Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #285783 üzenetére
Az egyik srác, akiről beszéltem, amellett, hogy sokat megy, egészen konkrétan saját szervízt visz, úgyhogy nem csak, hogy kipróbálni van rendszeresen alkalma, de pontosan tudja a két rendszer előnyeit/gyengeségeit is.
Nem akarom tovább vinni a vitát, mert mindenki abban hisz, amiben akar, illetve a saját cseresznyéjének pogácsa.
De azért nekem rohadtul büdös ebben az egész történetben, hogy évtizedeken keresztül arra haladt a világ, hogy legyen minél több fokozatos a rendszered, mert igaz ugyan, hogy több azonos áttétel is lesz köztük, de növelheted az átfogást és ettől szélesebb határok közt lesz használható a bicaj.
Aztán egyszercsak kitalálták, hogy mégsem kell neked annyi fokozat, nem is jó az agyadnak, mert gondolkodni kell, az egyszerűség mindenek felett ( még ha többe is kerül ), és amúgy meg tanulj meg pörgetni / combosodj / vegyél két biciklit vagy elektromos rásegítésest.I smell marketing in the air.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #285817 üzenetére
Lehet hogy háttal ülök a tévének, de ez nem baj, mert csak propagandát nyomnak rajta, és kiégne tőle az agyam.
Ahogy mondtam, teljes mértékben irreleváns számomra, hogy a két szélső tányéron nem tudok hátul mindent váltani, mint ahogy az is.hogy vannak közel azonos fokozatok.
Nem vagyok fokozatszámb*zi sem, már a '90-es években is gáznak tartottam amikor valaki azon púposkodott, hogy a 18 sebesség az p*csafüst, bezzeg a 21 az mennyivel menőbb.Nekem az számít, hogy van 48/11, meg 26/34 a két szélen, és a kettő közt valahol megvan minden más egyéb áttétel is, ami nekem kellhet.
Hogy e között a két szélső érték közt lehessen mozogni, azt műszakilag csak úgy lehetett megoldani, ha vannak közben hasonló ( redundáns ) áttételek is, ez tulajdonság, nem hiba.
Épp azért váltottam 3x7-ről 3x9-re, mert hátul időnként kevés volt a 28 fog.Biztos van, akinek elég az 1x12, nekem mind az első, mind a hátsó sorom egyenletesen el szokott kopni, mert használok minden fokozatot. Elöl a 48, hátul a 34 ( régebben 28 ) nyilván nem annyira, de nem azért, mert nem használom, hanem mert azoknak a legnagyobb a kerületük, tehát a fajlagos terhelésük a legkisebb.
A tányérok közül nekem ( is ) a középső kopik el a legjobban, de nem azért, mert azt használom a legtöbbet ( éppenséggel a 48-ast km-ben többet ), hanem mert azt használom emelkedőn, meg terepen leggyakrabban, így terhelésből és koszból is annak jut a legtöbb.
Ergo téves volna a kopásból azt a következtetést levonni, hogy akkor a legnagyobb meg a legkisebb tányér nem is kell nekem.
Sokkal inkább az a konklúzió, hogy a középső tányérból egy polccal magasabbról kell választani.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Beállítottam az "új" bicajt, kiindulópontnak a a régi vázam és a standardként alkalmazott beállítási módszerek szolgáltak.
Tekertem vele néhányat, alapvetően nem rossz. Elsőre a combom belső oldalán az izmok baromira fájtak, de azt egy pici nyeregemeléssel meg tudtam oldani ( meg igazából el is voltam punnyadva, lehet hogy csak hozzá kellett edződni ).
Viszont lefelé menetben a felkarom külső izmai ( könyöknél ), és a tenyér-csukló találkozás elég gyorsan megfájdulnak, és ezzel nem tudtam mit kezdeni.Szerintetek, mit, milyen irányban lenne érdemes állítani?
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286084 üzenetére
Eddig én is eljutottam, az ok és a megoldás lenne a kérdéses.
A kormányt soha életemben nem mertem elengedni, maximum fél kézzel. Az én mozgáskoordinációs képességeim mellett ez fontos feltétele az életben maradásnak.
A nyereg magassága, úgy tapasztalom, így mezítláb tekerve sokkal rugalmasabban állítható, mint cipőben, mert nem csak bokából, hanem lábfejből is mozgok. Az átlépőből kiszámolt ( 800x1.09 ) nyeregpozihoz képest most 20mm-el van magasabban a nyereg, és még mindig lehetne feljebb húzni úgy, hogy akkor is csak lábból tekernék.
Ezt mondjuk nekem kell kitapasztalni, mert végképp nem lesz rá elfogadott módszer.A nyereg most előre van tolva, úgy függőlegesen egy vonalban van a térdem a pedáltengyellyel ( vízmértékkel néztem ).
A kormány magasságával játszottam felfelé-lefelé, de nem igazán jó sehogy sem. Tekeréskor a tengelyt egy vonalban látom a kormánycsővel, kb. függetlenül a beállított magasságtól.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286103 üzenetére
Nem húzza, még nem tettem fel a világítást.
Egyszerően sosem éreztem biztonságosnak elengedni a kormányt.Sarokkal akkor sem tudok pedálozni, ha a számított nyeregmagasság van beállítva, most meg 2 centivel magasabban van. De lábfejjel jól elérem, kicsit lefelé álló lábfejjel ( pro tartás ), és még a térdem sincs teljesen kinyújtva.
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz semmiho #286292 üzenetére
Ami alapból korrózióálló valamennyire, és úgy, hogy összefüggő, passziválódott oxidhártya védi a fémet, azt mindent lehet eloxálni is.
Ami nem, azt is, csak semmi értelme, mert nem fog javulni a korrózióállóság.A szilárdságot növelő ötvözők általában rosszat tesznek a korrózióval szembeni ellenállóképességnek.
-
Lacerta
aktív tag
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
Az számomra mind máig érthetetlen
Mert MINDEN gyalogút, világos?
A hétvégén itt mentünk felfelé a családdal autóval, és egy nagyobb csapat diffúz gyalogos az alagút jobb szélén jött lefelé. Ez mondjuk még szabályos is lehetne, mert máshol nem is tudnak menni, mivel nincs járda, ami megkerülné az alagutat ( illetve de, csak akkor le kell menni Felsőhámorba, és akkor az néhány méter kerülő ).
De b*szki mentek egymás mellett a sárga vonallal lehatárolt részen, és komoly arccal integettek minden autósnak, hogy maradjon a sárga vonalak közt!
Ami egyébként azért van felfestve, hogy lássa az MVK buszvezető, hol nem fogja leütni a tetőről a gáztartályt / akkupakkot az alagút. -
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #286606 üzenetére
Teljesen igazad van, hogy szétszedted és kitakarítottad. Az élettartam kenés itt is csak azt jelenti, mint az automata váltóknál. Igaz, csak az ok-okozati összefüggés van fordítva.
A tömített csapágyat tök egyszerű szétszedni, és összerakni is.
A porvédősök azok, amik karbantarthatatlanok, főleg, amióta valami LEAN guru kitalálta a bepattintós porvédőt. Hogy a bőr hűlt volna rá. Abba frankón bemegy minden szutyok, de a porvédőt csak úgy veszed le, ha tönkreteszed. -
Lacerta
aktív tag
válasz ReFleXx #286616 üzenetére
Én épp összeraktam a bringát 2 hónap kényszerű kihagyás után, amikor jött a takony/köhögés. Azt gondoltam, kapja be. Úgyhogy beszedtem a gyógyszert, mentem tekerni. Vittem magammal a köptetőt,a nátrium-metamizolt meg a diklofenák tablettát.
Nem mondom, hogy nagyon fitt voltam, viszont a tüdőm, az elég jól feltisztult a végére.
Gyerekek, ezt SOHA ne próbáljátok ki otthon! -
Lacerta
aktív tag
No, ma túlléptem a 60km táv / 1000m szintet.
Időnként köhögőrohamokkal, sűrű köpködéssel, a tüdőkapacitásom nem az igazi, ha picit bele kellett állni izomból, pörgetve, azonnal elfogyott a levegő. De alakul ez, jó lesz lassan.
A t*tves digók meg igazán bekaphatják.
A zsír új Selle Royal nyergem úgy pattog, mintha tábortűzön ülnék. Emlékszem, az előző is pont ugyanilyen nyereg volt, és azzal is sz*pni kellett, hogy hová tegyek még egy kis zsírt, hogy bekussoljon. És az előzőnél is.
Előtte olcsó nyergeket használtam, azokat is zsírozni kellett, de ami egy 2000e Ft-os nyeregnél oké, az egy közel 30ezresnél nagyon nem.A bicaj beállításokkal kezdek kész lenni, már egész kényelmes és hatékonyan tekerhető a gép, de amit nem sikerült kiküszöbölni, az az, hogy lefelé jövetben, guruláskor megfájdul a karom.
Erre mi a t*köm lehet a megoldás? -
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #286739 üzenetére
Az enyém porrá volt rohadva amikor 19 évesen eladtam. 3X volt lakatolva. Cigány vette meg. A sógoromé most 20 éves, és eszi a rozsda. Ettől függetlenül imádtam, és vennék megint.
De az a magyar rögvalóság, hogy a hozzánk hasonló alsó középosztálybeliek 2 számjegyű korában tudnak autót venni, és a Mazda olyankor már erősen hajlamos rohadni. Legalábbis amit itt nálunk el akarnak adni.Az Opel Ecotec motor valóban egy lutri. Van egy haverom, aki az 1.8-as Vectráját 23 évesen adta el, és soha nem kellett utántölteni az olajat. Nem is panaszkodott soha, örült, hogy ilyen szerencsésen választott bele amikor vette ( egyébként fel volt rá készülve hogy enni fogja az olajat ).
Volt valamilyen méretszórás a motorban, ami miatt egyes motorok tök jók voltak, mások meg megették 1000km-en az egy liter olajat. Egyébként meg minden a specifikációkon belül volt a soron is, a mérőszobán is, a mérőpadon is.
Ezt a gyár úgy kezelte, hogy a gépkönyvbe beírta hogy ez normális. Amikor mentek ezek a montorok, én épp ott dolgoztam a gyárban. Sok mindennek a megoldásával foglalkoztak a motorgyáriak, de ez a probléma speciel senkit sem érdekelt, mert nem hiba, hanem tulajdonság.
Aki itt Magyarországon ilyen f*stalicskát kénytelen venni, annak azért számít, hogy minden második tankolásba bele kell-e számolnia a flakon motorolajat, és jellemzően nem örül, ha igen. -
Lacerta
aktív tag
válasz bulikavagyok #286972 üzenetére
Pénteken jártam arra én is, egészen meglepően rendbe tették a decemberi állapothoz képest.
Raktak be átereszeket, újrafestették az útburkolati jeleket lehullott levelek nélkül, pakoltak fel sorompókat a telekjáró autósok ellen, és ahol korábban 1 molekula vastag volt az aszfalt, oda húztak új réteget. Skubiztam hogy mindenhol vannak rétegellenőrző furatok is, és még nem tömték vissza mindet. -
Lacerta
aktív tag
válasz bulikavagyok #287068 üzenetére
Először én is augusztusban, akkor még a nyomvonal sem volt meg mindenhol.
Azért nem egységes, mert van, ahol rátették az erdészeti útra a nyomvonalat, és ott az erdészet meg a vadásztársaság is használja.
Azért nem gondolnám, hogy csak az alapréteg volt a vékony aszfalt, mert már rá voltak festve az útburkolati jelek is. Nem véletlen, hogy akkora botrány kerekedett aztán belőle, hogy rendesen megcsinálták, és meglepően gyorsan.Jaja, miskolci vagyok.
Egy 26" full merev ősmontit tekerek, keményre fújt gumikkal nem sokkal komfortosabb, mint egy outi, és tök jól tekerhető ez az út vele. -
Lacerta
aktív tag
válasz bulikavagyok #287730 üzenetére
Én elég sokat tekerek különböző erdőkben és a világ végén, főleg egyedül, és elég sok mindennek láttam hasznát, amit magammal cipelek de a paprikaspray-re eddig speciel sosem lett volna igényem.
-
Lacerta
aktív tag
Úgy tűnik megadta magát a középcsapágyam ( menetes SM-BB52 ). Először csak a halk pattogás tűnt fel a hajtókar terhelésváltásakor, de most már a kottyanást is érzem ha megrángatom a hajtókart. Mondjuk belement több, mint 10e km, egy szavam sem lehet, csak az fáj, hogy 600km-el ezelőtt fullra kipucoltam és átzsíroztam.
Van otthon egy másik teljesen új, de felvetődött bennem a gondolat, hogy vajon nem lenne-e érdemes BB-MT801-re váltani?
Lenne hozzáadott értéke, vagy az árkülönbség csak optikai tuningot takar? A csapágy és/vagy a tömítés különbözik?
-
Lacerta
aktív tag
Szemelvények a tegnapi tekerésből, +térdes.
Virágzik a bükkfa, olyan por volt, hogy teljesen belepte a biciklit.
A telefon képernyőjét időnként le kellett törölni, mert nem láttam a térképet. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #288679 üzenetére
Ki mondta, hogy új váz?! 1991-es.
-
Lacerta
aktív tag
Kerámia golyót próbált már valaki acél helyett kónuszos csapágyban?
-
Lacerta
aktív tag
válasz fulton #288991 üzenetére
Hát, a hagyományos csapágyacélokban azért már nem sok tartalék van. A ~150 évnyi fejlesztés megtette a hatását. A mikrogeometriában tudnak még előrébb lépni, meg kenőanyagokban.
Az LLB csapágy amiről te beszélsz, az tömített ipari csapágy.
Én meg arra lennék kíváncsi, hogy ha mondjuk az eleve tömített Deore kónuszos agyaimba, ha az acél golyók helyett kerámiát tennék, jobb lenne-e valamilyen tekintetben nekem?Ha ipari csapágyas vonalon mozgunk, persze az is érdekes lehet, hogy ha valamelyik kipusztult Hollowtech középcsapágyamból kidobnám a szétrohadt acél csapágyat, és hibridet tennék a helyére, vajon az is ugyanúgy menetrend szerint kinyúvadna-e a bal oldalon legkésőbb 10e km után? Talán nem, mert valamivel jobban bírja a nedvességet. De mondjuk itt egyik ipari csapágyat cserélem a másikra, szóval biztos működik, legfeljebb nem lesz jobb.
Kerékcsapágyam viszont már szorult meg ( acél golyóval ) és kicsit sem vicces.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289028 üzenetére
A gyakorlatban, ha megfelelő kenőanyag van a csapágyban, akkor üzem közben fizikailag nem érintkezik közvetlenül a gördülőtest a pályával, hanem olajfilmen gördül, a kopás tehát egészen pontosan 0.
Kopás jó esetben csak induláskor, és megálláskor lép fel, amikor nem elégséges a fordulatszám.A Hambini cikkből az nem derül ki nekem, hogy amikor az élettartamot nézte, milyen kenés mellett nézte a súrlódási nyomatékot.
Mert amúgy amikor a kenőanyagokról értekezett egy másik cikkben, ott nem nagyon ásott mélyre, és tett vitatható állításokat is.Iparisra nem cserélnék, mert egyrészt gyakorlatilag új mindkét agyam, másrészt meg V-fékes a bicaj. Novatec agy talán van ipari csapággyal V-fékhez, de azért nem fogom most átfűzetni a kerekeket. Majd, ha tönkremegy az agy is, meg elkopott a felni, akkor megvizsgálom a lehetőségeket.
Retek biztosan nem jut be így sem, Deore agyak, dupla tömítéssel. -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289062 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy 0 a súrlódás, olyat csak folyékony héliumkenéssel lehetne megközelíteni.
Hanem hogy folyadékfilmen futnak a gördülőelemek.
Ilyenkor csak folyadéksúrlódás van, mert nem érnek össze a szilárd felületek. Ha nincs szilárd érintkezés, akkor súrlódás lesz, de kopás nincs.A zárt csapágyak ( meg általában a gördülőcsapágyak ) azért nem örök életűek, mert elégtelen kenésnél a kopás és az anyagkifáradás teszi őket tönkre ( esetleg a korrózióval karöltve ), megfelelő kenésnél pedig csak az anyagkifáradás.
A gördülőelem elhaladásakor a terhelés hatására a pályákon b*szott nagy mechanikai feszültségek keletkeznek, amit az anyag rugalmas alakváltozással reagál le ( ezért vannak olyan keményre edzve a csapágyacélok ). Igen ám, de ez az állandó nyomogatás mégsem 100%-ig rugalmas, időnként egy-egy atom arrébb ugrik a fémben, a feszültség egy része ott marad, deformálódik az anyag. Hosszú idő alatt ezek a hibák összeadódnak, az anyag felülete rideg lesz, törékeny, és elkezdenek a terhelés hatására a felületből kitöredezni, kiperegni a fémszemcsék. Ilyenkor kezd el "rágni" a csapágy.
Valamint nyilván vannak kedvezőtlen, átmeneti üzemi körülmények, mint indítás, leállítás, extrém hőmérsékletek, lökésszerű terhelések, stb., ezek szintén elégtelen kenéshez vezethetnek. De ezeknek csak akkor van számottevő hatása, ha gyakran állnak fenn az üzemeltetés során.Azon kívül, egyik kenőanyag sem végtelen élettartamú, azaz az "élettartam kenés" automata váltó olajakra vonatkozó inverz ok-okozati posztulátuma itt is érvényes.
A V-fékkel az a helyzet, hogy ha rákeresel hogy 9/10mm tengellyel, milyen első/hátsó agyakat lehet kapni V-fékhez, akkor a teteje a Novatec ipari csapággyal, alatta meg rögtön a Shimano Deore jön kónuszokkal, és onnan lefelé már csak kónuszos van.
Tárcsás agyat meg nem veszek, mert erre a bicajra sosem teszek tárcsát, ha pedig veszek egy másikat, akkor az komplett bicikli lesz.
Ez az összefüggés. -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289067 üzenetére
Az előző vázam is monti volt, és 130mm-es hátsó papucstávolsága volt, de az nagy ritkaság volt már a maga idejében is. Ez a mostani váz már tényleg 135mm-es.
Mondom, két új Deore agy van fenn, és nekem semmi bajom a kónuszokkal amúgy, ha ipari csapágyas lenne, azt is átzsíroznám évente, tehát a karbantartásigény nem izgat, csak ott nem tudok utánállítani, kónuszosnál meg igen.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289089 üzenetére
A kónuszt se kell, ha elfogadod, hogy ki kell dobni, ha kottyanni kezd.
Az iparit meg csak cserélni tudod, még ha csak a hézagon kellene is állítani.
Őszintén szólva, nem is értem, hogy iparis agyakban miért nem használnak ferde hatásvonalú ipari golyóscsapágyakat. De persze mégis értem: Nem lehetne annyival drágábban adni, mint amennyivel hosszabb lenne az élettartama.Egyébként nem viszem túlzásba a karbantartást, évente a nagy karbantartáskor ellenőrzöm a zsírt az agyban, megnézem a hézagot, utána állítok ha kell. Ha év közben defektem van, azt a kereket úgyis kiveszem, és akkor megnézem, hogy fut a tengely. De nem szokott gond lenni vele.
Középagyból már rég iparis Hollowtechet használok, és semmivel sem kevésbé macerás, mint a kónuszos agy. Ha nem akarom gyakran cserélni, évente szét kell kapni és kipucolni, átzsírozni, mert abba is bele tud menni a víz, ha gyakran ázik el az ember tekerés közben ( mint pl. én ). -
Lacerta
aktív tag
válasz Ringman #289128 üzenetére
a garmin meg úgy néz ki, mintha németek fejlesztették volna, akik szerint minden úgy jó, mint 1995-ben, felesleges újítani a dolgokon.
Mert amerikaiak fejlesztették, akik szerint ha valami jó, akkor nem kell megjavítani, és nekik a "jó" egészen mást jelent, mint egy európainak.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289132 üzenetére
Az a helyzet, hogy ha évente vagy pár évente ki kell cserélni, akkor ugyanott vagyok, mint a '90-es években a kónuszos középcsapággyal, vagy kicsit később az iparis monoblokkokkal.
Hol a fejlődés? Már az árcédulán kívül?Az a bajom ( nyújtsa fel a kezét, aki nem járt ebben a cipőben ), hogy egy iparis agynak, ha "fire and forget" módban használom, akkor teljesen kiszámíthatatlan az élettartama. Lehet hogy egy szezont megy el, lehet hogy hármat, de teljesen random módon és hirtelen fog tönkre menni.
Míg, ha karbantartom, akkor egyrészt tovább bírja, másrészt meg látom, hogy na, ennek se veszek tartós tejet, ideje megrendelni az utódját, és nem állok ott letolt gatyával szezon közepén és nem kell a beszerzéssel p*csölni, mikor tekerhetnék is. -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289169 üzenetére
Sárral sosem volt gondom, a víz viszont gyilkos tud lenni.
De keréknél az sem volt soha probléma, pedig régen sima porvédős agyaim voltak.
A középcsapágyat érzem neurotikusnak. Régen ( 20+ éve ) amíg kónuszosat használtam, semmi, de semmi gond nem volt vele, időnként utána kellett állítani, aztán egyszer csak szétszakadt benne a csésze.
Aztán hogy áttértem előbb monoblokkra, majd hollowtech-re, na azóta mindig az történik, hogy bejut a víz, ki meg nem, és jól sz*rrá rozsdál a csapágy. Pedig soha meg nem mosom a bicajt nagynyomásúval, max. szivaccsal törölgetem le. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289156 üzenetére
Két jó csapágy annyi vagy több pénz, mint amennyi a komplett új agy. És még sz*pni is kell vele.
Ki van ez találva. -
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #289250 üzenetére
Ezt meg én nem értem, porvédős kónuszos kerékcsapággyal 20+ ezret lementem, mondjuk igaz, hogy évente átzsíroztam meg beállítottam. Pár perc alatt megvan a beállítása, mondjuk az évek meg a rutin biztos számít benne.
Kerékben sosem volt iparis agyam, ott nem tudom, milyen méretű csapágy megy bele, és az mibe fáj, felteszem ott is vannak lehetetlen méretek aranyáron, de ezek szerint léteznek járatos méretekkel szerelt agyak is.
Középcsapágynál viszont egyáltalán nem éri meg kicserélni a csapágyakat -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
Csak a topic tolvajnyelvét használom a közérthetőség kedvéért.
Ipari = szabványosított, katalógusból választható, kereskedelmi forgalmazású gördülőcsapágy.
Az ipari csapágy nem okvetlenül zárt, sőt, léteznek olyan kialakítások amiket nem is lehet zárt kialakítással elkészíteni.
Sőt maga a "zárt" kifejezés sem helytálló, mert léteznek nyitott-, porvédőlemezes-, és tömítőtárcsás csapágyak.Ha most megnézem a Deore kónuszos agyaimat, azok önmagukban nyitott, kosárszerkezet nélküli ( =telegolyós ), egyedi méretű ferde hatásvonalú golyóscsapágyak. Ugyanakkor teljes értékű külső tömítőrendszerrel van ellátva az agy ( ajakos súrlódó tömítőtárcsa + labirint porvédő ), tehát innen nézve zárt, csak nem a csapágyba van integrálva a tömítőrendszer, hanem az agyba.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289267 üzenetére
Nem egészen, mert attól hogy egy csapágy "ipari", még nem okvetlenül zárt, mert előszeretettel építenek be sima porvédős csapágyakat is egyes helyekre, és az a legkevésbé sem tekinthető zártnak.
Illetve váltógörgőknél pl. előfordulnak nyitott csapágyak is külső, szerelt porvédő tárcsával.
De ettől ezek még szabványosított méretű, egységes nemzetközi jelöléssel leírható ( ="ipari" ) csapágyak.Az "ipari" megnevezés helyett helyesebb volna a "szabványos"t használni, de valahol az is sántít, mert a Shimi kónuszok is szabványosak - csak nem nemzetközi szabvány szerint, hanem a Shimi sajátja alapján.
Ha őszinték akarunk lenni, akkor nagyon hasonló ferde hatásvonalú golyóscsapágyak léteznek "ipari" kivitelben is, csak azoknál nem menetes a belső gyűrű, és van nemzetközileg egységes jelölésük.
-
Lacerta
aktív tag
válasz User_2 #289269 üzenetére
Hát ja, erről mesélhetnék, dolgoztam autóiparban, ott elterjedt k*cs*gség, hogy fognak egy teljesen sztenderd méretű csapágyat, majd leszerződnek valamelyik nagy csapágygyártó céggel, hogy akkor ebből kellene csilliárd darab, de úgy, hogy a belső gyűrűn a furat 1mm-el kisebb / a külső gyűrű 1mm-el nagyobb átmérő / a szélességből leveszünk 1mm-t a szabványos méretsorhoz képest.
És akkor a paraszt meg kell hogy vegye ugyanazt a 6203-ast csak egy 0-val nagyobb összegért.A Hollowtech középcsapágy is ilyen példa, csak már annyian álltak rá az OEM gyártásra, hogy a keskenyített 6805 kapott saját jelölést 6805N néven, és már az is szabványos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Steam Deck
- Politikai mémek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ukrajnai háború
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- LEGO klub
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest