Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
grabber #23737 üzenetére
Néhány hetes tapasztalat alapján a CC+-al én meg vagyok elégedve (185 ló és 400 nyúlmókus mellett). Havon igazán még nem tudtam kipróbálni, de nedves és száraz felületen is meglepett, hogy mit tud. Igaz, ma reggel, mikor a Szerémiről fordultam a Hengermalomra kicsit megkapart a külső íven kettes padlógáznál.
Akkor vennék egyedül csak téli-nyári kombót, ha télen előfordulhat kötelező út havasabb vidékre (pl. Mátra, Alpok, Erdély), ahol nem szeretnék félni és óvatosan tapogatózni, csak mert négyévszakos van fent.
(#23740) Tomics: Nálam elől 5 éves Michelin Alpinok voltak fent, de nagyon könnyen elpörgött. A pár hónapos CC+-ok érezhetően jobbak (nem havas körülmények között!!).
-
Tomics
addikt
válasz
grabber #23737 üzenetére
Személyes véleményem az, hogy ha időjárástól függetlenül menned kell minden egyes hétköznap az autóval és évente 10-15 ezer km-nél többet vezetsz akkor jobb a téli-nyári kombó.
Tavalyi szezonban elég sokat volt -10 fok környékén a hőmérséklet és hóbol sem volt kevés, idén jobb a helyzet (eddig, de van még szűk két hónap), de én jobban bízok a téliben akkor is, ha eddig csak 3-4 rövid időszakban kellett a hóban/jégben csapatni (errefelé csak a főbb utakat takarítják időben). Hiába nedves az út és nappal plusz 4-5 fok van ha hajnalban -4 fokban is vezetnem kell ahhoz hogy eljussak a munkába valahogy (tömegközlekedés nem opció).
Én is agyaltam a 4 évszakoson sokat, mert a teszteredmények és az itt leírt tapasztalatok alapján kiváltja a téli-nyári kombót, de abban a szerencsés méretben vagyok hogy egy minőségi gumi 16-18k/db áron van az autóra (most vettem tesztgyőztes nyári Pirelli-t 17k/db áron) és elég sokat is megyek (évi 20 ezer) szóval maximum a gumiszerelés (évi10k) árát spórolnám meg és így nem kell attól félnem hogy egy 4 évszakos nyáron gyorsabban kopik/nem úgy tapad vagy esetleg télen egy zord havas-jeges úton elvérzik. Egy vállalható 4 évszakos gumi (CC, Kleber, Vredestein) 19-20k felett van az én méretemben és gyanús hogy elfogyna 2,5-3 év alatt. A nyári kitart 4 szezonig, a téli meg 5-6 szezont is elmegy.
Lehet, hogy túlságosan maximalista vagyok ilyen téren és bőven elég lenne a 4 évszakos is és az is lehet hogy ~5 év múlva 4 évszakosra váltok, legalább addigra (remélhetőleg) még jobb 4 évszakos abroncsokkal jönnek ki a gyártók -
válasz
grabber #23737 üzenetére
Ha 16", akkor inkább 205/55R16. De ugye ehhez felnit is kell venned.
Nekem mostanában az állt össze a fejemben, hogy csapatós haladáshoz Magyarországon: télre egy télies beállítottságú 4 évszakos; nyárra UHP nyári a legjobb kombó. Sípályának a közelébe se megyek, ha szakad a hó, akkor kibírom, hogy 2 napig BKV-val megyek dolgozni. Aztán lehet, hogy hülye vagyok.
Szerk: Egy kockázat maradt; ha Karácsonykor szakad a hó vagy ónos eső esik. A Karácsonyt nem lehet elhalasztani egy héttel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Fractal Design Nano S 600W
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest