- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #129436 üzenetére
250-300k-ert lehet venni komplett inditogaris Euro5 1.6HDi motorokat torott autokbol
egy hengerfej ennyiert szerintem az =lehuzas
motorkodos autonal mit akarsz papirozni?
amugy akkor sem para, mert kb 15k
az, hogy a romma kopott vezerlesnel fel sem merul a szereloben, hogy akkor az alja milyen lehet, elegge rohejes... -
hobizoli
nagyúr
válasz
Bujdy81 #129433 üzenetére
mondjuk ha fent szarra van kopva a veztengely, tipikusan annak a jele, hogy nem volt kenes, es akkor altalaban alul is van baj...
...de ezt en csak mint laikus gondolom igy, nem vagyok autoszerelo, csak lattam egyet-mast mar
rutinbol is levehettek volna az aljat kipucolni az olajteknot, mert az a femkopadek is vhova kerult...
egy szervizben ez max 10perc es akkor latja, hogy gameoveregy bontott motort kellett volna bele, nem hengerfej
-
hobizoli
nagyúr
válasz
-NoVa- #129180 üzenetére
pont nem ertem van, hanem ellenem
mert kozben a helyettesito infrastrukturara meg terv sincs, amikor ezek a tipikus tíccsukki makimajmokat kerdezed mi lenne megoldas, csak a bicajuk jut az eszukbe mindenre IS, egyebkent meg annyira qssolnak, hogy a bagoly huhogasat meg a tücsök ciripeleset lehet hallani
megfigyeltem mar a Fb-n is, hogy minden korlatozos hir alatt ugyanaz a 15-20 bicajos profilos szol bele mindenbe, mit kene lebontani meg lezarni, kajakra mintha vmi botfarmrol irogatnanak
de infrastrukturalis fejlesztesre meg sosem szolnak semmitmajd probalj meg reggeli meg a delutani csucsidoben a 1-s meg a 4-6 vilire felszallni, meg kb az osszes metrora rahordo buszjarat is olyan szinten tele van, hogy az esz megall
mikozben a vilag leghosszabb meg a masodik leghosszabb vilijei ezek, egyik 56m masik 54m, es 3 percenkent jarva sem gyozik
vmiert qrva mod agyig van utasokkal mindketto, szoval hasznaljakvilag roheje ez a tomegkozlekedes
a belso city-n kivuli teruleten egy sapka szar az egesz, lehetetlenul lassu, mert a tetves metrok meg most is csak ott jarnak, ahol 100-120 eve volt a varoshatar, M1 meg az M2 egy tipikus belvarosi metro, M3+M4-nek is joooooval kijebbre kene jarnia, meg boven elbirna meg egy 5. es 6. vonalat is a varos, hogy erdemben csokkeni tudjon a autos forgalom
IX-XIX ker Hatar uttol ma 12-13km-re van a varos szele, a Örs-től is 15km-reegy harmad ekkora Koppenhagaban, ami a masik nagy automentes varos ervuk szokott lenni, ugyanennyi km metro epult 20ev alatt, ami itt 120ev alatt, nem mellesleg ott azt is sikerult megugrani, hogy a metron elerheto a repter is
na erre itt 50+ eves tervek vannak csaknem a villlamosokat eroltetik ott se, ez a vitezy rokonhulyegyerek baromsaga csak, hogy mindenhova is abban latja az ultimate megoldast
egyik europai nagyvarosban sem azt csinalnak gerincnek, hanem metrot
Koppenhagaban is miert nem +40km villamost epitettek gerincnek?a Praga-ban ahol a Karoly hiddal erveltek a zarjukle+ticcsukki gyogyok, a 2-s metrovonal az ottani varoszeleig jar az ottani M0-stol 300m-re jar keresztben at a varoson a masik szeleig
26km hosszu az az egy vonal egymaga
2/3-t kiteszi csak az az egesz bp-i metrohalozatnak
1.2millios varosban 65km metro van mar, pedig 70-s evekben epult meg csak az elso is
lakossag aranyosan nezve itt ehhez 90-100km-nek kene lennieBFK-nak meg 2040-g terve sincs semmilyen bovitesre sehol
ha akkor el is kezdenek se lenne belole semmi 2050-g, az mostantol 25+ ev
hany eves is leszel addigra?
.....aztan varjuk a csodakat tatott szajjales a f4sz sem azoknak ugat, hogy de miert nem ezzel foglalkozik a BFK a pest (var)megyei agglomercios lakosok tomegkozlekedesenek javitasa helyett (ami sokszor igy is gyorsabb most is, mint egy peremkeruletie), hanem meg o is azon izgul be, hogy a jelenlegi tulterhelest tomegkozlekedest hasznaljak megtobben, mert meg a BKV-nek nincs kapacitasa jarmuvekben se, mert takkra tele vannak a csucsidoben a jaratok, meg megy a tííccsukki, bonccsukle, zarjukle
kozben meg a bicajost alig latsz a varosban, foleg a belso city-n kivuli teruleten
oktoberben is ugy mentem vegig a Bajcsy-n a dugoban a feluljarotol az Andrassy-g, hogy 30perc alatt lattam 8-9bicajost, abbol is 5 kajafutar volt
kora delutan 22-24fok, es 3-4percenkent jar arra egy bicajos
akkor hol vannak?
aki nem munka celbol tekert, az volt 3-4...fel ora alatt, pedig jo ido, meg nappali idoszak
na hurra
de arc az akkora van melle annak a 15-20 profilnak, mintha stabil tizenpar %-t adnak a varosban kozlekedoknekes hiaba a dugo a metrofelujitos buszsav miatt leszukitett Bajcsy-n, a Deak-tol 20perc alatt hazaertem
a szupersztar BKV +1 ora lenne
-
hobizoli
nagyúr
válasz
-NoVa- #129176 üzenetére
aszondja "nem alakul at tapsra"
ehhez kepest pont a bicajosok azok, akik egy ora alatt teleszornak Bp-t behajtiani tilos tablakkal, es pont semmit sem szolnak soha sehol a tomegkozlekedesi infastruktura bovitesehez
nekik jovanazugy, mert 8-10 sarokra eltekerget o kenyelmesen 12-vel is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Tim82 #129156 üzenetére
mar miert lenne lenyegtelen?
majd varos napi kozlekedeset kitevo nulla egesz ketto tized szazalek miatt fogjak atalakitani a mindent IS, nem?
telen meg a nulla egesz öt szazad %-ra
kulon poen, hogy ugyanezeknek semmire nincs soha semmi mas megoldasi javaslatuk az ultimate megakiller "tííccsukki"-n kivul
anniyra nem partnerek semmiben, hogy az mar egy kulon vicc
egyik sem azon gondolkodik soha, hogyan kene a gyors tomegkozelkesdesi infrastrukturat novelni a varosban, hogy autohoz kepest tenyleg javuljon a varos tomegkozelkedessel bejarhatosaga, hanem a bonccsukle, tííccsukki
ennyit tudnak
jonnek az olyan kulfoldi varos peldaikkal, ahol fele meg harmad ekkora varosban 2x annyi hid meg a 2-3x ennyi km metro van es az raadasul a kulvarosba is kijar, nem kell fel orat BKV-zni odaig se, hogy csak azt elerd, mert a varos 100 evvel ezelotti teruleten jar csak
esku az aggomeraciobol gyorsabban be lehet erni a belvarosba a vonattal, mint BKV-val a varoson belulrol indulva, pedig a MÁV is egy fokozat
ezt a reszet vhogy sosem sikerul eszrevenniuk a nagy peldazasaikban, hogy Bp-re aranyosan atszamolva 120-150km metronak kene lennie varosban ugyanahhoz, meg a Duna felett 15-20 kozuti hidnak, hogy olyan infrastruktura legyen ehhez a lakossag aranyosan, mint a pelda varosban
jaaaaaaaaaaaaaaa
aztan van 39km metro meg a 7 hid
wow
es a qrva "BFK"-nak sincs a kovetkezo ket evtizedre vonatkozoan sincs semmilyen terve se ezek novelesere, azaz 2050-60 elott nem is lesz ebben javulas
de a korlatozasokat azt egybol at akarjak venni mar tegnap -
hobizoli
nagyúr
válasz
eattila #129144 üzenetére
nem lehetett, mert jottek szembol is
itt az volt a lenyeg, hogyha mehetne epkezlab tempoval is, akkor is inkabb a feszkot keresi a szandekos lassan tekeressel, mert nyilvan latja o is, hogy nem lehet megelozni a szembe forgalom miatt
12km/h az nem egy nagy tempo
aki ennyire raer az setalhatna is ennel nem sokkal kevesebbel a jardan, max dupla annyi ido alatt oda, de tuti nem vilagvegerol jott, hogy orakat sporoljon ezzel, vagy jarjon azzal a trolival vagy busszal, amit feltartott
a varosban nyaron, szep idoben 15k bicajost szamolnak a forgalomszamlalokkal, az a varos 1%-s sincs
egesz evet nezve ez sokkal kevesebbre jon ki atlagban egy-egy napra -
hobizoli
nagyúr
válasz
Samott #129131 üzenetére
a BKV a reggeli meg a delutani csucson kivuli idoszakokban nem versenykepes idoben az autoval
de sokszor meg akkor sem
11.-n szombat kora este bementem az Izabella utcaba egy CPU-ert, 20 perc alatt ott votlam tok kenyelmesen a 18ker-bol
20 perc alatt itt akkor sem erem el csak a Határ utat sem a 50-s vilivel, amikor meg sehol enm vagyok odaig, hogy maaaajd onnan tovabb metrozzak-metropotlozzak, ha takkra akkor er oda megalloba a vili, amikor en is odaerek es egy szempillantast sem kell varnom ra a megalloban
ja es megyek az Izabella utcaban a troli mogott, nezem a Waze-n 12km/h-val gurul a GPS szerint.... WTF?
gyurulunk igy kb 150-200m-t, akkor felreall a megalloba, erre akkor latom, hogy egy bicajos produkalta le magat elotte ennyivel, hogy nagyon megmutassssaaaaa ki a kiralycsavo
multkor a Rakoczi-n volt egy hasonlo eloadasa egy masiknak, az egy csuklos busz elott
a buszsavban
ezek szandekosan keresik a konfrontaciokat
de egyszer emberukre fognak akadni az ilyenek, aztan majd attol fog sirni a szajuk szele, hogy ugy leverik a qrva raeros varosnezos bicajozasabol az egyik megallonal, hogy azt sem tudja merre van elore
kozben meg ugyanezek pofaznak nagyon-nagyokat az autok okozta dugok miatt -
hobizoli
nagyúr
válasz
Sipi- #128542 üzenetére
orokolnek vhol egy hazat es annak az arat is beletoljak
hugomeknal ugy szeretne a tulaj eladni 65millioert a 52m2-s lakast a garazzsal, hogy ennel itt az uj epitesu is olcsobb
es annal a legujabb szigetelesi meg mindenfele szabvanyok vannak alkalmazva, nem a 2010-12-ben hatalyosak, amikor az epult
tavaj, amikor odakoltoztek, akkor az ingatlanos 55 misire taksalta a keglit
onnan 1 km-re az ingatlan.com-n 40 millio volt akkor egy uj epitesu 50m2-s megoldas
meg az egy szobaval nagyobb 70-72m2-s lakast is csak 45 misiert hirdettek akkor ott egy lepcsohazzal odebb, szoval az a 55 misi az sehogysem volt valid akkorse
erre most 65
meg Sopron belvaros 90-100-120m2-s lakasok vannak 65-70misiert
azokat is olyan kepekkel hogy hatterben siman lombosak a fak, azaz min fel eve keszultek
tuti jo ara lehet, ha meg most is elado... -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
szeptemberben is ismeros unokaoccsenek osszeraknak egy PC-t, nyilvan ennyi idosen jatszani is fog majd rajta, mert miert is vennek
350k a keret ra
egy rendszergizda vki osszeirt nekik egy gepet 6c12t i5 CPU, erre egy GT1030-s VGA (10-s szeria legputribbja kb) meg egy 22"-s monitor ment hozza
de ilyenek voltak meg benne, hogy a 750W-s tapegyseg 50k+, alaplap is full size ATX 60k+, amikor kb az az egy video zsuga lesz benne orok eleteben...
ezek tok feleslegesen dragabbak bele
osszeirtam en is egy konfigot, 27"-s monitor, GTX1660Ti VGA, mATX alaplap, 500W-s FSP tap csak i3-10105F 4c8t CPU, amivel az barmiben nezve is meguti a 6core i5-t a GT1030-l, mert 2,5-3x annyi fps-t hoz... 2k-val sem volt dragabb
erre megvettek megis azt az i5-st, mert az a rendszergazda haverjuk javasolta
kb 2 honappal kesobb kerdezi, hogy a sracnak egy par game eleg szarul fut, es a gyerek osztalytarsanak a 3-4 eves gepen is gyorsabb meg szebb... ez hogy lehet?
jaah, hat azt kellett volna megvenni ennyibol, amit mondtam
de csereljek ki a GT1030-t benne a 1660TI-re es jo lesz
aaa, azt nem lehet, most vettek ezt is nagyon sokert
mondtam neki erre, hogy 350k az egy beugro gamer konfig ara manapsag, ennel csak felfele van lejjebb nem igazan, es lehetett volna koltseghatekonyabban is csinalni
....meg 27"-n is tuti jobb a user experience jobb, mint 22"-n -
hobizoli
nagyúr
válasz
Bujdy81 #127956 üzenetére
sima ugy
en mar vagy 2 eve senkinek nem javaslok 16GB RAM alatt se notit se desktop gepet venni
desktop gepnel is belegondolsz +8k-ba kerul
egy 3-400-s PC araba ferjen mar bele ennyi
ott is csomo mas cucc felesleges felárán meg lehet fogni ezt, es latvanyos diffit ad
50-60k-s tapegyseg, meg jar a CPU-hoz gyari huto, de azert veszunk egy overkill meretut ra 30k-ert -
hobizoli
nagyúr
válasz
WiZARD #127945 üzenetére
de a minoseg...
nemtom 50% felarat er-e vkinek azert az ojudi, bar biztos van olyan, de az itt +10millio, ami mar egy szemmel is jol lathato osszeges akkor melyikt hol toltod?
magyar Tesla is ramehetne arra, hogy autopalyak menten ~50-60km-kent es a megyeszekhelyeken mindenhol legyen Tesla tolto, meg a helyi onkorik is kozremukodhetnenek ebben
meg a Balaton korul is a nagyobb varosokban Siofok Fonyod Keszthely Bfured...mert ez is egy eros motivacios tenyezo lehet a turistaknak, onkorikkal egyutt miert nem csinalnak egy sima 4 beallosat?megnezed, a 4 millios Hovatorszagban aranyaiban nezve siman tobb Tesla Supercharger van, mint Magyarorszagon, de meg a 2 millios Sloveniaban is
es akkor varjuk itt a nagy gazdasagi csodat az idegenforgalombol (is)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #127588 üzenetére
egyebkent az a motor egyatalan nincs szethegyezve gyarilag, ezt siman tudtak regebben is utcai autokban
1.6T 261lo az 164lo per liter
az A45S AMG meg 2literbol 421lo 211lo per liter
de pl a Pug RCZ-R 10+ eve szinten 1.6-bol 270lo volt
es nem homologizacios celu technika, amibe be lehet rakni akarmit IS, hogy az a racse verzioban is bent lehessen az utcai miatt
kovacsolt dugo meg egy tizensokmillios auto araba ferjen mar bele...foleg ha csak 3db kell
a szivo 1.6-s 126loeros Swift Sport-ban is kovidugo volt anno ~4.5-5millios arcedulaert
a Yaris GR meg a B oszloptol hatrafele egy Corolla padlolemezre epulo bode
olyan cucc kb, mint anno az Ford Escort RS Cosworth volt
az egy roviditett Ford Sierra padlolemezre volt osszelapatolva, azert volt benne hosszaban a motor, meg a valtoharang helye a tuzfalban, mint a Sierra-ban is
az osszes tobbi azon generacios Escortban a keresztmotor van, meg a tuzfalban sincs ott hosszvalto helye -
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #127595 üzenetére
tegnap volt a TC-s MuhelyPRN-ban egy Guilietta QV (1,75TBi 235lo), egyik nagy arc kommenteloi beirja ala, hogy ez nem hothatch, mert azok 400lo-tol kezdodonek
nemtom ez hol elhet, mert en fejbol nem sok hothatchet tudnek fesorolni gyarilag 400+ loval a A45S AMG-n kivul
pl RS3-s Audi 2.5 sor5 turbo volt 340lo ~10 eve, es utcan az is egy fegyver kb -
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #127587 üzenetére
....es ezert sincs ezeknek semmi ertelme
a DTM is ebbe halt bele*
...meg a WTCC is
a WTCR-t is mar ezert hoztak letre, mert bar a Hring-n egy koron 3-4sec-l lassabbak, mint egy WTCC-s auto, de az ~1/3-adba kerul annak
viszont ha csak azt latod menni, akkor ez fel sem tunik
csak ha egyszerre mennenek egy futamban a WTCC es a WTCR autok
az is, hogy itt Magyarorszagon van EU viszonylatban az egyik legtobb R5-s auto, inkabb a szamlagyaros penzmosodakra bizonyitek, mint a vilagvero versenyzokre
pont 1-2 honapja dolt meg egy rally-s csapat is bizonyos koltsegvetesi csalasi problemakkal a NAV fele
--------------------
*, regen meg a gyartosorrol szarmazo szeria bodek voltak becsovezve, meg futomu kemenyitve, a motor megokostva es go
amikor megszunt, meg kezdtek sorban kivalni belole a gyartok, akkor mar egy karbonkevlar sziluett bode volt, a hatso ules helyen levo motorral, amit utcai autoban meg sem lehetett venni
vagy nezz meg egy R5-s Fabiat-t is, osszekerek meg 1.6 turbo
nem i gyartjak se 1,6-s motorral, se osszekerekes hajtaslanccal utcara
a racse auto ara a "upgrade" csomagokkal, mert az alapar limitalt, de csomagokkal feljavithatva erelheti a 160+ milliot
egy szett lengescsillapito ~5-6millio hozza, es kell kulon murva aszfalt, ho futomu, meg par ezer km-kent eldobos/felujitos a motor-valto-futomu...ket szezont nem bir ki
es messze nincs mar kint annyi nezo ezeken, mint anno a 90-s evekben, amikor meg joval utca kozelibb technikak rohangaltak a versenyben, mint ezek a Franensteinek -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #127318 üzenetére
amikor vettem a MSI K7D-Master-L deszkat a 2db AMD K7 XP2400+ CPU-val, azokon 1-1 darab CAK38 volt, az 6800rpm per darab
a ketto egyuttes hangereje mar meglehetosen nagy volt
de ez a technika elotte vmi szerverteremben mukodott vola, ott meg annyire azert nem zavart senkit
vettem rajuk vmi Thermaltake szinten rez hutoket 80mm-s ventikkel, az mar qssban ment -
hobizoli
nagyúr
válasz
NauTiLUS_HUN #126515 üzenetére
...meg napi 3x-i étkezést
áfkorz menüből -
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #126412 üzenetére
egy olyan tizenpar eve egy tavoli rokonom meghalt, aki egesz eleteben Sümeg es kornyeken volt Volan buszvezeto, vagy helyi vagy helykozi jartatokon vezetve, par eve volt csak nyugdijas, amikor meghalt
a temetesen 3-400 ember tuti kint volt
en azt hittem, hogy van vmi masik temetes is akkor, es arra is gyulekeznek a temeto elott annyian, de nem
azok mind az o temetesere jottek el
mi, akik "rokonok" voltunk, bementunk kozvetlen a kapolnaig, aztan a tomeg is beljebb jott, és kapolna elott-mellett, és meg a sirok kozott alltak a mindenfele IS
neztem is hogy b+ azert ez nem piskota tomeg
nyilvan kint voltak a helyi Volan-tol is sokan volt munkatarsai, meg a szomszedaik is, a kornyekbeli utcabol is ahol lakott ismerosei, meg a nyugdijasklub tagjai is, meg a rokonsag nagy resze, meg hat sokan az utasai kozul is
...pedig ez januar elso napjaiban volt a temetese, eleg karcos idoben
gondolkoztam is, hogy na, ha ez a temetes vmikor aprilis-majus korul lett volna, akkor mennyien jonnek ki...? -
hobizoli
nagyúr
válasz
qnadam #125961 üzenetére
LOL
pont iden januartol jottek a gyairlag kettosuzemu LPG-s Cliok a ceghez
a teruleti kepviselok pont azt szerettek benne eddig is, hogy azzal sosem kell sorban allniuk, mert az LPG tolto egy kulon dedikalt hely es csak a kutkezelok buzeralhatjak
meg a cegnek is jo volt, mert 380-390 Ft korul van az LPG volt a ~700 koruli dizel helyett -
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #125721 üzenetére
par eve eccer volt az majalis vagy a tokomtudja milyen rendezvenyen az SZTK-nal a Park-ban ott azert volt olyan hangero, hogy a lakasban a TV-t nem hallottam tole ~5-600m-rol
kozvetlen kozelben lakok nemtom mit szotlak hozza, de kb egy fejszevel vagtam volna szet a hangmernok fejet, hogy miaqrvanyedert ennyire hangos ez fel kilometerrol is
regebben a drag versenyeken volt kint egy olyan hangositast vegzo nem normalis f4sz, hogy a rajt elotti 20m-n korlattal lezart reszen voltak hangfalai a box resz fele hatra, ilyen jo masfel meter magas cuccbol ketoldalt ketto-ketto egymasra rakva, egyik elore nez rajt fele, a masik hatra a sor fele, olyan naaaagy fekete filc(?) boritasu kereken gurulos hangfalakat kepzelj el
na az olyan hangos volt, hogy mar tole ~30m-rol is, hogy remegett a mellkasod, ha a speaker vmit aszondott a mikrofonba, toltad elorebb az autot kozeledve hozza es muszaj voltal a sorban elore haladas kozben mellette is elhaladni
a tunnerebb sportmotorokat sem hallottad tole elmenni, pedig hatra fele van a kipufogjuk feled, de ezek a hangfalak azoknal is hangosabbak voltak
nem hallottad a fuledhez odahajolo masik ember beszedet se, nem az, hogy beszelgettek egy kicsit emeltebb hangerovel, hanem csak a tatogasat lattad masiknak akarhogy erolkodott, de semmit nem hallottal a hangfalak mindent tuluvoltesen kivul
na egyszer a rendezveny utani esten kitort mindenkibol IS a reakcio erre a drag forumon, hogy kiafaszom ez a okorallatbarom ezzel a fossal (nyilvan a Koharinak vmi uberhaverja), aztan jo paran beigertek, hogy szetverik a hangfalait a fejevel egyutt, hogy megegyszer ennyire hangos lesz, mert ez boven a hallaskarosito kategoria
na legkozelebb erdekes modon egy tobb kisebb hangfalat hasznalos megoldas kovetkezett ami a teljes teruletet le tudta kezelni uvoltes nelkul is, amik egy adott teruleten szoltak atfedessel, es nem es nem akart 1+ km-re is jol hallattszodni a ketto darab olyan gigamega hangfallal -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
mivel a ceg forgalmaz sajat KV-t is, muszakonkent 1kg van a teakonyhakban, és nópara, de siman elfogy
vannak olyan emberkek napi 4-5 KV-t isznak, kb mint egy szeánsz
nem csak ezert, de elotte is igy csinaltak, max most nem kell annyit venniuk
ja es cukor is van, nyilvan
vannak ezek a Szarvasi KV fozok 3-4 db, de ki sem hulnek, mar megy a kovetkezo
igazi forced tartos tesztnek vannak kiteve
meg van egy ilyen daralos KV fozo is -
hobizoli
nagyúr
asszem en ezt a kaves dolgot megoldottam nagyon egyszeruen azzal, hogy nem kavezok
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
WiZARD #125404 üzenetére
azert hihetetlen milyen kokler villanyszerelok vannak...
johogynem kotott mindent be egy fazisra-----------
amugy nalunk a cegnel is ugy volt, hogy bejott a 20kV, aztan egyik trafon volt a minden IS, mert az kozelebb volt a nagyfeszultsegu kapcsoloterhez, a masik meg elmalmozgatott magaban ....hasonloan a dupla HDD-hezaztan egy-egy vihar meg Érd-nel vhol villamlott egyet, nalunk lement a jedi, pedig fuuu kettos betap van es ilyen nem lehet(ne)
aztan ez sokszor eloferdult, akkor mar vkinek feltunt, hogy nem-e lehet-e esetleg az, hogy az egyik trafo az uveghangra van-e terhelve-e?
es de...megcsinaltak az atkoteseket, hogy a ket trafo kb azonos %-n menjen, es azota jo
voila'de az eredeti verzio szerint biztos ugy kevesebb rezkabelt kellett hasznalni, osztjoleszazugyvazzebéélááim
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #125213 üzenetére
M4-nek ki kene jarnia a M1M7 melle vagy akar Torokbalintra is, meg nyilvan a M0M3 melle a Polus/Azsia Centernel a foti Auchan-hoz
M3 Kapmegyer-Ferihegy2...de eszakon siman kimehetne Dunakesziig is mar az M2 ig
M2 is mehetne tovabb a BAH fele, szinten az M1M7 kivezetoig
M1 ki a korvasutig....amig ilyenek nincsenek megcsinalva nem is ertem a bevarosi lakok allando nyigasait
es nem, ok nem kuzdenek ezekert, nekik annyi az osszes megfejtesuk mindenre IS, hogy tíííccsuk ki, meg zarjuk le
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Samott #125178 üzenetére
persze, csak a BKV meg nagyon nem nott fel a feladathoz
reggel szallj fel az 1-s vilire, koppig tele van, kozben a Hungaria krt-n meg 3 savban mennek mellette az autok is
na ott hogy lenne megoldva, hogy ne jarjanak autoval es hajra tomegkozlekedes...?
a vilag leghosszabb villamosa jar ott 3 percenkent es nem gyozi igy sem
a masodik leghosszabb meg a 4-6-s vonalan jar
csucsidoben amikor a dugo is van, mindketto tele van
fel akarsz szallni a metrora es egy heringjarat az is
siman tul van terhelve a metro is amugy, csak nezd meg az utasszamokat
a berlini metronak 155km-s halozaton van napi 1,5millio utasa
a budapesteninek a negyed ekkora halozaton van 1,3millio
de Berlinben 2x annyian laknak
meg ha Berlinben csak ennyien jarnak metroval, akkor a tobbiek mivel jarnak a 3,5millios varosban?
Berlinben 22 vilivonal van 200km halozattal, Bp-n 26 vonal 174km-n a fele lakosszamra meg 891km2 vs 525km2 a varos
Brandenburgi kapunal az a szep szeles ut az hany savos is?
Parizsban a Dialadal ivnel a Champs Elysee hany savos is? iranyonkent 5?
...es melle melle 226km metrohalozat 14(!) vonalon, es csak 12 vilivonal
parizsi metrot is megnezed a 5,3millio utasa van per nap a 5,8x akkora halozaton
az olyan mintha bp-i metron 920k-n utaznanak csak
ennel siman tobb utasa van itt csak a M3 es az M2 vonalaknak naponta, az M3 egymaga 620k utast jelent
ez mellett csak 12 vilivonal van a varosban 156km-n
mennyi is lakossaga?
madridi metro 293km-s halozat a 3,3millios varosban es a Covid elotti utolso teljes eveben 1,8millio utasa volt per nap, egy 7,5x(!) akkora halozaton, ~2x lakossag mellett
a londoni metro 402km 11 vonalon es a nap utasszama 3,3millio
az 2,5x-e a bp-inek -
hobizoli
nagyúr
válasz
qnadam #125167 üzenetére
csak a Nyugatibol se menne 10percenkent arra vonat, atszallasi idoket meg szamold bele
ha meg Kaposztasmegyertol menne a M3 metro reptereig, akkor eleg sokan elerhetnek atszallas nelkul kozvetlenul is
annal mi egyszerubb lenne? felszallsz-leszallsz
itt a kornyeken lakok kozul qrva sokan dolgoztak meg dolgoznak a repteren ma is, de nincs BKV amivel kimenjenek
ezekben az epuletekben meg kornyekbeli utcakban is sok ex-Malev-s, Grond Handling-s, WizzAir stewardess meg repteri karbantarto is lakik, meg pl a biztonsagi szolgalatnal, check-in pultoknal vagy egy ottani duty free-ben dolgozikes mindenki autoval jar ki
50-s vili vegetol is egy Volan busz megy csak Vecses fele, aminek a vecsesi Erzsebet teren van a vegallomasa
de nem megy be a repterre az se"kékbusz" meg semmi nem megy ki, csak KöKi-től a gyorsforgalmin
azaz a varosba befele kell menni eloszor 20-22percet BKV-zva, hogy utana kifele tudj menniez is mi...?
olyan tipikusan magyarosch -
hobizoli
nagyúr
Istanbul metro
1989-tol 144km
a napi utasforgalma annyi mint a bp-ié: 1,3 millio
egyebkent a bp-inal 10x nagyobb, 400km-s londoni metrohalozat napi utasforglama "csak" a 2,7x-e a bp-inek -
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #125141 üzenetére
de meg a Kapmegyeri M3 is...
8-900m fold alatti vezetes kene, mert a MÁV allomas utan eredetileg is ugy terveztek, hogy felszinen fut a lakotelep vegeig, ahol most a 14-s vili jar
most a 14-s vili a menetrendje szerint 15-16perc alatt teszi meg ezt a tavot az Ujpest Kozpont M3 allomasig, ahol meg atszallas +2-3perc
szoval ~18perc alatt van a jomunkasember ugyanott, ahol eleve metroval indulva 7-8 perc alatt is lehetne
es egy ekkora pitsanyi szakaszon is ekkora a diffi metroval Bp-n belul is
ehhez kepest a vitezyek olyan gigaprojektekkel foglalkoztak a Budapest Fejlesztesi Kozpont fedonevu, de valojaban videkfejlesztesi szervezet alatt, hogy a Pest megyei Szentendre-rol ingazonak 2 (igen, kettő) perccel roviduljon a menetideje a Batthyanyi terig 3-400Mrd-t eltapsolva oda
ahhha
erted: 5x akkora idonyereseg lenne negyed aron egy eleve bp-i lakosnak, de az nem szamit
most 39 vagy 37perc vmi, az mar nem mind1...?
na meg innen is 22-24perc a metrot elerni a Hatar utnal (ha jon a vonat, akkor +5-6perc)
Monorrol meg a MÁV 19perc alatt ér a KöKi-re
innen nem erek oda annyi ido alatt sem a BKV-val, pedig 3.5km-re van
kb egy ora alatt MÁV Albertirsáról beer a Nyugati PU-ba, BKV-val tobb idobe kerul ez a varoson belulrol indulva es innen meg 6km-re a varos vege kifele
kepzeld azt, aki onnan indul es BKV-zik -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #125138 üzenetére
eleg nagy
eleve nem csak a repteret fogna be akkor mar, hanem 19-18ker-t is meg Vecsest isa tervezett vasut az meg siman elmenne a volt ipartelep mellett, ahol most is jar a 100-s fovonal is, es most sem szallnak fel-le ott a vonatra sokan
egy kiagazo kulon 25km-s vonalon erne le a repteret, amibol 8-10km szinten alagutban menne
csak a vasuti űrszelvény igény a mozdony+aramszedo+felsovezetek+szigetelo tavolsag miatt sokkal nagyobb, mint a metroe, ami also betapos, meg a kocsiszekreny is eleve alacsonyabbszoval meg ha rovidebb is lenne az az alagut km-ben, kitermelendo foldmunkaban akkor sem kevesebb
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #125134 üzenetére
na ez a P+R a masik
eccer lattam vhol egy listat, hogy Bp-n van 5000db P+R parkolo, abbol 1500db a Kelenfoldi PU-nal, ami reggel 20-30perc alatt telik be
Becsben meg van 25k
de itt az 1/5 akkora P+R kapacitassal akarjuk ugyanazt... okos
meg itt sokszor csak ugy lett P+R, hogy amit maguktol az autosok is mar annak hasznaltak, na oda kiraktak egy P+R tablat, es ez mostantol 30db P+R hely, kozben igazabol eggyel sem lett tobb, mint volt
Bécsben is 85km metro is van (1978-ban indult az elso), ami kijar a kulso keruletekbe is, nem ugy, mint itt a total belvarosi M1, meg a felig elkeszult M4, aminek a varos kb mertani kozepen van a vege a Keleti PU-nal
meg Barcelonaban is metron elerheto a repter
ez itt is terv volt, meg a Ferihegy 1-re is, lassan 50 eve -
hobizoli
nagyúr
válasz
Samott #125125 üzenetére
az a baj inkabb, hogy az autos kozlekedest ellenzok peldavarosaiban es/vagy sokkal tobb hid van az aktualis varos folyoja felett a sokkal kevesebb lakosra is es/vagy sokkal tobb metrovonal is nagyobb lefedettseggel, mint itt, amivel epkezlab ideju tomegkozlekedes is adott
amivel most elkezdtek kapalozni, hogy de Prága-ban a Károly hid az gyalogos hid, igen, az, es azon kivul van 11(!) masik hid a varosban a folyo felett es 500k-val kevesebben is laknak ott
hogy ezzel Bp pariban legyen, es ugyanakkora kozlekedesi keresztmetszet mellett szeretnenk 1 hidat gyalogos hidkent hasznalni, mint ami Pragaban adott, akkor a lakossaggal aranyosan itt 15-16 kozuti hidnak kene lennie most mar Bp-n a ket part kozott a Duna felett
erre van 7, meg a Lanchid
mar itt buko a tema, hogy egy fele akkora keresztmetszet mellett akarjak ugyanazt elernija meg ott 65km metro van a varos alatt az 1,25millio lakosra, itt meg 39km az 1,75milliora
ezt is aranyosan nezve itt 90-100km-nek kene lennie
ossze sem hasonlithatoan tobbszorosen aranyokkal elorebb vannakde ezek az ilyen tíííccsuk be, meg zarjuk le logikajuaknak az egyik fulen be, a masikon ki
sosincs semmi mas javaslatuk semmire, csak ez
es kozben olyanokert kuzdenek holnapi megvalositassal, amiket mashol evtizedek alatt oldottak meg infrastrukturalis fejlesztesekkelAmsterdammal peldazni is rohejes kicsit, amikor ott fele lakossag van, de meg ott is 1.5x metrohalozat van a varosban ehhez
arra is kiszamolod lakossag aranyosan ~120km metrohalozattal lennenk ugyanott, es alulrol karcoljuk a 40-tmeg verjuk itt a mellunket, hogy de itt volt a EU foldreszen az elso villamositott foldalatti, igen, csak kozben ugy elment, nem is ment, hanem szaladt mellettunk egesz europa, hogy nem is latjuk oket ebben
franciak 1900 es 1940 kozott 12 vonalat epitettek
meg a romanok is 78km-nel tartnak mar 40 ev alatt, pedig ott az elso vonal akkor indult, amikor itt mar M3 is volt
a milanoi metronak 1964-ben epult az elso vonala, ma 97km van keszen, 1,35millios varos
Barcelona 166km es 1,6millios varos
hol is vagyunk mi ezekhez?es kb sehol nem a villamosokat eroltetik a belvarosbol a belvarosba jarva, mint itt a vitezy davidka, hanem a metrohalozatokat bovitik a kulso keruleteik fele
-
hobizoli
nagyúr
80-s evek kozepen V. kerület Cukor utcaban volt egy bolt, ott vhogy lehetett venni C16-C64 meg ZX Spectrum 16k-48k gepeket
gondolom okosba' volt vmi bejaratott beszerzesi vonaluk
annyiba kerult nagyjabol, mintha kimentel volna erte Bécsbe
14k volt egy 48k-s Spectrum ott
megnezve az arfolyamot 69-70Ft volt akkoriban egy GBP, a 48k-s gep ara meg 175-180GBP volt
szoval kerestek rajta 2-3k-t
nem kellett megrendelni sem, mindig volt nekik par db
meg a 90-s evekben a kispesti Centrum aruhazban a 2. emeleten volt egy kis maszek Commodore szervizes muki, ugyanezt a tap hibat javitotta o is
eleg gyakori hiba volt -
hobizoli
nagyúr
válasz
Bujdy81 #125067 üzenetére
en azt szoktam csnalni, hogy az Eszkozkezelo-ben lefenykepezem milyen Wifi, LAN meg video van a gepben, es azoknak a driver-t egy pendrive-ra keszenletbe helyezem...
ha van mar LAN meg net akkor nem para
video meg azert szokott kelleni neha, mert vannak egzotikum gepek, amikkel eleg furan nez ki az Win desktop
regi Toshiba notim volt ilyen
az nem eleg hogy csak egyetlen driverrel mukodik jol, es a Win sem ismeri fel automatikusan,. de annal a kijelzo jobb szelebol hianyzik egy centi
egy masik driverrel, amivel az az 1cm is latszik kijelzon, meg a kovetkezo inditasnal 640x480-ban jon be -
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #125022 üzenetére
igen, ott azert EÜ-vel vannak bajok
lattam egy videot par honapja, tobb ilyen esetrol is szo volt benne, de amerikaiak az europai EÜ-vel talalkozva
egyben egy franciaorszagben elo amerikai csaj volt, ot elsodortak a sarkon, robogoval vagy autoval, azt nemtom mar, de a foldre esett
egybol tobben is odasitettek hozza, o meg aaa nincs semmi bajom, ne faradjanak, ne hivjanak mentot, mert egybol benne volt fejben, hogy hany ezer USD-be ez fog kerulni neki
erre kerdezi tole egy francia, hogy:
-te amerikai vagy, ugye?
-igen
-itt a TB-d ezt fedezi
-jaaaa
egy masik angliaban
taknya-nyala egybefolyik, olyan beteg, fonoke mondta neki menjen le ide a sarokra a gyogyszertarba es vegyen vmit erre
haaat huzta a szajat, nem szivesen, de vegul lement, kozben vegig az volt benne, hogy hany szaz USD-nyi GBP-be fog ez kerulni neki...
erre par GBP-ert kapott vmit erre, es ket nap mulva semmi baja nem volt
de mindenki azon volt leakadva ebben a videoban, hogy ez itt az EÜ tema Europaban mitol tud ennyire olcso is egyben jo is lenni?
....nyilvan nem a magyar EÜ -
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Samott #124960 üzenetére
en irok egy email-t a dokinak es ir ra gyogyot a felhobe, meg siman felvesz B-be
aztan max az igazolasert odamegyek a rendelohoz, amit az asszisztens kiad, be sem kell mennem hozza
Covid ota siman ilyen egyszeruseitett betegácsi van
igazabol ha akarnam el tudnek lebecolni 1-2 hetet kulonosebb erolkodes nelkul is -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #123584 üzenetére
mondjuk nem ertem a bevasarlo kozpontoknal sem, hogy egy-egy sorban 2-3-l kevesebb parkolohelyet festenenek fel, hogy azzal szelesebb legyen, akkor mi lenne?
semmi
igy meg a vonalak koze akar mindenki beallni
egymas mellett all 3 mai auto mindegyik kozepen, ahogy kell, es ugy kell kibalettozni magad a masik auto mellett
3 hete voltam a Premier Outletben es egy siralom ami ott is van
kajakra mintha Lada 1200-ra meg a p126 kispokra lennenek felfestve a parkolok
az a vegtelen+2 rokiparkolo meg a halalom az ilyen helyeken
az egyikben allt egy helyen egyetlen auto, de minden sor eleje ketto rokival kezdodik, de kb tele volt azon kivul minden mas hely
jeloljenek ki egymas mellett 5-6-t erre vhol az egesz teruleten, abban sem fog allni 2-3 nal tobb egyszerre soha
minden sorba 2 az pont tok felesleges
a dunaharasztii Tesco-nal toltak kicsit tul ezt a temat regebben, a fobejarat felol minden sor 3-3 rokiparkoloval kezdett a bevasarlokocsi gyujto-taroloig, de alig lattam azokban is allni vkit, 1-1 helyen
megnezed kuglimapszon, 4 dupla parkolosor van a front oldalon, azzal ugy osszesen 24(!!) rokiparkolo volt ott
most komolyan, mi a banatnak annyi?
aztan egy par ev mulva egy reszet ezeknek megszuntettek, gondolom sokan jeleztek, hogy ertjuk miert van, de ez azert tenyleg tulzas
ugyanigy megnezed a soroksari Auchan-t is, annak a 3 bejaratanal van osszesen 14 rokiparkolo (4+6+4) es az sincs tele soha, pedig sokkal nagyobb epulet es forgalmu hely is
a Tesconal az a 24....miiiivaaan?
nalunk a cegnel van par mozgasserult irodai dolgozo, nekik egyenkent nevre szolo, kiszelesitett parkolohelyuk van a fobejaratnal
meg van PHEV/BEV-knek 6 (vagy 8?) kulon parkolohely toltovel -
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #123524 üzenetére
napi 2.2Mrd USD a USA hadi koltsegvetese normal "bekeidoben"
gondolhatod, hogy ilyenkor egy csettinsre megszavaz a Kongresszus egy kis plusz keretet
neztem egyszer egy YT videot arrol, hogy mennyibe kerulnek azok a precizios raketak meg bombak, amikkel pl egy F18 vagy F22 fel van cuccolva egy felszallaskor
egy olyan 6-8, de akar 10 millio USD is lehet csak a fegyverzet ara rajta
es nem fogy el a keret mar februarban, meg nincs keszlethiany, hogy a AARAM az elfogyott, vigyel helyette AIM-t....
azaz 4-5 felszallas utan a gep elhasznalta a sajat arat fegyverzetben is
plusz a karbik meg a uzemanyag kerdesben is tuti jol fog a ceruza
es akkor gondolj bele, hogy sima jarorozesben mindig fent van egy par geppar a USA teruleten is a partok kozeleben is
egyik munkatarsam lokatoros volt a 80-s evekben, aszondta ok hogy lattak, hogy a jugoknal 10-12 gep mindig volt a levegoben
ketto leszallt mar ment is fel masik ketto rotacioban
nalunk meg volt 2
ott a Zeljava legibazis a Dinari hegyseg "belso" oldalan konkretan a hegybe lett beepitve bosznia es horvatorszag hataran
annyira hataron van, hogy a szervizut horvatorszagban van jogilag, de vmi kifutopalya mar boszniaban vmi horvatban
de amikor epitettek akkor ez ugye egy orszag volt Tito alatt -
hobizoli
nagyúr
válasz
fatpingvin #123340 üzenetére
mindig van egy félvak félsüket gyógy, akinek nem tunik fel a hazfalakrol mindenhonnan is visszaverodo kek-piros feny se meg a 120 decibeles szirena hangjat se akarja meghallani
ezeknel azzal kene kezdeni, hogy bááástya, akkor 2 evig a jogsid most suspended, aztan majd ujra vizsgazhatsz
nemtom, de ha mogottem jon a mento akkoris meghallom mar a szirenajat, amikor 2-300 meterre van meg hatrebb, meg latszik a tukorben is...pedig szol a radio is
egy keresztezodesnel meg az eleve vagy jol belathato es akkor periferikus latssal meglatod, vagy a szemkozti hazfalakrol latod a villogasat
aki igy sem veszi eszre, az a tipikus "néz, de nem lát" szindormas
az ilyeneknek pont nem kene vezetnie -
hobizoli
nagyúr
válasz
WiZARD #123264 üzenetére
azert ha eloszor ha legalabb a megyeszekhelyeken a helyi aramszolgaltato-eloszto telepen mellett lenne egy epkezlab akkutelep is tehermentesulne kisse a halozat... nem kene 100MWh-kat keresztbe-kasul mozgatni
lehet occcsobb is lenne, mint a napi 4000MWh ingadozasra fejleszteni...
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 9 DB DELL Latitude Laptop (Tartós-Golyóálló-Üzleti) 7410, 7430, 7440, 7320, 7320 x360,
- Új Acer NITRO V 15 Gamer Tervező Laptop -30% 15,6" RYZEN 5 7535HS 16/512 NVIDIA 2050 4GB FHD 144Hz
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ryzen 5 pc(r5-2600/gtx 1070/win10/SSD/hdd)
- Gigabyte GA-Z170M-D3P/i7-6700/16 gb DDR4
- Beszámítás! Oculus Rift virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- Windows! Logitech Mx Keys Magyar!
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest