- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz
#81556480 #2519 üzenetére
Volt már ilyen kontrollod? Vasárnap délután ellepik a parkolót a sünök és akinek 45 -nél hosszabb pihije van, az bukott. A kérdés az, hogy az általam írt szituban büntethet -e engem a rendőr vasárnap délután?
A másik kérdés pedig az, hogy utólag büntethető vagyok-e, ha az ilyen módon eltöltött, 45 -ös pihenőmről csak saját magam által írt, kézi feljegyzésem van, mert a barátom nem adott hivatalos számlát arról, hogy nála töltöttem a hétvégét (ami valóban megtörtént már velem, nem is egyszer). -
#81556480
törölt tag
válasz
#79335424 #2518 üzenetére
És kaptál már ezért büntetést??? itt nem értem a problémát. ha mégis te mész tovább , beteszed a kártyát, visszapótolod az időt és kész. ha jön a rendőr mit kér?? kártyát. odaadod neki. nem értem mi a gond.Hogy te a kocsiba vagy, a kártya meg a zsebbe? Ez miért lenne gond ?
Én rendszeresen járok céges kártyaleolvasásra, és mikor jön a váltás , már én is szoktam úgy a kocsiban ülni, hogy nincs a kártya a gépben.
-
#79335424
törölt tag
válasz
#81556480 #2517 üzenetére
Igen. Pénteken végeztem, megyek szabira, kivettem a kártyát, mert a továbbiakban nem én fogom vezetni a járművet, és várom a váltást, a barátomat, aki értem jön, a megrendelt reptéri transzfert, vagy a menetrend szerinti, következő, repülő csészealjat. Tök mindegy, a lényeg az, hogy nem 45 -ös pihenőt töltő sofőr minőségemben tartózkodom a járműben.
-
#79335424
törölt tag
Az, hogy vasárnap délután (amikor a rendőrök a 45 -ösöket szokták ellenőrizni) teljesen szabályos, hogy semmilyen igazolás sincs nálam a tachográf által nem rögzítet tevékenységemről, hiszen az majd csak akkortól kell, amikor újra megkezdem a tachográf által rögzített tevékenységet. Akkor viszont már nem áll ott a rendőr, és nem tudja bizonyítani, hogy én az autóban töltöttem a hétvégét. A kártya nem volt a tachográfban, akár egy barátomnál is lehettem vendégségben, amiről a barátok ritkán szoktak számlát kiállítani.
-
zsid
senior tag
válasz
#79335424 #2514 üzenetére
"No, ez sem annyira fekete-fehér. A szabispapír valóban nincs eltörölve, csupán a használata nem kötelező."
Szerintem elég egyértelmű. Olyan tevékenységhez, amelyet utólag a tachográfon rögzíteni tudsz nem kell tevékenység igazoló lapot írni. Olyan tevékenységhez, amit nem tudsz rögzíteni, ahhoz meg kell. Ezen mi nem egyértelmű?
-
#79335424
törölt tag
válasz
F_Gergely #2513 üzenetére
No, ez sem annyira fekete-fehér. A szabispapír valóban nincs eltörölve, csupán a használata nem kötelező. Vagyis, a vállalkozás azon kötelezettsége szűnt meg, hogy egy egységes formanyomtatvánnyal igazolja a menetíró által nem rögzített tevékenységeimet. Ezt "kézi feljegyzéssel" magam is megtehetem. Mikor kell ezt legkésőbb megtennem? A menetíróval rögzített tevékenység megkezdésekor. Vagyis, a vasárnapi kontrollnál, ha nincs kártya a tachográfban és nem rendelkezem semmilyen tevékenységigazolással a kártya kivételétől eltelt időszakra, azzal még nem követtem el szabálysértést. Majd csak a kártya behelyezésekor kell rendelkeznem valamilyen (akár saját magam által írt, kézi feljegyzéses) igazolással.
