- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lalikiraly: Astra kalandok @Harmadik rész
- RIOS Gépház: Alap vagy Profi? Két új üzleti előfizetés debütál a Hardveraprón!
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vico87
tag
válasz
proci985 #1724 üzenetére
Én így gondolom: ha elfogadható egy felügyelt környezet (Java VM, .NET CLR) overheadje (és az üzleti/web alkalmazások esetében az, webes esetben a PHP-t nem is említve), akkor a C++ függvényhívások overheadje is elfogadható. Ezeknél az alkalmazásoknál a tiszta, karbantartható kód az elsődleges szempont.
Teljesítménykritikus esetben adott helyzettől függ, hogy mennyit vagyunk hajlandók áldozni az olvashatóságból/érthetőségből a teljesítményért. Néhány esetben megéri a mikrooptimalizálás, ahol már tényleg arra mész, hogy minimalizáld a cache-miss-t, az elágazásokat, stb... de ez általában nem triviális kódot eredményez és kevés esetben hoz látványos pluszt. Persze ha ezt a kódot megfelelően dokumentálod, akkor nincs gond.
A Visual C++ tud olyat, hogy __forceinline, ami egyrészt kierőszakolja egy függvény inline-osítását, másrészt így az optimalizáló jobb eredményt ad, mert a "hívást" a kontextusával együtt képes feldolgozni.
-
dabadab
titán
válasz
proci985 #1724 üzenetére
Altalanos kodban - foleg desktopra szantban (de igazabol egyre inkabb mobilfronton is igaz) - nincs ertelme igazan a sebessegen meg a memorian gorcsolni, ha az ember nem csinal direkt okorsegeket, akkor nem lesz baj. Ha meg megis valahol feltunoen lassunak bizonyul, akkor meg az ember elokapja a profilert es optimalizalja azt az egy helyet, ami lelassitja.
En hajlamos vagyok maskepp latni a dolgokat, mert munkaidoban mondjuk a viruskereso engine CPU emulatorat pofozom es ha elvaras, hogy minden megtalalt .exe-t futtassa az elso par millio utasitasig, akkor ott tenyleg figyelni kell a sebessegre - ugyanakkor ha nem ilyen kod van, akkor sima C stilusu tomb helyett en is inkabb std::vectort hasznalok es magasrol teszek arra, hogy valamivel tobb processzorido meg memoria kell hozza, a gyakorlatban ezt siman behozza ott, hogy kenyelmesebb a hasznalata meg nincs buffer overflow.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Tőzsde és gazdaság
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Formula-1
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Ha a fejlesztőkön múlik, akkor nem tér vissza a GPU-s PhysX
- BestBuy topik
- Reklámblokkolók topikja
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- AZTA! Dell XPS 13 Plus 9320 13.4" Profi Notebook -50% Brutál i7-1260P 16/512 FHD+ Iris Xe
- Asztali pc
- ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI Alaplap - Garancia: 2027.01-15.-ig - BeszámítOK!
- Beszámítás! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 1TB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 450 G6 - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Az ASUS TUF Gaming B550-Plus csak rád vár! Kamatmentes rèszletre is!!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 PRO 2TB Digital játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest