Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Feketelaszlo #32 üzenetére
"A diesel botrány is saját mérnöki kultúrájuk gyümölcse volt - igazi fake it till you make it eset. "
Meg az idióta szabályozásé. Mindenki tudta, hogy az Euro kategóriák teljes marhaságok, a fogyasztásmérésük is. Sikerült az egész autóipart arrafele elvinni, hogy bonyolultabb, drágább autók legyenek. És nyilván elkezdtek trükközni, mert alig lehetett megfelelni.Mutogatni való hater díszpinty
-
andrisbandi
őstag
Nem a villanyautó drága, az új autó rohadt drága
https://www.youtube.com/watch?v=-RsqloRjrT8Bazsó Gábor Karotta és Horváth András
- Az akkuk/töltők/villanyautók pápái 100%-ban e-agymosás nélküli, teljesen közérthető műsora.
- Többször elhangzik; nem való mindenkinek a villanyos, sőt, lebeszélnek a vásárlásról bizonyos réteget.Ennyire értelmes, logikailag is követhető eautós fejtágítót még nem láttam. Kb minden itt felsorolt tévhiten (is) végigmennek, pörgősen megadják a háttérinfókat, amiből értelmet nyer a jelenlegi autós világ, és persze a várható jövő. Nem tippekről van szó, vagy vágyakról.
Rendkívül előítéletesen álltam a műsorhoz. Index videóra nem kattintunk, a két szaki nálam többször leszerepelt már a villanyos erőltetéssel. A témában erős véleménnyel bírtam. .... aztán addig ajánlgatta a Yt, csak bele néztem. Nagyon megérte.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az nem törvényhozói döntés volt, hogy kaszálják el a kategória etalonjának tartott Transportert és gyártsanak helyette török Fordokat meg személyautó-platformos kisbuszt, mégis ezt tették - pedig ahogy írtad, árulhatnának olyasmit, amire a vásárlóknak igénye van. A diesel botrány is saját mérnöki kultúrájuk gyümölcse volt - igazi fake it till you make it eset. S hogy helyben legyünk a Northvoltba való befektetés is ezen rossz döntések sorozatának egyike.
A következőre is lehet tippelni - a kínai kifektetéseket is főleg ők nyomatták amíg a csövön kifér, a többi gyártó amely kockázat/várható haszon mérlegelés alapon hoz döntéseket már rég exitált onnan.Azon sajnos nem tud segíteni egy törvényhozó sem, ha egy cég vezetésének annyira fejébe szállt az arrogancia, hogy elkezd hazárdjátékokat játszan. A politikusok minden követ megmozgatnak a munkahelyek megmaradásáért, de nem lehet folyton úgy szabályozni, hogy a kedvenc vállalatuk mindig sikeres legyen (vagy legfeljebb csak azon a szinten, hogy mindig ők nyerjenek a közbeszerzésen).
A többi európai autógyártó köszöni szépen jól elvan. A Renault még várakozások felett is teljesít, de a BMW és Daimler sem nagyon panaszkodhat. -
Gausz
aktív tag
válasz arnyekxxx #28 üzenetére
Amíg ezt nem közli valamelyik fél, addig nem írhatja senki, hogy így van és kész, különben megy a pereskedés.
Én már csináltam jó pár projektet, valamelyik évekig tartott, és a tudás egy részét mi adtuk, a vevő is beleszólhatott, vagy egy vevő által megbízott felügyelő cég. A programokat nem védtük jelszóval, bármikor bele tudtak nézni, akár változtatni is, a villamos terveket is megkapták elektronikusan, amit aztán ki lehet nyomtatni milliószor. Nyugaton nem megy a sunyiskodás.
Reports suggest that the company is facing insurmountable technical challenges with equipment supplied by its Chinese partner, Wuxi Lead, threatening Northvolt’s survival, and many fear that the company may soon collapse, with Chinese interests poised to step in and purchase its assets.
Guglizz rá, hogy Afrikában is milyen jól sikerül adósságcsapdába csalniuk a népeket. -
senior tag
Az egyértelmű hogy így működnek a koreaiak is. Ez náluk nem furcsaság, vagy különlegesség, nagyrabecsülik a szakértelmet, nagyon ostobák vagyunk hozzájuk képest. Egyébként minden nemzet így tesz, a németek is, csak nem ennyire direktben egyenesen csinálják. Mi vagyunk kötözni való bolondok, mert várjuk a sült galambot hogy majd valaki megmutogatja hogy kell. A diplomás réteget akinek a fejlődni kéne, kicsit megfizetik, hogy fontosnak érezze magát, aztán megeteti a malacokat és nem nyúl semmihez, közben pózol mint egy Oppenheimer, a parasztok soron meg tátják a szájukat hogy kérdezni se mérnek tőlük, mert ők olyan dolgokon gondolkodnak, mi túlmutat a világmindenségen, és bölcs elmetek felfogni képtelen. A nagy Rá a tudója és Navakula a négyszárnyú sas.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
-
arnyekxxx
veterán
Ugyanonnan a folytatás
Mégis, a Northvolt sztori kapcsán érdemes észben tartani, hogy ezek az értesülések lehetnek egyszerűen csak a csalódott helyi alkalmazottak saját olvasatai is.
Nem a Northvolt lenne az első forradalminak kikiáltott akkugyártó, amelyik elhasalt a laborból, pilot üzemig tartó, vagy utóbbitól a nagy mennyiségű sorozatgyártáshoz vezető rögös úton. Sok szenzációs bejelentést olvastunk már, amelyek a tömeggyártásig soha nem jutottak el, de hozhatjuk a Tesla 4680-as cellájának példáját, amely négy évvel a nagy bejelentés után ért csak el a teljesen szárazelektródás tömegtermelésig. Pontosabban ér el elvileg az év végéig, ha nincs újabb nemvárt bukkanó az úton.
Aki vett már részt technológia, vagy bármely munka migrációjában, átadásában vagy átvételében, főleg kulturálisan elképesztően különböző régiók között, az is biztosan megerősítheti, hogy ez soha nem megy simán, sőt, valószínűleg inkább többször bukik el, mint ahányszor sikeres mindenfajta aknamunka nélkül is. -
Gausz
aktív tag
Olvasnivaló
"Az oldal úgy tudja, hogy már a berendezések kiszállításánál feltűnt a svéd csapatnak, hogy a beüzemeléshez és működtetéshez szükséges dokumentáció több részlete ki lett takarva, több fontos részletet pedig nem is volt hajlandó megosztani a gyártó.
A megoldás végül az lett, hogy a Wuxi Lead saját szakemberei érkeztek a gyárba, ők rakták össze és üzemeltették a gépeket, de állítólag telepítettek olyan hardvert is, amellyel közvetlenül Kínából lehet belenyúlni a gépsorok vezérlésbe.
A helyzet nem sokat javult a gépek beindítása után sem. Azok működtetését csak a kínai cég saját csapata tudta elvégezni, mert a tudásátadás nagyon döcögősen ment.""A forrás szerint a kínai cég arra játszhat, hogy a Northvolt elkerülhetetlennek tűnő csődje után olcsón felvásárolja az akkugyártót és így megtelepedjen az EU vámhatárain belül, miközben továbbra is az ázsiai ország tartja kézben a kulcsfontosságú technológiát."
-
válasz andrisbandi #25 üzenetére
Első. És a többi?
Egy ilyen dolog nincs készen azzal, hogy elsőre összeraktad (Ld. még az amcsi autóépítős műsorok, ahol belógatják a motort, és mehet a próbaút, és tökéletesen működik is )" Magyarban csak az engedélyeztetések évekbe telhetnek, és valójában nem is lehet kihasználni."
Az engedélyeztetés bürokrácia kérdése. Itthon az azért tud gyorsan menni, ha valakik akarják.A töltőket azért a legtöbb helyen megoldották eddig is, mármint értelmesebb helyeken. Senki nem mondta, hogy nem kell érte tenni, vagy hogy csillió kW-al fogsz bárhol tölteni.
(Amúgy annyira nem életszerű, hogy a szemben levő háznál ott van 2 gyorstöltő oszlop, 4 aljzattal.)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
andrisbandi
őstag
A villany Porsche első próbaútja
https://www.youtube.com/watch?v=BX3u0ClJ4kE
- Pont egyik nap "csodáltam meg".Az aksi/töltő témában mesélte egy magyar szaki valahol; pár éven belül sok lakótelepinek is jön a boldogság!
A cége töltőfejeket telepít nagy számban melóhelyekre.Levezette, h a gyorstöltés nem életszerű (pl otthon/melóhelyen). Magyarban csak az engedélyeztetések évekbe telhetnek, és valójában nem is lehet kihasználni.
A népek 8 órát parkolnak, közben többet tölthetnek lassan mint a fogyasztásuk mindenestül.
Persze ingyé, a cégek vonzerejét növelve. A kiépítése egyszerű. Jól hangzott az egész meséje. -
válasz andrisbandi #17 üzenetére
Ja, de azért ő csinált villany-911-et is
@8th : Most éppen. Fél év múlva se lesz? Eddig meg volt.
Mutogatni való hater díszpinty
-
arnyekxxx
veterán
válasz Janika--1982 #1 üzenetére
a gyár nem tud elég aksit gyártani...
Bár a fő gyárat évi 16 GWh-s kapacitásra tervezték, még 1 GWh-t sem sikerült eddig elérni.
-
tamaslacc
csendes tag
Én sem vennék most elektromos autót, pedig már van olyan, amit lehet egyedüliként használni szinte minden útra. Az oka, hogy míg itthon töltöm (napelem nélkül), akkor 40/70Ft / kWh (plusz töltési veszteség), míg egy nyilvános töltőn minimum 180Ft (és ezeken az "olcsó" töltőkön 5-6 óra is lehet, mire feltölt; a gyorsak 280Ft/kWh-tól).
1km út ára télen autóúton, vagy bármikor autópályán (100km-24kWh):
- ev otthon töltve 12/19 Ft
- ev olcsóbb töltőn 43 Ft
- átlagos dízelautóval: 48 Ft
- ev gyorstöltőn: 67 Ft
Utcai töltők nélkül meg csak 2. autónak jó. Amivel keveset megyek = sosem térül meg.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz andrisbandi #17 üzenetére
Karotta bort iszik és vizet prédikál. Mindig is ilyen volt nincs ebben semmi meglepő.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Narxis
nagyúr
Na azért ne tegyünk úgy mintha nem tudnánk, hogy hogyan nyomja le Kína a gyártási költségeket. Emberek végletekig való kizsigerelése, megnyomorítása, gyerekek dolgoztatása. Épp a napokban olvastam, hogy valamelyik ruhagyártó(?) arra utasította a kínai cégét, hogy ne vegyen kínai gyapotot mert ujgurok meg gyerek szedik megdöbbentő körülmények között. Rögtön ugrott is kínai hivatal és vizsgálatot indított, hogy ez bizony diszkrimináció, nem teheti, hogy nem vesz kínai alapanyagokat miközben ott gyártat. Na ennyit erről.
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
andrisbandi
őstag
Maratoni Égéstér Karottával
https://totalcar.hu/egester/2024/09/26/egester_598/Minden fórumon a villanyosokat erőlteted. Meséld már el milyen autót vettetek most!
- Tesláért indultunk, de benzines Mini lett belőle.... -
-
clon
aktív tag
"...Aki elektromos autóra akart váltani már megtette..."
Ebben azért egyáltalán nincsen igazad. Akik EV-re váltottak azok jelentős része az állami EV támogatáskor váltott és ezt még a "fejlett nyugati" németországban is ugyanígy tettek tehát nem azok váltottak EV-re akik akartak hanem azok akik megfeleltek az állami pályázatoknak. Erről vannak nemzetközi számok, hogy az állami támogatás 10-12%-ot dobott az EV arányon ami addig 2%-körül mozgott DE amikor elfogyott a támogatás azóta 2 év alatt össz 3%-ot emelkedett és ebből is látszik csak a támogatás az ami előmozdítja az EV jelenlegi térnyerését.
Pont emiatt állt fejre az akkupiac mert azt hitték folyamatosan emelkednek majd az EV eladási számok csak jelenleg nagy az előre befektetés az EV miatt hiszen akinek megéri az a családi házak napelemes EV vásárló DE ezek arányaiban a legtöbb országban nagyságrendileg alacsonyabb %-ot tesznek ki mint a társasházak vagy panelek lakói akiknek nem éri meg kúton tölteni mert a jelenlegi töltési ár az autó magasabb árával már túlságosan elnyújtja a "megtérülést".
A kötelező EV 2035 túlságosan "messze" van ahhoz, hogy ma megérje gyártóként ebbe befektetni mert mint a példa is mutatja elég nagy hullámvölgyek lesznek pl. akku eladásban addig.
A legnagyobb probléma az EV esetén a hatalmas autók gyártása amik horror árakon vannak és nincsen EV népautó - a benzines esetén is a népautók voltak amik növelték az eladást és jelenleg ezen szegmensre nem igazán akarnak koncentrálni a gyártók. -
Mondjuk én a kínai autókat is megnézném 5-10 év múlva
@8th : Senki nem gátolta meg a VW-t abban, hogy elektromost fejlesszen. Abban sem, hogy ne vigye ki a know-how-t a kínaiaknak, akik tudottan mindent lopnak.
@DopeBob : A szigorral nem volt gond, azt támogatom. A célparaméterek voltak rosszak, csak nem az Euro7, hanem már korábbi szabványokban
@noPublicFG : Igen, ez minimum furcsa. Mondjuk a kínai gyárakat Kína tolja pénzzel az tuti.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
8th
addikt
Nem. Az autógyártókat a törvényhozók nyírták ki. Nem gyárthatnak olyan autót amire vásárlói igény lenne csak azt amire nincs komolyabb kereslet. Aki elektromos autóra akart váltani már megtette ennyi ev-t nem tud felvenni a piac. Még a nálunk szerencsésebb gazdasági helyzetben lévő jóléti nyugati országokban sem nemhogy itt Európa segglukán. Szépen kirántották a gyártók lába alól a talajt. Jelenleg még csak billeg az első dominó. Majd ha az megborul és megindít egy végeláthatatlan láncreakciót na az lesz csodaszép. Gyárbezárások leépítések beszállítói láncok leépítése... százezrek veszítik majd el a munkájukat 80%-ban kelet Európában csak mert ész nélkül bármi áron erőből zöldíteni kell.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
senior tag
Hú, itt valamit nagyon elb@szcsiztak! Pont az akkugyár, pont az elektromos átállás közepén... de minimum furcsa.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
DopeBob
addikt
Én nem tudok róla, hogy bárhol máshol ennyire szigorú környezetvédelmi szabályok lennének az autókra vonatkozóan, mint az EU-ban. Sokáig ráadásul úgy akarták átnyomni az EURO7-et, hogy már be volt lengetve, hogy egyébként 2035-től meg vége a bulinak.
Persze, értem a célt, és nem is nehéz egyet érteni vele (sőt, elektromos autónk is van), de az EU egyik húzó ágazatára rákényszeríteni egy olyan technológiát, amihez se nyersanyag se gyártási kapacitás?
MZ/X
-
Medocsabi
addikt
Abszolút. Egyértelműen prognosztizálható volt a jelenlegi helyzet, szart gyártani arany áron addig tud az aurópai autógyártás, amíg a kínai ide nem ér. Ez kb eddig tartott. A kínai is ugyan azt a silány minőséget fogja adni, ami ma persze prémiumnak számít, csak fele annyiért. A fogyasztót pedig ez fogja érdekelni. Az árverseny soha nem ártott az üzletnek, az más kérdés, hogy az európai autógyártás nyilván világvégét vízionál ebben, mintha nem Kína gyártaná az alkatrészek 90%-át
-
-
-
sittes79
addikt
Jo lufi csak kipukkad, ez is olyan mint a 3d TV RIP.
-
Busterftw
nagyúr
Most kene lepnie az EU-nak es megtolni egy kis penzzel oket.
-
Janika--1982
aktív tag
Heh,így jártál tipikus esete.
Kell a francnak EV,ahogy nekem sem kell,meg nem is lesz sohasem.Nagy János
Új hozzászólás Aktív témák
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- BestBuy ruhás topik
- Szó szerint táptitán az FSP legfrissebb üdvöskéje
- Sorozatok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Yettel topik
- BestBuy topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- AMD RADEON RX 6700 XT PowerColor Red Devil
- Új Lenovo ThinkPad P16s Workstation Érintős LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6850U 32/1TB 680M 4GB FHD+
- Bontatlan Lenovo ThinkPad P16s Workstation LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6825U 16/512 RADEON 680M FHD+
- MSI RTX 3060 Ti VENTUS 2X OCV1 LHR
- Razer Blackshark v2 Pro Wireless White
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest