A nyeregmagasság beállításával nem szokott gond lenni, hosszú nyeregcsövekkel nagyon tág határok között lehet módosítani.
A probléma a felső vázcső hosszával szokott lenni.
Ha kicsi a váz, akkor magasra kell húzni a csövet, de akkor a kormány van extrém alacsony pozicióban (szinte már országútis ) így hosszabb és/vagy meredekebb stucni kell ha nem akarsz karikába hajlott gericcel tekerni.
A nyeregmagasság beállításra elterjedt beállítási mód, hogy felülsz a nyeregbe és a sarkadat ráteszed a pedálra. A nyeregnek olyan magasan kell lennie, hogy ezt csak kinyújtott lábbal tudd megtenni (ha már behajlik a térd, akkor alacsonyan van a nyereg).
A nyeregtávolság beállítására pedig azt szokták ajánlani, hogy a már megfelelő magasságú nyeregre felülve szintén pedálra rakott lábbal (természetesen már nem a sarkadnak kell ott lennie, hanem a lábfejed legszélesebb része essen a pedáltengely fölé) a hajtókart jobb oldalt beforgatod 3 órás állásba (magyarul vízszintesbe ) és ilyenkor a térdednek függőlegesen szintén a pedáltengely fölé kell esnie. Nagyon professzionálisan ezt egy függőónnal lehet bemérni (kőmívesek előnyben )
A nyergmagasságnál nekem egyébként az szokott lenni a legegyszerűbb, hogy a bringa bal oldalán állva ráhajolok a bringára, úgy, hogy a nyereg a hónom alatt legyen. A jobb kezem mutatóujja a hajtóműcsapágy közepére esik.
"Aki szívből él, az élből szív"