Hirdetés

Keresés

Hirdetés

CyberSecurity Connect - blended learning, valódi labor kísérletezésre. Kiberbiztonsági képzés profiktól!
(használd a CYBSEC25PH kuponkódot további 20 ezer ft kedvezményért!)

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz IMIIKE1998 #9687 üzenetére

    Az augusztus végével nagyon optimista vagy!
    És ha már az SMKP szóba került, a Totalcator rendszeresen előkerülő téma: minden robogóra rendszámot. Ez egy olyan méhkas, amibe nem mernek belenyúlni a jogalkotók, pedig már egy (vagy több) évtizede terítéken van.
    Ahhoz, hogy az e-roller SMKP legyen, ahhoz az SMKP definíciójához is újra kellene fogalmazni, különben egyetlen e-roller sem felelne meg az előírásnak.
    Szerintem felesleges emiatt várni a vásárlással, nem fognak olyan kretén szabályt bevezetni, ami lehetetlenné tenné az e-rollerek használatát (hacsak nem valami szörnyeteget vennél, de az már tényleg más kategória). Nyugati példákból kiindulva a zsúfolt nagyvárosok közlekedésének javításában a mikromobilitásnak is komoly szerepe van. Nem mindegy, hogy rövid távú közlekedést 20 kilós vagy 2 tonnás járművekkel tesszük meg. A pandémia pedig rávilágított arra, hogy a tömegközlekedésnek is vannak árnyoldalai. Nem előnyös közös légtérbe sok embert összezsúfolni, de sokan joggal tartanak még attól is, hogy közvetlenül mások után üljenek be egy taxiba, vagy bérautóba.

    Szabályozással nem arra fognak reagálni hogy mi volt a múltban, hanem inkább hogy mi ne legyen a jövőben! (Pl. milyen útszakaszon ne közlekedhessenek.)

    Jelenleg egyáltalán nem kritikus a helyzet, nem kell azonnal megoldani valamit. Egy-két kirívó esettől eltekintve az élet nagyjából szabályozza önmagát. Erre alapozom azt a feltételezést, hogy még egy darabig húzni fogják ezt a témát, vagy ha lesz is valami, az lényegében nem hoz jelentős változást (korlátozást).

    A bérrollerek a turizmussal érintett nagyvárosok fontos eszközei, milliónyi érv szól amellett, miért nem lesznek ezek a járművek ellehetetlenítve a jövőben.

  • DigitXT

    félisten

    válasz IMIIKE1998 #9687 üzenetére

    A jogosítvány szerintem a legtöbb felnőtt embernek nem lenne akadály,
    mivel a kerékpárosok is azzal jönnek mindig, ha szabálytalanok éppen*,
    hogy nekik is van jogosítványuk, csak éppen leszarják a piros lámpát.:D

    Az SMKP meg nem nagy durranás, 14 éves kortól le lehet vizsgázni rá...

    *: néha találkozni olyannal, aki szabályos, szóval tisztelet a kivételnek...

    Az SMKP vezethetőségét szerintem rosszul látod. Az SMKP, amit a jog
    annak mond, tehát attól még nem veszíti el SMKP jellegét, mert tud 60
    km/h-val is biztonsággal közlekedni... Sőt, elvileg olyan fojtásokkal jön
    ki a szalonból (ha vki újat vesz), hogy ne menjen 45 km/h-nál többet.:N
    Viszont az első dolga szokott lenni az új tulajnak, hogy ezeket kiszedi...
    És természetesen van mögé (védhető) ideológia: a forgalom ritmusát a
    fojtás miatt nem tudja felvenni, tehát jobban jár nélküle... Tényleg.:R
    Nyilván, ha a rendőr kiszedi ~60-nál a forgalomból magyarázkodhat, de
    hol vagyunk még a 70-es hengertől? Nem ezen múlik a világ dicsősége.

    Ui: ez olyan, mint megveszik a 25 km/h-ra limitált Xiaomit, aztán kb. az
    első kérdés a fórumon, hogy szép, szép, de nem mehetne 30-35-öt?:C
    És jellemzően egy szoftveres módosítás után már megy is annyival: ha
    az új szabályozás nagyon szigorú lesz, akkor lesznek roller-bűnözők is.
    (Németek nagyon szigorúan veszik, mobil fékpaddal járnak a zsaruk...)

    Ja és ott van egy még kisebb kategória, a MoFa, amire 25 km/h a limit:
    mondanom se kell, hogy sokan kiütik, sőt, dalban mondják el a bajukat.

Új hozzászólás Aktív témák