- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Xiaomi pumpa pumpálás
- droidic: Telekom router – fapados NAS tároló
- gerner1
- V.Milán: 04.15. Ki mit csinál ma?
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Martin97
aktív tag
válasz
Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Szia!
Focus MK1 (2004, 370k km, 1.6 benzines kombi) van egy kis holt játék jobbra-balra, de jól kapcsolható. Számomra egy kicsit hosszú úton jár.
Csoporttársamnak, aki valamilyen francia dízelen (talán citroen) szocializálódott kifejezetten tetszett.
Néhány saját probléma, amiket szeretnék megoldani. (Nagyon hosszú lesz, de kérlek olvasd végig, ha teheted.)
1.: A lambda szonda még régebben tönkrement, cserére nem volt pénzem, ezért ki lett iktatva katalizátorral együtt. Emiatt a check lamp folyton világít, bár eddig nem foglalkoztam vele. Viszont most járt le a műszaki, és nem tudom, hogy megpróbáljam-e így, vagy mindenképpen szereljem be a szükséges alkatrészt? Illetve az, hogy így használtam hosszabb távon az autót milyen hatással volt a motorra? A szerelő azt mondta, hogy teljesen veszélytelen, mert átáll a motor szerviz üzemmódba, és gyári adatokkal számol tovább a kiiktatott hibás szonda helyett. Igaza volt?
2.: Lukas a kipufogó, valószínűleg a középső rész, vagy a leömlő. Ehhez milyen nehéz hozzáférni, illetve cserélni? Illetve ha javíthatatlan a meglévő mennyibe kerül az új? Akna az adott, csak szakértelemmel állok kissé hadilábon.
3.: A benne lévő kazettás magnóhoz lehet cg-tárat csatlakoztatni? Ha igen mennyibe kerül egy ilyen?
4.: A fent említett javításokkal mekkora teljesítmény/erő növekedést lehetne elérni? Mert, bár alapból 100 LE, de ennyit a jelenlegi állapotában érzetre tuti nem ad le. Még 1,5 éve amikor ezek a hibák még nem álltak fent (és kevesebb volt benne, mint 300k KM) akkor érzetre jobban ment. Valahogyan azt az állapotot jó lenne visszaállítani.
Egyéb problémák, amik még nem annyira komolyak:
A kuplung kezd szarakodni, magasan fog, kevésbé gyorsul, de még felmegy Pécsnél a hegyre, szóval ez még várhat. (Eddig egyszer sem lett cserélve.) A fékek kicsit nyikorognak, de jól fognak, szóval ezekkel sincs nagy gond. A alap fordulatnál a motor rázza egy kicsit az egész autót, klímával még jobban, de nem igazán zavaró. Csomagtérajtó az alján rozsdásodik egy kicsit, illetve a nyitógomb nehezen kapcsol, legtöbbször másodszorra, harmadszorra, vagy hosszan nyomva tartás után. Az anyós oldalán nem lehet felhúzni az ablakot, egyszerűen nem kapcsol, sofőroldalon viszont még jó. A középkonzolnál a légkondinál a középső forgótárcsát nem lehet állítani (például szélvédőre), mert beragadt az első állásba. A hűtővíz kb a mérő 2/3-a körül áll be stabilan, az szerintem picit sok, bár a megvétele óta ilyen. Ezzel kezdenem kéne valamit?
Ezeknek a kisebb hibáknak lehet valami nem várt következménye? Mennyibe kerülne a javításuk?Helyzetleírás ás néhány kérdés az autóval és annak jövőjével kapcsolatban:
Használati mód: Ingázás Tata-Pécs között, csomagszállítás legtöbbször teljesen tele pakolva (egyhuzamban 600-900 KM), valamint városon belül személyszállítás, legtöbbször 2-3 utassal. Az utóbbi esetben mindig ügyelek arra, hogy üzem meleg legyen a motor, és csak akkor használom rövid távra.
Odafigyelek rá, hogy a lehető legjobban kíméljem. Legtöbbször 2000-2500 között váltok, csak pályán, hosszabb előzésnél, vagy néha emelkedőn engedem feljebb. Rendszeresen ellenőrzöm az olaj szintet, de szerencsére még nem eszi nagyon. 10k kilométerenként a maximumtól a pálca közepéig, 2/3-áig csökken a szint. Ez szerintem elfogadható egy ennyit futott motortól, vagy tévednék?Néha kiviszem kicsit kiszellőztetni a fejem. Ekkor kapja a fordulatot rendesen (4500-6000), ez nem tudom mennyire árt neki, de ha nagy mértékben, akkor felhagyok vele, bár eddig még nem adta jelét. Ilyenkor az ereje is megjön, ha rendesen pörgetve van, ugye szívó benzin.
Az autó rendszeresen karban volt tartva, az előző tulaj márkaszervizbe hordta, szépen van vezetve a szervizkönyv, amiből kiderül, hogy rendszeresen ~15k kilométerenként cseréltek benne olajat, mindig betartották az ékszíj cserét, stb... Én sajnos nem engedhetem meg mindig a márkaszervizet, ezért magamnak cserélem az olajat, szűrővel együtt kicsit sűrűbben, ~10k kilométerenként, 300k-nál ékszíjat (ezt márkaszervizben cserélték). Olajból mindig a gyári ford 5W-30-as olajat kapja, hidegen cserélem, hagyom sokáig, hogy kicsöpögjön. Ehelyett van jobb? Maradhat ez a fajta olaj, nem baj, hogy sokat futott a motor?
Szóval így állunk eddig. Ezek a motorok ilyen használat/karbantartás mellett, meddig üzemképesek? Mondjuk 600-700K KM-ig elketyegnek? Miben nyilvánul meg a motorkopás, mik a tünetei, jellegzetességei?
Ebbe az autóba utólag milyen extrákat lehet beépíteni? Jó volna bele néhány, mert szinte a 2. otthonom lett, annyi időt töltök benne. Mondjuk tempomatnak, multifunkciós kormánynak (amiről legalább a zenét tudom kapcsolni), és szervóknak örülnék legjobban, lehetséges ezeket utólag beépíteni?
Valamint a későbbiekben szeretnék sportos kinézetet, és kicsit, olcsón felpiszkálni a motort néhány lóval, és a futóművön javítani. Itt elsősorban valamilyen sport body kit-re gondoltam, sport légszűrőre, jóféle gyertyákra, új szilentekre és csillapítókra, esetleg chiptuningra gondoltam. Egyszóval szeretném kicsit egyedivé varázsolni. Ezekre is van valamilyen megoldás, vagy már nem éri meg költeni (ennyit) egy ilyen autóra? A fentebb leírt beavatkozások mekkora előrelépést jelentenének?Illetve Ti mit tanácsoltok, ajánlotok? Milyen dolgokat cseréljek ki, amik eddig még nem voltak, vagy milyen típushibákat ismertek, mik a véleményetek a fent leírtakról?
Nagyon szépen köszönöm, hogy végig olvastad és segítesz.
Szerk:
Az új fix trafi büntet, ha 1 hétig lejárt műszakival járkálok?
Holnap dobok be néhány képet az autóról, ha érdekel titeket.ÜDV
Martin -
SzlobiG
félisten
válasz
Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Mk4 mondiba az Mmt 6-os váltó nen a legjobb nekem hidegen a hátra menetet nehezen veszi, de még az egyest is, csak ha bemelegedett utána veszi szépen őket. Típus hiba ugyanis sokan ezzel küzdenek nem egy jó konstrukció úgy látszik.
-
zack
nagyúr
válasz
Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Mondeo Mk3 2.5 V6 váltójának semmi baja.
-
Dorien
veterán
válasz
Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
A Mk1 1.4, 1.6, 1.8 benzines Focusoknál használatos IB5 váltó szerintem teljesen rendben van, pontosan, finoman vált, közepes úton jár a kar, semmi gond vele. A 2.0 benzinesnél és dízeleknél használt MTX75-ről már hallottam rossz véleményt. (talán hogy nehezen jár) A Mk2, Mk3 Fókák váltóját nem ismerem.
-
westcoastog
veterán
válasz
Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Konkrétan melyik kocsinál? Vagy általánosságban?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- iKing.Hu- Apple Macbook 13 M1 Pro Touchbar - 2020 - Használt, karcmentes, 22 töltés
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black Használt, újszerű állapotban
- Samsung S23 Ultra 256/8GB Fehér / Új állapotban / Áfás számlávál / 12 hónap jótállás
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest