Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vaze
őstag
Sziasztok
Ismet en
Valaki tudna nekem magyarazatot adni?
Nem ugy van hogy ejfel utantol szamolunk uj napot es onnantol szamolunk piheno idot is?
Es nem ugy hogy este 9 kor leteszem a lantot es attol kezdve kezdodik a piheno ido!?!
Komolyan mondom hogy mar hulyenek erzem magam a vezeto idovel kapcsolatban...
Jelen abra szerint este 9 tol szamoljak a csokkentett piheno idot,es ugye az a kerdes hogy hany oraval korabban hagyta abba a roviditett napi pihenoidejet.
En 4 orat jeloltem,ami nem jo...
Most akkor megint en vagyok a b...sz -
Zolás
addikt
Mondjuk egy izzó csere, mert a gyári szerszámok 1 perc alatt eltűnnek. Ami mercinél tök buli, mert az átlag csavarhúzó rövid, hogy kitekerd a fényszóró csavarját, és mehetsz vakon az éjszakába.
Akkusarut nem tudom levenni, mert a húzó mögött van középen, és nem lehet felnyitni, amíg össze van akasztva.
Kalapálni pont jó lesz a spanyolzár, nagy, vasból van, és dögnehéz
Ponyvát ragasszon a ponyvás, én hűtős pótot húzok. Az meg ha megsérül, kevés lesz a cellux.
Szilikonos zsírt vennem kéne, csak mindig elfelejtem.
Kereket vegye le a szervíz, azért fizeti a cég.
Ja igen, kib@szott lusta vagyok, szerelje meg akinek két anyja van.
Kihagytam valamit? -
válasz
Andreaspasco #15139 üzenetére
Há', mondjuk ha belédtolatnak, és valami szar van, akkor tudjál mihez nyúlni.
Vagy elpukkan egy cső, akkor tudjál mihez nyúlni.
Vagy mondjuk szétakasztasz, akkor néha tudjál egy kis szilikonzsírt kenni a tömítésekre.
Vagy elbaszol valamit, elgörbül valami, akkor vissza tudjad kalapálni.
Ilyesmi.
Ellen-nyomatékos kerékcsavar letekerő, ponyvaragasztáshoz-varráshoz cuccok, vagy ha csak simán le kell szedni az akksisarut, akkor mondjuk legyen mivel megcsinálni legalább annyira, hogy hazaérjél vele...
Meg ezer más dolog lehet útközben, akár valakinek segíteni is... -
Somatom
veterán
válasz
Andreaspasco #15145 üzenetére
Sejtettem, hogy vmi női meló is van benne.
-
Somatom
veterán
válasz
Andreaspasco #15143 üzenetére
Egy hétig áll az autó, amíg otthon vagy?
-
Somatom
veterán
válasz
Andreaspasco #15141 üzenetére
Céges mikró? Mennyit vagy te otthon?
-
Somatom
veterán
válasz
Andreaspasco #15139 üzenetére
"Ami kell gondolom adja a cég."
Bruhahahaha....
-
otto14
őstag
Köszönöm a válaszokat, akkor kitalálok egy saját megoldást.
-
-
-
HoTaZo
addikt
válasz
otto14 #15125 üzenetére
Mindkét út járható.
Ha tudod magad finanszírozni, az azért jó, mert ha nem jön be a cég, akkor rögtön válthatsz.*
A céges finanszírozásnál viszont aláírsz néhány évet és könnyebben ugráltatnak.*Azt ne gondolja senki, hogy az elején diktálhat. 0 km-esen még rengeteget hibázik és a főnök kevesebbet fog elnézni, mint egy évek óta neki hajtó sofőrnek.
-
HoTaZo
addikt
Szia,
1., Angliába menet nem játszik ez a szabály. Hacsak nem olyan országból mész, ahonnan az út minimum 8 óra.
2., Nem 2x fél óra, hanem a két megszakítás összességében nem haladhatja meg az egy órát. Pl. Felállás 10 perc, akkor a leállásra van max. 50 perces.
Nem tudok róla, hogy kompenzálni kellene a felhasznált időt. Tehát 11 óra legyen meg a kompra, vonatra való felállás előtt megkezdett pihenő eleje és a leállás (én ilyenkor egy minimum 15 perces pihivel zárom) után.
De, itt egy videó is. -
otto14
őstag
Sziasztok! Néhány éve olvaslak titeket, és szerintem eljött az ideje, hogy én is belevágjak ebbe a szakmába. Szerintetek járható út egy céggel aláírni, amelyik kiképez magának, tehát fizeti a CE jogsi költségeit? ha még egyáltalán létezik -e ilyen. Vagy inkább oldjam meg magam? 23 éves vagyok, és természetesen néhány évre tervezek.
-
Vaze
őstag
Sziasztok
Azt szeretnem kerdezni,hogy mikor mondjuk mentek Angliaba,ugye 2x megszakithatod a piheno idodet 2x30 percre fel es le szallaskor a hajorol mondjuk.Remelem ezt a reszet jol tudom
Kerdesem csak annyi lenne,hogy ezt az 1 orat vissza kell adni a pihi idobe ami 11 ora,akkor ugye ossz vissz 12 orat kellene szamolni.Vagy nem kell es a 11 ora pihi idobe benne van az az 1 ora?Remelem ertitek a lenyeget
Elore is koszonom -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #15121 üzenetére
A sóder hogyan jut el a keverő telepre?
Nálunk két cégben is iparvágányon...
Az egyik betonelemeket gyárt, a másik mixerbetont csinál...
A búza amúgy élelmiszer... Tudtad?
Romlandó és élőállat régebben sok ment vasúton. Tejet is szállítottak a Viharsarokból Rákosra. Persze ez csak akkor, ha van elég mennyiség. Olyan ez, mintha egy furgonos vitatkozna veled, hogy ő beszáll mondjuk Nápolyban a kocsijába és kiszáll Pesten, közben meg se áll. Te nagyon lassú vagy....
Meg qva drágán hoznád el azt a száz videokártyát és útközben meg ki is rabolnának...
Minden szállítási módnak megvannak az előnyei és a hátrányai. Mind megtalálja a helyét a piacon, ha az egyik drágább lesz, vagy macerásabb, a másik benyomul a területére. Ráadásul ti legtöbbször külföldön jártok, az ottani vasúttal hasonlítsd össze az autópályák forgalmát. Amúgy a vasúti teherszállításban a halálos balesetek az egy százalékát sem érik el a közúti teherszállítás közben bekövetkezett baleseteknek például. Ez is egy szempont. Na meg most is jöttem vagy öt kilométert hetvennel egy tartálykocsi mögött a szolnoki déli elkerülőn, mert előzni nem lehetett, ha nem vagyok türelmes, mint sokan.... -
Andreaspasco
tag
válasz
philoxenia #15117 üzenetére
Beregadt a váltó vagy mi van veled? ¯\_(ツ)_/¯
Élelmiszert szállítok, Ukrajnába nem megyek.
Örülök, hogy ennyi mindent szállítanak vasúton.
A sóder hogyan jut el a keverő telepre?Freiherr
-
Freiherr
őstag
válasz
philoxenia #15117 üzenetére
Még nem volt aratás, csak május van..
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #15111 üzenetére
Ki mondta, hogy mindent? De rengeteg olyan áruról volt már csak itt a topikban is szó, amire sokkal jobb a vasút. Pl. mióta van útdíj, nemcsak a vasútvállalatok fizetnek a pályáért, azóta rengeteg sóder visszajött a vasútra...
Felőlem vigyed nyugodtan a híg trágyát a kamionnal, gondolom jól megfizetik... Meg máris indulhatsz Ukrajnába búzáért. Nem tudom miért nem tudják elszállítani onnan, hiszen van sok kamion.... -
HoTaZo
addikt
Ja, csak mert úgy írtad: " ...használhatom a Leer-transit-T1-T2 sávot." , ezt úgy értelmeztem, hogy üres vagy és Svájcban rakodsz.
Akkor ez egy vámáru továbbítás. Akkor viszont sorbanállós.
Hacsak, még nem játszod azt, hogy egyszer lemész az Evolahoz, szépen leparkolsz, sárga mellényt felveszed, bemész az irodába veszel ki bejelentkező papírt, de főleg (!) Evolas táblát. Aztán, mintha eszedbe jutna, hogy az autóban maradt valami, visszamész és eljössz onnan a körforgó és további útvonalra. De már kiteszed az Evolas táblát. A következő alkalommal pedig úgy mész el a sor mellett, hogy kint a táblád, kimész, a körforgalomban teszel egy kört és jössz vissza, letudva nem tudom mennyi sorbanállást.
Varázs ereje van annak a táblának. -
HoTaZo
addikt
Az üresek, a tranzitolósok meg azok akik kimennek a városba (az Evolahoz pl.), azok elmehetnek a sor mellett. Te is mehettél volna, hiába a vámplaccra mentél. Mivel nem vámolni mentél.
Milyen papírod volt, ha üres voltál?
Calais-ból jöttél üresen?Igen, legközelebb, amikor megállsz a svájcinál, amikor beadod a papírokat, már veszed is ki a kütyüt és csinálod a jegyet. Ha szól, hogy fogd meg azt a nyeles kosárkát, akkor azt irányítsd a km órára, mert látni akarja, az egy kamera.
-
Zolás
addikt
válasz
HoTaZo #15108 üzenetére
A gépet láttam, csak nem tudtam mi az. Calaisban olyan papírt csináltak, amivel bemehetek a tranzit sávon, csak a kártya nem volt, amivel az útdíjat fizeted. Így muszáj volt beállni a vámolós sorba, hogy meglegyen a kártya. Aztán futottam egy kört, és 5 perc alatt bent is voltam Svájcba.
Akkor az a fura kis kütyü a Svájci bódé oldalán az útdíjfizető automata. Köszönöm az információt. -
HoTaZo
addikt
Na, egy ilyen (Spider ILD02) kellene otthonra!
-
Andreaspasco
tag
válasz
philoxenia #15099 üzenetére
12 éve. Tesco, Lidl, Spar -t satöbbit pl. hogyan teríted le a vasútról
Friss áru hollandból hogy jut el a nagybanira?
Sehogy.
Nem csak az 50 tonnás vasdarabokat kell szállítani. -
zsid
senior tag
válasz
philoxenia #15109 üzenetére
3200 t a maximális vonattömeg nagyjából. Sík terepen.
Ez elé elég is egyetlen egy darab pusztulat Szilikózis, mi?Természetesen az egészen extrém méreteket trélerrel viszik, de abból nem percenként van 7 hanem mondjuk hetente az A8-on is gondolom.
Az extrém méret/súly csak egy példa volt. A 35t raksúly az nálunk mindennapos volt Magyarországon belül, több nyergessel.A kamiont vonatra, az nem igazán jó megoldás, a félpót vonatra inkább, de a legjobb a konténer.
Fentebb pont ezért a múr elfogadhatóan működő huckepackot írtam. A konténer teljesen rossz megoldás. A konténer kialakítása miatt a befoglaló méretei kisebbek, kevesebb raklapos áru rakható bele a szabványos EURO vagy angol/amerikai raklapból. Persze az egész világ átállhat más szabványra, ennek nem lenne járulékos költsége.Na meg ha igazán korszerűsödne nálunk is a vasút, akkor sokkal gyorsabb lenne a szállítás.
Azaz basszunk bele csilliárd forintnyi állami pénzt a vasútba, hogy megcsinálja azt a munkát amit most a közút megcsinál?Nincs például stau.
Nem jön le a hegyoldal a 70-esre, nem szakad le a felsővezeték hetente, nem romlik el a biztber soha, nem megy neki soha egy kretén sem az átjáróban az IC-nek oldalról, nem tolja meg a Metransos vonat a Mercedes vonatot a Könyves Kálmán mellett, soroljam még? A normál menetrendet nem tudja a MÁV tartani - részben pálya oldali gondok miatt - de a teherforgalom az patent.Bár ha elkezdik a környezetvédelmet úgy erőltetni, mint a személygépkocsiknál, lesznek érdekes dolgok a teherautóknál is. Hasonlítsd össze a nyolcvanas évek Rábáit a mai MAN-okkal például, na most a vasútnál nincs új mozdony tulajdonképp, azokkal/olyanokkal megy nagyrészt ma is, mint akkor.
Szakadjunk ki egy kicsit a magyar valóságból, a MÁVnál nincs új mozdony. Felénk rengeteg az új mozdony, ES64-F4-ek,Vectronok, remrég próbázott a Stadler Euro9000, vannak dízel-hibrid tolatógépek. Itt nálunk a vontatójármű állomány vagy 40 évvel fiatalabb, mint a MÁVos ami öreg az is messze veri a V43/V63 duót.
Ha elkezdik a környezetvédelmet eröltetni akkor mi nem fogunk tól jól járni, mert a Visontai erőmű és társai is mennek a levesbe. Egy másik aspektusa a dolognak, hogy ha valami csodának köszönhetően átpakolnánk a közúti közlekedés felé vasútra, honnan lenne ehhez áram? Építeni kellene egy rakás 0 kibocsátású erőművet, a vasúti infrába meg rengeteget kellene beletolni, pl a mostani vontatási transzformátorok is már lefonnyadnak a terhelés alatt. Láttam olyan vezetőállásos képet ahol a felsővezetékre 21kV-ot mért az óra - a 25kV helyett!Ez eddig így rengeteg "ha" plusz olyan költségvonzat amibe belegondolni is rossz és mindezt miért? Hogy 30-50 év fejlesztés után megpróbáljuk leváltani ami jól működik? Ha a 150-es vonal kapacitásbővítését vesszük alapul az valami 4 milliárd/km. Ennél durvább beavatkozás kellene a vasúti gerinchálózatba, ami ha csak legfontosabb 2000km-t vesszük akkor 8-10 000 milliárdról indul plusz a szükséges egyéb dolgok, erőművek, vontatójárműve, kocsik stb..
Ha nem lesz gázolaj akkor a nem villamosított vonalakon sem lesz semmilyen kiszolgálás, sofőr meg bőven lesz amíg lesz aki megfizesse.
-
philoxenia
MODERÁTOR
3200 t a maximális vonattömeg nagyjából. Sík terepen. Természetesen az egészen extrém méreteket trélerrel viszik, de abból nem percenként van 7 hanem mondjuk hetente az A8-on is gondolom. A kamiont vonatra, az nem igazán jó megoldás, a félpót vonatra inkább, de a legjobb a konténer. Itt ugye arról volt szó, hogy mi lesz, ha nem lesz sofőr, vagy gázolaj például. A percenkénti hét kamion az percenkénti hét sofőr. Na mondjuk most jönnek az ukránok is majd, lehet.
Erre mondtam, hogy lesz vonat. Na meg ha igazán korszerűsödne nálunk is a vasút, akkor sokkal gyorsabb lenne a szállítás. Nincs például stau. Ellenben bevezették a mv-nél is a pihenőidőt, mint a kamionosoknál. Ugye a furgonosok is a tachográf felé haladnak.
Nyilván nem tér vissza az "aranykor" ami azért nem volt annyira arany a vasúton sem természetesen. Viszont ha a vasúti teherszállításban is lesz akkora járműfejlesztés, mint a közútiban... Bár ha elkezdik a környezetvédelmet úgy erőltetni, mint a személygépkocsiknál, lesznek érdekes dolgok a teherautóknál is. Hasonlítsd össze a nyolcvanas évek Rábáit a mai MAN-okkal például, na most a vasútnál nincs új mozdony tulajdonképp, azokkal/olyanokkal megy nagyrészt ma is, mint akkor. Mintha most is olyan kamionok lennének a közúton, mint anno.
A pályákban szinte semmi fejlődés nincs nálunk. '84-ben hamarabb felért a gyors Pestre Szolnokról, mint ma. Akkoriban mennyi autópálya is volt? Ma mennyi van? -
HoTaZo
addikt
Nincs mit.
Mi, úgy csináltuk ott mindig, hogy tranzittal bementünk az Evola-hoz. 20 perc alatt kész voltak, a T papír a német bódé számítógépére kerül. A jelzett út körforgalom utáni szakaszán beálltunk oda. Amikor sorra kerültünk, akkor a schpunz kinyomtatta a papírt, undorral végig lapozta a papírokat, ránk se nézve kilökte a fiókkal. Átgurultunk a svájcihoz, ott a bódé és a kamion közt ott kukucskál egy "gyerek számítógép" abba dugod be a kártyát és viszed végig a folyamatot, mint más átkelőknél az automatánál. Amikor a svájci vámos végez a papírozással, ő adja oda az útjegyet. S mehetsz tovább. -
válasz
philoxenia #15106 üzenetére
Figyelj Bélám.
Tömören leírom.
Az amit Te szeretnél, az kb homlokegyenest ellenben megy a jelenlegi EU-s logisztikával, de megkockáztatom, hogy a komplett EU gazdaságával.
Csak ennyi a baj.
Ennek miértje már más kérdés, de a lényeg az amit írtam, és fentebb pedig remekül kifejtették. -
Freiherr
őstag
Én még jobbat tudok: megtölteni a vasúti kocsikat a motyóval ( hogyan..ilyen apró részleteket ne firtassunk már ), MAJD a vasúti kocsikat felrakni uszályokra, 'oszt fel a vitorlát, hadd menjen, na ez az igazi zöld gondolat kérem
-
zsid
senior tag
válasz
philoxenia #15094 üzenetére
Vonatnál sem számolhatunk 2400 tonnát vonatonként. A szabvány tehervonat az 750m és bruttó 2000t körül van, nem ? 2400t(ennél kicsit több) raksúlya a dupla Taurusos Záhony-Donawitz tehervonatnak van, ami azért elég ritka.
Sok olyan árut visznek kamionnal, amit vasúton célszerűbb, olcsóbb szállítani.
A fuvarozás nem jótékonysági hivatal, ha olcsóbb és egy szerűbb lenne akkor vasúttal vinnék. Ha olcsóbb lenne és beleférne hogy nem egyszerűbb akkor is vasúttan vinnék. Nem véletlenül nem azzal viszik. A kamion rugalmasabb és a legtöbb gyár(tó) nem dolgozik 5-600-2000 tonnás nagységrendben. Ez a korszak már rég megszűnt.No offense, '83-óta vagy vasutas de látszólag nulla fogalmad nincs a közúti logisztikáról, különben nem írnál ilyeneket. Papíron elképzelés szintjén ezek tök jó dolgok, de az on-time és a rugalmasság világában ez teljesen máshogy néz ki, mint papíron. Lehet engem 83-ban még csak terveztek, de lassan 16 éve nyomom a közúti szállítmányozást ( mások itt régebb óta ) és mi azt látjuk át ( bár én fanként valamennyir a másik oldalt is, ha visszalapozol pár oldalt ott kifejtettem mi működne vasúton, mi működik vasúton és mi nem fog soha az életben ).
Van sok olyan cucc, amit eleve nem tud normál kamion elvinni, mert mondjuk ötven tonna a darabonkénti tömege.
Az utolsó nyergesen amivel hosszú távon dolgoztam 70t szerelvényössztömegre volt engedélyem, a 4 tengelyes félpótjainkkal úgy lehettem közúton műszakilag 62 tonna, hogy nem volt túlméretes a szerelvény és az önsúlya is megállt 16-17tonna körül, tehát 45 tonnát én is gond nélkül elvittem volna háztól-házig, bármikor. A spéci túlsúlyra kialakított szerelvényekkel elmehetsz 250tonna össztömegig és méretben sokkal rugalmasabban rakható egy közúti jármű, mint egy vasúti kocsi.
A vasőti fuvarozás azért nem lesz még nagyon nagyon sokáig újra domináns, mint mondjuk 1975-1980 előtt mert a rakományok mérete feladónként jelentősen változó, de általában relatív "kicsi" ( legalábbis vasutas volumenben), nem megoldható a pont-pont közvetlen kiszolgálás és a fuvarpiac az teljesen nyílt és szabad. Ahhoz, hogy egy valaki el kezdje átterelni egyfajta gyűjtőként a forgalmat a vasútra ahhoz annak a cégnek kellene birtokolnia a piac nagyon nagyon nagy részét. A 4000+ kamionos Waberers is próbálkozott a huckepackkal és nem jött össze nekik, pedig náluk van raktározás, spedíció, járműpark, szállítási volumen és európai lefedettség.
Ez a "majd mindenki felrakja hozzánk a vasútra az áruját mi elvisszük állomásról állomásra onnan meg azt csinál vele amit akar" ez egy nedves álom, a logisztika már 40 éve nem így működik és a jelen állás szerint nem is fog így működni, nem tud így működni.
Amúgy az M1 napi forgalma 9500 kamion, egy szabvány tehervonatba pedig max 45-46 zsebes kocsi fér bele ami Huckepackkal számolva napi 207 vonat, ami óránként kiátlagolva +9 tehervonat lenne azaz a jelenlegi fogalom mellé be kellene férnie az 1-es vonalra 6 percenként egy extra tehervonatnak. Hát nyilván menne
A vonatok kapacitása kétségkívül nagyobb, egy eltolható oldalfalas kocsiba belefér vagy 80 raklap, de ettől még nem lesz jobb,olcsóbb és gyorsabb ezek használata.
"Nem is beszélve arról, hogy villamos vontatás esetén nincs dízelgond, azaz vízi energiával, napenergiával szélenergiával lehet szállítani."
Főleg éjjel, szélcsendben amikor olyan aszály van, hogy a hajó megfeneklik a DunakanyarbanNem rossz a vasút, pár hónapja én is tök jó és júl működő kombinált fuvarozásos dolgokat írtam, de általánosságban nem lesz már megoldás a vasút. A világ és a logisztika annyira megváltozott, hogy a vasút elvesztette az előnyeit a közúttal szemben. Nyilván ahol továbbra is megmaradt ott olyan nagy előnye van, hogy simán veri a közutat.
-
válasz
philoxenia #15092 üzenetére
Oké, legyen úgy.
-
Somatom
veterán
válasz
philoxenia #15097 üzenetére
Na és? Percenként annyi kamion árut kell berakodnod, amennyi elhalad az adott útvonalon. Vagyis hetet. Ennyi idő alatt a kamion ajtaját nem tudod kinyitni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, konzol adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- AKCIÓ! MSI PRO Z690 i7 14700K 64GB DDR4 2TB SSD RTX 3070Ti 8GB Fractal Design Meshify C CM 750W
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest