Hirdetés
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
jattila48
aktív tag
válasz
mgoogyi #4140 üzenetére
Attól tartok, teljesen félreérted.
"...én a t-re gondolok, mint változóra"
Ahogy írtam, a t NEM változó, hanem konstans és ez a lényeg. Ha azt írod, hogyint i=j+3;
akkor az i és j változók, amik a memóriában futás időben keletkeznek, a 3 viszont konstans, ami sehol nem tárolódik el e memóriában, hanem a generált kódban jelenik meg mint konstans adat. Hasonlóan a tömb esetén is, sehol nem tárolódik a tömb (mint cím) értéke, hiszen csak egy konstans.
"Az a konstans cím, amiről beszélsz, az maga a t változó tartalma"
Nincs semmiféle t változó.
"Annyit tud egy pointerhez képest, hogy a típusából kifolyólag tud arról, hogy hány elemű"
Nem, nem tud róla hogy hány elemű, hiszen a konstansban ez nincs kódolva. C-ben egyébként sincs tömb index ellenőrzés (futás közben), és a fordító sem különböztet meg ez alapján típusokat (template-tel megoldható, ha a tömb méret template argumentum).
"nem pointer, de mégis pontosan ugyanúgy viselkedik"
Nem pontosan úgy viselkedik, ahogy előző hozzászólásomban írtam, nem adható neki érték, és nem képezhető a címe (szemben a pointerrel).
"Másrészt nem csak a stacken lehet a tömbünk, hanem a heapen is"
Nem, nem lehet a heapen tömb. Az nem tömb lesz, hanem dinamikusan foglalt memória, aminek a címe bekerül egy változóba (vagyis pointer), bár valóban kezelheted tömb szintaxissal, ha az elemeit akarod elérni. Tömböt deklarálni a stack-en lehet, vagy a globális adatterületen (amit a betöltő foglal le a memóriában).
"Egyébként aki most ismerkedik a C++-szal, annak lehet inkább riasztó, mint segítség."
A C++ nem egy egyszerű nyelv, és szerintem jó az elején tisztázni bizonyos dolgokat (pl. ezt), hogy később ne rögzüljön hibásan, mint ahogy az esetedben is.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Sweet.tv - internetes TV
- Hisense LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Formula-1
- Jövedelem
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Eladó Canon 700D kamera váz
- BESZÁMÍTÁS! Apple Studio Display 27 5K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple Pro Display XDR 32 6K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 2024 M4 Max 48GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 512GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol garanciával hibátlan működéssel
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506HE / 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512 SSD
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Elegáns Midnight dizájn, megbízható teljesítmény 100%-os akku
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest