- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Aktív témák
-
Gab
őstag
egyik haver nagyon Peugeot-os, ő azt isteníti. Volt már neki 205, 405, most meg 307 van neki. Mindegyik természetesen diesel
diesel-ben nem vagyok otthon, de az Renault-ról nem hallottam még rosszat
lehet azért mert kevés embernek van körülöttem
Nekem Laguna-m van. Nagyon beleszerettem. Csak benzines. Város 10l
autópálya 140Km/h 7 , 7.5l
kolléga mennyen ki autóért, én is azt tettem -
F7
tag
Ha kintről behozott autó, és német, akkor nem ajánlom megvételre.
Aki jár a németekhez, tudja, hogy vezetnek.
1.9TD motoros Golf úgy hagyott állva 180nál, hogy csak néztem...
Szóval, német addig ynomja a pályán, amíg lehet. Ez pedig nem szokott jót tenni az autónak.
Pözsókról csak rosszat hallottam, nem ajánlanám ezért senkinek. 206, 307 egy rakás.....
Ha kintről jött, akkor
1, vagy fényév van benne
2. totalcar volt...
A legjobb buli, ha olyan autót hoznak, aminek a küszöbje megreccsent. Azokat kint nem lehet forgalomba helyezni..megveszik 100ért, hazahozzák, kikalapálják és elnyomják 1.7milláért szó nélkül.
Sajnos ez van :((
Nagyon meg kell nézni minden német/francia autót..német dízelt németektől...soha... láttam már 2 éves TD-t 250e km el...
Japán autókkal pedig nagyon szeretnek biztosítózni. Ha csak kis ''koccanások voltak'' akkor még nem lenne baj, de valahogy mindig úgy ''szokott'' megtőrni a japán autó, hogy még lábon el tudjon menni a szervízbe, és sokat fizessen a biztosító..hogyhogy hogy nem :(
Ez viszont nem tesz jót az autónak.... -
yerico
senior tag
Hát igen, dízelből csakis PUG dízelt, esetleg, ha nagyon muszáj, jöhet a VW is, az 1,9TDi tényleg jó, csak lopják, mint a disznó. A legtöbben azonnal le is szedik a TD feliratot, és helyette 1.6i-t tesznek rá.
Kollégám az 1,9TDI-t cserélte egy Volvóra, azt mondta, nem tudott tőle aludni, mert nem tudta, övé-e még az autója, vagy már egy szerb paraszt ül benne - azaz ellopták-e már. Azt mondják, kétféle VW TDI van: már ellopták, vagy el fogják lopni. -
SYZYGY
tag
Szerintem inkább írd azt, hogy a peugeot dízel ELÉGjó.
A renault az ....modjuk így: nem igazán.
Viszont a peugeot-nak a ''kivitelezése'' ...háát hagy némi kivánni valót maga után. talán a 406-os amit jónak mondanék. De a kollega 1.5millét szán rá ami nem takarja el a 406-os dízelt.
A VW 1.9TDI motorja nagyon el lett találva. És tették elég sok autóba pl. VOLVO 460, ami szintén egy egy jó választás lehet. Az még igazi VOLVO. nem S, V, meg mittudom én milyen. -
Gab
őstag
Mint már mondtam ki kell fogni.
Nekem 94-es Colt-om volt.
Váltó, kormányműre cserét mondtak, mivel nem érdemes/nem lehet javítani.
A váltót lehetett volna, csak rohadt drága lett volna.
Ja és szépen körbe is volt már biztosítózva. Nem nagyon, csak mindenhol egy kicsit.
mindig vannak kivételek, ezt mindenki tudja -
SYZYGY
tag
Mert nem indul be hidegbe.
Ha gyorsan akarsz indítani, akkor pl: nissan primera ( a japcsik gyorsizzításúak)
Opelnél az 1.7 td isuzu motoros az, ami ér vmit, de a kasznija azoknak is épp olyan gáz.
nézz meg egy audit(ülj bele, próbáld ki stb), meg egy opelt... nem csak a nevet kell megfizetned, minőséget kapsz! (persze belenyúlhatsz bármibe) -
szekera
csendes tag
Ökölszabályok : 1. festékmérő ; 2. illesztések + hézagok ; 3. rozsdakeresés a felsorolt helyeken ; 4. kormány + váltó ''simasága a leírtak szerint ; 5. szervízkönyv + átvizsgálás + kompressziómérés + fékpad stb. ; 6. akudni kötelező !!! min. 100E
Ha komollyá válik a dolog feltétlenül nézesd meg szervízben ! max. 5-10 ruppó ! ennyit simám megér hogy nem utána derülnek ki dolgok az autóról
+ kalkulálj bele egy vezérműszíj cserét , amit használt autónál alapice javasolnak a szervízben is !!!
japán autó => gondold meg ! ha szervíznelned kell , drága lesz !!! -
behappy
aktív tag
-
SYZYGY
tag
Opelt NE, ford diesel is feledhető. Elfogult vagyok kicsit, mert most adtam el a 14 éves audimat, de én személyautót nem vennék csak audit. ( mégegyszer írom vmennyire elfogult is vagyok, de az audi előtt is volt nekem 4 diesel-em)
Nagy , kényelmes, biztonságos.
A japcsi autók is szóba jöhetnek de azokról nem sokat tudok, viszont szerelő barátaim szerint a VW, a peugeot, a merci , és a japcsik tudnak normális diesel motort gyártani -
F7
tag
most látom, nincs kiírva mennyi van benne.
Ez eleve gyanús, lehet, hogy egy fényév...
Kormányt nézd meg, mennyire fénylik. Ha matt..akkor már csere is volt, vmennyire fénylik egy 94es szerkér kormánya
Váltógomb fénylik-e..ugyanaz a játék, mint a kormánynál
Váltó ''bőr'' zsákot nézd meg, vadiúj? Az sem jó..ugyanaz, mint a kormánynál.
Tehát, ha nagyon fénylik, nem jó, ha nagyon nem fénylik, nem jó (csere volt)
Mivel nincs km..nézd meg a műszerfalat, mennyire mozog, lötyög. Ahhoz, hogy visszatekerjék, áltban le kell bontani a műszerfalat.
Gumi kopást názd meg! Ha nem szépen kopik, nem jó a futómű.
stb stb stb
(UI.: én nem venném meg, nagyon úgy látom, hogy ''élénk'' piros, azaz nem metál. Egy ilyen piros szín javítását soha nem veszed észre..metálfényt fújni már macera) -
Yaye
őstag
A nem egyforma fényszórók nem feltétlenül jelentenek törést, ugyanúgy kaphatott kavicsot, mint egy szélvédő. (nekem is ezért kell hamarosan cserélni a baloldalit)
És javaslom hogy a szervizben átvizsgáláskor ne csak fölemeljék és manuálisan szemrevételezzék, hanem tegyék föl padra is, mert egy garnitúra lengéscsillapító (beszereléssel) sem olcsó mulatság, nem árt tudni hogy számíts-e rá. A karosszériajavítások ára pedig eleve horror, szóval egy kicsinek tűnő átrozsdásodás is komoly terhelő adat a pénztárcádra nézvést, és így erős árengedményt feltételez.
Figyelj a váltóra, minden fokozatot könnyen, akadásmentesen vesz-e, különösen az egyes-kettest, főleg visszaváltáskor, valamint hogy állóhelyzetben, üresben a kuplung ki-be nyomásakor hallasz-e hang-változást, darálást, kopogást. Egy kinyomócsapágy cseréje még nem a világ, de egy csapágyas, vagy váltási nehézségekkel küzdő hibás váltó javítása egy újabb kis vagyon lehet. (Ez persze inkább csak százezres nagyságrendű kilométer futás után fenyeget)
Az olajfogyasztást nem lehet szemrevételezéssel megállapítani (maximum a füst színéből, bár így télidőben, szabad ég alatt minden kocsi füstje látványos), de a hengerek állapotát föl lehet nagyjából mérni ha a vizsgálatkor csináltatsz kompressziómérést, ez azért is ajánlott mert ha jól tudom a hondákat (ugye jól vettem ki hogy azt néztél ki?) szeretik agyonhajtani.
Ha a motor le van mosva az még nem baj, sőt akár gondos tulajdonost is jelenthet. Természetes hogy eladás előtt sokan szervizelik a kocsit és akkor jobb esetben kijár egy motormosás is. Ha viszont a cucc nincs tényleg láthatóan jól karban tartott, tip-top állapotban akkor az első utad úgy is a szervizbe kell vezessen egy elővigyázatossági komplett időszakos szervizelésre.
Használtautónál fokozottan érvényes az Ökölszabály miszerint az olcsó a drága!
sok sikert!
Yaye -
F7
tag
Arra figyelj, hogy használtautót nézel, tehát:
1, nem vadiújat, úgyhogy ha van rajta valami kis bizgere, nem azt jelenti, hogy szar
2, nem vadiújat, tehát ha van rajta valami kis bizgere, azt jelenti BÁRMI lehet
Japán verdáknál a motor jó szokott lenni, de aranyszabály: ritkán van vele gond, de ha van, akkor tövig.
Japán verdáknál a ''külső elemek'': lökhárító, tükör, mittuomén általában nagyon drágák! Egy lökhárító elérheti a 200e Ft ot simán
Tehát: nézd meg a motort, sokat nem fogsz látni rajta. Vidd el egy Honda szervízbe, megnézik a főbb (drága) alkatrészeket, ha csere, akkor csere
Javaslom, hívj fel egy Honda alkatrész üzletet, kérdezz rá mennyibe kerül: vezérlés csere (szíj), generátor, bordásszíjak, stabilizátor stb
Így, ha a szervíz 2szer drágábban akarja mérni, őket is meg tudod fogni.
Ált igazság: japánautó szervízes nem él meg, motor, elektronyik jó.... ha egyszer bertévedsz mégis, ahogy írtam..tövig :) (persze van kivétel is) -
Agyasima
őstag
Hmmm.........
Nekem gyanús, hogy nem írják mennyi van benne. Én csak annyi tanácsot tudok adni, hogyha tucc vigyél magaddal szakit, lehetőleg ismerőst, mer ő a pedál kopásokból, és egyéb jelekből is meg tudja állapítani, ha visszatekerték a km órát.
(de persze a helyszinen is kiderülhet, ha már 150e km van benne....) -
Gab
őstag
jó hozzászólásokat írtatok
DE
rosdásodás megengedett a hátsó kerékíveknél, estleg küszöbnél.
ha máshol találsz, motortér, csomagtér, szőnyeg alatt, akkor nem valami fényes az autó, én hagynám
Japán autó, a biztosító jól fizet rá, úgyhogy 99.99% hogy törött volt. Kérdés h mennyire.
hogy mennyire volt törve, és hol, azt festékvastagségmérővel lehet kimérni (eredetiségvizsga)
Még egy hozzászólás: Japán autót én nem vennék 7éves kor felett
Ki kell fogni.
Hajrá! -
SYZYGY
tag
Mivel ez egy benzines autó, főleg a karosszériát nézd át, moto hidegben is indulni fog. (vagy ha nem, akkor melegen se nagyon)
Legjobb lenne, ha olyan emberrel mennél, akinek van festékmérője, az biztosan kiszűri, ha törve volt!
Kipufogó végét is megnézheted, ha nagyon kormos akkor eszi az olajt. (jó eséllyel)
És a kartergáz. Azt legjobb meleg motornál alapjáraton nézni.Olajbeöntő sapkánál is, nívópálcánál is.
De ha ''megfog'' az autó, úgyis mindegy miket irkálunk , mert megveszed! :D
Sok sikert hozzá! -
pharao
csendes tag
Nagyon jó tanácsokat adtak eddig, ezért én se tudok sokkal többet mondani.
Rákérdezhetsz egy-két tipikus kérdésre, hogy van-e szerviz könyve, és hol volt szervizelve. A belsejét is megnézheted, hogy a kárpitok milyen állapotban vannak, a vezető ülés mennyire van ''kiülve'', illetve van aki még azt is nagyon megfigyeli hogy maga a kormány mennyire fényes azaz mennyire van lekopva, mert ezzel is lehet valamenyire következtetni a tényleges kilóméterekre. A karoszériában azokat nézd meg amiket mondtak, tehát illeszkedések, és rozsda. A rozsda tipikus helyei a küszöb, sárvédő ív, lengés csillapitó rögzitései, elől nézd meg jól a torony csapágynál, és ugy átalában a ''hajlatokban''. Ha bele nézel a motor térba, az a jo ha azt látod hogy rend van. Azon kívül ne legyen olajos sehol, semejik olajtol (motor~, szervó~, fék~, stb) Ha túl tiszta az azt jelenti hogy le lett mosva, az azert nem jó, mert nem fogod megtudni hogy miért mosták le. Azért mert mániákusan szeretik a tisztasságot, és nagyon szépre akarták-e varázsolni az eladásra, vagy azért mert el akarnak titkolni valamijen folyást. Akkor jó ha látod hogy poros, tehát nem anyira tiszta, de mégis kicsit tisztának látszik, mert száraz, és akkor csak minimális por ragad rá.
A lámpákat is at tudod nézni, azon kivül hogy milyen gyártmányuak (amit elöbb mondtak), azt is hogy minden rendesen müködik-e.
Innentöl kezdve még van egy két dolog, de azt már csak tapasztalattal rendelkező szakértő tudja megállapitani. Ezért sem árt elvinni egy mühely be átnézetni, mert ott kényelmesen meg tudják nézni az autó alját is (biztos kiderül hogy volt-e törve), ami árulkodó, illetve megnézik a csapágyak ill. bizonyos alkatrészeknek a ''lógását'' amiröl megmondják milyen állapotban vannak. Illetve még megnéznek egy-két apróságot. Az sem árt ha mérnek egy ''kompressziót'', mert abbol kiderül a motornak a belső állapota.
Ha akarod, már most fel hívhatsz egy honda szervizt, és megmondod hogy ilyen autót akarsz venni, mik a tipikus hibák rajta, amire ügyelned kell, ill. mennyiért nézik át neked.
...
...
Jaaaj!!! Majdnem elfelejtettem a humán részét:
Sose mond ki hogy ez az első autód, és azt se hogy nagyon tetszik és már kinézted magadnak. Ha akarod még azt is mondhatod hogy még kell nézni egy másik ilyet és úgy kell döntened. ( nem árt ha igaz, max tapasztalatot szerzel)
Az a lényeg hogy ne éreztesd az eladóval hogy nálla a labda, mert te más autóra rá se nézel, mert akkor azt csinál veled amit csak akar, még azt is hogy őis el kezd kamuzni, hogy van másik két jelentkezője, és az egyik 100.000 Ft többet ad.
Ne hidd el, mert nem igaz, és ha igazlenne, akkor egésségére, nem olyan ''hu de jó'' ár.
remélem tudtam segiteni.
Sok sikert. -
Goose-T
veterán
Eddig kösz a tanácsokat, csak így tovább! :C
-
vallas
őstag
Menjél vele teszt kört,és figyelj a következőkre:
Húz e a kocsi valamelyik irányba, ha elengeded a kormányt, fékezésnél húz e a kormány, tekerd jobbra balra a kormányt,és nézd meg,hogy billeg e a kocsi,meg fékzz jó nagyokat a géppel,nézd meg,hogy a lemezillesztések mindkét oldalon ugyan akkorák e és párhuzamosak e , kékesesn füstöl e a kipufogó, ha igen eszi az olajat.
Most ennyi jutott eszembe! -
[amne]
senior tag
Nézd meg az ajtó illesztéseket, ha más-más a rések mérete akkor törött volt, nézd meg a lámpa búrák kódszámát, ha nem egyezik pontosan akkor törött volt valószínűleg, ablakokkal is tedd meg ezt. Amúgy műszaki részét csak egy szerelő tudja alaposan átvizsgálni, vigyétek el egyhez.
-
ch.peter
aktív tag
Szia, (néhány tanács)
1. Nézd meg a lámpákat, párban ugyanolyan típusnak kell lenniük, ha nem egyformák (pl.:jobb: hella / bal: bosch) akkor jó esélyed van, hogy törött volt a kocsi.
2.: Nézd meg a szélvédőket. Gyárilag ezek is egy gyártótól származnak ha több fajta van akkor törött / feltörték de az is lehet, hogy csak kavicsot kapott.
3.: Nézd meg az illesztéseket, párhuzamosan fussanak, egyforma méretűek legyenek.
4.: Amikor a motort nézed, nézd meg, hogy meleg-e. Ha igen, akkor várj amíg lehűl (beszélgetés/nézelődés, ilyen időben nyitott motortérnél 10-15 perc elég), és utána indítsd / indíttasd be. Nem árt tudni, hogy indul viszonylag hidegen.
5.:Nézd meg a gumicsíkokat az ablakok mellett, ha festékcsík van rajtuk, akkor vsz''gányolták'' javítás helyett.
6.: Elejtett kérdésként (pl.:próbaút közben), kérdezd meg, hogy:
''Aztán lehet neki tolni rendesen?'' ha kimerítő litániát kapsz róla, hogy hogy tép 210-el a kocsi, akkor lehet következtetni arra, hogyan hajtották.
hirtelen ennyi.
De a legjobb: Vigyél magaddal valakit, aki nem érintett a vásárlásban, valamint vigyétek be egy Honda szervizbe, és kérjetek rá egy teljes átvizsgálát (5-10k) -
karyo
senior tag
nézd meg, hogy az illesztéseknél, illetve a keréköbölben rohad-e. ha igen, akkudj sokat. szélvédőn vannak-e kis sérülések. csomagtartóban a kárpit alatt rohad-e.
elöl, a motortér ki van-e pucolva. ha igen, az gyanús. nézd meg az olajat.
inditsd be, és nézd meg hogy a kipufogóból milyen szinű a füst. ha látsz kékes füstöt, az nem sok jót jelent.
kb ennyi jutott eszembe. -
Goose-T
veterán
A kinézett autó:
[L]http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=3275046&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=[/L]
Holnap megnézem a jószágot. Adjatok tanácsot, mit kell megnéznem rajta, hogy ne fürödjek be vele! Hajrá, írjatok! Minden tanácsot szívesen fogadok! Ez lesz életem elsô autója!
:C
Aktív témák
- ÚJ, GARIS! Dell Latitude 5450 - 14" FHD / Ultra 5 125U / 16GB DDR5 / 512GB NVMe SSD / HDMI 2.1
- Acer NITRO V 16 Gamer Tervező Laptop -35% 16" RYZEN 7 8845HS 16/1TB NVIDIA 4060 8GB FHD+ 165Hz
- AppleCare+ biztosítás és kiterjesztett garancia - Apple hivatalos biztosítás - Számlával
- Új Acer Predator HELIOS NEO 16 Gamer Tervező Laptop -35% i9-14900H 32/1TB RTX 4070 8GB 2,5K 240Hz
- ASUS Vivobook Pro 14 OLED - RTX 3050 - R7 5800H - 16GB RAM - 500GB NVME SSD
- BESZÁMÍTÁS! Dell Alienware AW2721D 27 QHD 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest