- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Klaus Duran: Páramentesítők minősége
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
válasz
#89309696 #211316 üzenetére
Igen, valaki úgy magyarázta, hogy szorzással lehet a legjobban leírni a működését, a kevésebb nyomatékot kapó tengely többszörösét adja a másiknak. 0-val szorozva messze nem lehet jutni, ezért jó az ESP/kipörgésgátló vagy legalább a kézi/üzemi fék használata ilyen szélsőséges esetekben.
[YouTube - Torsen diffis Audi görgőkön] - a legelső eset pont azt példázza, amit Reggie0 is írt. Szoktam nézni a videóikat, van sok Haldexes is.
szerk: lassú vagyok
jó móka az összkerék hóban/sárban, bárhogy is működjön. Ha meg kell, akkor a legbutább is tudja 80%-ban azt, mint a legjobbak.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211314 üzenetére
Igen, az a setup annyiban szerencsés, hogy egy biztosítékkal le lehet oldani a komplett hátsó hajtást, ha szükséges (pl. első tengelyt megemelve vontatni)
+ Reggie0
Hmm, van ebben ráció, végülis ha a Torsen nyomatékkülönbségre reagál, akkor kinyomott kuplungnál az kb. 0, a kerekek szabadon forognak. -
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211312 üzenetére
Igen, Torsen esetén. Viszkósnál kell a fordulatszámkülönbség, hogy a folyadék felmelegedjen és megnőjjön a viszkozitása.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211307 üzenetére
A diffi a tengelyek közötti nyomatékkülönbségre (Torsen esetén) vagy fordulatszámkülönbségre (mezei kéziváltós, viszkós diffizáras Subaru) reagál, teljesen mechanikusan. Ha minden együtt forog (gurul az autó), akkor nincs, vagy nem jelentős a különbség (kanyarodáskor nyilván van - ha gyorsabban kanyarodok teljesen eltekert kormánnyal, akkor érzem, hogy összefeszül a hajtás az XV-ben). A román hivatalos szerv úgy emlékszem az első műszaki vizsgán simán leugratott a görgőkről fékméréskor (nem én vittem az autót, nem láttam, csak mesélte aki vitte). Idén nyáron műszakin ugyanúgy mérték, mint a nem összkerekeseket, és nem ugratott le (talán már nem működik úgy a viszkós zár mint újabb korában, vagy nem volt elég a 4-5 kerékfordulat).
-
mmcc02
tag
válasz
cappa72 #194193 üzenetére
Minél nagyobb a sebesség, annál inkább.
Saját mérés alapján (Subaru XV 2.0 benzin, kézi váltó, Thule WingBar, Thule Pacific 600 doboz):
GPS szerinti 140-nél 9 helyett 12 l/100km. Városi sebességeknél gyakorlatilag nem számít.Elvileg max. 130 ennek is a megengedett, gyakorlatilag nem fog leesni nagyobb sebességnél sem.
Érezhetően nagyobb a szélzaj, és az oldalszélre érzékenyebb lesz az autó, viszont alkalmankénti hosszú utakon ki lehet bírni, a plusz párszáz liter és pl síléceknek hely sokat számít.
-
mmcc02
tag
XC40!
-
mmcc02
tag
válasz
bitpork #77937 üzenetére
A hivatalos román vizsgaállomáson, Brassóban (10+ munkapont) is le vannak maradva: a Subarut a fékpad kidobta, mert nem volt görgőjük, amit a másik tengely alá tegyenek. Ezt megcsinálták kétszer, majd beírták, hogy fék OK...
Ezek szerint rocket science az AWD.
És ez most volt, júniusban.
-
-
mmcc02
tag
válasz
Kornel #43350 üzenetére
A minap jöttünk-mentünk egy Opel Mokkával (1.4 T), végig az M3-on. 140 km/h tempomattal keletről nyugat felé a BC nagyjából 9 liter körül mutatott, a másik irányba meg mintha 8 körül lett volna, de határozottan kevesebb (a csúcs és a minimum is). Gyakorlatilag ugyanannyi volt az autó tömege, klíma is ment végig. Rátankolásos mérés nem volt, 1 tankkal jártuk meg az egészet.
Valószínűleg a passzátszél is közrejátszik
-
mmcc02
tag
válasz
gzbotii #32888 üzenetére
Ezzel én is egyetértek.
Sőt, ami szerintem nagyobb probléma (lesz), az az új autóknak (leginkább a "szentháromság" Audi-BMW-Merci, ami nekem feltűnt) tompított mittudoménmilyen technológiás fényszórói. Most még arra világítanak, amerre kell, és úgyis zavarnak éjjel, de mi lesz majd ezekkel 5-10 év múlva? Rengeteg autó világít össze-vissza, még a hagyományos halogénizzókra azt mondom, hogy ok, ki lehet bírni, ha a szemembe világít. De amikor ezek fognak a szemembe világítani, mert pl. összetörik és -tokányolják az autót, de lámpát beállíttatni már nem viszik el...
-
mmcc02
tag
Apropó váltóáttételek: pályázok a legrövidebb vátó címére. Renault Kangoo 1.9D (65LE @ 4500 rpm).
Fordulatszámmérő nincs, de kb. 150 km/h a végsebessége, tehát kb. 100 km/h @ 3000 rpm. A hangja ezt tökéletesen alátámasztja, 130-nál füldugó használata ajánlott!
Új hozzászólás Aktív témák
- Monitor hiba topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Építő/felújító topik
- Konzol Screenshot
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bluetooth hangszórók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Iphone 16E 128GB Fekete Bontatlan 24 Hónap Garancia
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest