Hirdetés

2024. június 6., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8703) vati


vati
senior tag

A korábbi gépemben egy nv 6600 (sima, nem GT) kártya volt, kb. fél éve upgradeltem egy MSI 8600GT-re. A régin minden futott jól, 2006 őszi DirectX, kb. akkori nvidia driver. (Még korábban egy radeon 9000pro kártyával is tökéletesen működött minden)

A 8600GT berakásakor, mivel lapcsere is volt újrahúztam az XP-t, felment a legújabb directX, vidkártya driver. De jött a kellemetlen meglepetés:
Régi jó játékaim pl. Silent Hunter 3, Medieval Total War 1, az összes DOSos game, nem működnek az új felállásban :(
A SH3nél betöltődés után szemetelő fekete képernyő, az MTW vagy elszáll a 3D módba lépéskor, vagy -néha- bizarr hibás grafikával elindul egy darabig, amíg össze nem omlik. A DOSos játékok rendre palettahibát produkálnak (egyszer csak összezavarodnak a színek és úgy is maradnak, amíg újra nem indítom a játékot) A SH3,MTW1 esetében az újratelepítés sem segített, a többi nem telepítős. A DOS-os játékoknál kompatibilitás módot próbáltam, DOSBox-ot próbáltam, nem segít.
A 6600-nál semmi ilyen gond nem volt. Memória- táp- egyéb hibákat kizárnám, kimerítően tesztelve volt a konfig ilyen szempontból.

Mivel nem feltételezném hogy akár az nvdia driverek, akár a directx akár az Xp idővel egyre bugosabb lenne, csak magára a kártyára tudok gyanakodni, miszerint egy az msi 8600GT egy rakás szutyok. (Az is gyanús, hogy az xp, everest 512 MB-osnak látja a kártyát, pedig 256 MB-osként vettem. Ez hogy lehetséges?)

Egyébként elképzelhető, hogy bizonyos játékok csak egy bizonyos DirectX verzió + driver verzió felállásban működnek jól, újabbakkal nem? A DOSos játékok palettahibájára van általános megoldás, vagy csak ráolvasás szintű tanácsok?
Gugli régi jó barátom, de a neten nem találtam értelmes választ.

Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.