Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #36132 üzenetére

    Úgy vélem, csak az okok megnevezésében van köztünk némi vita.

    Az 5-10%-os teljesítmény és árkülönbség magyarázatod ugyan magyarázza azt, hogy a 970 után miért nem volt elképesztő sikertermék a polaris, de nem magyarázza az 1060 elképesztő sikerét utóbbival összevetve.

    Amivel magyarázod a jelenséget, az a brand-érték. Ezzel nyilván összefüggésben van a kínálat szűkössége is, hisz a gyártók is korábbi adatok figyelembevételével hoznak döntést.

    Szerintem lezsoval mi is pont azt mondjuk, hogy papíron, csak a számokat nézve a polarisnak nagyonis versenyképesnek kellene lennie. Az 5%-kal gyengébb 10%-kal olcsóbban egy elég fair deal. Jobbnak tűnik papíron, minthogy 16-ből csak egy vásárló éljen vele.
    Hogy mégsem ez történik abban már igazad van, hogy a nyers számokon túli marketinghez kötődő jelenségek (mint pl márkahűség) megtöréséhez, megfordításához ez az ajánlat kevés.

    Valószínűleg a márkahűség csak egy. A video a győztes csapathoz tartozás élményét nevezi még meg,játszhat még a királytermék effektus is (nyilván ez azért fontos, hogy a legkirályabb jútuberek mit használnak), a kiskereskedelmi jelenlét (jutalék, rebate), vagyishogy a boltos mit ajánl.

    Nem véletlen (értsd: nem pusztán.a technikai parakétereken múlott), hogy az AMD fénykorában (4850-4870) is csak 50-50-ig tudta elvinni a részesedését. Pedig az egy elég jó ajánlat volt. És ez persze nem jelenti azt, hogy egy jobb termék ne lenne szükséges. De én elég biztos vagyok benne, hogy az AMD egy abszolút leggyorsabb, minden kategóriában gyorsabb és kevesebbet fogyasztó és még olcsóbb kínálat esetén is jópár évig küszködne az 50% túllépésével.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés