Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomi_78

    aktív tag

    No még egy furcsa dolog, amibe beleütköztem C++ programozás közben: a saját függvény hívása.
    Miért nem lehet azt csinálni, mint a példafeladatokban és leírásokban a könyvekben és a világhálón, hogy:
    void függvénynév(paraméterek)
    vagy
    int függvénynév(paraméterek)
    vagy
    bool függvénynév(paraméterek)
    stb.
    és utána egyszerűen a függvénynév használatával hívni azt?
    Ugyanis előző programomból kiszerveztem az alakok létrehozását egy függvénybe, mivel több helyen is kellene ugyanez:
    void __fastcall TForm1::alakcsinalas(TObject *Sender)
    {
    int i;
    for (i=0; i<alakdb; i++)
    {
    alakok[i]=new egyalak(4,i*kepei[0]->Height*2,kepei[0]);
    alakok[i]->alkepvaltoido=5;
    alakok[i]->aktalkep=0;
    alakok[i]->alkepdb=3;
    alakok[i]->sebessege=as;
    }
    }

    aztán ha hívnám valahol ezt a függvényt a nevével:
    alakcsinalas;
    akkor ezt a hibát kapom:
    E2235 Member function must be called or its address taken
    Utánanéztem, hogy ez mit jelent, és azt láttam, hogy egy & jel hiányzik előle ([link]).
    Nosza, elé is raktam, így meg valami EAccesViolation hibát kaptam. Na most akkor valami baj van a függvényemmel? Az Unit1.h-ban is deklarálva van pedig.
    A másik, hogy miért van szükség egy saját függvénynél a TForm1:: és (TObject *Sender) kiegészítésekre? Ez a C++ Builder sajátossága, és egy olyan fejlesztőeszköznél, ami konzolos, mint pl. a Code::Blocks, ott erre nincs szükség, hanem simán a void név(paraméterek) alak a használatos?

Új hozzászólás Aktív témák