lehetett szoftveresen bekapcsolni.
[ Szerkesztve ]
Elvileg szoftveresen be lehet kapcsolni, hogy a menetfények együtt a hátsó világítás is kapcsoljon. Még nem foglalkoztam vele. FB csopiban volt róla szó.
Gyárilag is beletehették volna az opciót, hogy akarod e vagy sem?!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy cserélve lettek a téligumik és mentem vele egy keveset, bedobta a műszerfalon az alacsony guminyomás ábrát. Azt hittem elment a nyomás valahol, de megnéztem és minden rendben volt vele. Villogással kezd és utána folyamatosan világít. Visszamentem a gumishoz, azt mondták fel kell tanítani, csak aznap már nem volt idejük vele foglalkozni. Tényleg csak tanítással oldható meg, vagy ezt itthon is meg lehet csinálni valahogy? Olvasgattam néhány fórumot, valahol azt írták adjam rá a gyújtást, vegyem le, majd utána indítsam be, menjek vele és jó lesz, de ez nem oldotta meg a problémát.
Az alany egy 2009-es Mazda 6 GTA
[ Szerkesztve ]
Nincs benne jelado/vagy lemerult benne az elem.
Jeladó biztos, hogy benne van, ugyan az a felni ment vissza. Viszont az elemet se hinném, mert előtte semmi gond nem volt vele, a csere után jelzett be.
Geppel ra kene nezni, addig csak talalgatas.
Lehet egy reset kell csak neki. Nekem minden kerékcsere után el kellett játszani:
https://www.auffenbergmazda.com/reset-tire-pressure-light/
"Viszont az elemet se hinném, mert előtte semmi gond nem volt vele, a csere után jelzett be."
- Az elektromos cuccok többsége igy működik, amig nem piszkálod addig nincs semmi baja
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
Azért az ilyen gumisnak is l@f%sz mindenhova, hogy nincs rá idejük, de akkor legalább szólna mikor elviszed
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Ha jól emlékszem GH-s 6-ost géppel kell tanítani, ha valamiért elfelejtette. Szerintem a gumis összekavarta a felniket. Úgy szoktuk az ilyet csinálni, hogy ahonnan lekerült a kerék, oda is menjen vissza és akkor nem okoz gondot. Szerintem próbálj meg egy akksi saru le, 10 perc pihenő, utána fel és menj egy hosszabb kört. Ha nem segít, akkor géppel kellene feltanítani.
Nekem 2 garnitura felni van, 8 szeleppel, voltak mar mindegyik elol es hatul is. Pont lesz.rja, melyik hova kerul. Jelado sugaroz, auto veszi az adatokat, mindenki boldog. Frekvenciat kell vagy lehet beallitani, ha nem gyari jelado kerul bele, de azt is csak egyszer.
15 decemberi harmas.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
Azért ez nem teljesen így van. Mazdánál igen, mert nem látod külön kerekenként a nyomásokat, de pl. Opelnél igen, és rosszul fogja mutatni az adott nyomásokat. Ezért szoktuk úgy rakni, ahogy volt és nincs probléma. Vagy ha összekeveredik, vagy a profilmélyég miatt át van cserélve, akkor újra fel szoktuk tanítani.
De mivel itt a kérdezőnél valami miatt felgyújtotta a visszajelzőt, ezért mégsem mindenki boldog, ez elkerülte a figyelmedet.
[ Szerkesztve ]
Nekem CX30 van, mindegy hova teszem a pontos nyomást mutatja. 4 új tpms, új felniben, semmit nem kellett tanítani. Sőt azt mondták, ha ezzel viszem el a kerekekt csere után 15 perc állás után ha elindítom betanulja és úgy is lett, pedig nem Mazda szervizben gumizták fel. És annyira pontos, hogy élőben tudom beállítani a nyomást úgy hogy a kijelzőn nézem.
Igen, az új Mazdák már megtanulják, csak menni kell vele. Csak ugye vannak az öregebb gépek is.
Az szokott egyedül gondot okozni, ha az autóban benne van a másik garnitúra felni a TPMS-el, és a 8 szeleptől behülyül és beveri a TPMS hibát. Olyankor már csak hibakód törlés után tudja feltanulni. Esetleg segíthet az akksi saru le-fel, ha az ember nem tud hibát törölni, bár azt még nem próbáltam.
Diagnosztika mutatja a nyomasokat is, es azt nem gondolnam, hogy akkora teljesitmennyel uzemel, hogy az elso hatso erzekelok osszekavarodnak. De ez csak az en elmeletem
nyepi: kérdeztem a gumist és azt mondta direkt megjelölték, hogy minden ugyan oda kerüljön vissza, ahol volt. Az akku sarus levételre én is gondoltam egyébként, azt meg is próbálom és ha van valami fejlemény, azt megírom nektek. Voltam ma reggel náluk különben, mert mondták menjek vissza és géppel feltanítják. Aztán annyi lett mondta ezt nem is lehet feltanítani, csak egy kis leírást adott a ketyere, hogy mit kell csinálni, vagyis hogy adjam rá a gyújtást, majd vegyem le, várjak kicsit és utána menjek vele, de ez nem oldotta meg. Csak annyit tudtak vele, hogy körbebérte a kerekeknél a szenzort, hogy érzékeli e és a bal hátsót többszöri próbálkozásra se mutatta.
Nekem ez úgy történt, hogy fent volt a nyári, tökéletes volt minden, felraktam a télit, szintén minden tökéletes volt, csak nem volt toppon a téli, így vettem egy új garnitúrát és miután ezt felrakták azután jött elő ez a probléma. Szóval azt se mondhatom, hogy a téli-nyárit keveri az autó.
Nekem van itthon kiolvasóm, de ezt nem hibaként kezelte, így törölni se tudtam, viszont elképzelhető egy rendes szakszervizes hibakód kiolvasó ezt látja.
Elképzelhető, hogy lemerült, simán előfordul.
Remélem nem gumizáskor törték le.
Ha jól rémlik GH-nál egy jó 15 perces procedúra a tanítás (amire alapesetben nincs is szükség), szóval én a Te helyedben megpróbálnám az akksi saru le/fel-t, ha nem oldja meg, akkor venni kell bele egy másik TPMS-t, szerintem felesleges bevinned márkaszervízbe.
#5781Uher:
De annak nincs realitása, hogy az ember diagnosztikán figyelje külön-külön a kerekeket. A Mazda rendszere inkább arra jó, hogy észre vegye az ember, ha defektet kap.
(a faceliftes CX-5, CX-30, CX-60, BP-s 3-asnál már látszanak külön-külön, pontos nyomással, az sokkal felhasználó barátabb)
Arról nem is beszélve, amelyikben nincs szenzor.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Kellemes Ünnepeket kívánok!
Tegnap cseréltem a mazdámban hűtőfolyadékot (3 BK, 1.4 benzin).
Az egy dolog, hogy kb. lehetetlen kideríteni, hogy mi és mennyi kell bele.
-Gépkönyv és egyéb autó információs oldalak: A gyárit tegyük bele (Oké B+, de az milyen? )
-Kutas: Olyat, amilyen színű most van benne. Kössz most a bordó és a fosbarna között van.
-Alkatrészbolt: Hát az összes japánba zöld van gyárilag, de a gép hozza ehhez a G12-t is.
-Google: A zöld (G11) a '96 előtti autókba való.
-Autós szakportál: Nem is a színt kell nézni.
Jól van, kapott G12 rózsaszínt. Túlléptem rajta.
Feltöltési mennyiség: 5,5L állítólag...
Max. jelen volt a kiegyenlítő tartályban, de kb. 3-3,5L jött le. A csöveket megnyomkodtam, üresnek tűntek. Öntöttem utána 2 liter csapvizet, egyből átfolyt rajta, nincs dugulás, nem is volt panasz se melegedésre, se fűtésre korábban. Ugyanennyi visszament, színe nem változott, minden működik. Mit b@sztam el?
[ Szerkesztve ]
Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
Hol engedted le a vízet?
Termosztát már nyitva volt?
Szerintem csak a hűtőből engedted le a vizet.
A hűtő bal alsó sarkában a leeresztőn.
A vízhőmérő már elindult felfele 30-40 fok körül lehetett.
Próbálok utánanézni máshol is, valahol azt írták, hogy hideg motornál kell cserélni, ami most, hogy írod a termosztátot, elég problémásnak tűnik.
Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
Az az igazság, hogy tökéletesen sosem fogod tudni leengedni a vizet. Úgyis maradni fog a fűtőradiátorban, vízcsövek kanyarulatában, hengerfejben, stb.
Akkor nem foglalkozom vele. Majd, ha legközelebb tankolok, ráméretek, hogy mennyire hígult így fel a bent maradt régi hűtőfolyadék miatt. Köszi!
[ Szerkesztve ]
Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
Ja, akkor lehet felreerthetoen fogalmaztam. Auto allasban (sotetben) kapcsolja az elso tompitott fenyszorot a hatsoval egyutt, amit nem talaltam az ugyanez lenne, csak a menetfennyel egyutt (vilagosban is).
Továbbmegyek, gyárilag nem kéne engedni, hogy csak elöl világítson helyzetjelzés.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
Furcsa, hogy lakott területen kívül fényszórót be kell kapcsolni ezért egy időben büntetett is a rend őre. Most meg a menetfény megy mindenhol ráadásul automatán és ez elfogadott.
Persze, hogy elfogadott, napközben a menetfény sokkal jobban látszik messziről, mint a tompított, mert csak szórt fénye van, nem az útfelületet világítja feleslegesen, pontosan ezért találták ki. Ha megfigyeled, sötétben majdnem úgy vakít a menetfény, mintha reflektorral jönnének szembe. Észak-Amerikában már 30+ éve használják, vagy a távolsági fényszórót kisebb fényerővel, vagy külön 13-21 wattos izzókat, mint menetfény.
Itt csak a hátsó helyzetjelző hiányával van probléma, de azzal is csak korlátozott látási viszonyoknál. Meg azokkal, akik felkapcsolják a helyzetjelzőt, hogy "legyen világítás", amitől kialszik a menetfény, és elöl-hátul helyzetjelzővel mennek mindenhol, amit viszont kifejezetten tilt a KRESZ. Volt olyan ismerősöm, aki elkezdett vezetni, és 1.5 év után derült ki, hogy folyamatosan így közlekedett. És még erősködtek a munkatársai is, hogy persze, ők is így mennek, mert ez így jó, ha nem kapcsolod fel, szabálytalan. A legtöbb embernek fogalma sincs, hogy mikor mi világít.
2.0 benzines motornál mennyire jellemző a hűtővíz fogyasztás? Ergo szoktatok e rá tölteni?
Vizfogyasztas egyik motornak sem jellemzoje
Okés! Köszi
Halogénnél valós lehet az észrevételed, de lednél nincs külön helyzetjelző. Ott a menetfény van plus tompított. Legalábbis Mazdánál. Ezért nem értem, miért nem kapcsol a hátsó "helyzetjelző" is.
A menetfény valóban elegendő, de csak napközben és jó látási viszonyoknál! Nem minden esetben megfelelő.
Sok ledesnél a menetfény fényforrása világít töredék fényerővel, ha helyzetjelzőre kapcsolod, tompított mellett is ugyanúgy csak halványan világít, a legtöbb ledes Mazdánál is így van. Nincs olyan autó, ahol a menetfény teljes fényerővel világítana a tompított mellett, szabálytalan is lenne, és vakítana is.
Sziasztok!
Mazda 6 ban érdemes 2.2 dízelben gondolkodni? 2016 utáni. Sokan inkább a benzines változatát javasolják.
Automata váltója milyen a mazdának?
Köszönöm
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
Nekem az van, manuális váltós. Városban, rövid távon ritkán használom (~10km). Én szeretem.