Hirdetés
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz SG3rg0 #32703 üzenetére
Eppenhogy most kezdett jo iranyba fejlodni az F1, a versenyzes szempontjabol; kotelezo olvasmany (angolul tudoknak).
A sirast es szornyulkodest meg be lehet fejezni, mivel nincs is ertelme, nem lesz visszateres a korabbi esztetikahoz emiatt, csak mert most meg nem szokta meg a kozonseg. Tobb, mint egy eve fejlesztenek a 2009-es evre. Tobbszaz millionyi eurot fecceltek mar bele a csapatok egyuttveve. Fizikailag es gazdasagilag is kivitelezhetetlen lenne engedni egyesek esztetikai igenyenek. Egy-ket futam es ugyis annyi a panaszkodasnak, es nem azert mert biztos, hogy izgalmasabbak lesznek a versenyek, hanem azert, mert a kozonseg meg fogja szokni a szokatlant. Ez a vilag rendje, es aki nem most kezdte az F1-nezest, az tapasztalatbol is tudja ezt. Harom koponya rengeteg elmeleti es gyakorlati munkaval hozta letre az uj strukturat. Az FIA-t es a FOM-ot ugye nem nagyon kedveljuk, nade a kedvenc csapataink legjobb szakembereinek munkajat azert tiszteletben tartjuk, ugyanis egy renaultos, egy ferraris es egy mclarenes vezeto szakemberbol allt az uj strukturat kidolgozo OWG (Overtaking Working Group).
A BMW autoja egyebkent is F1.08B, csak egy prototipus, de ettol fuggetlenul ne legyen illuzioja senkinek, jobb ha mar most megszokjatok. "Funkcio szabja meg a format." (SAAB)
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Integra #32707 üzenetére
Jo az! Mi a bajotok az aerodinamikai hatekonysaggal? Ugyanis a szarny oldallapjai pont azert 'rondak', hogy a kerek elott torlodo levegot oldalra tereljek csokkentve ezaltal a legellenallast, novelve a tempot. Vagy te egy szep de aerodinamikailag nem hatekony lassu Hondat akarsz?
Az uj szarny kozepso resze szinten jo okkal lett neutralissa teve, epezert a szelesseg is indokolt, ugyanugy, mint az allithatosag. Mind-mind az aerodinamikai hatekonysagot szolgalja egy uj versenyzes- es elozescentrikus "formulaban"/strukturaban.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Egy kis esztetikai tuning.
Ehhez csak az elso szarny oldallapjainak 'csicsazasat' kellene tiltani, habar igy az auto aero- hatekonysaga csokkenne.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #32719 üzenetére
Eddig nem voltak igazi elozest segito eloirasok, csak az ellenkezoje.
Eddig is szabalyozva voltak az autok. Pl. a 08-as elso szarny miert volt olyan keskeny? Mert szabaly irta elo azt a szelesseget. Miert volt olyan magasan? Hogy rosszabb legyen a hatasfoka, es mert szabaly irta elo. A kozepso resze miert volt lentebb? Mert szabaly irta elo. A hatsoszarny miert volt magaba zuhanva olyan alacsonyan? Mert szabaly irta elo. Miert volt egy tucat kicit-kacat segedszarny mindenutt az auton? Mert szabaly engedte. Es meg sorolhatnam.
Az eddigi aero miatt az auto elvesztette majd' a fele leszoritoerejet amikor utolert valakit, es emiatt vonatozta vegig pl. Kimi es sokan masok az evet, mert az elozeshez 2 vagy tobbmasodperces foleny kellett volna. Meg egy sereghajto lassu autot is nagyon nehez volt megelozni.
Az uj aero pont azert olyan, amilyen, hogy a koveto autot ne lehetetlenitse el az elol levo auto aeroja miatti piszkos legaramlatok.
Ne almodjal, az elso szarny nem lesz hipp-hopp keskenyitve, max. annyira, mint a mock-up-pal illusztraltam, a hatso szarny meg nem lesz kiszelesitve es lentebb vive, akarhogy verned is magadat a foldhoz miatta. Ezekert a szabalyokert evekig dolgoztak, CFD modellezessel, szimulatorokban, szelcsatornakban millionyi eurokert hozzaerto szakemberek. Nem lesz a kukaba dobva a hozzanemerto laikusok kedveert.
Az meg hogy a 'szabalyok szerinti szep' autot csinaljanak, a csapatok kompetenciaja. A BMW elso prototipusa lett a legsokkolobb, ugyanis a feher szin terjeszkedo hatasu es a BMW egy meretes legterelo oldallappal inditott. Ha befestik feketere es vizualisan levalasztjak a szarny foelemetol, nem is lenne annyira zavaro. De a mernokoket elsodlegesen nem az esztetika erdekli, es az auto szineit a marka es a szponzorok szabjak meg, ugyhogy a BMW a leheto legrosszabb szinnel rendelkezik, az elso szarnyak tekinteteben.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #32726 üzenetére
"Almost all of the attempts to reduce downforce in the recent past have been retrograde in terms of overtaking possibilities and wake behaviour," one member of the OWG said. "If we had wanted to make overtaking chances worse, that was what we would have come up with."
'A kozelmult szinte osszes leszoritoero-csokkento lepese ellentetesen sult el az elozes lehetosegeivel es [az autok mogott ebredo] legaramlatokkal kapcsolatban' - mondta az Elozesi Munkacsoport egyik tagja - 'ha az elozesek eselyeit akartuk volna lerontani, akkor is ezekkel [a lepesekkel] kellett volna elohozakodnunk'.
Pat Symonds (Renault), Rory Byrne (Ferrari), Paddy Lowe (McLaren), ezekkel probalsz vitatkozni, olyan dolgokrol amirol nekik a kisujjuk is tobbet tud, mint mi itt egyuttveve.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #32728 üzenetére
Nem kepviselem a velemenyuket, csupan mar felfogtam, hogy mi miert ugy nez ki, ahogy kinez. Engem mar abszolute nem is zavar az uj kinezet. Mondjuk akkor is meg lehet szokni, ha nem tudod miert pont igy van.
Ez igy neked mennyivel jobb?
Mert ennyi szabalyvaltoztatast elkepzelhetonek tartok, de nem tobbet.Volt egy masik koncepcio, amit Mosley 2009-re be is akart vezetni. Az osztott hatso szarny (CDG), volt is belinkelve, talan meg remlik a kepe. Oruljel, hogy az nem mukodott a gyakorlatban, nemugy mint a bevezetett uj aero, ami ha nem is fog csodat tenni (mert a pozicio megvedhetosege is meg lett tartva), de az elozesek lehetoseget duplajara noveli, es a pilotak elvezetesnek is mondjak az uj autok vezeteset. Tobb lesz a drifteles is.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #32737 üzenetére
Ez legalabb biztosra egy atmeneti megoldas, vagyis a versenyeken mar nem fogunk vele talalkozni.
Nekem messze ez a mostani teszt legrondabb megoldasa; Scuderia Quasimodo Ferrari.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Loeb nyilatkozta tegnap az F1-es tesztje utan, hogy egy F1-es autot fizikailag nehezebb feladat vezetni.
"I don't think I'd like to take this much horsepower into the forests," joked the Frenchman. "It was a great experience and I had fun, although I have to say that driving one of these cars is tougher physically than driving my rally car.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz enzodasilva #32750 üzenetére
Egy olyan dijatadon nem megjelenni, ahol o nyer, durva tiszteletlenseg lenne.
(#32751) glutamin: Te kapod a bronzermet, ha erted a celzast.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz glutamin #32753 üzenetére
Bronzerem; harmadik hely; harmadszorra volt linkelve az ermes tema mostanaban. De amugy Bernie ezt mar regebben is mondta.
(#32754) wildrain: En emlekszek ilyenre az eddigi aeroval is. Ez inkabb idojaras (paratartalom) es szarnymeredekseg-fuggo. Az egy kora reggeli kep, es abban az uj BMW szarny 'nagyon meredek', az egyik eleme szinte vizszintes. Ugy latszik elegge ragaszkodni akarnak a korabbi leszorito erohoz a kisebb feluletu szarnnyal is, ezert agresszivek a szarnybeallitasok.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #32757 üzenetére
Palyafuggo is volt, vagyis lassu palyakon (meredek szarnyakon) jott elo, plusz csak magas paratartalom / eso es alacsonyabb homerseklet mellett. Ez meg nagyon ritkan jott ossze a lassu palyakon az utobbi evekben.
Az uj 09-es hatsoszarnyat szemmel lathatoan joval meredekebbre allitjak a 08-ashoz kepest. Ilyen meredek beallitasokat az eddigi nagyobb szarnyakon nem lathattunk Barcelonaban, de meg a Hungaroringen se nagyon (itt csak a mostani szarny hatso majd' fuggoleges elemere utalok, mert vannak ezen az uj szarnyon joval szolidabb meredeksegu elemek is). Persze a mernokok a leszoritoero es az emiatti legellenallas idealis aranyait igyekeznek eltalalni az uj szabalyok mellett. Varhato is volt, hogy az uj szarnyakon agresszivebb meredekseg fog felbukkanni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz enzodasilva #32759 üzenetére
Ja tenyleg, a BBC is a McLaren Group cege.
Az nem jut eszedbe, hogy mostanaban Lewisnak minden napra tobb egymast uto PR feledatot lehetne talalni, mert annyira sok van? Szakadjon tobbfele, hogy mindre el tudjon menni?
Schumi is kapott mar ki RoC-n, es csinalt e'go dolgokat is (tort-zuzott, lefulladt a rajtnal...), pedig mar gyakorlott volt benne. Ezert mart elidegenitettek tole a VB cimeit es nem is erdemli meg?
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz enzodasilva #32761 üzenetére
Te meg miert probalod szamomra tenynek beallitani a te szubjektiv feltetelezesedet? Azt csak Lewis tudja, hogy hova miert megy vagy nem megy.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #32764 üzenetére
BBC Sports Personality of the Year
Surtees, Moss, Stewart, Mansell, Hill, ...
Ez nem egy piskota kis jellegtelen dij, mivel mar tobb, mint fel evszazados es evente csak egy szemely kapja. Ebben meg a runner-upok kozott is ilyen nevek vannak; Bobby Charlton, Jim Clark, Graham Hill, Steve Davis...
Ha az FIA Galara el kell menni, akkor erre is, ugyanis az a sanda gyanum, hogy Lewis kapja, nem maradhat tavol ha el es mozog.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ez mar egy regi hir, es nem is csusztatas, a, dehogy.
A szavazas egy (a vilag minden tajarol elerheto) internetes blogban volt, ahol (70-80%-ban) ilyen nicknevu szemelyek szavazatak: "Jordi, Sergio, Rafa, Javier, javiervivaespania, Jose, Emilio, JoseBelgica, Miguel, Pepa, negromonte, spaniard f1, Érico, verea, Rodrigues, Sancho Panza, Alonso' miracles, Larrotcha, Lozar_VAMOSSSSSSSSS ALONSO!!!!!!!! TOMAAAAA!!!!!!!!! ... "
Mindenkinek kellett egy 1-10-es listat irnia es javallottak indokolni is. Ilyen szavazo hsz-eket is lattam: "10. Lewis Hamilton, Azert tettem ide, mert utalaom." "Elnezest a rosz angolomert, de spanyol vagyok." Meg ilyenek...
Ha van egy kis logikad osszerakod a kepet, hogy mennyit ert az 'angol felmeresed' es mennyire angol. Kicsit meg korai volt az oromod, a UK-ben meg nem Alonso a kiraly.
Inkabb vess egy pillantast az A5.hu szakertoi szavazasara. Amit [CS]Blade2 se mert cimevel linkelni, vajh miert?
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz !Overdose! #32787 üzenetére
LOL
Az ilyen TOMA ALONSO!!!-k velemenyere nyilvan tobbet adsz.
(#32786) [CS]Blade2: Mint, ha nem tudnad, hogy azok is kovettek el nagy hibakat, akik mogotte vegeztek. Ne reszleteket ragadj ki, hanem az osszkepet es a vegeredmenyt nezd.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #32790 üzenetére
Mivel egyertelmuen Silverstonerol van szo, WG total osszekeverte a ket delikvenst.
Az eset igy tortent (lehet csekkolni a FOM editben is):
"...de szinte tökéletesen kapta el az elindulást Hamilton a 4. helyről indulva úgy lőtt ki az esőben, hogy az első kanyarba menet még néhány pillanatig Kovalainen előtt is volt egy orrhosszal, a Beckettshez már fej-fej mellett értek, és végül ő engedett Heikkivel szemben."
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Amit Loeb raliskent muvelt egy F1-es autoval, 'eltorpul' Rossi mellett.
Komolyan mondom, ha Rossi idoben valtott volna, akar Surtees nyomdokaiba is lephetett volna. Hihetetlen erzeke van a fickonak a palyaversenyzeshez, a kerekek szama irrelevans.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz !Overdose! #32796 üzenetére
Kepzeld mar azt a husz autot egyszerre idomerozni egymas utan sorozatosan gyorskoroket futva a palyan, pl. Monacoban vagy akarmelyiken.
FIA buntetesfesztival lenne az egesz annyi lenne a feltartasos eset. Kesz rohej az egesz koncepcio! Mar a FOTA is bolondgombat evett? Meg vegul utolerik az FIA es a FOM szellemi szinvonalat.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nekem is kipattant egy otlet, ami ertelemszeruen csak a masodik futamtol lepne igazan eletbe.
Szombaton egy sprintverseny lenne az elozo futam vegeredmenyevel forditott rajtsorrenddel. No tankolas, no kerekcsere. Ez dontene el a fofutam rajtsorrendjet. Lenne elozes dogivel, mindenki nyomna ami a csovon kifer (a penteken is hasznalt tesztmotorral futnak, hogy ne is akarjak kimelni), sot meg a futamra is maradnanak lassabb autok a leggyorsabbak elott (mivel nem tudnanak meg a nagyok se mindenkit levadaszni), szoval a futamok is fel lennenek fuszerezve elozesek szampontjabol.
Mar irom is a levelemet a FOTA-nak. Az en agymenesem is van olyan jo, mint az oveke.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz [CS]Blade2 #32810 üzenetére
Gondolkozz mar, 189 tiszta kor kellene osszesen, mire kiderulne, hogy ki a vegso hat es ugy hogy ezidoalatt folyamatosan levezetokorosok tartozkodnanak a palyan.
Es idomerozeshez mar az is 'feltartas' egy autonak, ha elotte egy lassabb gyorskoros van 100 meterre, mert piszkitja a levegojet es ahogy kozelit hozza, meginkabb, marpedig a repulokoroknel a 'legtisztabb' levego adta leszorito kell a maximumhoz.
Az otlet nonszensz, es az Atlaszon ugy olvastam, hogy ez Briatore otlete eredetileg. Igy mar erthetobb lenne, miert hulyeseg.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz proof88 #32826 üzenetére
Webber injured in road accident
Webber has surgery on broken leg
Red Bull: Webber will be fit for MelbourneWebber balesetet szenvedett, de már túl van a műtéten
A hir igaz, de 'csak' a jobb laba tort el, a samsungsport-os valtozat pontatlan.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
(#32833) adman: Nem tudtal megnyugtatni. Ezek meg bemeselik maguknak, hogy az otletuk annyira jo, hogy novelne a nezettseget igy megtobb anyagi hasznot is hozna. Akinek egy ilyen otlet pattant ki a fejebol, attol nem varnek racionalis logikat. Kaosz-idomerot akarnak.
En meg kvalifikacios sprintfutamot, ki szavaz erre?
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #33252 üzenetére
Még nincs kész, bár zeneszerzés terén nagyon produktív voltam az elmúlt időszakban. Idén már nem fogok vele elkészülni, nem akarom összecsapni. A mai nap az első ebben a hónapban, hogy újra működik a netem. Emiatt még a videó- fotógyűjteményem is hiányos maradt, még 512 kbps-sel is sok időbe telik a hiánypótlás, nemhogy 0k-val. De még az uborkaszezonban pontot akarok tenni a dolog végére, mert a videó elsődleges célja nem a McLaren/Hamilton-sztárolás , hanem a zenémet akarom vele stílusosan promótálni, az F1 meg ideális képanyag ehhez.
Hát igen, kemény idők jarnak az F1-re (is).
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz PazsitZ #33254 üzenetére
Nem szivesen skatulyaznam be magam egyetlen zenei stilusba se. Az akusztikus hangszerek hasznalata ellenere a zenem egyertelmuen az elektronikus kategoriaba sorolando. Bar a peldaim nem ilyenek, mert korabbi es/vagy kotetlenebb demo- es 'tanulo' munkak, de jelenleg leginkabb/legkomolyabban progressive/melodic trance stilusban alkotok.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Integra #33257 üzenetére
Nem all szandekomban kritizalni Massa hozzaallasat, nem ismerem az inditekait.
A minap neztem a The Factory-t az Eurosporton (ismetlesek voltak, de a nagyreszuket ugysem lattam korabban ezert most megneztem par reszt; a The Factory a Williams F1 csapatrol [az idei szezon alatt] keszult riportfilm-sorozat, a eurosport.yahoo.com-on is ingyen visszanezheto, erdekes musor). A lenyeg, hogy a tesztcsapat egyes alkalmazottait es mindennapi munkait is bemutatta nehany resz; es nezhettem oket mar annak tudataban, hogy mar gyakorlatilag nincs is tesztcsapat, es mar ezen alkalmazottakat azota elbocsatani kenyszerult a Williams F1. Ertem en, hogy a kisembereken csattan leginkabb az ostor, mindennek ok isszak meg a levet. Habar tehetseges es kivalo szakemberekrol beszelunk, a filmbol kiderult, hogy ezen emberek nem luxuslakasokban laknak (a film ezt is bemutatta) es nem is luxusautokkal jarnak be dolgozni, az egesz "Factory" parkolojaban javareszt nagyon szereny autok sorakoztak.
A "taplaleklanc" csucsan allok is elgondolkozhatnanak rajta, hogyha talan alabb adnak egy kicsit az igenyeiken, akkor talan a kis szurke szorgos hangyakbol kevesebb kerul az utcara.
Szoval a csucsragadozok bercsokkentese vagy a (javareszt kenyerkereso csalados) kisemberek bercsokkentese illetve megnagyobbszamu elbocsatasa; a ketto igenis osszefugg, megha a felvetesem altalanos es nem Massa eseterol beszelek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ha mar a megszorito intezkedesekrol es a koltsegcsokkentesrol van szo, ez is business es kokemeny kapitalizmus. A csapatvezeto (Stefano Domenicali) csokkenteni akarna a pilota fizeteset, de annak ez nem tetszik. Itt egyenekrol van szo, nem mindenki velekedne igy a dologrol, a fonoke kereserol, a csapat erdekerol, a tobbi alkalmazott erdekeirol, mint Massa.
'Csokkentsetek a koltsegeket! Szep, szep, orulok neki! De az en fizetesemet hagyjatok ki a szorasbol!' Ez az onzes es a kapzsisag peldaja. Fuggetlenul attol, hogy mit kivan az uzlet, mit a kapitalizmus (most koltsegcsokkentest), itt egyenekrol van szo. Itt moralrol, szemelyes erkolcsi dontesrol es hozzaallasrol van szo.
Az ilyen szitut direktebben is lehet talalni: 'Vagy levagunk 10-20% a multidollarmillas fizudbol vagy 50 helyett 100 alkalmazottat kell elbocsatanunk, de a megmaradoknak akkoris el kell vegeznie ugyanazt a munkat amit otvennel tobb optimalisabban veghetne el, tehat a maradokat jobban fogjuk majd hajtani, es meg a fizeteseiket is csokkentenunk kell.' Mindez miert? Mert egy alkalmazott (a pilota is az) nyafizik es durci lesz mert a harmadik yachtja tizmeterrel rovidebb lesz a bercsokkentes miatt vagy egy honappal kesobb tudja csak megvenni azt. Megjegyzem, mas csapatok szerintem nem biztos, hogy kerdezeskodnek, hogy tetszik e, mivel a munkaadok diktalnak. Buttont kerdezte valaki, hogy holnaptol nem lesz munkad, akarod e?
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #33277 üzenetére
Az osszkoltsegveteshez kepest ez kis osszegnek tunhet, de amikor ki kell gazdalkodni illetve pl. be kell osztani konkret anyag- es munkakoltsegekre akkor mar igenis tetel. Egy fejetlen konyvelessel es koltsegvetessel a legtokeerosebb ceget is tonkre lehet tenni.
Es egyre inkabb komoly tetel lesz nehany millio is, ugyanis bevezetesre fog kerulni a koltsegvetesi limit. En ugy veszem eszre, hogy a legnagyobbakat is sujtja (majd) a valsag, szoval ezt nem uszhatja meg sem a Ferrari, sem a McMerc. Begyuruzik mindenkihez.
De a likviditastol fuggetlenul, egy verbeli pilota a versenyzest es versenykepesseget tobbre tartja, mint a csillagaszati fizetest. Es mivel jo auto nelkul meg a legjobbak sem brillirozhatnak igazan, ezert kibirnak a bercsokkentest, 'szocialis kozerdekbol'.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Vettel kicentizte.
(Lehet, hogy volt mar linkelve, de nekem meg uj volt, ugyhogy gondoltam uppolom vele a topikot.)[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #33385 üzenetére
Én meg arra is kiváncsi vagyok, hogy Newey mit fog alkotni, és ebből mennyit fog kapni a Toro.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz !Overdose! #33389 üzenetére
Nade az anyacsapat nem szeretne újra égni a fiókcsapat sikerei miatt. És tavaly is később kapott mindent a Toro. A Ferrari motor ellenére is a fél szezonjuk kínlódás volt mire összerakták az autót, és aztán jöttek csak a Vettel sikerek.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz D@ni88 #33397 üzenetére
A szélesebb szárny kulcsfontosságú az új aero céljainak (követhetőség, előzhetőség), a középre előírt neutrális rész miatt szélesebb.
Angolul értőknek kötelező olvasmány.
Az F60 olyan lett, amilyennek vártam. Bár, ha már olyan sok mindent betiltottak (pl. kopoltyúkat, hídszárnyakat, és egyéb "winglet"-eket, az ilyen tükörtartóelemeket sem lenne logikus megtűrni, mert túl nagy felületű kanyarstabilitást fokozó része van, vagyis elméletileg wingletnek is minősíthető, cockpithez rögzítettnek kellene előírni a tükröket szvsz.)
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Igazad lehet: Ferrari still undecided on KERS debut
Egyébként nekem semmi bajom a kinézettel.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #33433 üzenetére
Vannak előnytelen, ill. szokatlan perspektívái az új designnak, de ez jelentéktelenedni fog amikor a többi autó is hasonló struktúrájú lesz.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #33443 üzenetére
A designerek megfeledkeztek a színelméletről; a fehér terjeszkedő szín. Hanyagolnám a hátsó szárnyról, hogy kevésbé szembeötlő legyen. De Shellék és AMDék örülhetnek, az oldallemezen igencsak virítanak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #33445 üzenetére
Szép.
Néhány érdekesség, ami megragadta a figyelmemet. Az F60 rövidebb elődjénél. Ehhez jön még a brutálisabb új fékek (eddig ebben a Meki még vitte a prímet szvsz, ezután ez már kérdéses lesz), az új Ferrari nehéz ellenfél lehet Monacóban.
Massa: "Az autó azonban nagyon-nagyon kicsi és tömör, különösen a hátsó fele. Elég szépnek és jónak látszik, és remélhetőleg olyan gyors is lesz, mint amilyennek kinéz."
A másik, hogy a tükörtartó azért olyan amilyen, mert azon a területen (az oldaldoboz előtt) szabadságot adnak a szabályok, tehát mégis lehet bizonyos területeken wingleteket és egyéb aeroelemeket kreálni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nicholas Tombazis (főtervező, Ferrari): ''We're convinced that also without in-season testing we'll see more development with respect to previous years. In this way not the team that has got its act together best in the first race, but the team that has the best development in between the first and last race will dominate the season. The regulations are so new that progress will be measured in a bit more than just hundredths of a second. The car that will appear in Melbourne will already significantly differ from the one here. We wanted to hit the track as early as possible in order to remedy the problems, to present ourselves in good form in Australia and to quickly advance with the development.''
- Tombazis has indicated the wheelbase of the F60 is slightly shorter than that of the F2008.
Röviden magyarítva; Tombazis: 'A szezonalatti tesztek nélkül is több lesz a fejlesztés (fejlődés) mint az elmúlt években. Nem az lesz a nyerő akinek az első futamon a legjobb lesz az autója, hanem az, aki a legjobb lesz az első és az utolsó futam közti fejlesztésben. (Mintha már sejtenék a gyenge szezonkezdést. ) A szabályok annyira újak, hogy a fejlődés mértékegysége nem a századmásodperc lesz. (Vagyis jelentősebb léptékű lesz mint az eddigi bebetonozódott érában. Ennek örülök.) A melbourni autó jelentősen el fog térni a bemutatott mostanitól.' (Ezt a mclarenesek szájából vette ki.)
'Tombazis megjegyezte, az F60 tengelytávja rövidült elődjéhez képest.' Vettem észre.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #33489 üzenetére
R&D group, Performance Development group, Car Development, track activity. A Ferrari fejlesyztési rendszere se a költségkímélésről szól.
(#33490) wildrain: Ez nekem is megfordult a fejemben. Lassabban és érthetőbben ejtik ki a szavakat, mint a natív spíkerek, még az akcentus ellenére is.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Még két óra és lehull a lepel a TF109-ről...
www.HunnyF1.com
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest