Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: A kérdés...
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128
#5992
üzenetére
Nem. A DirectX 12 az DirectX 12. A feature level innentől kezdve nem komoly dolog, mert nagyrészt csak opcionális funkciókat tartalmaz, zömében nem véglegesítetteket.
A DX12-ben a legfontosabb újítás szoftveres, vagyis az overhead csökkentése. Ez a kulcstényező és nem más. A másik fontos újítása az asszinkron compute, ami a GPU-limit ellen küzd. Ezzel lehetőség van ezeket a masszívan párhuzamos lapkákat tényleg párhuzamosan dolgoztatni, mert nem csak sorban kerülhetnek rá feladatok.A bekötési modell az azért nagyon fontos és azért van folyamatosan kiemelve a fejlesztők és a Microsoft által, mert ez határozza meg az API-nak azokat a képességeit, ahogy a hardvert elérheti. A GPU-k nem olyanok, mint a CPU-k, hogy írsz rá programokat és azok futnak. Itt amellett, hogy van memóriájuk, még masszív limitációkkal írhatók programok rá. Ezért került bevezetésre a DX12-ben ez az új bekötési modell, hogy a fejlesztők ahogy egyre komplexebb programokat írnak, ne fussanak ki az erőforrásokból. A hosszabb távú cél igazából az, hogy a fejlesztőnek csak arra kelljen figyelni, hogy a GPU-nak van x GB memóriája és azon belül annyi erőforrást hoznak létre amennyit abba belefér. Ma ez óriási limit, mert az API nem enged meg akármit, még akkor sem, ha a hardverek jók lennének. Ez pedig akadályozza azt, hogy végeredményben hány effektet írhatsz bele az adott játékba. Hosszabb távon ezt az állandó kompromisszumkényszert akarja leküzdeni a Microsoft ezzel az átdolgozott DX12-es bekötési modellel. Egyszerűen, ha a fejlesztő megálmodik valamit, akkor csinálja meg, ne azért legyenek kidobva dolgok a programból, mert kifutott az API által megengedett erőforrásokból.
A véglegesített specifikációk tekintetében a GCN egyes verziói egységesek. A nem véglegesített opcionális specifikációk esetében meg kell várni a véglegesítést.
Az overhead biztosan csökken, az független a feature level szinttől. Ezt két dolog határozza meg. Az egyik a parancsok párhuzamos beírása a parancspufferekbe, ami egy szoftveres funkció, vagyis igazából nem igényel semmilyen komolyabb dolgot a GPU-n. Jó persze kér egy modernebb hardvert, de az elmúlt hét évben megjelent GPU-k elméletben tuti jók. Amelyik cucc kap DX12 drivert ott ez a funkció megy. A másik a bekötési modell, ami szintén meghatározza az overheadet. Ebból a szempontból a TIER1 jár a legnagyobbal, mert az emuláció. Nem rossz így sem, de érezhető lesz. A TIER2 már bindless, tehát eléggé alacsony a többletterhelése. A TIER3 pedig explicit bindless, vagyis nincs többletterhelése.
-
válasz
#85552128
#5992
üzenetére
Azt már lenyilatkozták (Microsoft), hogy az összes DX12 lehetőséget egyetlen mai GPU sem támogatja majd. Szóva ahhoz új vas kell majd.

A Maxwell és a GCN között meg nemigazán tudás beli különbség van, hanem más limitációk vonatkoznak rájuk. Elsősorban a Maxwell limitált jobban egy két dologban a GCN-hez képest.
Amugy a GCN 1.0 is van valami limit ami elég erős, de nem jut eszembe mi az.
Szóval akinek Maxwell 2 és GCN 1.1+ kártyája van annak nem kell aggódnia ezen szerintem (nagy meglepetések nem érhetik).
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fotók, videók mobillal
- EA Sports WRC '23
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING 12GB - Garancia
- PowerColor 9070 XT Hellhound Spectral White OC 16GB - Garancia 2028.05.28 - BESZÁMÍTÁS
- PC bontás - Thermaltake ház, Fsp 650W, GIGYBYTE AB350M, AMD RYZEN 5 1600x, 16GB DDR4 3000, GTX 1080
- 27% - GIGABYTE RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X GAMING Videokártya! BeszámítOK
- Gigabyte AMD Radeon RX 9060 XT GAMING OC ICE 16GB(Bontatlan)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3489, 100% Akksi
- Apple iPhone 13 mini Red Kompakt méret, nagy teljesítmény 256 GB Használt,szép állapot, 100%
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



