- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Rap, Hip-hop 90'
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
A T-34 behatás kicsit túlzás, bár a közvetlen kiváltó ok nyilván az volt. A döntött páncélzatot gyakorlatilag a kezdetektől fogva használják, már a Schneider CA1 is ezzel épült. Ám akkoriban még csak azért mert, gyakorlati jelentőségét még nem ismerték fel akkor. Az egyik első olyan alkalmazás, ahol tudatosan a szükséges lemezvastagság csökkentése volt a cél a Christie M1928 volt (az építés idejét gondolom nem kell külön megemlíteni). Ezt az amerikaiak elvetették, viszont a licencet megvették a szovjetek. Ebből lett kifejlesztve a BT sorozat, és a BT sorozat továbbfejlesztésével jött létre a T-34 (kiszélesített teknő, erősebb futómű, nagyobb torony és ágyú...), majd később a T-44, -54/55, -62. Szóval az amerikaiak és úgy általában mindenki előtt ismert volt az egész megoldás lényege, azonban csak a szovjetek vették érdemben alkalmazásba. Mondjuk ami azt illeti, az amerikai hk-k esetén sem véletlenül volt döntött a frontpáncélzat. Akik hosszú ideig teljesen figyelmen kívül hagyták a dolgot, azok a tengelyhatalmak voltak (mind).
A Panther-be KwK42 volt építve.
T28 az, kötőjellel egy másik hk-t jelöl (szovjet típust). Az amerikaiak (pontosabban a US Army) a kísérleti harceszközeiket jelölték sokáig így (mármint T, és közvetlenül utána néhány szám). Az sem volt igazából hk, csak egy vadászpáncélos. (Harckocsi rendelkezik körbeforgatható toronnyal. Az 1930-as évektől ez volt a harckocsi elnevezés egyik fő kritériuma.) Igazából már a Maus fogadására készült, de végül nem volt rá szükség. Értelme mondjuk egyiknek sem volt. Az E-100 még szódával elment volna, csak a hidak nem nagyon tudtak volna mit kezdeni vele. Jó nagy dögök voltak, de gyakorlati hasznuk soha nem lett volna.
A német motorok szinte jók voltak, csak benzint égettek. Ennek több hátránya is volt: egyrészt alacsony hatásfok, így nagy fogyasztás, következésképpen kis hatótávolság. Másrészt nem gyengén tűz- és robbanásveszélyes. Mondjuk megint csak a szovjetek voltak azok, akik felfogták, hogy ilyen helyre dízelmotor kell. Illetve a japánok használtak még nagy mennyiségben dízelmotorokat a hk-ikban. Mondjuk azok a kis micsodák nem voltak igazán komoly ellenfelek még egy Stuart-nak sem.
A SZU-152 (illetve általában a SZU-k) és az ISZU-152 (általában ISZU-k) között a különbség a felhasznált teknő. ISZU-k esetén Sztálin teknőt használtak, SZU-k esetén változó volt. A SZU-122 és 152 KV-1S teknőt kapott, SZU-85/100 a T-34-ét használták. A kisebbek pedig T-60/70 teknőt. De hogy legyen valami különlegesség is: létezett a SZU-76i is, ami zsákmányolt PzIII teknőkre lett építve (~201db).
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Projektor topic
- Autós topik
- Jövőre az Apple megérkezhet 2019-be
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z590 GAMING FORCE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest