Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sumi

    aktív tag

    válasz lesaux #521 üzenetére

    vegyél fel msn-en (rendszergazda@mail.ru) és elmagyarázom neked az egészet!

  • Geryson

    addikt

    válasz lesaux #521 üzenetére

    Csatlakozom, amúgy Learjeten valóban csak 1 csatorna behangolása szükséges a leszálláshoz. APP = nagy valószínűséggel azért kapta fel az orrát és viselkedett utána furcsán, mert nem jó szögben repülted meg a siklópályát/iránysávot. Ahogy már korábban írtam ezt mindig alulról kell, de nem túlzottan alulról. Azaz ráállsz egy bizonyos magasságra és megcélzod az iránysávot de fontos, hogy itt még a siklópálya magasabban legyen mint Te vagy. Először a gép az iránysávra fog ráállni, azaz befordul (de ez a forduló ne legyen több 40-45 foknál maximum, majd amikor a siklópálya keresztezi függőlegesen a Te magasságodat (azaz felülről "bejön"), akkor szépen elkezd a gép süllyedni is.

    Ruczi barátom oldalán van egy régi kis repülés Debrecenből Ferihegyre. Az eljárás nem igazán használatos már, de repüld meg többször is, garantálom megértesz majd egy csomó-csomó mindent a műszerek közül!

    [link]

    A sebességkülönbség abból adódik, hogy a géped valószínüleg IAS-t (Indicated Air Speed = levegőben mért sebesség), az információssáv meg GS-t mutat (Ground Speed = földhöz viszonyított sebesség). Aztán lehet, hogy pont keverem most, de a lényeg, hogy ha mész 100 csomóval a levegőben akkor ehhez hozzájön még hát vagy szembeszél és így jön ki a GS, tengerentúli járatokkal simán fel lehet így menni 1000 km/h óra fölé úgy, hogy Te nem is nyúlsz a gázkarhoz. Amúgy az irányításnál sokszor megkérnek arra, hogy egy bizonyos sebességet tarts vagy kérdezik, hogy mennyivel robogsz. Ilyenkor úgy is kell válaszolni, hogy pl. "220 knots indicated", azaz mindig a mutatott sebességet kell betartani vagy beolvasni, mert majd az irányító kiszámolja ebből a GS-t hiszen ő tudja a legjobban az aktuális szélsebességeket.

  • Jorus

    nagyúr

    válasz lesaux #521 üzenetére

    F/D: flight director. A két kis lila pilinszka kereszt mutatja a követendő, beállított irányt (FMS, LNAV, VNAV, HDG, stb.)
    Az A/T nem függ össze az autopilot-tal, mivel manuálisan is irányíthatod a gépet, míg az A/T-vel szabályozod a tolóerőt, hogy tartsa a beállított sebességet.
    APP: auto approach. Leszálláshoz beállítod az ILS frekit, de ehhez DC kell, tehát mindkét NAV panelen be kell lőnöd a pálya ILS-ét, és mindkét robotot is be kell kapcsolni. Az irányítás rávisz a pálya irányadóra, a localizer-re, ott megnyomod a VOR/LOC gombot, így a gép ráfordul a final-re,megkéred a clearence-t, és ha megvan, megnyomod az APP gombot, mire a gép az ILS jelei alapján szépen leteszi a gépet.

Új hozzászólás Aktív témák