Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13820) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Kezdenek lenyugodni a kedélyek munka téren, úgy néz ki jövő hét közepétől full nyugi lesz, de már most is elég jó. Szóval több ideje van az embernek kocsikat nézegetnie :DDD

E heti eszme futtatásom eddig:
(könnyebb manuál gép majd utána jöhet csak...)

A Porsche pár hónap és egy éve megvan már. Az elejétől kezdve az volt a terv hogy 1-1,5 évet marad úgy hogy amit éledezik a piac tavasz elején megy fel.

Úgy néz ki hogy az új Macan csak elektromos lesz, a Cayenne nem tetszik, külsőre se nagyon, de vezetési élményre se (egy Macanhoz képest). Kivéve Turbo GT de az meg legalább dupla ár lenne meg hatalmas bukta mert csak használtba van már.

Szóval győzött a "józan(abb) ész" és kevesebbet költök hogy valamennyi menjen a ház projektbe is.

Elsőre 2 kocsit gondoltam, szem előtt tartva hogy a Volvo S80 V8 nem megy sehova, az az örökké megtartós verda. Mindig menetre kész, mindig élmény, nem áll benne nagy pénz, szép, ritka, álom jó vezetni, AWD, nem hisztis szóval télire is jó.

Volvo V60 Polestar. Szinte ugyan az a váltó és AWD mint az S80, kicsit finomított, gyorsított itt ott, de nem nagy a különbség. 315 vs 350 lóerő, tuningolni azt se lehet nagyon mert a váltó nem bírja. (motor bírná). Nem is nagyon olyan autó amihez hozzá akarnék nyúlni. Szóval biztos hogy jó, ismerem a technikát kívül, belül. Viszont nagyon hasonló és nem elég "huligán" (talán). De vágyom rá valamennyire ez egyértelmű. Az utolsó Volvo aminél ezt érzem...

Ezért megint képbe jött a W204 C63 AMG. Abból is a C63 AMG 507 edition. Baby Black Series. SLS dugattyú, hajtókar, Black Series motorház, könnyebb, erősebb, minőségibb a beltere meg ritkább. Fél úton van a Black Series és P31 Performance Pack C63 AMG között. Árban viszont nem vészesen több. Sok problémát meg is oldana hogy 2012 utáni. Jobb a váltó, kevesebb a motorhiba, minőségibb és modernebb a beltér. Viszont! Még így is van 3 nagy probléma a motorral ami a felső felének az újjáépítését hozza maga után. Dizájn probléma hogy a szelep kiemelők indításkor a külső soron nem kapnak olajat azonnal. A szelep állító kikopása, illetve a cam shaft 4db ismert kopása. Olajat el kell küldeni tesztelni hogy vannak e benne fémrészecskék hogy megelőzzed, és 3-5000km olajcsere intervallumok csúcs olajjal. Ehhez hozzá jön hogy a facelift után szinte minden jobb lett csak a hűtés nem. Ha vereted neki (azé' venném b@szki) akkor 3!!! hűtőt is be kell rakni. Hátsó diff, váltó, és motor olaj. Mert ezek alapból is melegek eléggé határon vannak, de a facelift bumper rontott rajta. Vagy felrakod a Black Series bumpert mert az javított rajta sokat. Ezek mellé jönnek a típus hibák mint panoráma tető csavarjai kilazulnak és elkezd az egész mozogni idővel ázni. Le kell bontani a teljes tető kárpitot, kiszedni, takarítani, szigetelni, visszatenni. Dashboard ismert nyikorgása, elég hangos és sok kocsit érintett, szét kell kapni de megoldható. Szívósor magnézium ötvözet, és idővel kikopnak a sarkai és fals levegőt szív a motor, szinte mind érintett és csak idő kérdése. Műanyag motor alkatrészek fáradása, folyása is gyakori. Igazából ezt a kocsit csak a hajtás lánc miatt venné az ember. 6.2L V8, erős jó váltóval. Mindenképp a TOP 3 valaha volt legjobb szívó V8 egyike. Viszont annyi de annyi probléma és odafigyelés jár vele hogy nem biztos hogy ezt akarom. Pláne úgy hogy maga a kocsi külseje se, de főleg a beltere nem tetszik túlságosan. Persze van kb 1db 507 Designo belsős eladó, de ez már tényleg a fehér holló vadászat. No meg elszoktam a Japán Yamaha V8 + Svéd acél mellett az ilyen hiba halmazoktól. Nem megoldhatatlan, de meg akarom E oldani?
Ez az egy van ami tetszik kintről, meg egy ami bentről (2 külön kocsi, ami egyben tetszik kívül belül olyan meg nincs eladó most...)

Így vissza kanyarodtunk a Yamaha V8 témához. Ismert szeretett utat nem biztos hogy el kéne hagynom. És ha modern, 500 lóerő körüli Yamaha V8 akkor Lexus. Ritka különleges, különlegesen jó, NINCS TÍPUS HIBA, 10 év garancia, jól tartják az árukat, valaha volt TOP 5 legjobb szívó V8 egyike.

Ezeket eddig is tudtuk, de mi van? IS-F, RC-F, GS-F. Végig nyálaztam sokszor, tudom hogy RC-F & GS-F kéne. Kinézet vagy praktikum győzne, majd eldönteném pár oda vissza próba után. Álom motor, váltó, Torque vectoring limited slip diff, egy kipu + légszűrő + tune és 550 lóerő.

De tegnap megvilágosodtam. Mert össze vissza szűr az ember, és most úgy kerestem hogy Lexus, 5 literes benzines. És maradt még egy a kalapban amire eddig nem is gondoltam.

Lexus LC 500 V8
Brutálisan jól néz ki kívül, belül. Álom minőség, váltó, motor. Minden. Hajtáslánctól a kinézetig. Beltér minőségtől a 10 év garanciáig. Az árak elkezdtek lecsordogálni és a kínálat alja kezdi nyaldosni a C63 507 kínálat tetejét. Sőt. És nagyon nem egy kategória a kettő. Szerintem. Veszek egy 4-5 éves használtat és 2x annyi garancia lesz rajta mint egy új Németen ;]


Képen is különlegesek, de élőben valami lélegzet állító a forma és minőség. Pont amit szeretek. Nagy, kényelmes, biztonságos, sportos V8, megbízható, ritka, különleges, és álom jó vezetni...

Észrevételek? Kihagytam valamit, nem értek semmihez, anyám is téglával mos ablakot? Macan utódot keresek. Nem kövéret, nem rondát :DDD

Egy biztos, hogy kitöröltem most az összes Volvo, Porsche, Merkedeszt a figyelőből és elkezdtem LC 500 V8-akat követni.

Gondoltam bedobom a közösbe az autó buzi eszme futtatásomat.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.