-
#79335424
törölt tag
válasz
F_Gergely #2511 üzenetére
Tévedés. Én nem a 45 -ös pihenőmet töltöm, hanem az éves szabadságomat. Ha ennek keretében én stopposként, egy kamionnal szeretném körbeutazni európát, ahhoz a rendőrnek semmi köze. Akkor lesz ebből 45 -ös pihenő, amikor vasárnap este visszatolom a kártyát. De, mivel a hétvégén nem volt a kártya a tachográfban, ezért utólag ezt az időszakot legfeljebb szabispapírral kéne igazolnom, de azt meg eltörölték.
-
F_Gergely
őstag
válasz
#79335424 #2510 üzenetére
Nézd én nem vitatkozni,hanem segíteni szeretnék, a jog azt írja le, hogy a sofőr milyen esetben töltheti az idejét a vezetőfülkében.
Tehát ha én azt mondom te kedden és szerdán vezethetsz közúton, akkor ebből egyértelműen következik az hogy a többi napon nem vezethetsz. Nyilván ezt nekiállhatsz megmagyarázni csak kb nulla rá az esélyed."A jogszabály az AETR alá tartozó járművek személyzetére vonatkozik. De, ha nincs a kártyám a tachográfban, akkor milyen jogszabály alapján minősülök a jármű személyzetének?"
Te mint sofőr, mint alkalmazott X céghez tartozol. Hiába nincsen a kártyád a verdában, ha neked 45-ös pihenő van, nem tartózkodhatsz fülkében. Pont. Hiába mondod hogy te kivetted a kártyát, szabin vagy, stoppos vagy satöbbi, nem lehetsz benne a fülkében, mert 45-ös pihenőd van. Attól még ugyan úgy sofőr vagy, sőt ha péntek délután már nem vagy alkalmazott, és beülsz egy tök másik kamionba ott sem vezethetsz mert 45-ös pihenőd van, ami mindentől független."Egy szabadságon levő turista vagyok, akinek a jármű tulajdonosa megengedte, hogy a járműben tartózkodjon." Hiába vagy "szabadságon" nem lehetsz fülkében mert a pihenőd töltöd.
Nem mondom hogy a szabály helyes, azt sem hogy ésszerű vagy könnyű betartani, de ez van sajnos.
-
#79335424
törölt tag
válasz
F_Gergely #2508 üzenetére
"Ha a jogalkotó azt akarta volna, hogy mindkét fajta heti pihenőidőre (csökkentett és heti pihenő) igaz legyen, hogy a járműben is eltölthető, akkor azt írta volna le."
Ez nem egy verselemzés, hogy egy költő 500 évvel korábban írt versének ixedik sorát vajon hogyan értette. Ha a jogalkotó tiltani akar valamit, akkor konkrétan definiálja a tiltást! Egy engedélyezési lista nem egyenlő a tiltások definiálásával.
Ami az 1. szitut illeti, két probléma van vele. A rendőrnek igazolnia kell, hogy hatósági utasításra kezdtem meg a hetedik műszakomat, megszakítva a 24 órás pihenőmet. OK, tegyük fel, hogy megteszi! De, ettől még nem lesz egybefüggő, 24 órás pihenőm, csak akkor, ha hétfő délutánig nem mozdulok. Gondolom, azt nem kell ecsetelnem, hogy ez milyen károkat okozhat a cégnek. Ezért ki és hogyan vállalja a felelősséget? A rendőrnek igazolnia kell, hogy hatósági ellenőrzés történt ettől, eddig, és csak annak befejeztével kezdhettem meg újra a 24 órás pihimet.
A 2. példában értem az érvedet, csak a mondanivalóm lényegét hagytad figyelmen kívül. A jogszabály az AETR alá tartozó járművek személyzetére vonatkozik. De, ha nincs a kártyám a tachográfban, akkor milyen jogszabály alapján minősülök a jármű személyzetének? Egy szabadságon levő túrista vagyok, akinek a jármű tulajdonosa megengedte, hogy a járműben tartózkodjon. A rendőr nem intézkedhet ellenem olyan jogszabály alapján, ami nem vonatkozik rám.
-
F_Gergely
őstag
válasz
#79335424 #2507 üzenetére
a jogszabály az alábbit irja le:
561/2006 EK II./8 cikk (8) Ha a járművezető ezt választja, a napi pihenőidők és a csökkentett heti pihenőidők, melyekre a telephelytől távol kerül sor, a járműben is tarthatók, amennyiben az megfelelő háló-vagy fekvőhellyel rendelkezik minden járművezető számára, és a jármű, álló helyzetben van.Amit a jogszabály nem tilt meg, azt senki nem is akadályozhatja meg, s amit nem rendel el, arra senkit kényszeríteni nem lehet! Tehát a jogalkotó azt írta, hogy a csökkentett heti pihenőidők tölthetők a járműben! Ha a jogalkotó azt akarta volna, hogy mindkét fajta heti pihenőidőre (csökkentett és heti pihenő) igaz legyen, hogy a járműben is eltölthető, akkor azt írta volna le. A jogszabály betartása illetve betartatása a gépkocsivezetővel a munkáltató feladata.
A jogszabály nem mondja, meg hol kell eltölteni a 45-ös illetve annál hosszabb pihenőt, azt mondja ki, hogy melyik pihenőt lehet az autóban tölteni. A munkáltató nem köteles hazavinni, de szerencsés, ha saját telephelyre vezényli az autót.
Minden Eu-s tagállamban az ellenőrző hatóságnak joga van nem csak az adott hétvégén ellenőrizni, hanem 28 napra visszamenőleg bármit ellenőrizhet, büntethet egy másik tagállamban elkövetett szabályszegés miatt'Ha a rendőr a személyazonosságom igazolásán túl, bármi mást kér, ami a munkámhoz kapcsolódik, akkor a pihenőidőmmel már nem szabadon rendelkezem. " Ezt nem igazán értem, ha arra gondolsz hogy ilyenkor egy helyben állsz és "papíroztok" az ugyan úgy a munkaidődbe számít bele, olyan mintha mennél.
Péntek délután végzek Párizs mellett...Vasárnap este felhív a főnök Este 10 -kor kártya be, és irány Barcelona.
Elkövettem vmi szabálysértést? - Igen, a fent leírtak miatt. -
#79335424
törölt tag
válasz
F_Gergely #2506 üzenetére
Szerintem ez nem ennyire egyértelmű. Mitől tilos? Úgy tudom, hogy csak annyit ír a szabály, hogy a 24 órás pihenő az autóban is tölthető. A 45 -ösről egy szó sincs (mint ahogy a napi pihenőidőkre vonatkozólag sem tudok külön helymeghatározásról). Egy demokratikus jogrendszer nem arra alapul, hogy mindent tilos, kivéve azt, ami kifejezetten engedélyezett, hanem arra, hogy minden engedélyezett, ami kifejezetten nincs tiltva.
De, ezen túlmenően is felmerül néhány kérdés. Mi a helyzet a tevékenységigazolásokkal? Tudomásom szerint ezt eltörölték azzal az indokkal, hogy személységi jogokat sért az, hogy egy személyt a munkájához kapcsolódóan, a szabadidejéről számoltassanak el. A pihenőidő az nem szabadidő? Milyen alapon akar a rendőr elszámoltatni engem arról, hogy hol töltöm a szabadidőmet?
Közelítsük meg másfelől is! A jogszabály szerint mitől is minősülök sofőrnek? Attól, hogy a fuvarfeladatom része a jármű vezetése. Mitől lesz az? Attól, hogy a kártyám benne van a tachográfban. Tehát, ha nincs benne, akkor nem minősülök sofőrnek.
Írok két szitut, amikben számomra nem világos, hogy mi a teendő.1. Hétfő óta gályázom, szombat este megállok. Vasárnap délután jön a kontroll. Ha a rendőr a személyazonosságom igazolásán túl, bármi mást kér, ami a munkámhoz kapcsolódik, akkor a pihenőidőmmel már nem szabadon rendelkezem, ergo nem lehetek pihenőidőben. Tehát ott, a rendőr előtt követek el szabálysértést, ha nem nyomom át azonnal a tachográfot. Ezzel két bibi van. Az egyik az, hogy automatikusan megkezdem a hetedik műszakomat, ami ugyebár tilos. A másik meg az, hogy az ellenőrzés befejezése után kezdhetem meg újra a 24 órás pihenőt, tehát csak hétfő délután indulhatnék tovább. A lerakóm viszont a hétfő reggel 8 -as időkapus. Mi ennek a hivatalos, jogszerű elintézése?
2. Péntek délután végzek Párizs mellett, egy barcelonai fuvar felrakójával. Elgurulok egy parkolóig, és kész, vége a dalnak, két hét szabi jön. Ezt a barátnőmnél szeretném eltölteni Alicante -ban. Kiveszem a kártyámat és hazajöhetnék a pénteki, céges busszal. DE! A szombati gépet nem érném el, a következő viszont csak kedden este indul. Megbeszélem a főnökkel, hogy inkább maradok az autóban, vasárnap jön a váltás, aki levisz Barcelona -ba, ahonnan egy belföldi járat pár fityingért elrepít Alicante -ba. Épp az Eiffel toronynál tett sétában megfáradt lábaimat nyújtóztatom, amikor begördül a kontroll.
Na, most milyen minőségemben igazoltathat, hiszen akkor én már turistaként a szabadságomat töltöm.
Csavarjunk egyet a szitun!
Vasárnap este felhív a főnök, hogy baj van, lebetegedett a váltóm. Gond lenne, ha nekem kéne levinnem a fuvart Barcelona -ba? Természetesen nem gond, hiszen "szabispapír" már nem kötelező, én meg amúgy is odamennék. Este 10 -kor kártya be, és irány Barcelona.
Elkövettem vmi szabálysértést? -
F_Gergely
őstag
válasz
#79335424 #2505 üzenetére
A helyzet az hogy hivatalosan a 45-ös pihenő időt nem töltheted a fülkében mivel TILOS!
Az EU-ban már egy ideje elkezdték egyre komolyabban ellenőrizni a jogszabályban leírt (és egyébként EGYÉRTELMŰ) rendelkezést, miszerint CSAKIS a napi pihenőidők (bármelyik) és a csökkentett heti pihenők tölthetők a járműben, a hosszú heti pihenő NEM.
Ehhez valamilyen szállást kell biztosítani a sofőrnek, amit akár a kiküldetési napi díjból is lehet fizetni (hiszen ezért kapja, bár rendszerint nem erre használják fel).Sokaknak ez még mindig az újdonság erejével hat (vagy nem érdekli őket).
Több ezer eurós bírságot is kaphat ezért a sofőr, és az EU területén egyre szigorúbban ellenőrzik ezt!
-
#79335424
törölt tag
válasz
F_Gergely #2504 üzenetére
Persze, a topikcím alapján idevágó,csak kérdeztem, hogy nekem kell -e ezzel (is) foglalkoznom. Így is kell keresnem vmi AETR -es szagértőt, mert nem értem, hogy milyen jogszabályi háttér alapján hepciáskodnak egyes országokban az autóban töltött 45 -ös pihenőkkel, meg néhány tachográfkezelési módot is tisztáznom kéne.
-
F_Gergely
őstag
válasz
#79335424 #2503 üzenetére
téged mint sofőrt nem érint, engem mint speditőrt viszont igen, a vámjogszabályok, és a vámáruk azok szállítása változott igen keményen....
Azért dobtam fel hátha van itt még speditőr és valami tapasztalata, nálunk még kicsit ködös a dolog, de a reptéri speditőrök is "valahogy lesz". -
F_Gergely
őstag
ezzel kapcsolatban tapasztalatok?
most kezdtem el olvasni, de egyenlőre még lennének kérdéseim.... -
#79335424
törölt tag
Most látom, hogy kaptam még egy papírt. A cég keres Magyarul és németül jól beszélő irányítót.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 128gb, független, vadonatúj,aktiválatlan.
- iPhone 13 128gb független
- Lenovo Ideapad 3 14ADA05 20GB RAM 256GB M.2 SSD
- Komplett számítógép // i9-10900K // 64GB RAM // GTX1650 // 240GB SSD // 1TB SSD // WiFi // BT
- 2K Szép és csendes Gamer PC - Ryzen 5/16GB DDR4/1TB NVMe/RTX 2070 Super/BeQuiet Gold/RGB/Garancia
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad T540P - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung S23 128GB / normál állapotban / 12 hónap jótállásal
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest