- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sol4r: DDR2-es Processzorok összehasonlítása "azonos" órajelen
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GAI: Retro GPU-k mindörökké: a végleges koncepció, és a szereplők bemutatása
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- V.Milán: Aktív tag lettem 🥳
- V.Milán: 04.15. Ki mit csinál ma?
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Autós topik
-
ArthurShelby
addikt
(rögzített hozzászólás)
Ha jól látom feltörtem, mint a talajvíz, és szervezővé avanzsáltam (sosem volt még rögzített hozzászólásom
).
Nem én vagyok a társaság közepe (ha kell, szívesen átadom ezt a szervezői posztot), de a szavazás alapján a szerdai budaörsi helyszín nyert.Tehát a következő autóstali április 16-án szerdán 17:00-tól.
Helyszín: Auchan totemoszlop alatt: (47.4530292, 18.9443333) [kép] [kép] [kép]Maps: https://maps.app.goo.gl/DH7brzbQb9HbETmQ7
Waze: https://waze.com/ul/hu2mmzndcfValószínűleg itt csak a budapesti keménymag lesz jelen, de aki lemarad/nem tud jönni ne keseredjen el, lesz egy tali húsvét után is.
[ Módosította: Qru ]
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
válasz
#89309696 #211316 üzenetére
Igen, valaki úgy magyarázta, hogy szorzással lehet a legjobban leírni a működését, a kevésebb nyomatékot kapó tengely többszörösét adja a másiknak. 0-val szorozva messze nem lehet jutni, ezért jó az ESP/kipörgésgátló vagy legalább a kézi/üzemi fék használata ilyen szélsőséges esetekben.
[YouTube - Torsen diffis Audi görgőkön] - a legelső eset pont azt példázza, amit Reggie0 is írt. Szoktam nézni a videóikat, van sok Haldexes is.
szerk: lassú vagyok
jó móka az összkerék hóban/sárban, bárhogy is működjön. Ha meg kell, akkor a legbutább is tudja 80%-ban azt, mint a legjobbak.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211314 üzenetére
Igen, az a setup annyiban szerencsés, hogy egy biztosítékkal le lehet oldani a komplett hátsó hajtást, ha szükséges (pl. első tengelyt megemelve vontatni)
+ Reggie0
Hmm, van ebben ráció, végülis ha a Torsen nyomatékkülönbségre reagál, akkor kinyomott kuplungnál az kb. 0, a kerekek szabadon forognak. -
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211312 üzenetére
Igen, Torsen esetén. Viszkósnál kell a fordulatszámkülönbség, hogy a folyadék felmelegedjen és megnőjjön a viszkozitása.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211307 üzenetére
A diffi a tengelyek közötti nyomatékkülönbségre (Torsen esetén) vagy fordulatszámkülönbségre (mezei kéziváltós, viszkós diffizáras Subaru) reagál, teljesen mechanikusan. Ha minden együtt forog (gurul az autó), akkor nincs, vagy nem jelentős a különbség (kanyarodáskor nyilván van - ha gyorsabban kanyarodok teljesen eltekert kormánnyal, akkor érzem, hogy összefeszül a hajtás az XV-ben). A román hivatalos szerv úgy emlékszem az első műszaki vizsgán simán leugratott a görgőkről fékméréskor (nem én vittem az autót, nem láttam, csak mesélte aki vitte). Idén nyáron műszakin ugyanúgy mérték, mint a nem összkerekeseket, és nem ugratott le (talán már nem működik úgy a viszkós zár mint újabb korában, vagy nem volt elég a 4-5 kerékfordulat).
-
mmcc02
tag
válasz
cappa72 #194193 üzenetére
Minél nagyobb a sebesség, annál inkább.
Saját mérés alapján (Subaru XV 2.0 benzin, kézi váltó, Thule WingBar, Thule Pacific 600 doboz):
GPS szerinti 140-nél 9 helyett 12 l/100km. Városi sebességeknél gyakorlatilag nem számít.Elvileg max. 130 ennek is a megengedett, gyakorlatilag nem fog leesni nagyobb sebességnél sem.
Érezhetően nagyobb a szélzaj, és az oldalszélre érzékenyebb lesz az autó, viszont alkalmankénti hosszú utakon ki lehet bírni, a plusz párszáz liter és pl síléceknek hely sokat számít.
-
mmcc02
tag
XC40!
-
mmcc02
tag
válasz
bitpork #77937 üzenetére
A hivatalos román vizsgaállomáson, Brassóban (10+ munkapont) is le vannak maradva: a Subarut a fékpad kidobta, mert nem volt görgőjük, amit a másik tengely alá tegyenek. Ezt megcsinálták kétszer, majd beírták, hogy fék OK...
Ezek szerint rocket science az AWD.
És ez most volt, júniusban.
-
-
mmcc02
tag
válasz
Kornel #43350 üzenetére
A minap jöttünk-mentünk egy Opel Mokkával (1.4 T), végig az M3-on. 140 km/h tempomattal keletről nyugat felé a BC nagyjából 9 liter körül mutatott, a másik irányba meg mintha 8 körül lett volna, de határozottan kevesebb (a csúcs és a minimum is). Gyakorlatilag ugyanannyi volt az autó tömege, klíma is ment végig. Rátankolásos mérés nem volt, 1 tankkal jártuk meg az egészet.
Valószínűleg a passzátszél is közrejátszik
-
mmcc02
tag
válasz
gzbotii #32888 üzenetére
Ezzel én is egyetértek.
Sőt, ami szerintem nagyobb probléma (lesz), az az új autóknak (leginkább a "szentháromság" Audi-BMW-Merci, ami nekem feltűnt) tompított mittudoménmilyen technológiás fényszórói. Most még arra világítanak, amerre kell, és úgyis zavarnak éjjel, de mi lesz majd ezekkel 5-10 év múlva? Rengeteg autó világít össze-vissza, még a hagyományos halogénizzókra azt mondom, hogy ok, ki lehet bírni, ha a szemembe világít. De amikor ezek fognak a szemembe világítani, mert pl. összetörik és -tokányolják az autót, de lámpát beállíttatni már nem viszik el...
-
mmcc02
tag
Apropó váltóáttételek: pályázok a legrövidebb vátó címére. Renault Kangoo 1.9D (65LE @ 4500 rpm).
Fordulatszámmérő nincs, de kb. 150 km/h a végsebessége, tehát kb. 100 km/h @ 3000 rpm. A hangja ezt tökéletesen alátámasztja, 130-nál füldugó használata ajánlott!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 4500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB AeroCool Aero 800 kék Zalman 600W
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest