Új hozzászólás Aktív témák

  • modder

    aktív tag

    válasz Déta #2018 üzenetére

    Hát itt alapvetően 3 lehetőséged van szerintem.
    1) OpenGL/DirectX. Én csak az előbbihez értek. Kirajzolni egyszerű 2D objektumokat nem túl nehéz. Az ablakkezelőt GLUT-nak hívják, és setuppolni windows alatt egy freeglut környezetet nem olyan egyértelmű, de vannak tutorialok neten. Kirajzolni egyszerű alakzatokat viszont nem nehéz pl.: http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/opengl/basics-of-glut-r1680 . Ja, GLUT, OpenGL elvileg platformfüggetlen.

    2) GnuPlot library http://www.gnuplot.info/download.html . Ez csak egy gyors ötlet volt, elvileg ezt is fel tudod tenni windowsra, ha van egy MinGW környezeted. Linux alatt valószínűleg ez is csak egy yum install gnuplot-dev vagy aptitude install gnuplot-dev.

    3) valamilyen grafikus könyvtárat használsz, mint Qt, GTK+ vagy wxWidgets. Sajnos nem tudok róla nyilatkozni, hogy melyiket milyen egyszerű használni, de elvileg mind a három multiplatform. Mindegyikben van canvas-szerű komponens, amivel 2D ábrákat gyárthatsz. Most így hirtelen az a megérzésem, hogy wxWidgets talán pont megfelelne.

    4 (bónusz) Ha csak ábra kell, generálj képet pl. ezzel: http://cairographics.org/samples/.
    vagy generálj HTML-ben egy SVG képet, majd nyisd meg böngészőben.

    Mivel én már használtam OpenGL-t, ezért én azt választanám. Ha kell valami extra, mondjuk külfönféle görbéket akarsz illeszteni a mintavételi pontokra, arra fog kelleni valamilyen másik library, de alapvetően megjelenítésre az OpenGL még mindig megfelelő.

Új hozzászólás Aktív témák