Hirdetés
- Itt az új LOGOUT!
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- MárkaLánc
- Asszociációs játék. :)
- A gépház modding sötét oldala.
- Full-size AT form factor gépház restaurálása.
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #44680 üzenetére
Ja hogy lamellás szivattyú van benne… Mindig lehet mindent felújítani, kérdés a költség ilyen pumpa dolgozik a szippantó (vizes/szennyvizes) dolgokon is, vidáman felújítható. Illetve mostanában majdnem ilyenek a változó szállítású olajpumpák, lásd 2.2 Puma dízelek euro 5-től, flottában volt is motorcsere emiatt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz petymek #45289 üzenetére
Menthetetlen? Facebook csoportba nézz be, hátha van gyári bontott (törött autóról, ha 1-2 odaveszett, többit biztos hajlandóak lesznek külön is eladni), csak figyelj az adatokra, netán cikkszámra, hogy tökéletesen egyezzen.
Vezérlés kereket márkaker kéne tudja, pár info [link][ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #45346 üzenetére
Illetve a rögzítő kérdéses, ha alul fogja a peremét, akkor mindegy a magasság.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #45475 üzenetére
Autósban vissza akartam keresni épp az előbb a hsz-ed, de jobb lesz ez a topik
Ugyanaz tudtommal, mint ami a Transitokban, Rangerekben váltotta a 2.2(/3.2) Pumákat, tehát 2.0 Panther/EcoBlue. Suttyomban váltották fokozatosan a saját motorok a PSA-féléket ezekben is akkoriban, Mondeo szintén megkapta, stb, én is csak mostanában vettem észre (mikor kezdték megkapni a személyautó, nem nagyon vettem már át újakat ). Amik hirtelen eszembe jutnak... Olajban futó szíj több odafigyelést igényel, egyrészt a megfelelő olaj alkalmazására értve, másrészt gyári periódust rövidíteni érdemes, harmadrészt olajpumpa szívókosár tisztítás/csere indokolt lehet ha lemorzsolódik (ezen az alapon más olaj járatokat is eltömíthet, vagy ha itt is van kis turbo olaj szűrőcske mint 1.6-nál, azt is érintheti, stb stb). Gyári előírásnak megfelelő olaj, előrehozott szíj csere (vezérlés fedél asszem nem nagyon szeret lejönni épen=$), aztán bírnia kell azért. Drága lehetőség még a porlasztó hiba, szokásos magasabb üzemanyag szint, esetleg prémium nafta, sűrűbb szűrőcsere talán segít, talán nem, részleteket még nem tudok - mondjuk ez is inkább "előfordul", mint gyakori. AdBlue miatt természetesen lehet bármi a rendszerben, tartály/szivattyú, NOx szenzorokat láttam még. Olajpumpa változó szállítású történet, euro5- Pumáknál voltak az ilyenekkel bajok, ott fogaskerekes régi -euro4 beépítése volt a megoldás, olajcserére lehet itt is van idő limit, illetve ha bármikor váratlanul bejelez az olajnyomásra, akkor azonnal muszáj leállítani mindenképp, kb egyelőre ezt tudom rá mondani - más márkáknál is ilyeneket alkalmaznak már, szóval nincs mese (problémásabb Pumákra volt is emiatt szervizakció/visszahívás, szóval észlelték, remélhetőleg tartósabbat is csináltak, máshol nem hallottam még ennyire ezeket a bajokat, lehet csak hibás széria volt). -
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #45490 üzenetére
Házat hűti a víz vagy a semmi, olaj kenésen felül főleg a csapágy-tengely rész hűtését szolgálja, de kb a szükséges minimum gyakorlatilag, ne legyen kenési probléma a túlhevülő olaj miatt. Összeségében a túloldalon a levegő is hűti valamennyire, de nem igényli, inkább veszteség 🤔
-
molnarpeter
nagyúr
Rövid válasz: dermedésgátló adalék (ha garázsban áll ami nem fagyos, és el tudtok járkálni vele amíg melegebb napok vannak, lehet nem is muszáj, illetve pár litert rá tankolva is elégséges lehet már).
Hosszabb: egyrészt van nyári, téli, és átállási időszak. Másrészt ugye ársapka idejére esik a tankolás, tehát nagy eséllyel MOL anyag. Van egy vonatkozó PDF. Tehát, rendes téli anyag november 5-től van, előtte az átmeneti időszakban nem lehet megmondani biztosan, mennyire volt adalékolva paraffin kiválás ellen - ez egyébként -4°C alatt történik jellemzően, szóval ha ilyen hőmérsékletre nem tudott lehűlni az anyag, akkor jók vagyunk A puruttya gázolaj szűrhetősége nyáron +5°C-ig garantált, a télinél ugyanez -20°C, prémium esetén -40°C - végülis az a kérdés, mennyi férne bele a tankba, prémiumot rátankolni vagy adalékot venni éri meg jobban, és persze mikor fog kb elfogyni ami benne van (nézve az ez idő alatt várható időjárást/parkolóhely hőmérsékletét). Nameg általánosságban 6-12 hónap körül van az eltarthatósága a naftának, szóval próbálnám a kevésbé fagyos napokon kijárni belőle. Aztán ki tudja, október ugyebár átállási időszak már, szóval talán volt is benne alapból egy közepes mennyiségű dermedésgátló, ezt a részét nehéz pontosan megmondani. Viszont jó hír, hogy ha le is dermed, melegedve visszatér használható állapotba.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #45593 üzenetére
Helyileg merre vagy? Kérdezz rá, hozott anyaggal mennyi a munkadíj. Vagy vidd el felújításra Jármű Mechanika Kft-hez.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsole84 #45643 üzenetére
1.6 szívót keress, 1.5 EB (meg az 1.6 turbós is) hajlamos súlyos motorhibákra - reped a hengerfal, drága javítani, bontott motor horror áron megy. 1.0-nak meg a hengerfeje szokott menthetetlen lenni, nem megfelelő olajjal használt autóknál/nem elég hamar cserélt szíj esetén a vezérműszíj morzsaléka el tudja tömíteni az olajpumpa szívókosarát és akkor kenés hiánya okoz bajt, stb. Ha jól tévedek Focus mk3 facelift, abban volt még 1.6 Ti-VCT, vegye-vigye Alternatívák - gondolok itt más típusra - mik merültek fel?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsole84 #45646 üzenetére
Ha nem begyere az 1.6 szívó, akkor én a Lexus felé húznék, akkor lesz erő és takarékosság is egyben, Honda hibridje nem volt egy fáklyásmenet ha jól rémlik. Maga az mk3 Fóka nem egy rossz platform szerintem, faceliftre is javult sok tekintetben, de nyilván az igényektől-elvárásoktól függ minden.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #45672 üzenetére
Lendkerék lett felszabályozva?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #45677 üzenetére
Arra gondoltam eredendően, hogy a pedál máshol haraphat egyrészt a vastag tárcsa miatt, másrészt lendkerék kialakításának függvényében ha csak a kopó felület lett esztergálva, az is beleszólhat. Azért egyelőre inkább azt mondanám, használd
Amikor kopott volt, akkor nem ugyanígy a tűzfalhoz közel fogott a kuplung? -
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #45705 üzenetére
Tök mindegy, hogy GTK vagy sem, csak pénzügyi határértéket jelent. Vannak ilyesmi károkkal foglalkozó irodák akik boxolnak helyetted több pénzt, ha van ajánlatod konkrétan a javításra. Nekünk is GTK-ra vették otthoni cég furgonját - költöttünk rá vagy 800-at (csak alkatrész és javítás, minden fillért alaposan megszeretgettünk), biztosító erre bedobta, hogy 400-450 körül ér végül szűk körben így el lett adva és megcsinálták, azóta is megy. Ki kell masszírozni értéket feljebb becsülve, későbbi pótszemlére hagyva pár dolgot, bontottan vadászva alkatrészt, stb, de hogy GTK lesz vagy sem, az kb mindegy, lelki terhen túl.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz JackFeryll #45808 üzenetére
Futómű a 2 literesnél valószínű ugyanaz lesz felépítését tekintve. Motort illetően kb 2018-ig futott 1997 ccm keresd szerintem, újabb Focus nálam emiatt hátrányból indulna, mk3fl meg egy kiforrott valami ismert hibákkal, könnyebb megelőzni a dolgokat is ha utána jársz. Csak manual
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz radi8tor #45862 üzenetére
Leszedéshez szoktak alá rakni csiszolópapírt, ha nehezen indul meg, próbáld ki esetleg későbbiekben. Illetve bár nem sok ilyen fajta van itthon (inkább centrifugál és betétes), de bevált az a módszer, hogy ütök egy lyukat a szűrő aljára és először hagyom lefolyni az olajat, akkor kevesebb jut a kézre - idő az mondjuk kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #45867 üzenetére
Nekünk az 1.9 SDI és az 1.3 Multijet is pont felülről cserélődő betétes, azt mondjuk szeretem, hogy elég a csavar miatt aláfeküdni (gyakorlatilag csak a Fiatnak, a VW-ben nem én cserélem ), hátrány a csöpögő olaj mikor kiveszed, félrebillentve ott hagytam múltkor is lecsepegni.
Csak félig off, volt Ford jelvénnyel az 1.9 és 1.3 is! -
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Real_Necro #45953 üzenetére
Előfordul azért, hogy pl vízpumpa nem bírja ki, 180-at érdemes megfontolni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Real_Necro #45994 üzenetére
Ahova járunk hivatalos maszek, még megáll az óradíj 5 körül (talán alatta is, mostanában nem voltam), de hozott anyagot ők sem kedvelik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen